HD formatkrigen. - Side 103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 103 av 653 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 603 ... SisteSiste
Viser resultater 2,041 til 2,060 av 13053
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dark, vær så snill, bruk korrekt tegnsetting, ellers forstår ingen hva du sier. Litt resonnement bak uttalelsene dine hadde også gitt dem litt mer tyngde.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Er dette en krampetrekning for å prøve å kjempe seg inn i markedet igjen?
    Samme tenkte jeg, lenge siden jeg har sett så mye svada. Enten lyver Toshiba-fyren så det renner av ham, eller så er han direkte uvitende. En annen mulighet er selvsagt at journalisten gjør et skikkelig dårlig forsøk på å fremme HD-DVD, eventuelt gjør et poeng ut av å fremstille Toshiba Norge som uvitende løgnhalser.

- Først presenteres 3.995,- som en rekordlav pris, noe det definitivt ikke er.
    - Når journalisten påpeker at Blu-ray selger bedre internasjonalt sier representanten at det er mye misvisende informasjon. Ikke en direkte løgn, men definitivt på kanten; han unnlater å svare på spørsmålet, samtidig som han sår tvil om motpartens troverdighet.
    - Han påstår også at PS3-eiere ikke kjøper filmer, noe vi alle vet er bare tull. Warner sier altså at Blu-ray-salget ikke har endret seg siden november?
    - Videre nytter han høvet til å slenge dritt om Sony, helt uprovosert.

Grøss, for en artikkel. Greit nok at han skal selge et produkt, men det finnes bedre måter å gjøre det på.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvordan kan du vite hvor nærme Toshibas tall er sannheten? tklev går rett ut og sier Sony lyver, fordi det de sier ikke rimer med det Toshiba sier. Det er litt drøyt, da ingen av oss har belegg for at den ene siden forteller sannheten mens den andre bare finner på ting. Kort og greit har vi to konkurrenter som kommer med påstander, og det eneste fornuftige vi kan gjøre er å rett og slett ikke ta hensyn til noen av dem, da begge nødvendigvis ikke kan snakke sant, men vi vet ikke hvem som vrir sannheten mest. Kanskje de bare har solgt 50,000 spillere hver.
    Hmmsk.. Jeg skrev at SONY ikke har solgt 100.000->150.000 enheter, det er det som står i artikkelen. Det er det som er feil/løgn. Har ingenting med hva Toshiba sier, kun hva som er logisk.. Sony har ikke hatt en eneste god BD-spiller utenom PS3 (og den nye 300-modellen).

Jeg har slett ikke nektet for at BD-campen kan ha solgt så mange spillere i den perioden.

Veldig fint om du leser hva jeg skriver før du svarer..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste hva du skrev. Hvorvidt det er sannsynlig/logisk er ganske irrelevant, da det godt kan være tilfelle likevel, for alt vi vet. Begge sider presenterer sine salgstall, og det slår meg bare som litt tullete å påstå at den ene siden lyver og den andre snakker sant, når vi har fint lite å forholde oss bortsett fra tallene vi får direkte fra produsent.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bloomberg.com: U.S.

Sony har shipped mindre enn 100k Blu-Ray spillere i 2006.. Direkte fra Sony selv.. Det er t.o.m. samme personen som uttaler seg.

Sitat 1:
    "Sony may ship as many as 600,000 Blu-ray players in the U.S. this year, from less than 100,000 units in 2006, said Randy Waynick, senior vice president of the U.S. home products division, at a meeting in San Francisco yesterday. "

Sitat 2:
    "Sony expects sales of Blu-ray players to expand by six to seven times in calendar year 2007 compared to last year.

Randy Waynick, senior VP of home products division, said that last year the chain sold from 100,000 to 125,000 Blu-ray set-top players, not including PlayStation3 or Vaio drives."

Sitat 2 må være resultat av en feiltolkning, det er mest sansynlig *hele* BD-campen som regnes med der..

Uansett.. Tallene som kommer ifra de 2 organisasjonen er mest sansynlig vridd på best mulig måte, og det er nok helt sikkert vanskelig å finne ut sanheten ut av pressemeldinger som er manipulert av medie-rådgivere, og som til slutt blir maltraktert av idiotiske <sic> journalister og bloggere rundt om i verden..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste hva du skrev. Hvorvidt det er sannsynlig/logisk er ganske irrelevant, da det godt kan være tilfelle likevel, for alt vi vet. Begge sider presenterer sine salgstall, og det slår meg bare som litt tullete å påstå at den ene siden lyver og den andre snakker sant, når vi har fint lite å forholde oss bortsett fra tallene vi får direkte fra produsent.
    Vel, den som leter, finner tall.. Jeg fant et annet intervju med samme person, og der skriver han at sony shipped mindre enn 100.000 Blu-ray set-top enheter i 2006. (Se mitt innlegg over.) Det burde være innlysende at Sony ikke har solgt nesten like mange BD-enheter som Toshiba, spesielt med tanke på at det er flere produsenter av BD-spillere (Samsung har helt sikkert solgt noen spillere også, som eneste produsent som hadde BD-maskin ute på markedet mesteparten av året 2006.)

Uansett, det Sony skriver om er spillere som er shipped, det er ofte en ganske stor forskjell på shipped og solgt (som HD-DVD gruppen opperer med).

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Halllloo!! Har du hørt om måneden MAI, den kommer mellom APRIL og JUNI?? 17. april til 11. juni er nesten 2 måneder, og iallefal ikke under 1 måned... Det blir litt tåpelig å diskutere med deg når du ikke klarer å forholde deg til tallene som blir presentert. Enten så bør du sette deg inn i hva tallene betyr, eller hold deg unna å diskutere slikt..
    Å beklager så meget, tklev, drøye halvannen måned, da. For det er spørs når de begynner å regne fra. Jeg går ut i fra at det er andre datoer enn akkurat de som står på toppen av pressemeldingene som gjelder.

Du mener vel fortsatt at det er ralistisk at Toshiba har solgt 50.000 enheter på drøye halvannen måned:shock:

Men det er helt urealistisk at det er solgt ca 100.000 BD enheter i hele 2006.

Hør på deg selv, da, tklev:neutral: For Toshiba var det en kjempenyhet at de solgte 100k det første leveåret. Halvannen måned etterpå har de solgt 150.000 enheter, og samtidig går Toshiba ut med pressemelding om at de IKKE er fornøyd med salgstallene og vil senke ambisjonene for sine måltall.

Og det er vel fortsatt kun Toshiba og HD DVD gruppen som offentliggjør disse tallene, ingen uavhengige. Akkurat som BDA...

Men selvsagt, her inne er det du som vet hva som er sant og hvem som snakker usant av de store selskapene. Har man egne meninger og betrakninger, krever du raskt bekreftelser og linker. Legger man ved linker, men disse ikke passer til din sannhet, blir utasagn fra BDA og Sonys ledelse avfeid som usannheter, fjomper, propaganda og totalt urealistisk. For DET er en voksen måte å diskutere på.

Men jeg skal ta deg på ordet, tklev. Jeg skal holde meg unna, for her er det tydeligvis ikke plass dersom man ikke er enig med deg og dine "fakta"...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50.000 per halvannen måned er under målsetningen deres, derfor er den senket...... Likevel er det jo sterke tall sammenlignet med et visst annet format....tsk, tsk, tsk.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme tenkte jeg, lenge siden jeg har sett så mye svada. Enten lyver Toshiba-fyren så det renner av ham, eller så er han direkte uvitende. En annen mulighet er selvsagt at journalisten gjør et skikkelig dårlig forsøk på å fremme HD-DVD, eventuelt gjør et poeng ut av å fremstille Toshiba Norge som uvitende løgnhalser.

- Først presenteres 3.995,- som en rekordlav pris, noe det definitivt ikke er.
    - Når journalisten påpeker at Blu-ray selger bedre internasjonalt sier representanten at det er mye misvisende informasjon. Ikke en direkte løgn, men definitivt på kanten; han unnlater å svare på spørsmålet, samtidig som han sår tvil om motpartens troverdighet.
    - Han påstår også at PS3-eiere ikke kjøper filmer, noe vi alle vet er bare tull. Warner sier altså at Blu-ray-salget ikke har endret seg siden november?
    - Videre nytter han høvet til å slenge dritt om Sony, helt uprovosert.

Grøss, for en artikkel. Greit nok at han skal selge et produkt, men det finnes bedre måter å gjøre det på.
    Greit nok at han kommer med mye tull, men han kan ha ett i det at det vil bli solgt en del hd dvd spillere fremover. Nå som prisen har vært nede i 2995 i butikk.
    Kunder ser spillere utstillt til 999kr og så ser de en litt større en til 2995kr og spør ekspeditøren om hvorfor den koster mer. Han kan da forklare at dette er nytt format som skal ta over for dvd med mye bedre bildekvalitet. 2995 er jo ikke så gæren pris og veldig mange har flatskjermer. Prøv det samme med en bd spiller til 9995 og folk rynker på nesen og rister på hodet.

Problemet er jo at det ikke kommer nok filmer som han sier. Er det noen lefdal eller elkjøp folk her som kan svare på om de har fått levert hd dvd filmer i 2007?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men det er helt urealistisk at det er solgt ca 100.000 BD enheter i hele 2006.
    Jeg har da vel aldri nektet for at det er solgt 100.000 BD enheter? Kan du vise meg *ett* sitat hvor jeg har skrevet det?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men selvsagt, her inne er det du som vet hva som er sant og hvem som snakker usant av de store selskapene. Har man egne meninger og betrakninger, krever du raskt bekreftelser og linker. Legger man ved linker, men disse ikke passer til din sannhet, blir utasagn fra BDA og Sonys ledelse avfeid som usannheter, fjomper, propaganda og totalt urealistisk. For DET er en voksen måte å diskutere på.
    Vel, de få gangene jeg har kalt folk for "fjomper", så har det vist seg at det de sa var feil.. så.. Hva er problemet?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da vel aldri nektet for at det er solgt 100.000 BD enheter? Kan du vise meg *ett* sitat hvor jeg har skrevet det?
    Sant, du har ikke sagt det. Det du derimot har sagt, er at om Sony sier det er solgt 100.000 BD-enheter, så mister de all troverdighet. Det faller jo da naturlig for de fleste at du mener Sony farer med usannheter.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt utrolig.. Er det virkelig noen som tror at Sony har solgt 100,000->125,000 set-top players (not including the Vaio or PS3)????

Han Sony-fjompen må ha misforstått et eller annet..

Sitat:
    Randy Waynick, senior VP of home products division, said that last year the chain sold from 100,000 to 125,000 Blu-ray set-top players, not including PlayStation3 or Vaio drives.
    Sony Bullish On Blu-ray Sales, Other Categories - 6/14/2007 6:01:00 AM - TWICE

Er det rart at Sony har mistet all troverdighet i miljøet?
    Ok ett svar til, siden du er så innmari kverulant, tklev. du hevder at jeg må lese mer nøye.

Jeg legger ved det jeg opprinnelig la med da denne "krangelen" først startet. Sony, som er største støttespiller til BD, gikk ut å sa at det er solgt 100k-125k stand alone enheter. Hvor står det at han sier at det er Sony som har solgt alle disse???

I såfall må du tolke det slik, for det står ikke at det er Sony stand-alone players. Det står at Sony sier det er solgt 100k Blu-ray players.

Sony: More Than 100k Blu-ray Players Sold In 2006

Takk for meg...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. releases artikkel om HD DVD kampanjen:
    La dere merke til at redaktøren ikke flettet inn sine egne meninger eller kommenterte det som ble sagt på noen måte? Sammenlignet med TheDigitalbits' omtale av HD DVD er dette en forfriskende god journalistikk. All ære til Releases John Berge for den nøkterne rapporteringen.

Jeg vet han har fått pepper på dette forumet tidligere, men æres den som æres bør.

Primært er dette en formatkrig om folks oppfattelse, og denne oppfattelsen skapes helt og holdent av medienes rapportering. Det er vanskelig for pressen å forholde seg kritisk til den informasjonen som blir lagt frem for dem av selskapene. Det hender også at mediene selv vrir på presseuttalelser, Jfr. hvordan Blockbusters nylige utsagn om ikke å utvide antall butikker som fører HD DVD ble rapportert som om Blockbuster sluttet å føre HD DVD.

Det kan ikke være lett å være bransjereporter i disse tider...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok ett svar til, siden du er så innmari kverulant, tklev. du hevder at jeg må lese mer nøye.

Jeg legger ved det jeg opprinnelig la med da denne "krangelen" først startet. Sony, som er største støttespiller til BD, gikk ut å sa at det er solgt 100k-125k stand alone enheter. Hvor står det at han sier at det er Sony som har solgt alle disse???

I såfall må du tolke det slik, for det står ikke at det er Sony stand-alone players. Det står at Sony sier det er solgt 100k Blu-ray players.

Sony: More Than 100k Blu-ray Players Sold In 2006

Takk for meg...
    Ahh.. Det som er så gøy med å linke til artikler på internett er at dersom du er lat (som du tydeligvis er (?)), så linker du kun de artiklene som viser til det som favoriserer ditt syn.. Den artikkelen du linker til har en liten setning som sier:
    "That's according to an article by TWICE magazine."

Ok, når jeg leser en slik setning, så går jeg da til "kilden", som er Twice Magazine (i din originale meldingen din, som startet denne krangelen, så var du faktisk så flink at du inkluderte den artikkelen!). Og i den Twice artikkelen så finner du det sitatet, som forhåpentligvis for Sony-sjefen, var en misforståelse fra Twice sine side.. Når TVpredictions så bruker disse tallene som *basis* for sine tolkninger, så blir jo hele artikkelen som står der feil... I tillegg, dersom BDA eller Sony hadde vært uenig med HD-DVD sine påstander, hvorfor har de ikke da gått ut offentlig med det?

PS: Nå har jeg lest Twice artikkelen for ørtende gang, og hvis jeg legger god-viljen til, så kan jeg godt være enig i at han i starten av intervjuet ikke snakker om Sony som BD-selger, men hele bransjen, men hele resten av intervjuet så snakker han kun om Sony, så det er litt vanskelig å vite hva de egentlig mener. Uansett, husk at det Twice skriver er basert på et muntlig intervju, og ikke noen pressemelding. Det er veldig fort gjort å bruke noen feil tall, eller være utydelig i en slikt setting. Når Twice i tillegg skal refere det han sier, så kan det fort bli uklarheter.

Forøvrig, TVPredictions er en "amatørside" som kommer med spådommer i hytt og pine (omtrent slik som i denne tråden.. ).. Stort sett så er det som står der riktig, men husk på at de ofte bruker andre sider som referanser. Dersom jeg synes noe virker urimelig, så prøver jeg derfor å finne ut original-kilden til nyheten, veldig ofte kan ting oppklares der..

Uansett, forhåpentligvis nok om denne saken..

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forslag; omdøpe denne tråden til "HD sitat krigen" ??

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt: Den store HD-duellen mellom SVS!-man og tklev

Det som er litt moro er at det er skikkelig flisespikkeri det krangles om. Marginale tall i en stor verden

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kranglingen på denne tråden er morsom og konstruktiv! En av de absolutt beste trådene på hele forumet. Kunne i grunn tenkt meg enda litt sterkere temperatur her inne!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt om hvilke begreper Sony bruker. Når de sier shipped så er dette en spiller som er produsert og de sier solgt så er den solgt til en butikk / kjede. Sony sier aldri noe om hvor mange som faktisk er solgt til personer fra butikkene siden det a) ikke er så viktig og b) de aner ikke.

Feks ved mars for PS3 var tallene 5,5 mill shipped (produsert) , og 3,6 mill solgt (solgt til butikk) mens tall fra bransjen (NPD, media osv) viste at ca 3 mill var solgt til forbruker.

Så når Sony sier 100k shipped i 2006 (var dette kalenderåret eller finansåret til Sony??) så er det hvor mange de har produsert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vel, den som leter, finner tall.. Jeg fant et annet intervju med samme person, og der skriver han at sony shipped mindre enn 100.000 Blu-ray set-top enheter i 2006. (Se mitt innlegg over.) Det burde være innlysende at Sony ikke har solgt nesten like mange BD-enheter som Toshiba, spesielt med tanke på at det er flere produsenter av BD-spillere (Samsung har helt sikkert solgt noen spillere også, som eneste produsent som hadde BD-maskin ute på markedet mesteparten av året 2006.)

Uansett, det Sony skriver om er spillere som er shipped, det er ofte en ganske stor forskjell på shipped og solgt (som HD-DVD gruppen opperer med).
    Denne ord og tallkrigen har nå pågått i uker og måneder om shipped og solgt og hvem som har sagt ditt og datt Vi har en liten kinoklubb og vi har testet begge systemene. Jeg har 1 stk Tosh XE og 1stk. PS3 US mod. og 1stk. Euro.
    Vi har testet dette på min JVC HD1 og har følgende klare mening. Det er bedre utvalg og flere nyheter på BD,MEN det er gjennomgående best kvalitet på HDDVD. Er det ikke på tide at vi i dette forumet tar for oss de tekniske og kvalitative fordelene og ulempene hos BD og HDDVD? Det er lite sannsynlig at en av partene legger seg ned å dør imorgen så jeg er sikker på at vi kan finne andre ting vi kan diskutere om BD og HDDVD. Sone? Sikkerhetsproblematikken?
    Oppkobling for å kunne spille BD? HDMI 1.2/1.3 lyd? Sitatkrigen kan f. eks avløses av rykter om nyheter eller virkelige nyheter.Ha en riktig god sommer!
    Stølen

Side 103 av 653 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 93 99 100 101 102 103 104 105 106 107 113 123 133 143 153 163 173 183 193 203 213 223 233 243 603 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •