HD formatkrigen. - Side 106

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 106 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 606 ... SisteSiste
Viser resultater 2,101 til 2,120 av 13053
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syntes det blir forferdelig mye linking og quoting til andre websider i denne tråden, og skal en tro folk her inne er jo mer eller mindre ingen av linkene troverdige kilder.... :roll:

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at Warner er mest glad i HD DVD.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere hvorfor krigen ikke vil ende?

Krigen vil ikke ende fordi det snart er hundretusenvis av både HD DVD- og BD-spillere der ute.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Vet dere hvorfor krigen ikke vil ende?

Krigen vil ikke ende fordi det snart er hundretusenvis av både HD DVD- og BD-spillere der ute.
    Jepp, det stemmer det. Krigen vil vare, og bli avgjort når multispillerne blir rimeligere og bedre, eller når flere filmselskaper blir neutrale, så forbrukerne kan velge friere.

Ser bra ut for junikampanjen til Toshiba i alle fall. Noen forhandlere melder om 5-10 ganger så høyt salg av spillere i juni. Jeg er en av de som har handlet....

HD DVD News and Reviews | High-Def Digest

Toshiba Reports Strong Sales For HD DVD Player Promo | High-Def Digest

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD "krigen" er synserer og de som har interesser i et av formatene som prøver å overbevise om at det andre formatet er ubrukelig.
    Dette faller på sin egen urimelighet. Begge formater har sine fordeler. Det er jo bare å velge.

Det vi som brukere har behov for er (etter min mening) høyere bildekvalitet til en aksepterbar pris med tilstrekkelig tilgjengelige filmer. Foreløpig er ikke disse kriteriene oppfylt av begge formater til sammen og langt fra av ett alene.

Jeg personlig blir bare oppgitt over de som legger sjelen og enorme mengder med energi for å kjempe for et lagringsformat. :roll:
    Det som derimot ikke er akseptabelt er nedsettende kommentarer og slikt. :evil:
    Det har det heldigvis blitt mindre av :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, men man kan ikke komme bort ifra at HD DVD har kommet lengst i lavere priser for forbrukerne. Mange som satser på BD kan ta seg råd til en HD DVD spiller ved siden av, men ikke like mange som satser på HD DVD som tar seg råd til en BD spiller ved siden av. Er noen gode utgivelser jeg gjerne ville sett, som kun kommer på BD (for øyeblikket), som f. eks. Apocalypto og Black Hawk Down, men tar meg ikke råd til en BD-spiller kun pga av de filmene (selv om de må være en ren nytelse i HD), i hvert fall ikke til de prisene. Jeg er heller ikke så interessert i en PS3, jeg foretrekker dedikerte avspillere....

Krigen fører til at de fleste sitter på gjerdet, men jeg tror de lave prisene som er nå, spesielt i USA på HD DVD avspillere, gjør at mange hopper ned fra gjerdet for å få stilt litt av HD hungeren på de nye skjermene sine. Det er ikke den helt store kostnaden akkurat.

Edit: Apropos priser: China pact perks up HD DVD

Snart flommer kanskje markedet over av grisebillige HD DVD spillere. Produsert i Kina, solgt på Rema 1000.

Å påstå at HD DVD er avgått med døden er galematthias av BD leiren. Tar de ikke dette på alvor er det de som er stendøde om et års tid.....

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på true-BD tilhengere og true-HD DVD tilhengere, både her inn og på andre forum:

BD-tilhengere forsøker å fremheve hva som er bra med formatet Blu-ray.

HD DVD-tilhengere benytter ofte anledningen til å forklare hva som er dårlig med Blu-ray, at det er forbrukerfientlig fordi man ikke kan piratkopiere filmer som man vil, om hvorfor man bør hate Sony som selskap eller alle de arrogante medlemmene i BDA...

Du oppsummerte bra, Andy Dandy:

Blu-ray tilhengere kjøper seg ofte en HD DVD-spiller i tillegg, mens HD DVD-folk kjøper seg sjeldent en BD-spiller. Det har nok mer å gjøre med at HD-tilhengere har som prinsipp å "hate" Sony; enn at de som kjøper HD DVD-spillere er noen fattig-lapper som ikke har råd til en BD-spiller.

Med andre ord:

sære prinsipper går foran interessen for søken etter optimal lyd og bilde:???:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Forskjellen på true-BD tilhengere og true-HD DVD tilhengere, både her inn og på andre forum:

HD DVD-tilhengere benytter ofte anledningen til å forklare hva som er dårlig med Blu-ray, at det er forbrukerfientlig fordi man ikke kan piratkopiere filmer som man vil, om hvorfor man bør hate Sony som selskap eller alle de arrogante medlemmene i BDA...

Blu-ray tilhengere kjøper seg ofte en HD DVD-spiller i tillegg, mens HD DVD-folk kjøper seg sjeldent en BD-spiller. Det har nok mer å gjøre med at HD-tilhengere har som prinsipp å "hate" Sony; enn at de som kjøper HD DVD-spillere er noen fattig-lapper som ikke har råd til en BD-spiller.

Med andre ord:

Eller sånne som meg, kjøpe hd dvd spiller til en billig penge og vente til at det blir en "vettug" pris på bluray spiller for så og kjøpe den og
    For meg er det prisen som bestemmer hva jeg kan kjøpe:-D

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med andre ord:

Du har noen merkelige meninger må jeg si. Det Andy Dandy skrev høres for meg relativt vettugt ut. så kommer du og må tillegge at det er på grunn av prinsipp og hat mot sony at folk som har tatt seg råd til en HD DVD-spiller ikke også kjøper en BD-spiller.

Med andre ord: sære prinsipper går foran interessen for søken etter optimal lyd og bilde:?. Hold deg saklig så går dette bedre. det du sier er jo at folk som søker etter HD, og som kun har penger nok til en HD DVD-spiller er noen sære tullinger som hater sony og som ikke er interessert i godt bilde og god lyd. Hva med at mange mennesker ikke har råd til å bruke mer en 2-3000 kr men har lyst på HD?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dakar.

Sær tulling her. Og stolt av det.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Dakar.

Sær tulling her. Og stolt av det.
    Og med det mener du...?

Snakker man med "mannen i gata" så tenker de ikke på formatkrigen som oss. Det er som jfinneru sier, veldig mange som ikke tar seg råd til en DVD spiller som koster over 2-3K. De ønsker primært en HD kilde, og nå er det mulig til den prisen. Hater Sony? De vet ikke at det er Sony som fronter BR en gang.

Jeg for min del er strålende fornøyd med min HD DVD spiller. Jeg savner ikke BR spiller i det hele tatt faktisk, og det har ikke med at jeg er imot Sony. Jeg venter på at PS3 skal gå kraftig ned i pris, så blir det nok en sånn en på meg. Det er faktisk primært for å få en god spillmaskin i HD. Inntil da blir det neppe en BR spiller. Om et år eller tre blir det kanskje en god kombispiller.

Om det er noe jeg skulle mislike med Sony, så er det den overdrevne og tullete markedsføringen. Ihvertfall når man ser på mange av linkene i denne tråden..

I forrige måned var jeg i New York, og tenkte jeg skulle sjekke ut hva det var av HD filmer å få kjøpt. Håpet å kunne se en trend på utviklingen. Dessverre var mitt inntrykk at det var forsvinnende få titler av BR og HD DVD i det hele tatt, i forhold til SD DVD. Det må ha med pris å gjøre, noe jeg fikk bekreftet av ansatte i butikk også. Og selvsagt, totalt sett et begrenset utvalg.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite apropo til tidligere innlegg om formatkrigens utvikling i Australia.

The battle for new genration DVD supremacy has put High Defintion (HD DVD) ahead of Blu-ray in a tug-o-war that resembles the 1980s "format wars" between Betacam and VHS.

New figures released today by Australia's leading independant online DVD rental company, Quickflix, show its customers currently had 4041 requests for existing and soon to be released HD DVD titles in their delivery queues compared to 1638 Blu-ray movies. This is despite the fact 45 titles are available through Quickflix for HD DVD compared to 80 for Blu-ray.

The figures also show 1900 Quickflix customers or more than 11 percent of its 17,000 plus subscribers rented or had current requests for HD DVD titles compared with 1030 for Blu-ray.

~
    Quickflix managing director, Stephen Langsford, said the results provided the first glimse of Blu-ray and HD-DVD viewing habits in Australia.~
    http://www.quickflix.com.au/public/i...format-war.pdf

Interessant å se forbrukermønster på software som ikke direkte følger salgstatestikken på hardware. Virker som HD DVD eiere ser mer film en BD(PS3) eiere. Og dette på tross av at rapporter sier at de største kjedene i Australia satser eksklusivt på BD.

Fra nå i juli så begynner utleie på begge formater i Norge. Vi får håpe Toshiba Norge kjenner sin besøkelsestid og tilbyr gode pakketilbud på HD DVD spillere/filmer.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Fra nå i juli så begynner utleie på begge formater i Norge. Vi får håpe Toshiba Norge kjenner sin besøkelsestid og tilbyr gode pakketilbud på HD DVD spillere/filmer.
    Har du noe mer informasjon om dette? Hvilke titler gjelder dette for eksempel?

Jeg har vært innom 1 videobutikk som hadde ok utvalg i HD-DVD og Blu-ray, men har ikke sett dette noen andre steder. Utleie hadde vært glimrende! (...på begge format)

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Har du noe mer informasjon om dette? Hvilke titler gjelder dette for eksempel?
    Har dette fra en som driver "løslig" innen MIX kjeden. Han hadde mange titler å velge i men vil starte forsiktig med de mest populære titlene. Virket på meg som han skulle få nye titler hver uke.
    Det som er viktig er at nye HD titler ikke kommer flere uker etter SD versjonen.
    Skal se om jeg kan få sett en release liste til uka.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med andre ord:

Dette var en saklig påstand må jeg si, men med dette stadfester du hvertfall din egen plassering oppi dette. Selv gidder jeg ikke bruke mange kaloriene på å engasjere meg i denne "krigen", men jeg hater da ikke Sony fordi jeg kjøpte meg en HD-DVD spiller for litt siden...

For meg virker også Andy Dandys påstander mer fornuftige, og jeg forstå godt hvorfor folket tilfeldigvis velger HD-DVD med de prisene det opereres med i dag. Hadde det vært BD-spillere som var rimeligst i dag hadde jeg hatt det i stedenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD-tilhengere benytter ofte anledningen til å forklare hva som er dårlig med Blu-ray, at det er forbrukerfientlig fordi man ikke kan piratkopiere filmer som man vil,
    Siden dette argumentet med at man ikke kan piratkopiere filmer som man vil "ofte" blir brukt mot Blu-ray her på dette forumet, regner jeg med at du har flere eksempler på det? Eller tar du bare argumentene ut av løse lufta?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Combo Discs Hurting Hd-dvd - AVS Forum

Hva mener dere? Er det en fordel eller ulempe med combodiscer for HD-DVD?

Min mening er at de er en ulempe, det gjør at HD-DVD discene koster 5$ mer enn tilsvarende BD-disc. HD-DVD har jo hele tiden argumentert med at det skal være billigere å produsere spillere og plater, men når de ender opp med at samme film koster mer på HD-DVD, så tror jeg de mister mye av troverdigheten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Du har noen merkelige meninger må jeg si. Det Andy Dandy skrev høres for meg relativt vettugt ut. så kommer du og må tillegge at det er på grunn av prinsipp og hat mot sony at folk som har tatt seg råd til en HD DVD-spiller ikke også kjøper en BD-spiller.

Med andre ord: sære prinsipper går foran interessen for søken etter optimal lyd og bilde:?. Hold deg saklig så går dette bedre. det du sier er jo at folk som søker etter HD, og som kun har penger nok til en HD DVD-spiller er noen sære tullinger som hater sony og som ikke er interessert i godt bilde og god lyd. Hva med at mange mennesker ikke har råd til å bruke mer en 2-3000 kr men har lyst på HD?
    At du synes jeg har noen merkelige meninger, kommer jo av at du ikke får med deg det jeg skriver. Du tolker det i den værst tenkelige retningen, legger til det du TROR jeg mener; slik at de som leser ditt innlegg etterpå; blir mitt svar. Dette er jo som å se VG skrive enkelte sine spalter. De vrir og vrenger på alle fakta, hvor man etterpå føler det er sjangseløst å forsvare. Sannheten er jo allerede tolket av en annen...

Hvor skriver jeg at HD DVD-folk er noen "sære tullinger"?:evil: Og at folk som søker etter HD, hater Sony og er ikke interessert i god lyd og bilde:shock: Dersom jeg skriver så dårlig at du oppfatter det slik, jfinneru, finner jeg merkelig?

Jeg skrev HD DVD-tlhengere. Med det mener jeg såkalte fanboys. Det var en ren subjektiv mening, at jeg registrerer all den tid og energi enkelte fanboys bruker på å snakke negativt om BD i stedet for å fremheve formatet de selv har mest tro på.

Og angående det Andy Dandy skrev, så hørtes det nærmest ut til at det var et sosialt skille mellom de som var så rike å ha råd til en BD spiller, kontra de som bare hadde råd til en HD DVD-spiller. Det var DET jeg hengte meg opp i. Og så nevner du HD DVD-spiller til 2-3000 kroner, jfinneru. Hvor kan jeg kjøpe en HD DVD-spiller til 2000 kr? Den billigte jeg har sett (med forbehold om at det kan finnes billigere) så er det 2999,- på Avshop. Det kaller jeg 3000,-.

Den billigste BD-spilleren jeg har sett er PS3 til 4990 (Coop Mega i Sarpsborg) og Samsung BD-1000 til drøye 5000,- (shg.no as)

Da snakker vi om en prisdifferanse på drøye 2000 kr. De fleste her inne har dyre skjermer, projektorer, høyttaler, kanskje kabler til 1000 kr meteren; ergo er dette en dyr hobby. Derfor tror jeg IKKE det er de 2000 kronene som avgjør om man kjøper HD eller BD. Derfor mener jeg at man kjøper det formatet man har mest tro på og liker; og ikke at Blu-ray folk har mere penger og bedre råd til å kunne unne seg begge format. Skjønner!?

Og i USA, som det ble referert til, så er vel prisdifferansen enda mindre. Koster ikke billigste HD DVD-spiller $299? (sist jeg sjekket) og Sony S300 $499. I norske kroner utgjør det ca. 1200-1500 kr prisforskjell. Men jeg vil nå uansett si at S300 er av en annen klasse hva gjelder HD-spiller. Men dette er min mening, som du ikke liker registrerer jeg.

Og som Sitemoderator, jfinneru, bør du i hvertfall kunne kunne lese det jeg skriver uten å vri det til en versjon jeg overhode ikke mener. Dette er også en del av det å være saklig.

Men igjen registrerer jeg at dersom man er en anelse kritisk i retning av HD DVD-tilhengere, så er det fy-fy og "rare meninger". :?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da snakker vi om en prisdifferanse på drøye 2000 kr. De fleste her inne har dyre skjermer, projektorer, høyttaler, kabler til 1000 kr meteren; ergo er dette en dyr hobby. Derfor tror jeg IKKE det er de 2000 kronene som avgjør om man kjøper HD eller BD. Derfor mener jeg at man kjøper det formatet man har mest tro på og liker; og ikke at Blu-ray folk har mere penger og bedre råd til å kunne unne seg begge format. Skjønner!?
    De "fleste" her inne med kabler til 1000kr meteren (?) som du så pent sier, representerer vel knapt noen promille av det markedet som faktisk har evnen til å avgjøre krigen. Og for det markedet er 5000kr ganske mye for en maskin som skal ta over deres 1100kr DVD-spiller. Det er allerede mange på avforum som har kjøpt og fortsatt kjøper HD-DVD spillere nettopp fordi de er så billig.

Selv tror jeg Blu-Ray har et stort overtak med all den støtten formatet har fått, men Andy_Dandy hadde noen gode poeng.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    De "fleste" her inne med kabler til 1000kr meteren (?) som du så pent sier, representerer vel knapt noen promille av det markedet som faktisk har evnen til å avgjøre krigen. Og for det markedet er 5000kr ganske mye for en maskin som skal ta over deres 1100kr DVD-spiller. Det er allerede mange på avforum som har kjøpt og fortsatt kjøper HD-DVD spillere nettopp fordi de er så billig.

Selv tror jeg Blu-Ray har et stort overtak med all den støtten formatet har fått, men Andy_Dandy hadde noen gode poeng.
    Mange av de med 1100-kroner DVD-spillere, tror jeg ikke en gang har fått med seg at det finnes noe som heter HD DVD eller Blu-ray. Det er lenge til disse bytter til HD. De som ventet til siste slutt med å kaste ut VHS-spilleren, for så å kjøpe seg en DVD-spiller på Rimi, er nok ikke klar for å bytte ut noe som helst før HD er det eneste alternativet. DVD var godt etablert som format før vi fikk 900-kroners DVD-spillere.

Min bastante mening er at de som nå allerede har anskaffet seg en HD DVD-spiller eller en BD-spiller, er litt over middels interessert i lyd og bilde. Vi har de som er litt interessert i lyd og bilde, og som har hørt om formatene, og så har vi de som faktisk har tatt steget fullt ut og "investert" i en HD-spiller. Disse personene bruker nok allerede en del penger på filmer og komponenter...

Jeg er jo ikke uenig i at pris er en vesentlig faktor for å kjøpe seg en HD-spiller. Men jeg tror (om jeg denne gang får lov til å synse), at har man først bestemt seg for å kjøpe HD, men ikke vet hvilket format; så tror jeg det er andre ting enn kun pris som betyr noe. Hvorfor?

Jo, dersom pris var det aller viktigste for folk, hvorfor leder da ikke HD DVD markant over BD? HD DVD var jo først ute på markedet og lenge uten konkurranse fra BD. HD DVD har et navn som mange kjenner igjen og de koster også mindre enn en god DVD-spillere. HD DVD har omtrent like mange filmer på markedet som BD. Og HD DVD er sonefri. Alikevel henger de etter i filmsalg og filmutleie.

Og hvorfor går så Blockbuster ut med info om at de ikke lengre kunne ignorere sine kunder. Kundene ville ha Blu-ray på flere av dems utleie butikker, og forholdet 70-30 var et faktum. 1450 butikker er BD-eksklusive på HD, og totalt 1700 av de har BD (mot skarve 250 butikker med HD DVD, men ingen eksklusive).

Til tross for PS3 og BD-spilleres høyere pris, så selger Blu-ray flest filmer i nær sagt hele verden? Hvorfor?

Jo, fordi jeg tror spørsmålet om pris ikke er det viktigstefor forbrukeren. Det viktigste for forbrukeren er ofte om formatet han investerer i er fremtidssikret og forblir på markedet. Og det er nettopp her Blu-ray står sterker enn HD DVD, mener jeg; troen på at formatet vil være success:

Blu-ray har den største studiostøtten, Blu-ray har den største hardwarestøtten, Blu-ray har størst lagringskapasitet, Blu-ray har nå støtte fra USAs største utleie-kjede, Blu-ray filmer selger bedre enn HD DVD filmer i stort sett hele verden og i tillegg har BDA PS3 med på laget.

Jeg tror mange forbrukere som nå avventer, ikke har troen på at Toshiba skal klare å stå i mot dette. Forbrukeren forventer kanskje at Blu-ray vil vinne til slutt, og at prisen for en BD-spiller uansett vil bli billigere.

For igjen: hvorfor leder ikke HD DVD vesentlig over BD, når spillerne er så mye billigere og de i tillegg var først ute på markedet?

Til slutt: joda, Andy Dandy har mange gode poeng, han, men det må da være lov til å kommentere de poengene man er uenig i.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 106 av 653 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 96 102 103 104 105 106 107 108 109 110 116 126 136 146 156 166 176 186 196 206 216 226 236 246 606 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •