HD formatkrigen. - Side 101

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 101 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 601 ... SisteSiste
Viser resultater 2,001 til 2,020 av 13053
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    At Ghost Rider selger så bra er et bevis på at markedføring virker. For maken til møkkafilm skal man lete lenge etter! Jeg syns egentlig at N Cage er en god skuespiller, men i denne er han rett og slett udugelig. Den er ikke verd Blu-ray discen den er brent på.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stort sett kun en tittel som har solgt mer på HD DVD en BD og det er en dokumentarserie. Ingen spillefilmer. Av alle andre som er gitt ut på begge har BD solgt mer.

Jeg regner formatet HD DVD som tapt når det ikke finnes en eneste mulighet til at de skal ta igjen BD og vinne.

Ser vi på antall stand-alone har de to formatene omtrent solgt like mange spillere. Det beviser vel nok en gang at PS3-eiere kjøper mange Blu-ray filmer...Om ikke alle eiere kjøper, så kjøper mange nok til å overgå HD DVD...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ser vi på antall stand-alone har de to formatene omtrent solgt like mange spillere. Det beviser vel nok en gang at PS3-eiere kjøper mange Blu-ray filmer...Om ikke alle eiere kjøper, så kjøper mange nok til å overgå HD DVD...
    Solgt like mange standalone?
    Finnes det noe kilde på dette?
    Sist jeg hørte noe om saken så hadde HD DVD solgt 5ganger fler standalone spillere, og det var i USA.
    I Europa enda høyere.
    Og hvis begge hadde solgt like mange standalone, PS3 har 3mill spillere ute og nylig kom det frem at HD DVD og BD hadde solgt 1mill plater hver, det skulle vel enten bety at de som har standalone spillere ikke kjøper særlig mange filmer, eller så kjøper ikke PS3 eiere mer enn 0.3filmer pr. spiller.
    Men det er nok fordi det ikke er solgt mange standalone spillere, og alle PS3 eierene tester ut sin nye playstation, som gjør utslaget vil jeg tro.

For meg virker det som du farer med usannheter igjen! (som med 90/10 salg i Europa som du hevdet nylig). :???:

At det selges BD tittler til PS3 eiere er vel ikke rart, det er jo nesten det eneste som er å få kjøpt til PS3.
    Egentlig synes jeg det noe merkelig a det ikke selges mye mer BD med over 3mill spillere solgt.

Det tilsier faktisk at det er solgt flere spillere enn det er solgt filmer
    For HD DVD er det solgt vesentlig fler filmer enn spillere :-D

Og BD tar over 1. plassen hver gang de kommer med nye store tittler, men inntill nylig hadde HD DVD topp plaseringen, det snur seg åpenbart fra måned til måned.

Og med fortsatt latterlig lave salgstall på filmer i HD så mener jeg bestemt at ingenting er avgjort, og det kommer det neppe til å bli heller.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hva definerer du som at krigen er over?
    Jeg regner krigen som over hvis Tosh ikke har noen eksklusive studio bak seg, og at BD samtidig selger mer av samme tittler som utgis på begge format.
    Hmm, kan jo legge til noen punkter for å definere hvordan krigen kan "slutte".

1. Toshiba velger å slutte å produsere HD-DVD spillere, lite trolig at det skjer før tidligst om et år.

2. Universal slutter å være eksklusiv HD-DVD, skjer nok ikke i år, men hvem vet.. Enn så lenge taper de ingenting på å være HD-DVD eksklusive, markedet på den "andre" siden er såpass lite at de mest sansynlig vil tjene mer på å vente med å gi ut titler på BD til det formatet vil bli større. Masteringen er jo allerede gjort, så det er bare et spørsmål om å "time" markedet.

3. BD får en markedsandel som konsekvent ligger på over 80%. Da blir HD-DVD såpass lite, at det mest sansynlig vil utløse 1 eller 2.
    (PS: 80% BD=for hver fjerde BD disc som blir solgt, så blir det solgt 1 HD-DVD disc.)

Nå har jeg ikke listet oppp noen argumentet for at HD-DVD skulle vinne denne krigen, det kan selvsagt skje, men det måtte isåfall være fordi at Sony er nødt til å trekke PS3 tilbake ifra markedet.. Personlig så ser jeg ikke det som sansynlig, men mye rart kan skje i verden dersom ting skulle skjære seg skikkelig for Sony.. En fallende verdensøkonomi kunne kanksje være en utløsende faktor for noe sånt, men da begynner en å bli veeeldig pesimistisk.

Det jeg håper på er jo selvsagt at begge formater skal overleve, og at vi får en situasjon hvor studioene faktisk gir ut på begge formatene. Dette er nok bare ønsketenking, og vil nok uansett ikke være aktuelt før et stykke uti 2008. (Det er selvsagt gitt at HD-DVD fortsatt er med i "gamet".)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Solgt like mange standalone?
    Finnes det noe kilde på dette?
    Toshiba sendte ut en pressemlding i mai, der skrev de at de kom til å ha solgt 150.000 HD-DVD standalone spillere innen utgangen av mai, og at Blu-Ray har solgt ca. 100.000 Blu-Ray spillere. Dvs. at HD-DVD har 60% av standalone markedet i USA. I tillegg har de solgt omtrent like mange Xbox 360 HD-DVD spillere (i USA).

Så.. Både du og SVS-Man er på viddene når det gjelder tall..

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Toshiba sendte ut en pressemlding i mai, der skrev de at de kom til å ha solgt 150.000 HD-DVD standalone spillere innen utgangen av mai, og at Blu-Ray har solgt ca. 100.000 Blu-Ray spillere. Dvs. at HD-DVD har 60% av standalone markedet i USA. I tillegg har de solgt omtrent like mange Xbox 360 HD-DVD spillere (i USA).

Så.. Både du og SVS-Man er på viddene når det gjelder tall..
    Ja, akkurat nå så har HD-DVD overtaket på standalone markedet, men jeg tror BR har ett større overtak når det kommer til PS3 vs XboX - I USA har det "bare" blitt solgt 100k HD-DVD addons til Xbox360, så tilsammen så er det nok mange flere BR spillere der ute enn HD-DVD.

Eneste som kan tale for HD-DVD er at ikke alle som kjøper PS3 vil bruke den som en BR spiller, mens alle som kjøper addon til Xbox 360 vil bruke den som en HD-dvd spiller...

Håper at innen slutten av året at vi har fått en litt bedre pekepinn på hvem som kan vinne denne "krigen"

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, kan jo legge til noen punkter for å definere hvordan krigen kan "slutte".

1. ...

2. ...

3. ...
    4. Toshiba lisensierer HD-DVD billig til hardwareprodusenter og det komme flere spillere slik at de vinner nisjekrigen.

5. Nesten alle billigspillere kommer med support for HD-VMD som vinner nisjekrigen. BD og HD-DVD skjønner ikke hva som traff dem.

6. Sony selger sine rettigheter/lisenser for BD og satser alt på en nedskalert PS3.

Uansett er det snakk om å dominere i en nisje. Å ta over for DVD tror jeg ingen av disse 3 vil klare og også historien gir dem få sjangser: Det har de siste 20 årene kun vært 2 formatkriger med ferdiginnspilt lyd/bilde og begge krigene endte med flopp eller en liten nisje.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Uansett er det snakk om å dominere i en nisje. Å ta over for DVD tror jeg ingen av disse 3 vil klare og også historien gir dem få sjangser: Det har de siste 20 årene kun vært 2 formatkriger med ferdiginnspilt lyd/bilde og begge krigene endte med flopp eller en liten nisje.
    Hvor lenge mener du DVD kommer til å dominere? Ser du ingen skyer i horisonten for det formatet? Jeg er iallefall overbevist om at vi kommer til å få de første signalene i år om at DVD-markedet er på vei nedover. Piratnedlasting via internett er en konkurrent, men kanskje vel så viktig er den pågående HD-krigen som pågår. Mange velger enten å vente med å kjøpe DVD, eller har allerede gått over til et HD-format, og kjøper dermed heller ikke DVD-plater. I tillegg vil vi få mer tilgang til nedlastbart innhold, som fort kan begynne å spise markedsandeler ifra DVD også.

Jeg aner ikke hva som skjer, men jeg tror ikke at DVD har den samme dominerende rollen i kjøpe-video markedet om 2-3 år.. Hva tror du?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er et paradox at ikke dagens vanlige teknologi (dvd ol) klarer å overgå 35mm film og langt mindre 65. (morgen) dagens teknologi (HD 1920x1080) er jo heller ikke helt oppe. Analog film har jo ikke pikseloppløsning men det har vært satt forsiktige anslag som 4000x6000 for å antyde noe.
    Det er med andre ord mye å gå på. Metoden for hvordan en HD film lages er jo viktigere enn når den er laget. Som Per Johnny har vist med sine eksempler på gamle og gode filmer.
    Oppløsningen på kinofilm, dvs den oppløsningen du ser på lerretet i kinosalen, bestemmes ikke utelukkende av filmens egenskaper, men derimot av filmens svaing og rykking i filmporten. Dette gjør at ingen av bildene havner på nøyaktig samme sted på lerretet og den dynamiske oppløsningen på en kinofilm er praktisk talt aldri bedre enn 1920x1080, normalt mye dårligere!

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er flere løgner

Sony Bullish On Blu-ray Sales, Other Categories - 6/14/2007 6:01:00 AM - TWICE

Sitat Opprinnelig postet av TVPredictions.com
    Washington, D.C. (June 14, 2007) -- Sony said from 100,000 to 125,000 Blu-ray players were sold last year, not including PlayStation3 consoles which include Blu-ray players inside.

That's according to an article by TWICE magazine.

Sony's assertion would seem to contradict a statement from Toshiba this week that there have been 150,000 HD DVD players sold to date, representing 60 percent of the standalone high-def DVD market.

Sony: More Than 100k Blu-ray Players Sold In 2006

If 100,000 to 125,000 standalone Blu-ray players were sold last year, then it's likely that the total sold to date would come close to or surpass the 150k mark offered this week by Toshiba.

Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dette er sant, så kan jo ikke BD ha solgt filmer til disse spillerene, det er jo ikke lenge siden BD annonserte 1mill plater, og HD DVD 998k eller deromkring.

Og om BD da skulle ha solgt 100k spillere før nyttår, ja da kan de jammen ikke ha solgt mange filmer pr spiller..

Virker ikke mye troverdig akkurat.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Her er flere løgner

If 100,000 to 125,000 standalone Blu-ray players were sold last year, then it's likely that the total sold to date would come close to or surpass the 150k mark offered this week by Toshiba.

Det er helt utrolig.. Er det virkelig noen som tror at Sony har solgt 100,000->125,000 set-top players (not including the Vaio or PS3)????

Han Sony-fjompen må ha misforstått et eller annet..

Sitat:
    Randy Waynick, senior VP of home products division, said that last year the chain sold from 100,000 to 125,000 Blu-ray set-top players, not including PlayStation3 or Vaio drives.

Er det rart at Sony har mistet all troverdighet i miljøet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge mener du DVD kommer til å dominere? Ser du ingen skyer i horisonten for det formatet? Jeg er iallefall overbevist om at vi kommer til å få de første signalene i år om at DVD-markedet er på vei nedover. Piratnedlasting via internett er en konkurrent, men kanskje vel så viktig er den pågående HD-krigen som pågår. Mange velger enten å vente med å kjøpe DVD,
    Jeg tror de fleste som kan tenkes å kjøpe spillere for DVD har kjøpt det allerede og jeg tror at for distribusjon av video vil man få økt konkurranse med andre digitale distribusjonsformer. Her vil bedre tilgjengelighet være viktigere enn bedre kvalitet.

Det er imidlertid 3 faktorer som vil sørge for å holde liv i DVD fremover:
    1. Økt utbredelse av harddiskopptakere. Her tar man backup til DVD.
    2. Behov for lagring og distribusjon av egne videoopptak. Flere kameraer har og opptak rett til DVD.
    3. Flere musikktitler vil for å møte piratkopiering ha inkludert en DVD med musikkvideoer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror DVD kommer til å være dominerende så lenge det står flere DVD-spillere og DVD-filmer i butikkhyllene, enn HD-spillere og HD-filmer. Skal HD overta må det bli sett på som det logiske valget, og ikke bare et alternativ for entusiastene. Så lenge filmselskapene og elektronikkprodusentene fortsetter å kjøre ut primært DVD-produkter vil DVD være det folk kjøper.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at det er en risiko for filmbransjen å få forbrukere til å investere i en ny plattform de ikke vet vil overleve. Om formatet flopper, forbrukeren føler seg lurt og gjerne må tilbake til et format med dårligere kvalitet, så er det lett å miste ham over til piratkopiert materiale.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God uke for Blu-ray

Ingen tvil om at Blu-ray hadde en god bursdags-uke. Blockbuster-avgjørelsen svir helt klart for HD DVD siden. Ikke nødvendigvis pga av direkte inntekter knyttet opp til leie (er usikker på hvor store de er for øyeblikket. Har det kommet noen tall på det?), men pga publisiteten det brakte med seg. Skal bli interessant å se de kommende ukene om det har hatt noen åpenbar innvirkning på salgstallene.
    Ellers var jeg overrasket over manglende nyheter fra Sony/BDA. Hadde forventet at de ihvertfall hadde publisert utgivelsesdatoen til EN storfilm i anledning bursdagen. F.eks "Spider-man 3" eller "POTC 3". Alle "vet" jo at de kommer til Blu-ray, og dersom den ikke kommer day-and-date med dvd'en blir jeg veldig overrasket. Så hvorfor ikke en liten tease engang? "Immortal Beloved" på Blu-rray blir det liksom ikke samme "Schwung" over (selv om jeg er blant fåtallet som likte den).
    BD+........ vel, jeg klarer ikke bli så veldig begeistret over en ny kopi-beskyttelse. Forhåpentligvis er Fox og MGM mer begeistret, og starter å utgi titler igjen. Lurer på hva de gjør når BD+ blir knekket/omgått?

Litt i sammenheng med BD+/kopi-beskyttelse; noen andre som syntes det var rart å se en blu-ray spiller med divx-avspilling annonsert? Specsen på den Gowell-spilleren som var nevnt tidligere i tråden inkluderte dette.
    Edit: Sjekket linken nå, og infoen om blu-ray spilleren er tatt ned......

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at det er en risiko for filmbransjen å få forbrukere til å investere i en ny plattform de ikke vet vil overleve. Om formatet flopper, forbrukeren føler seg lurt og gjerne må tilbake til et format med dårligere kvalitet, så er det lett å miste ham over til piratkopiert materiale.
    Klart. Jeg tror det som må til er en mer eller mindre total stopp i produksjonen av DVD-spillere, så folk ikke har noe annet valg enn å oppgradere når de skal ha seg ny spiller. Iogmed at de nye formatene er bakoverkompatible utgjør det ikke noen risiko for forbrukeren, så lenge prisnivået er behagelig nok. Problemet er bare at HD-spillerne må ned i tusenlappen før noe sånt kan bli aktuelt, og det vil nok ta et par år.

Hvorvidt formatene overlever er jo helt og holdent opp til produsentene. Folk vil se film, og om HD blir eneste alternativ vil det selge, men skal man tvinge folk over på HD nå blir det en smertefull overgangsperiode, og jeg tror ingen er villige til å ta den støyten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray takes lead in the war for your sitting room | Business | Money | Telegraph

Det som er mest interessant med denne artikkelen, er at den viser hvor liten interesse det er for å kjøpe HD-hardware. Under 4000 spillere er solgt i England siden september ifjor. Det ville tilsvare ett salg i Norge på 300 spillere, hvis man tar befolkningsmengde i betraktning.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt utrolig.. Er det virkelig noen som tror at Sony har solgt 100,000->125,000 set-top players (not including the Vaio or PS3)????

Han Sony-fjompen må ha misforstått et eller annet..

Sitat:
    Randy Waynick, senior VP of home products division, said that last year the chain sold from 100,000 to 125,000 Blu-ray set-top players, not including PlayStation3 or Vaio drives.

Er det rart at Sony har mistet all troverdighet i miljøet?
    Greit nok det, tklev. Men hvorfor tror du uten forbehold på hva Toshiba og HD DVD Promo. Group hevder? De hevder å ha solgt 100.000 spillere. Er det sant? Ja, det må være sant, fordi HD DVD er underdog og firmaene bak HD har mer troverdighet?

Jeg vet ikke hvor mye tillit jeg har til salgstallene til Toshiba. Den 17.april hevdet de å ha solgt 100k enheter med spillere. Dette var i løpet av formatets første leveår.

Under 1 måned etter, 11. juni, hevder de å ha solgt 150k enheter. Altså 50k enheter solgt på under en måned, og de brukte ett år på å selge 100k?! Det tror jeg rett og slett ikke. Det vill jo ha vært en sensasjon om de solgte 50k spilllere på 1 måned, men solge 100k på 12 måneder...Samtidig som disse forrykende salgstallene offentligjøres for HD DVD, så taper de hver måned i antall solgte filmer.

Dette er interessant: For til tross for at PS3 selger dårlig (og få av eierne, hevdes det, er interessert i film), samtidig som det nesten ikke selges BD-spillere og i tillegg gir Universal ut langt flere filmer til HD DVD denne våren/ sommeren enn det som ankommer på BD. Alikevel øker BD ledelsen i antall filmer.

IMO: This just doesnt add up...

TG Daily - 100,000 HD DVD CE players sold in the U.S.

HD DVD group claims 150,000 dedicated players sold

Blockbuster Sides With Blu-ray In Major Setback For HD DVD: Financial News - Yahoo! Finance

Og ikke glem at Planet Earth var den filmen som HD DVD fanboys gikk sammen om å bestille den 15. april til søtte for formatet. Så jeg vet ikke hvor reelt den ville ha solgt dersom det ikke hadde vært for dette "støtte-kjøpet". HD DVD is back on top according to Amazon - Engadget HD

Så argumenteres det med at BD skulle jo da ha solgt så sinnsykt mye mer enn de gjør i forhold til HD DVD (software). Men da må man jo ta med 150k xbox 360 ad-on; tilsammen 300k HD DVD spillere. Det er noen her som regner med antall HD DVD-filmer solgt KUN ut fra stand alone enheter solgt. Man må da regne med alle enheter.

Vi vet også at HD DVD eiere har kjøpt veldig mange filmer pr pers. Det var vel snakk om mellom 20-30 HD DVD-filmer pr spiller.

Så man kan da ikke regne ut om tallene til Sony er riktig eller feil ut i fra antall filmer solgt på de to formatene!

Det er bare så gjennomgående (spesielt i fra to personer her inne) at de tall som Blu-ray Disc Ass. kommer med er løgn, og samme med de tall som "Sony-fjompen" (les: Sony Corp. Senior Vice President) kommer med er helt misforstått. Toppledelsen i Sony har tydelig misforstått. Han bør høre mer på medlemmer på diverse forum

Tall som HD DVD Promo. Group og Toshiba kommer med svelges rått, og MÅ jo være sant.

Det er greit å være skeptisk, men kall ikke meg en ensidig BD-fan boy, når det hevdes at alle tall BDA farer med et bullshit, mens HD DVD er sannheten selv. Det er i hvertfall unyansert:???:

Og fra saklige HD DVD gruppen:
    Sitat Opprinnelig postet av Universal
    Universal says HD DVD offers a better picture and sound quality as well as interactive features.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det formatet som taper uansett vil kunne spilles av på spillere i fremtiden, på samme måte man fortsatt kan spille av vanlig DVD på spillerne.

Jeg tror at vi uansett ikke får noen avgjørelse før vi får billige og gode multispillere, så får vi se hvem som selger mest da, når hvermansen tør å investere.....

Side 101 av 653 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 91 97 98 99 100 101 102 103 104 105 111 121 131 141 151 161 171 181 191 201 211 221 231 241 601 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •