HD formatkrigen. - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 607 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du virkelig at det er AV entusiaster som kommer til å avgjøre dette, SVS! -man?
    Det er først når folk flest har kjøpt seg HD avspiller vi kan begynne å se noen endelig konklusjon.
    Jeg tror ikke det kan utropes noe vinner før tidligst neste år, kanskje ikke før 2009 engang.

De av kompisene jeg har som er mer vanlig interessert i AV, mener HD DVD er mest aktuelt pga. pris, og nå som du får en kvalitets spiller til 3.000, så kanskje noen fler enn meg kjøper.
    BD er sålangt uaktuelt med prislapp på 6000kr.

Tklev:
    Jeg mener disse DVD/HD DVD platene sålangt bare har vært negativt.
    Hadde de hatt samme pris som en vanlig DVD plate, så hadde det utelukkende vært positivt, men hadde ikke gjort meg noe om de i det minste hadde samme pris som andre HD DVD plater.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Tror du virkelig at det er AV entusiaster som kommer til å avgjøre dette, SVS! -man?
    Det er først når folk flest har kjøpt seg HD avspiller vi kan begynne å se noen endelig konklusjon.
    Jeg tror ikke det kan utropes noe vinner før tidligst neste år, kanskje ikke før 2009 engang.

De av kompisene jeg har som er mer vanlig interessert i AV, mener HD DVD er mest aktuelt pga. pris, og nå som du får en kvalitets spiller til 3.000, så kanskje noen fler enn meg kjøper.
    Nei, jeg tror heller ikke at det er entusiaster som kommer til å avgjøre dette. I kategorien entusiaster; finner jeg meg selv, deg Britax og stort sett alle her inne på forumet. Men jeg tror heller ikke at det er de som går på Rema og kjøper DVD-spiller til 900 kr (som hovedspiller), som vil avgjøre dette.

De som kanskje vil avgjøre, er de som er litt over middels interessert. De som kanskje har en flatskjerm til rundt 20k, de som har en surround receiver til 4-5k og en dedikert sub, de som samler litt på DVD-filmer og de som er på kino ett par ganger i måneden.

Denne forbrukergruppen begynner å bli ganske stor.

Enig i at forholdet 3000 og 6000 kr er vesentlig dersom du "lukter" på tanken om å kjøpe, men man får jo nå Samsung til ca. 5000 kr. Eller hva når PS3 kommer ned til 4990 veil; både spillmaskin, mediasenter, DVD-spiller og BD-spiller? Hva da?

Jeg er også enig i at det ikke kan utropes en vinner enda (selv om jeg ved flere anledninger i ren begeistring allerede har utropt vinneren), og antagelig ikke før våren 2008. Når resultatet av julesalget 07 viser seg på nyåret, tror jeg krigen er avgjort. Enten vinner BD overlegent, eller så overlever HD DVD side om side med BD og multispillere blir et faktum. Jeg har der i mot liten tro på at HD DVD skal klare å seire over Blu-ray, og stå igjen som det seirende formatet.

Men hva vet jeg? Jeg er bare en engasjert AV-entusiast med meninger og gjetninger om denne fantastiske hobbyen
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Enig i at forholdet 3000 og 6000 kr er vesentlig dersom du "lukter" på tanken om å kjøpe, men man får jo nå Samsung til ca. 5000 kr. Eller hva når PS3 kommer ned til 4990 veil; både spillmaskin, mediasenter, DVD-spiller og BD-spiller? Hva da?

Jeg er også enig i at det ikke kan utropes en vinner enda (selv om jeg ved flere anledninger i ren begeistring allerede har utropt vinneren), og antagelig ikke før våren 2008. Når resultatet av julesalget 07 viser seg på nyåret, tror jeg krigen er avgjort. Enten vinner BD overlegent, eller så overlever HD DVD side om side med BD og multispillere blir et faktum. Jeg har der i mot liten tro på at HD DVD skal klare å seire over Blu-ray, og stå igjen som det seirende formatet.
    Når PS3 kommer ned i 5.000, finnes det kanskje en enda billigere HD DVD spiller, hva da? :-D

3000kr er fortsatt akkurat litt for dyrt.
    2000kr, da tror jeg vi vil begynne å se salgstall som er verd å se.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når PS3 kommer ned i 5.000, finnes det kanskje en enda billigere HD DVD spiller, hva da? :-D
    Dersom HD DVD koster under 2000 kr, må det være på bruktmarkedet, for HD-krigen er over og Toshiba lager Blu-ray spillere...

Neida, som jeg sier; jeg har ikke peiling på hva som vil skje. Men ved siden av pris, vil markedsføring være viktig. Og selv om Blu-ray filmene er alt for dyre i butikk enda, er det stort sett BD å se i butikkhyllene (av HD-format). Det gir god markedsføring, og et inntrykk av at det er DET som blir fremtidens format. I tillegg er PS3 der og det blir heller flere av den enn færre. Og flere av PS3 betyr hele tiden flere BD-spillere.

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes HD DVD i butikkhyllene, men det er BD som dominerer etter det jeg har sett.

Men selvsagt blir det et spennende år. Uansett føler jeg at forbrukerne vinner; dersom HD blir mainstream og allemannseie. Da kan endelig alle glede seg over samme bildefesten vi her inne snart tar som en selvfølge
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000kr er fortsatt akkurat litt for dyrt.
    Det var en ting som slo meg da jeg gikk ut av Smart Club etter å ha betalt 3000,- for HD-E1. Spilleren jeg holdt i henda var faktisk den billigste DVD-spilleren jeg noensinne har kjøpt. Den var også billigere enn den siste VHS-spilleren jeg kjøpte.

Sånn sett kan jeg ikke akkurat påstå at 3000,- er dyrt for en HD DVD-spiller.

Men for all del. Klarer man å skru ned prisen enda et hakk, så man får spillere ned til et sted mellom 1500,- og 2000,-, så vil nok rimelig mange som hadde tenkt å kjøpe ny DVD-spiller gå for HD DVD i stedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom HD DVD koster under 2000 kr, må det være på bruktmarkedet, for HD-krigen er over og Toshiba lager Blu-ray spillere...
    Haha

Men, for å være seriøs et lite øyeblikk. HD-A2 koster allerede 1800,- ($300) i Statene, og prisen har falt rimelig fort. 10-gangern på dollarpris pleier å være en grei tommelfingerregel for hva noe skal koste i Norge i forhold til i USA. Så jeg vil ikke bli veldig overrasket hvis 3000,- blir ny makspris for HD-E1 i løpet av et par måneder. Da bør man finne den på tilbud under 2500,- nå og da.

Neida, som jeg sier; jeg har ikke peiling på hva som vil skje. Men ved siden av pris, vil markedsføring være viktig. Og selv om Blu-ray filmene er alt for dyre i butikk enda, er det stort sett BD å se i butikkhyllene (av HD-format). Det gir god markedsføring, og et inntrykk av at det er DET som blir fremtidens format.
    Det er jeg enig i. HD DVD-leiren bør se å få filmer ut i butikkene. Jeg var innom Lefdal og prøvde å kjøpe film fra dem, men han jeg snakket med var litt oppgitt. De har hatt filmer i bestilling i flere uker nå, men leverandøren klarer ikke skaffe.

Jeg kan jo velge å se litt positivt på det. Kanskje det betyr at HD DVDene selger veldig godt i markeder som betaler bedre enn det norske (de samme diskene gis jo ut over det meste av Europa). Kanskje de rett og slett selger så bra at de ikke klarer å produsere diskene fort nok...

Men, jeg har mine tvil :-/

Uansett årsak, så begynner det definitivt å haste å få filmer ut i butikkene. Folk må få se at det er mange HD DVD-filmer å velge mellom.

Nå sier jeg ikke at det ikke finnes HD DVD i butikkhyllene, men det er BD som dominerer etter det jeg har sett.
    Absolutt. Spaceworld hadde forresten et par håndfuller med HD DVDer tilgjengelig. Ikke så rart, kanskje, siden de solgte samtlige titler til 300,- stykket. Men, men, Spaceworld må vel opprettholde ryktet som Norges dyreste butikk

Når det er sagt, så er det ingen tvil om at HD DVD-leiren har flere problemer enn bare det å få filmer ut i butikkene. Jeg har ingen problemer med å innrømme at Blu-ray har et sterkere utvalg av utgivelser til nå. Jeg er heller ikke videre imponert over det som kommer av HD DVD de nærmeste månedene.

Men selvsagt blir det et spennende år. Uansett føler jeg at forbrukerne vinner; dersom HD blir mainstream og allemannseie. Da kan endelig alle glede seg over samme bildefesten vi her inne snart tar som en selvfølge
    For å være ærlig tror jeg ikke den jevne forbruker bryr seg stort om HD. Men for all del. Det har blitt solgt mange flatskjermer de siste årene, og folk er kanskje nysgjerrig på hvor godt bilde de kan få av den. Men alt i alt tilbyr HD-formatene for få forbedringer i forhold til DVD til at folk flest vil bry seg. "Mannen i gata" vil sannsynligvis ikke vurdere HD DVD eller Blu-ray før det ikke lenger har noe for seg å velge DVD (dvs. når HD-spillerne koster det samme som, eller mindre enn DVD-spillere).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hva når PS3 kommer ned til 4990 veil; både spillmaskin, mediasenter, DVD-spiller og BD-spiller? Hva da?
    Er nok da fremdeles endel som styrer unna, da de ikke vil ha spillmaskin eller mediasenter, og føler de betaler ekstra for funksjoner de ikke kommer til å bruke. Selvsagt, sikkert noen som tenker at de får sånt "på kjøpet", men definitivt ikke alle.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Og med det mener du...?

Snakker man med "mannen i gata" så tenker de ikke på formatkrigen som oss. Det er som jfinneru sier, veldig mange som ikke tar seg råd til en DVD spiller som koster over 2-3K. De ønsker primært en HD kilde, og nå er det mulig til den prisen. Hater Sony? De vet ikke at det er Sony som fronter BR en gang.
    De historieløse skal arve jorden ser det ut til. Da DVD kom på markedet for markedet for første gang var det med en startpris på 8-9 tusen korrigert for dagens pengeverdi. Selvsagt var det entusiastene som kjøpte produktet til denne prisen. De andre ventet til prisen hadde falt og softwareutvalget var stort. Og det tok faktisk en tre til fire år før det ble noe fart i dette markedet!

Med HD så forventer en del tydelighvis at spillerne skal koste et par tusenlapper nærmest fra dag en og at butikkene skal flomme over av software. På tide med en virkelighetssjekk?!

At prisen på HD DVD spillere har kommet såpass raskt ned skyldes utelukkende Toshibas strategiske prispolitikk lagt opp for å kunne konkurrere med BD. Det tror jeg de fleste her på forumet ikke har noe problem med å forstå.

Samtidig med at HD DVD har brukt unaturlig kort tid på å komme ned på dagens prisnivå på avspillerhardwaren, så er det tydleig for de fleste at softwaresituasjonen ikke holder følge. Utvalget og tilgjengeligheten er sterkt begrenset, det samme er støtten fra filmbransjen.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er del vel heller ikke kompisene dine noen typisk førstegenerasjonskjøpere. Typisk er de representative for mellomskiktet som venter en 2-3 år på en hvis prisreduskjon på ny teknologi av før kjøp. Det er mao fremdeles to år til de er aktuelle HD spiller kjøpere dersom prissituasjonen hadde vært normal...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Det var en ting som slo meg da jeg gikk ut av Smart Club etter å ha betalt 3000,- for HD-E1. Spilleren jeg holdt i henda var faktisk den billigste DVD-spilleren jeg noensinne har kjøpt. Den var også billigere enn den siste VHS-spilleren jeg kjøpte.

Sånn sett kan jeg ikke akkurat påstå at 3000,- er dyrt for en HD DVD-spiller.

Men for all del. Klarer man å skru ned prisen enda et hakk, så man får spillere ned til et sted mellom 1500,- og 2000,-, så vil nok rimelig mange som hadde tenkt å kjøpe ny DVD-spiller gå for HD DVD i stedet.
    Jeg er enig i at det i grunn ikke er dyrt, men jeg tror mesteparten av befolkningen ikke er enig, når de kan gå på rimi å få DVD spiller til 500kr.

Nå er kanskje ikke de som kjøper DVD spiller på Rimi den kjøpergruppen med HD skjerm fra før.
    Men jeg tror likevel at svært mange av de med HD skjerm mener at en ny avspiller til over 2.000kr er noe dyrt.

Men at det er såpass lite filmer tilgjengelig i butikkhyllene, og at de er så dyre er og en stor brems.
    Hadde de kostet nær DVD og utvalget hadde vært vesentlig bedre hadde det nok blitt solgt en del fler spillere og.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Da er del vel heller ikke kompisene dine noen typisk førstegenerasjonskjøpere. Typisk er de representative for mellomskiktet som venter en 2-3 år på en hvis prisreduskjon på ny teknologi av før kjøp. Det er mao fremdeles to år til de er aktuelle HD spiller kjøpere dersom prissituasjonen hadde vært normal...
    Helt enig!

Og slik er nesten hele norges befolkning og
    Det er mye av grunnen til at jeg mener det fortsatt vil gå minst 1-2år før vi ser noen endelig konklusjon.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting som blir glemt når det gjelder den store massen og de nye HD-stand alone spillerne.... veldig mange kjøper ferdige 5.1 system alà Pioneer/JVC/etc der DVD-spiller er innebygget. Det er jo uendelig mange slike anlegg hjemme hos folk, som overhode ikke har behov for en stand-alone spiller. Når disse pakkene en dag blir solgt ferdig med HD-avspiller (2008/2009?), vil dette vil utgjøre en stor del av HD-avspillerne hjemme hos folk. Spørsmålet er hvor mye Toshiba kan dekke av dette viktige produktspekteret om det ikke blir vanlig med multiavspillere alà LG.

Først og fremst tror jeg det er viktig å få opp tilgangen på filmer. Folk klarer ikke å relatere seg til hverken BD eller HD-DVD før det står side om side med DVD på Elkjøp og ikke minst på den lokale videoutleie sjappa.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    ferdige 5.1 system alà Pioneer/JVC/etc der DVD-spiller er innebygget. Det er jo uendelig mange slike anlegg hjemme hos folk, som overhode ikke har behov for en stand-alone spiller.
    Hm, om du hadde et slikt hjemmekino anlegg og hadde lyst på HD. Ville du da kjøpte et helt nytt sett med nye høytalere, sub og greier? Eller vil du sett etter en "add-on" som du kunne koble til? Jeg vet hva jeg ville gjort om jeg var i en slik situasjon iallefall...

Ellers bare MÅ BluRay vinne... fordi de blå covrene tar seg bare SÅ mye bedre ut i bokhylla mi enn disse femi røde covrene til HD-DVD. Så det så.

(Og jeg har heller aldri kjøpt en VHS, LaserDisc eller DVD spiller til under 3000 kroner... folk er blitt utrolig gniene... :-/)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hm, om du hadde et slikt hjemmekino anlegg og hadde lyst på HD. Ville du da kjøpte et helt nytt sett med nye høytalere, sub og greier? Eller vil du sett etter en "add-on" som du kunne koble til? Jeg vet hva jeg ville gjort om jeg var i en slik situasjon iallefall...

Ellers bare MÅ BluRay vinne... fordi de blå covrene tar seg bare SÅ mye bedre ut i bokhylla mi enn disse femi røde covrene til HD-DVD. Så det så.

(Og jeg har heller aldri kjøpt en VHS, LaserDisc eller DVD spiller til under 3000 kroner... folk er blitt utrolig gniene... :-/)
    Psykologisk sett er blått (som assiosieres med havet og himmelen) mer riktig.

Når det gjelder prisnivået så regner jeg med at ingen entusiaster på dette forumet har en pris på under 3000 som terskel for å investere i et HD bilde...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig!

Og slik er nesten hele norges befolkning og
    Det er mye av grunnen til at jeg mener det fortsatt vil gå minst 1-2år før vi ser noen endelig konklusjon.
    Jøss, er vi enige om noe...

En liten oppfølger:
    Toshiba forsøker gjennom sin prisdumping av hardwaren å gi inntrykket av at hvermannsen er klart for å kjøpe HD spillere, men all historikk på AV formater sier vel at det uansett hvor revolusjonerende nyvinningen er så (VHS til DVD feks) tar det tid å etablere ett nytt softwareformat. Markedet må ganske enkelt modnes og det skjer ikke av seg selv over natten på tross av sub 3000 kroners produkter. HD media trenger en innkjøringsfase på flere år og i løpet av den tiden så vil også BD produkter bli gradvis billigere og mer tilgjengelig i priskategorier for "hvermannsen". På litt lengre sikt så vil ikke billige HD DVD produkter i dag bety så mye for resulatet av krigen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Nei, jeg tror ikke folk bytter utelukkende for HD, men supermarkedenes 5.1 pakker selger uansett godt, enten fordi folk vil ha "kino" i heimen, de blir overbevist av noen at de må ha det (HD-ready) eller at det gamle anlegget er ødelagt/modent for utskifting. Jeg tror det er et marked der også, og ikke et ubetydelig marked siden mange av de kjøperne sannsynligvis aldri ville supplimert et alt-i-et anlegg til 5-6000 med en enkel avspiller til 3000,-

Psykologisk sett er blått (som assiosieres med havet og himmelen) mer riktig.
    Mulig det psykologiske heller mot "blått", men praktisk sett så er HD-DVD et mye bedre navn for menigmann å forholde seg til. DVD er allerede et kjent varemerke, og likeså begynner betegnelsen HD å bli allmenn "kunnskap", i allefall nok til at folk forbinder det med bedre bilde.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder prisnivået så regner jeg med at ingen entusiaster på dette forumet har en pris på under 3000 som terskel for å investere i et HD bilde...
    Man får ikke HD-bilde for 3000. Husk at man også skal ha en skjerm eller projektor.

Selv har jeg enda ikke gått over til HD-skjerm fordi jeg da måtte bruke ganske mye på en skjerm som for det meste ville blitt brukt til SD-materiale og da ville gitt et dårligere bilde enn hva jeg har idag.

Mine grunner er kanskje forskjellige, men jeg stiller i selskap med flertallet av forbrukerne i Norge.

BD/HD-DVD/HD VMD mangler også alle sammen andre fordeler enn billedkvalitet i forhold til DVD. Bare bedre kvalitet har aldri klart skape annet enn nisjeformater og jeg ser ingen grunn til at det skal gå annerledes denne gangen. Nevner man i tillegg at det er 3 konkurrerende formater kan man glemme salg til andre enn spesielt interesserte.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at folk kanskje kjøper DVD-spiller på Rema for 900 kroner, er for å ha en ekstra på barnerommet eller på hytta. Med dagens priser, så er det mulig. Men husk at veldig mange har kjøpt seg HDD-opptakere. Disse er ikke spesielt billige. Mange jeg jobber med har en sånn, og flere av de har gitt både 3- og 4000 kr for spilleren. Så jeg tror ikke det nødvendigvis er for at nordmenn ikke er villig til å bruke mer enn 1000-lappen på filmavspiller, at HD-salget går tregt.

Jeg er også enig med Esp1, om at markedet må modnes. Folk må vite at formatet er her for å bli, da vil folk handle HD. Forbrukere betaler gladelig flere tusen kroner på elektriske dupeditter de ikke har brukt for. Det hele er snakk om god markedsføring. Ett godt eksempel på det er GPS til bil. Folk går mann av huse for å skaffe seg en GPS, gjerne til 3-4-5000 kr. Plutselig finner ikke norske billister veien:shock:. Folk som stort sett kjører tur-retur jobb, til byen og på butikken og kanskje til barnehagen. Men pga enorm markedsføring, så må alle ha et elektronisk kart i bilen som forteller deg veien hjem

HD/ BD kommer for fullt; så fort krigen er over, begynner nok en massiv markedsføring. Og som med GPS, ser folk at de MÅ ha det nyeste og best tenkelige bildet. Ikke fordi at man trenger det, men fordi at naboen og kompisen også har kjøpt
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDD ja. Flere jeg kjenner sier at de venter til det kommer HD-avspiller med opptaksmuligheter/HDD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Psykologisk sett er blått (som assiosieres med havet og himmelen) mer riktig....
    Henviser du her til Freud, Ericson, Jung eller ..... ?

Jeg jobber med psykiatri til daglig og kan ikke skjønner at dette holder vann. Rødt assosieres til solen og ild eller blod, som er langt mer fyrrige alternativer. Men det er klart Ferrari hadde sikkert tatt over for Golf om de hadde brukt blå farge :roll:

Det finnes tydeligvis ingen grenser for hva som kan brukes som argumenter!

Men jeg lurer virkelig på hviken teori som sier at blått er best.

Side 107 av 653 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 117 127 137 147 157 167 177 187 197 207 217 227 237 247 607 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •