HD formatkrigen. - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 604 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 13053
    Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Vi har testet dette på min JVC HD1 og har følgende klare mening. Det er bedre utvalg og flere nyheter på BD,MEN det er gjennomgående best kvalitet på HDDVD. Er det ikke på tide at vi i dette forumet tar for oss de tekniske og kvalitative fordelene og ulempene hos BD og HDDVD?
    Stølen
    HD DVD fremstår ofte som glattere i bildet ganske enkelt pga filtreringscodecen som Microsoft pusher.

Uten mulighet for å sammenlikne master bilde mot codec så har du ingen mulighet til å si noe spesifikt om den absolutte bildekvaliteten på disse skivene.

Du kan selvsagt si at du foretrekker de utglattede bilde fra HD DVD, men det er jo noe helt annet...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filtreringscodec?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har testet dette på min JVC HD1 og har følgende klare mening. Det er bedre utvalg og flere nyheter på BD,MEN det er gjennomgående best kvalitet på HDDVD. Er det ikke på tide at vi i dette forumet tar for oss de tekniske og kvalitative fordelene og ulempene hos BD og HDDVD? Det er lite sannsynlig at en av partene legger seg ned å dør imorgen så jeg er sikker på at vi kan finne andre ting vi kan diskutere om BD og HDDVD.
    Noen mener BD ofte fremstår hakket skarpere enn HD-DVD, selv om det kan være noe mer "støy" i bildet, deler dere samme erfaring?

Og har dere A-B testet noen filmer som er gitt ut på begge formater?

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....
    Vi har testet dette på min JVC HD1 og har følgende klare mening. Det er bedre utvalg og flere nyheter på BD,MEN det er gjennomgående best kvalitet på HDDVD. Er det ikke på tide at vi i dette forumet tar for oss de tekniske og kvalitative fordelene og ulempene hos BD og HDDVD? Det er lite sannsynlig at en av partene legger seg ned å dør imorgen så jeg er sikker på at vi kan finne andre ting vi kan diskutere om BD og HDDVD. Sone? Sikkerhetsproblematikken?
    Oppkobling for å kunne spille BD? HDMI 1.2/1.3 lyd? Sitatkrigen kan f. eks avløses av rykter om nyheter eller virkelige nyheter.Ha en riktig god sommer!
    Stølen

Enig! HD DVD leiren bør kjøre frem sine fordeler bedre. Alt vi hører fra BD leiren er oppskrytte salgstall og påstått bedre utvalg.

Det viktigste for meg, som fikk meg til å velge HD DVD er:

1) Kvalitet. HD DVD fremstår som et mye mer ferdig produkt. BD+, hva i h.....

2) Pris. Halve prisen for å få HD i stua!

3) Sony er vel ikke et selskap fornuftige mennesker bør sette sin lit til.... Deres og Fox sin arroganse er nesten grenseløs, spør du meg. Annonserer til stadighet at krigen er over, synes å huske de jevnlig har påstått dette siden januar i år......

4) Regionsfrihet

5) Rimeligere å lage utgivelser for små selskap, ingen AACS encryption.

6) En fornuftig forbruker burde bruke sin forbrukermakt for å fremme sine egne interesser, ikke Sony's, Panasonics, eller noen av de største Hollywoodselskapenes.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi stoppe med å prøve å si at lagringmedium A ser bedre ut enn lagringsmedia B. Det har ingenting med det å gjøre. Det er bestemt av de som utgir materialet. Synes man at A gir bedre resultat av en grunn, så vil det selvsagt se identisk ut hvis utgiver legger de eksakte samme bits på lagringsmedium B. :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD Dead By Fall 2007

Folk synser videre ihvertfall.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Nå må vi stoppe med å prøve å si at lagringmedium A ser bedre ut enn lagringsmedia B. Det har ingenting med det å gjøre. Det er bestemt av de som utgir materialet. Synes man at A gir bedre resultat av en grunn, så vil det selvsagt se identisk ut hvis utgiver legger de eksakte samme bits på lagringsmedium B. :evil:
    Enig i at det ikke er først og fremst der debatten ligger. Det som bekymrer meg er at kanskje ikke forbrukermakten vinner frem som den burde. Ser ingen annen grunn til å gå for Blueray enn at de har flere Hollywoodselskaper i lomma som er BD only. I en perfekt konkurransesituasjon ville alle filmselskapene vært nøytrale, og da hadde de tingene jeg ramset opp i forrige post vært det avgjørende.

Uansett vil jo "BD only" selskapene komme diltende etter HD DVD når forbrukerne (hvermansen) bestemmer seg for at det er det de vil ha..... Skjønner egentlig ikke hvilke andre argumenter som skulle ligge bak valg av BD for enkelte, enn frykten for at HD DVD skal tape krigen.....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD Dead By Fall 2007

Det der var vel ikke akkurat egnet til å overbevise noen om noen ting som helst.....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Filtreringscodec?
    VC-1 - Wikipedia, the free encyclopedia

MPEG LA

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD Dead By Fall 2007

"Maybe I’m being naïve about the whole format battle, but I didn’t think that an end would be in sight for quite some time. I will concede and say that I’m wrong. Ken looks at it like a game of chess. Blu-ray is picking off HD DVD’s rooks one by one and their King is about to be ‘mated. If HD DVD is able to make a significant move within the next 60 to 90 days then they might save themselves, but the holiday season will determine the winner, says Ken. Cutting the price on HD DVD players just isn’t going to cut it. He also tells us that the PC market is playing a bigger role than first expected. What’s the one thing we always desire in our PC/Mac? More space, right? Blu-ray offers 25GB on a single-layer, 50GB on a dual-layer and HD DVD can only muster up 15GB and 30GB, respectively."

For en dustete artikkel.. Sorry.. Men den henger jo ikke på greip?
    1. HD-DVD leder jo enormt i PC-verdenen, i så måte er jo den billige Xbox 360 HD-DVD spilleren genial. Vi så jo hvor mye større "hacker-miljøet" var på HD-DVD siden, det var det formatet som ble knekt først, rett og slett pga. at det var lettere tilgjengelig i miljøet..

2. Okey, vi trenger alltid mer plass på PC og MAC. Men tror han virkelig at 50GB har noen som helst innvirkning på folks valg av format? De fleste HDder i dag er jo 500 GB uansett, hvilken forskjell innbiller han seg at 20GB ekstra pr. plate skal utgjøre? Og seriøst, hvor mange er det som gidder å brenne ut filmer når de kan ha dem lagret på HDen??

Bah.. Jeg fikk iallefall ikke noe vettugt ut av den artikkelen. Har jeg gått glipp av noe i den artikkelen? Fikk liksom følelsen at det jeg leste var et sammendrag av et lengre intervju..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en tøyseartikkel som jeg har lest litt for mange ganger den siste tiden, om at BD vinner, eller allerede har vunnet krigen, uten at det kan underbygges på noen som helst plausibel måte. Virker som det satses på å prente dette inn i forbrukerne nok ganger via media til de tror det er en sannhet. Som Goebbels sa; Gjentar man en løgn mange nok ganger, så blir det til slutt sannheten.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nok en tøyseartikkel som jeg har lest litt for mange ganger den siste tiden, om at BD vinner, eller allerede har vunnet krigen, uten at det kan underbygges på noen som helst plausibel måte. Virker som det satses på å prente dette inn i forbrukerne nok ganger via media til de tror det er en sannhet. Som Goebbels sa; Gjentar man en løgn mange nok ganger, så blir det til slutt sannheten.
    Det samme gjelder naturlig nok for dine løgner om at hvermansen foretrekker HD DVD fordi det er billig, etc, etc.

Trodde vi var ferdige med argumentasjoner om at "Sony er evil" og "Tosh er Robin Hood i forkledning med billig HD til folket". Men den gang ei.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2) Pris. Halve prisen for å få HD i stua!
    Tja, for rundt 6000 får du både en ypperlig spillkonsoll, mediasenter og en utmerket BD-spiller i stua...

Ser man totalprisen på en HD-spiller, HD-skjerm og et 7-kanals audioanlegg med THX kvalitet så betyr ikke dagens prisforskjell på avspillerhardwaren stort. Spesielt ikke hvis man velger avspillerløsningen jeg refererer til over.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Tja, for rundt 6000 får du både en ypperlig spillkonsoll, mediasenter og en utmerket BD-spiller i stua...

Ser man totalprisen på en HD-spiller, HD-skjerm og et 7-kanals audioanlegg med THX kvalitet så betyr ikke dagens prisforskjell på avspillerhardwaren stort. Spesielt ikke hvis man velger avspillerløsningen jeg refererer til over.
    Og for halve prisen kan du få HD DVD i stua :twisted:

Hvis prisen ikke spiller noe rolle, hvorfor finnes da ikke PS3 i halvparten av alle hjem?
    For at HD skal bli allemannseie må de nok bli like billige som DVD spillere.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    VC-1 brukes til komprimering, det er ikke et filter. VC-1 kan også brukes på Blu-ray plater og er blant annet brukt på Flags of our Fathers og Letters From Iwo Jima utgivelsene fra Warner. Det bildemessige resultatet er minst like mye et produkt av det studio som utgir filmen som plate-mediet\avspilleren.

I et forsøk på å dreie denne tråden over på det litt mer tekniske er det kanskje greit å ta opp en teknisk forskjell mellom de rimeligste spillerne. De fleste av dere er ganske opptatt av hvilket format som er det rimeligste. Her det liten tvil om at dette er Toshiba som leder for øyeblikket. Det jeg stusser litt ved er at svært få av dere har kommentert at HD-E1 kun gir ut 720p og 1080i. For en del her på forumet er ikke det noe problem ettersom mange har skjermer som utfører IVTC på 1080i og at de dermed ikke mister noe informasjon. Det dere "glemmer" er at mange forbrukere har 1366x768 skjermen (eller andre mindre konvensjonelle skjermer). De fleste av disse utfører ikke IVTC på 1080i og man ender dermed med å miste en del informasjon. Dette gjøre det også vanskeligere å se forskjell på HD og SD.

Nå skal det sies at de fleste spillerne også kan gi ut 720p, men av det jeg har sett så er ikke nedskaleringen i alle spillerne like god den heller, så det er heller ikke fordelaktig.

Alt i alt gjør dette HD-E1 mindre egnet til den vanlige forbruker, selv om prisen er rimelig... Sånn sett er det urettferdig å sammenligne HD-E1 med mange av Blu-ray spillerne på markedet. En mer rettferdig sammenligning vil være Toshiba sin toppmodell og den er ikke spesielt mye rimeligere enn Blu-ray konkurrentene. Sony BDP-S1E er for eksempel nettopp kommet ut. Den ligger på omtrent 9-10K i butikkene.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det dere "glemmer" er at mange forbrukere har 1366x768 skjermen (eller andre mindre konvensjonelle skjermer). De fleste av disse utfører ikke IVTC på 1080i og man ender dermed med å miste en del informasjon. Dette gjøre det også vanskeligere å se forskjell på HD og SD.

Nå skal det sies at de fleste spillerne også kan gi ut 720p, men av det jeg har sett så er ikke nedskaleringen i alle spillerne like god den heller, så det er heller ikke fordelaktig.
    Klarer ikke helt å følge logikkene din her.
    Med en 768 skjerm som ikke gjør IVCT på 1080i, gjør det noe forskjell om den blir foret med 1080p/24 eller 1080i/60?
    Den må jo konvertere og kaste bort informasjon "okke som", og gjør den det like dårlig på p som i, så er det vel ikke riktig å skylde på E1, det er jo skjermens feil og vil være det samme for alle spillere i begge formater?
    Så er det noe poeng å bruke mer penger på en dyrere spiller hvis du ikke har råd til bedre skjerm?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig at alle disse artikkelene er ganske 'synsete' og meget 'subjektive', men de er jo ganske mer balansert en de som tar totalt side i BD vs HD DVD, og katagoriserer det ene som redningen for 'verdenes miljø, sult og krig' og det andre som 'verdenes evil nemesis'. Og alt den ene side gjør har edle motiver, og alt den andre side gjør er for å forføre forbrukerne for så og etterpå bakbinde dem og påføre dem fotlenker.

I'm feeling a bit grumpy today.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    2. Okey, vi trenger alltid mer plass på PC og MAC. Men tror han virkelig at 50GB har noen som helst innvirkning på folks valg av format? De fleste HDder i dag er jo 500 GB uansett, hvilken forskjell innbiller han seg at 20GB ekstra pr. plate skal utgjøre? Og seriøst, hvor mange er det som gidder å brenne ut filmer når de kan ha dem lagret på HDen??

Bah.. Jeg fikk iallefall ikke noe vettugt ut av den artikkelen. Har jeg gått glipp av noe i den artikkelen? Fikk liksom følelsen at det jeg leste var et sammendrag av et lengre intervju..
    Det er akkurat en av de få grunnene som for meg til å ønske at hvis ett av formatene skulle forsvinne, så bør det være det med minst kapasitet. Skjønner ikke helt argumentasjonen din. Du sier jo klart at vi foretrekker mye plass. Vi ønsker jo alltid større HDD'er når vi kjøper det, og for meg så blir det samme hvis jeg skal kjøpe en brenner. Dog så spiller det ikke noen rolle hva som kommer, men en økning fra dagens 4,7gb til 25gb hadde vært å foretrekke som standard isteden for bare 4,7gb til 15gb.

Jeg liker både Toshiba og Sony - Januar 2008 så er nok tåken lettet fra krystallkula, og vet om vi har ett format, 2 formater, 2 nisje-formater og om det er klare forskjeller på preferanser mellom video og data-segmentet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser faktisk ikke noe problem i å ha 2 formater.
    Etterhvert kommer det rimelige hybrid spillere, problem borte.
    Prinsippielt kan de begge ha lik kvalitet, det er det jo de som lager innholdet som bestemmer, platene sånn sett er jo like.

Var på SW i går og kjøpte 4 filmer, 3BD og 1HD, dette fordi det var flere intresange tittler på BD enn HD, ikke noe med formatene å gjøre.
    Som jeg sa til selgeren, for meg er det filmene som er vikigest, ikke hvilket format de er på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Klarer ikke helt å følge logikkene din her.
    Med en 768 skjerm som ikke gjør IVCT på 1080i, gjør det noe forskjell om den blir foret med 1080p/24 eller 1080i/60?
    Den må jo konvertere og kaste bort informasjon "okke som", og gjør den det like dårlig på p som i, så er det vel ikke riktig å skylde på E1, det er jo skjermens feil og vil være det samme for alle spillere i begge formater?
    Så er det noe poeng å bruke mer penger på en dyrere spiller hvis du ikke har råd til bedre skjerm?
    Hvis tv-en ikke kan gjøre IVTC så er det kanskje et poeng å overføre signalet som 720p?

Jeg ser helt klart poenget med å legge pengene i god prosessering ENTEN i kilde eller display. Det triste er at man ofte ikke får den valgfriheten siden skjermer med godt panel gjerne (?) har god prosessering, og de som har lite prosessering gjerne har dårlige paneler også.

Jeg ønsker meg en _rimelig_ pioneer plasma med 1280x720 pixler, topp bilde og en eneste 1:1 pixel HDMI-inngang som støtter 24p, 25p, 30p, 48p, 50p og 60p. Ingen høyttaler, ingen menyer, ingen fjernkontroll, ingen dsp, ingen tuner...

-k

Side 104 av 653 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 114 124 134 144 154 164 174 184 194 204 214 224 234 244 604 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •