HD formatkrigen. - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 653 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 602 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 13053
    Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det er greit å være skeptisk, men kall ikke meg en ensidig BD-fan boy, når det hevdes at alle tall BDA farer med et bullshit, mens HD DVD er sannheten selv. Det er i hvertfall unyansert:???:

Og fra saklige HD DVD gruppen:
    Men du tar det meste du leser om BD for god fisk du og.
    Jeg liker selvsagt godt nytt for HD DVD akkurat slik som du med BD

Ingen forteller den fulle sannhet, det er det eneste vi er engie om. (?)
    Men jeg må si jeg stiller meg noe mer tvilende til mye av uttalelsene fra BD leiren, da mye åpenbart handler om hvordan du vinkler tallene og annet er rent vrøvl.
    Det samme gjør HD DVD folkene, men det ligger oftere nærmere sannheten enn mye av BD uttalelsene.
    Og for ikke å nevne arrogansen de viser, bare det er nok tial at jeg ikke liker Sony/BD

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du vite hvor nærme Toshibas tall er sannheten? tklev går rett ut og sier Sony lyver, fordi det de sier ikke rimer med det Toshiba sier. Det er litt drøyt, da ingen av oss har belegg for at den ene siden forteller sannheten mens den andre bare finner på ting. Kort og greit har vi to konkurrenter som kommer med påstander, og det eneste fornuftige vi kan gjøre er å rett og slett ikke ta hensyn til noen av dem, da begge nødvendigvis ikke kan snakke sant, men vi vet ikke hvem som vrir sannheten mest. Kanskje de bare har solgt 50,000 spillere hver.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok Pogwaq!

Men den uttalelsen fra Sony virker jo ikke veldig troverdig heller.
    Kanskje den stemmer, men kan ikke helt forstå det..
    Da må i såfall kjøperene ha hatt de til pynt, siden salgstallene for BD film i 2006 vel var tilnærmet null.

Jeg har holdt meg borte en stund fra denne diskusjonen, fordi det til stadighet dukker opp tall og påstander som ikke henger på greip, og heller konsentrert meg om å se på gode filmer i full-HD :-D (til og med Blu-Ray :shock: )

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg forsøker å si. I de siste svarene her har jeg referert til linker som refererer til uttalelser gitt av sjefer i Sony og fra BDA. Men når enkelte her inne hevder å ha monopol på hvilke "sannheter" vi skal tro på og hvilke som er løgn, så blir det utrolig arrogant.

Jeg har heller aldri påstått at HD DVD Group lyver, men det er veldig usaklig og unyansert å hevde at BDA hele tiden lyver, bare for å få ting til å passe med ens egen oppfattelse av fakta.

Men jeg lurer også på hva du bygger påstanden på at HD DVD ligger nærmere sannheten enn BDA, Britax. Det kan du jo ikke mene. Med mindre du har kunnskaper rundt salgtall, markedsføring og strategi som ingen andre seriøse web-sider later å inneha?

Men jeg vet ikke om BDA alltid snakker sant, men til gjengjeld har jeg eller aldri hevdet at HD DVD lyver.

Men du kan godt du spare deg for setninger som at jeg "farer med usannheter igjen", Britax. Det må da være lov til å ha betraktninger og meninger her inne uten at du skal komme med slike kraftsalver:evil: Men når var det at HD DVD solgte 5 ganger så mange spillere som BD????

Men du endrer deg til slutt ved å si at uttalelsen fra Sony kanskje stemmer, men at du ikke helt kan forstå det. At du ikke kan forstå det, er jo et stykke unna fra at at BDA snakker tull...

Men så er jeg faktisk enig med deg til slutt, Britax:shock:. Det beste er å kose seg med en film i HD:-D

Fakta er i hvertfall nå at Blockbusters avgjørelse om å ha 1700 mot 250 butikker med Blu-ray, ga ringvirkninger helt inn i NYSE (New York Stock ex.) 70% mot 30% i utleie til fordel for Blu-ray i en gitt periode, synes jeg forteller en hel del om tilstanden i USA.

Kan det være en av årsakene kanskje, til at BD ikke har de enorme salgstallene av film som enkelte HD-tilhengere mener de burde ha? Mange leier rett og slett de filmene de vil se i steden for å kjøpe de...Med 70/30 på utleie markedet, er jeg rimelig sikker på at dette gir seg utslag på salgstatistikken i USA. Der har du kanskje svaret, Britax
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg lurer også på hva du bygger påstanden på at HD DVD ligger nærmere sannheten enn BDA, Britax. Det kan du jo ikke mene. Med mindre du har kunnskaper rundt salgtall, markedsføring og strategi som ingen andre seriøse web-sider later å inneha?

Men jeg vet ikke om BDA alltid snakker sant, men til gjengjeld har jeg eller aldri hevdet at HD DVD lyver.

Men du kan godt du spare deg for setninger som at jeg "farer med usannheter igjen", Britax. Det må da være lov til å ha betraktninger og meninger her inne uten at du skal komme med slike kraftsalver:evil: Men når var det at HD DVD solgte 5 ganger så mange spillere som BD????

Men du endrer deg til slutt ved å si at uttalelsen fra Sony kanskje stemmer, men at du ikke helt kan forstå det. At du ikke kan forstå det, er jo et stykke unna fra at at BDA snakker tull...

Men så er jeg faktisk enig med deg til slutt, Britax:shock:. Det beste er å kose seg med en film i HD:-D

Fakta er i hvertfall nå at Blockbusters avgjørelse om å ha 1700 mot 250 butikker med Blu-ray, ga ringvirkninger helt inn i NYSE (New York Stock ex.) 70% mot 30% i utleie til fordel for Blu-ray i en gitt periode, synes jeg forteller en hel del om tilstanden i USA.

Kan det være en av årsakene kanskje, til at BD ikke har de enorme salgstallene av film som enkelte HD-tilhengere mener de burde ha? Mange leier rett og slett de filmene de vil se i steden for å kjøpe de...Med 70/30 på utleie markedet, er jeg rimelig sikker på at dette gir seg utslag på salgstatistikken i USA. Der har du kanskje svaret, Britax
    Det skal ikke mye til for å jekke opp deg i allefall, SVS! -man.

Hvor har jeg påstått at de farer med løgn?
    Jeg spurte etter om du hadde no kilde til å backe det utsagnet, SVS! -man.
    Du kom med det som om det var en sannhet, som flere andre uttalelser, men senere retter du deg selv til å hevde det bare er personlige meninger, SVS! -man.

Jeg sa aldri at det var løgn, men at det ikke virket troverdig!
    Og det tror jeg fortsatt ikke at det er :???:
    Jeg har ikke endret noe som helst.

Og du hevdet nylig at BD solgte 90% av alle HD filmer i Europa og i Japan, uten at du hadde noe som helst kilde til det utsaget, altså tar jeg det som en usannhet. Det ligger ingen tall (som jeg har sett) som viser at BD har særlig mer enn 50-60% av filmsalget i Europa
    Det stemmer nok sikkert for Japan, hvor BD navnet har vært godt etablert siden starten av tusenårsskiftet.

Og sist jeg leste noe om saken var det snakk om 100K HD DVD mot 20K BD standalone, eller deromkring, det er noen måneder siden, men like fullt sist jeg hørte noe om saken.
    Nå hevdes det at det skal være 60/40 i HD DVD's favør.
    Om det stemmer vet vel ingen åpenbart.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det skal mer til enn å diskutere hobby for å jekke meg opp, Britax:-D Jeg mener bare det må være lov å komme med betrakninger, antagelser og gjetninger uten å beskyldes for å "fare med usannheter".

Men når det bes om linker for å backe opp et utsagn, får servert linken; så tror man jo ikke på den alikevel eller at innholdet bagatelliseres...For man nekter å tro på BDA.

Vi får se hva tallene viser etter sommeren. Jeg blir IKKE overrasket om BD selger oppunder 80/20 eller 90/10 i Europa etter at Fox/ MGM/ Disney kommer med sine storfilmer utover...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray Wins a Battle in the High-Def War

Dette er fra "US News Print" et av usa's størstemagasin som leses og selges verden over. Ikke akkurat et magasin beregnet på AV freaks.

This story appears in the July 2, 2007 print edition of U.S. News & World Report.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyansert og god artikkel. Den presiserer at Blue Ray har vunnet et slag nå, men langt ifra krigen.....

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg tror DVD kommer til å være dominerende så lenge det står flere DVD-spillere og DVD-filmer i butikkhyllene, enn HD-spillere og HD-filmer. Skal HD overta må det bli sett på som det logiske valget, og ikke bare et alternativ for entusiastene. Så lenge filmselskapene og elektronikkprodusentene fortsetter å kjøre ut primært DVD-produkter vil DVD være det folk kjøper.
    Helt enig. DVD salget står vel fortsatt for drøyt 95% av filmsalget, så HD har en lang vei å gå enda. Det er ikke noe krig som avgjøres iår, kanskje de store konturene ikke viser seg neste år engang. Interessant å se ukesoversiktene, men så lenge to nye formater ikke 'engang' klarer mer enn 5% så er krigsfrontene så vidt i bevegelse.

Prisene på film her hjemme ligger fort 100 spenn over DVD, spillerene tusenvis over. I tillegg har man det utrolige virvarer av nye standarder og forkortelser som er helt håpløst. Jeg prøver å følge med litt, men får fortsatt ikke kontroll over alt. Hvordan skal man få meningmann i gata til å forstå at han må ha 1080p med HDMI 1.3 (velger han 1.2 er han fucked), husk forresten pixelmapping og pass deg for pulldowneffekten. HD DVD, Blu-ray, HD-DTS og PCM. Hvis produsentene tror at dette skal være forbrukervennlig så har de ikke bare satset på feil hest, men på feil travbane. Her må man først lære opp en hel verden før man får se noe virkelig skred av kjøpekåte kunder.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en god og nøktern artikkel.

Jeg er ikke SÅ bekymret for at menigmann skal synes det blir for komplisert. Se på alt som kan stå utenpå en DVD-spiller og receiver i dag:

Dolby Digital, DTS, Pro-LogicII, Air Studios, DivX, SRS, HDMI, HQV, Faroudja, SACD, DVD Audio og det er bare noen av de begrepene jeg kommer på som forbrukeren må forholde seg til i dag.

For de fleste spiller ikke det så stor rolle. Det er bare klistremerker på produktet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor mye tillit jeg har til salgstallene til Toshiba. Den 17.april hevdet de å ha solgt 100k enheter med spillere. Dette var i løpet av formatets første leveår.

Under 1 måned etter, 11. juni, hevder de å ha solgt 150k enheter. Altså 50k enheter solgt på under en måned, og de brukte ett år på å selge 100k?!
    Januar-februar-mars-april-mai-juni....-> Ser du noe galt i logikken din SVS? Forøvrig så ble Toshiba sine A2 lansert i mellomtiden, og den ble satt vesentlig ned i pris (ca. halvering) i en del av perioden.

Forøvrig her er flere tall:
    HD DVD player sales pass 100k mark in US | Reg Hardware
    April->Desember 2006: 60.000 shipped (?)
    1.1->18.4 2007: 100.000 shipped/sold (?) (40.000 spillere på 4 1/2 måned)
    18.4->11.6: 150000 shipped/sold (?). 50.000 spillere på nesten 2 måneder.

Med tanke på kampanjen de hadde med A2, så er det slett ikke usansynlig at de kan ha solgt så mye..

Når det gjelder Sony sine tall.. Seriøst, tror du virkelig Sony har solgt 100.000->150.000? BD-set-top bokser? Greit nok at BD-campen kansje har gjort det, men Sony-kjeden har ikke gjort det.. Altså er artikkelen feil.. Dersom det er journalisten som har misforstått, så er det selvsagt ikke Sony-fjompen sin feil, men det er rart hvor ofte Sony-fjomper blir feil-sitert isåfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som virkelig ikke ønsker to formater så er det utleie firma'ene så det er ikke så rart de prøver å tvinge fram et format. At de velger det formatet som selger best er bare naturlig.

SACD vant vel sist format krig men spør du meg var alle som deltok der tapere og det samme kan skje i HD verden.

Når BD eller HD-DVD påstår de har vunnet et-eller-annet så minner de folk på at det pågår en "krig" og bidrar til å spre usikkerhet. Hadde de holdt skjeft hadde de trolig solgt mer.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hvordan skal man få meningmann i gata til å forstå at han må ha 1080p med HDMI 1.3 (velger han 1.2 er han fucked)
    Dette stemmer ikke. Flere av de spillerne som er på markedet nå har ikke HDMI 1.3, men flere av dem kan dekode noen av nye lydformatene (ikke alle) og sende dem som PCM over HDMI. Da fungerer HDMI 1.1 og nyere. Fargedybden som kommer med HDMI 1.3 trenger du heller ikke da det ikke er noen plater, hverken HD-DVD eller Blu-ray, som har mer enn 8-bits farger.

Det er med andre ord ikke helt så håpløst som det høres ut. Det vil alltid være slik at de føste generasjonene med spillere ikke har alle muligheter. Slik var det også med DVD. Selv min gamle Denon DVD3000 gir i dag et ganske bra bilde og lyd selv om den mangle HDMI, komponent, progressiv scan, DTS-dekoder og støtte for brente CD-plater.

De fleste kan nok enes om at både HD-DVD og Blu-ray har langt igjen før spillerne lever opp til de forventningene som mange folk har. Dette gjelder spesielt entusiastene, ettersom folk flest ikke aner hva det hele dreier seg om.

Det er likevel viktig å huske at HD-formatene er en stor oppgradering i forhold til DVD og det er en oppgradering vi entusiaster bør være glade for. Selv en ganske dårlig gjennomført HD-DVD eller Blu-ray utgivelse har bedre lyd og bilde en det DVD-utgaven har. Dersom man har stor lyd og stort bilde er dette noe som virkelig merkes!

Konkurransen om å bli ledende format har presset produsenter til raskt å komme med nye modeller og forbedringer til gamle modeller. Det er sjeldent en ser så mange firmware oppdateringer til lanserte produkter for store selskaper som Sony, Panasonic og Toshiba. Her har Toshiba være spesielt flinke ettersom de har nettverk innebygget i spillerene, noe som gjør det enkelt å oppdatere. Sånn sett tror jeg konkurransen om å bli ledende format er positiv. Den gjør at vi raskt får implementert nye funksjoner i eksisterende og nye spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Januar-februar-mars-april-mai-juni....-> Ser du noe galt i logikken din SVS? Forøvrig så ble Toshiba sine A2 lansert i mellomtiden, og den ble satt vesentlig ned i pris (ca. halvering) i en del av perioden.

Forøvrig her er flere tall:
    HD DVD player sales pass 100k mark in US | Reg Hardware
    April->Desember 2006: 60.000 shipped (?)
    1.1->18.4 2007: 100.000 shipped/sold (?) (40.000 spillere på 4 1/2 måned)
    18.4->11.6: 150000 shipped/sold (?). 50.000 spillere på nesten 2 måneder.

Med tanke på kampanjen de hadde med A2, så er det slett ikke usansynlig at de kan ha solgt så mye..
    Skjønte ikke logikken din heller, jeg, tklev.

Toshiba har sagt at de solgte 100k enheter det første året. Altså fra april 06-april 07.

Så kommer de med ny medling en måned etterpå, den 11. juni, og påstår at de nå har solgt 150k enheter. Ergo hevder de vel å ha solgt 50k enheter på en måned, mens de har solgt 100k på ett år. Og det tror ikke jeg på.

Men det er mulig jeg misforstår her, eller at journalisten misforsto Toshiba-fjompen

I såfall synes jeg det meget rart at Toshiba gikk ut med pressemelding for ett par uker siden og sa at ambisjonene var senket pga lavere antatt salg av spillere. Dersom de har solgt 50k fra april til juni burde de vel ha vært stor fornøyd???

Og ja, jeg er sikker på at Sony ment Blu-ray enheter og ikke Sony-spillere. Journalister har misforstått før, de....
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette en krampetrekning for å prøve å kjempe seg inn i markedet igjen?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba har sagt at de solgte 100k enheter det første året. Altså fra april 06-april 07.

Så kommer de med ny medling en måned etterpå, den 11. juni
    Halllloo!! Har du hørt om måneden MAI, den kommer mellom APRIL og JUNI?? 17. april til 11. juni er nesten 2 måneder, og iallefal ikke under 1 måned... Det blir litt tåpelig å diskutere med deg når du ikke klarer å forholde deg til tallene som blir presentert. Enten så bør du sette deg inn i hva tallene betyr, eller hold deg unna å diskutere slikt..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Re Sony

Bluray eier alle det, slutt å produsere hd Dvd

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking re Hd dvd vs Bluray

hei du ikke rop så jævlig høyt, når du ikke vet hva du prater om, er ikke umulig at Universal vil gi ut Bluray, er forhandliger om dette så kjap att

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dark
    hei du ikke rop så jævlig høyt, når du ikke vet hva du prater om, er ikke umulig at Universal vil gi ut Bluray, er forhandliger om dette så kjap att
    Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente. Påstår du at Universal for øyeblikket forhandler med Blu-ray Disc Association om å utgi filmer på i Blu-ray-formatet? Hvor har du hørt/lest dette? Kan du komme med litt flere detaljer?

For du er vel ikke en sånn som roper jævlig høyt om sånt du ikke vet noe om, er du vel?

Side 102 av 653 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 112 122 132 142 152 162 172 182 192 202 212 222 232 242 602 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •