HD formatkrigen. - Side 100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 100 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 600 ... SisteSiste
Viser resultater 1,981 til 2,000 av 13053
    Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har sett "The Adventures of Robin Hood" i full HD? Den er i farger og fra 1938. Skal visstnok være en god HD utgivelse til å være en 70-år gammel film.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, filmen er fin å se på. Men en ser lett at det er en gammel film. Kan på ingen måte måle seg med HD toppene, men den ser forbandt bra ut til å være fra 30-tallet. Masse smell i fargene.

Forøvring en artig Robin Hood film, for oss som liker slik

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Men selvom de fleste eldre filmer er filmet på 35mm film må det kanskje gjennomføres en runde skikkelig rens, 'digital remastering' osv for å få kvaliteten på topp. Mye dårlig lagring og unødig forvitring av gammel materiale. Dessuten er gjerne lyden ganske kass, i beste fall stereo (nå snakker vi filmer av litt årgang selvsagt)
    For litt over ett år siden ble alle James Bond-filmene rescannet av de beste med det beste utstyret i bransjen. Det ble gjort en 4k scanning av alle. Gleder meg til å se de utgitt på HD. De ble sendt på Voom HD i USA ifjor, men da i HD-lite (lav bit-rate og 1280x1080i).

Noen eldre filmer:

Mutiny on the Bounty (1962): VQ 4/5 AQ 4/5
    HD DVD Review: Mutiny on the Bounty (1962) | High-Def Digest

The Deer Hunter ( 1978 ) VQ 4/5 AQ 3/5
    HD DVD Review: The Deer Hunter | High-Def Digest

Grand Prix (1966) VQ 4.5/5 AQ 4/5 (Bedre enn gjennomsn. idag)
    HD DVD Review: Grand Prix | High-Def Digest
    Laget i 65mm Panavision, synd at det ikke ble laget flere i det formatet, men det ble altfor dyrt.

Battle of the Bulge (1965) VQ 4.5/5 AQ 3/5
    HD DVD Review: Battle of the Bulge | High-Def Digest
    Enda en av de få filmene laget i 65mm, 'sukk' at det ikke er flere. Denne ser fantastisk ut.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et paradox at ikke dagens vanlige teknologi (dvd ol) klarer å overgå 35mm film og langt mindre 65. (morgen) dagens teknologi (HD 1920x1080) er jo heller ikke helt oppe. Analog film har jo ikke pikseloppløsning men det har vært satt forsiktige anslag som 4000x6000 for å antyde noe.
    Det er med andre ord mye å gå på. Metoden for hvordan en HD film lages er jo viktigere enn når den er laget. Som Per Johnny har vist med sine eksempler på gamle og gode filmer.
    Lurer virkelig på hva som regnes som HD om 30 år? Det er ikke blu-ray eller Hd-dvd det er det eneste jeg er sikker på.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig med disse gode gamle filmene som gis ut på HD DVD. Mange av titlene har jeg aldri sett før heller, som Robin Hood og Grand Prix. Jeg er en stor fan av gode gamle filmer, og ser en fin klassiker fremfor en superfloppende, kjedelig og trist nymotens blockbuster nårsomhelst! Sammenlign "Tora! Tora! Tora!" med "Pearl Harbour" f. eks, så skjønner dere hva jeg mener..... Det er desverre langt mellom de gode filmene, og de som ikke har fått øynene opp for mange av de gode klassikerne som er laget, går glipp av utrolig mye god film!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart det der at mange tror at digitalisering alltid er til det bedre. Ta speilreflekskamera f.eks. Tenk på hvordan de første digitale kompaktkameraene så ut når det gjaldt bildekvalitet, i forhold til et 20 år gammelt speilrefleks med film fra merker som Canon og Nikon. Og hvilken pris vi betalte for de første digitalkamera:shock:

I dag har man begynt å nærme seg de virkelig gode gamle toppmodellene med filmrull. Men disse Canon/ Nikon modellene er med fullskala digitalbrikker og koster fort flere titals tusen. Så skal man få den samme gode kvaliteten digitalt som med analogfilm, koster det fort mange penger.

Litt sånn er det med digitalprojektorer også synes jeg. Digitaliseringen har gjort prosessen med å lage og redigere film enklere, og med Full HD har man nå endelig klart å nærme seg kvaliteten til en filmrull. Men fortsatt er det et lite stykke igjen.

Dermed får nå mange øynene opp for de gode gamle klassikerne som gjennom flere år har blitt ødelagt av formater som VHS og etter min mening DVD. Alle trodde at gamle filmer som Ben Hur o.l var "gammal dritkvalitet". Men når nå de store klassikerne blir utgitt på HD, etter en liten rens og vask, er det utrolig hvor mye informasjon som ligger der.

Jeg selv elsker klassikere som Bounty, Ben Hur, For a few Dollars More (etc). Endelig kan de nye HD-formatene gi nytt liv til disse gamle "juvelene", og som vil gjøre seg verdig i en filmelskers samlehylle
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen nye tall, for de som er intr. i slikt..

Kilde:
    NXTbook flash detection page

Ghost Rider solgte utrolig bra, som forventet.. Vanskelig for HD-DVD å ha noe som helst sjans til å kapre markedsandeler ifra Blu-Ray når de har såpass gode eksklusive titler.. Noen detaljer er litt intr.:
    Planet Earth på HD-DVD har solgt dobbelt så mange titler som på Blu-Ray. Breach skuffet, en av de bedre Universal titlene, klarte bare så vidt å karre seg forbi Apocalypto..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke Ghost Rider en skikkelig møkkafilm? Skulle gjerne kjøpt Apocalypto BD, men Ghost Rider!!??? Når en sånn dritfilm selger best, så må det vel være PS3-ungdommen som står bak?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, dette var god lesning for BD. Det ser mørkere og mørkere ut for HD DVD.

Nå ble det annonsert at Funai billigspillere skulle finnes i USA til høsten og det virker noe mer håndfast enn da HD DVD kom med lignende nyhet i fjor. Dessuten kommer FOX/ MGM kommer med sine store titler til høsten.

Blu-ray.com - Blu-ray News - Low Cost Funai Blu-ray Player This Fall

Jeg tror faktisk at vi nærmer oss D-dagen for formatkrigen, og at de siste kampene vil være høsten 07. D-dagen blir antagelig julaften 07...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Er ikke Ghost Rider en skikkelig møkkafilm? Skulle gjerne kjøpt Apocalypto BD, men Ghost Rider!!??? Når en sånn dritfilm selger best, så må det vel være PS3-ungdommen som står bak?
    Drit-film er vel å ta i når den selger såpass bra At du kanskje ikke likte den er jo greit, men en film på topp kan neppe kalles en drit film uansett...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Vel, husk at dette er salgs-tallene for 1 uke.. Akkurat den uken så var Ghost Rider den mest profilerte BD-tittelen.

Her har du de alternative BD-titlene som ble lansert den aktuelle uken:
    June 12, 2007

Kanskje ikke så rart Ghost Rider solgte bra? Uansett, når du har med en A-skuespiller som Nicholas Cage, så er den garantert å selge bruktbart, uansett om det evt. viser seg å være en møkkafilm.. Jeg har selvsagt bestilt den, har sett trailere, og den ser kul ut! (Men har desverre også lest reviews som sier at den er skuffende, vi får se..)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet er jo så mangt. Dersom jeg sitter igjen etterpå og har blitt underholdt så er den god, synes jeg. T2 fikk terningkast 2 og 3 her i lokalpressen da den kom. Kongefilm synes jeg. Min kone synes Star Wars er møkk, og jeg kan ramse opp et par av hennes favoritter som jeg omtaler som mindre bra Men sånn er det...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå oppe i Orlando Fl.

Etter å ha trampet ned dørene på minst 20 Best Buy, Cirquit City,Borders og Barnes and Noble er ikke mitt inntrykk at Ghost Rider ikke er sett på som en "møkkafilm" over here. Folk i alle aldre er sett med den under armen. (De mengdene som Best Buy har solgt må være enorme, fulle rack i forrige uke er plukket rene)
    Ellers så virker det som de store kjedene nå faser ut HD, har selv blitt anbefalt å ikke kjøpe spiller,som jeg hadde plan om (dollar på 5.92 gjør alt gratis)av både folk fra Best Buy og C. City.
    Tror nok alikevel jeg tar med en siden $ 399 er gi bort...
    Ellers kunne personalet på Sony Store Millenia fortelle at de regner med at prisen på BD discer vill falle ned mot SD priser i løpet av 2008. De store kanonene skal frem tydligvis.....
    vel nu er det Universal Studios som venter og Terminator 3D, Men In Black og Spiderman the ride 3D

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan synes som at Universal og HD DVD satser alt de kan med filmutgivelser. Imponerende antall filmer blir sluppet fra Universal i løpet av sommeren og tidlig høsten. Men det mangler kanskje de store Universals-titlene. Bare et fåtall er på min må-ha liste over HD DVD titler:
    - Army of Darkness Re-issue
    - Dead Silence
    - Bourne Identity

På Blu-ray siden så er antallet langt færre, men titlene er mer interessante:
    - Bridge to Terabithia
    - Flatliners
    - The Patriot
    - Fifth Element Re-issue
    - Premonition
    - Wild Things (Denise Richards og Neve Campbell i HD )
    - Final Fantasy
    - Perfect Stranger (Bruce Willis og Halle Berry)
    - Badder Santa

Men ellers kommer storfilmer på begge format som Top Gun, Deliverance og Zodiac.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Opsahle
    Siste HD-DVD nøkkelen ble knekt en uke FØR den ble gitt ut... :-)
    Det er ikke helt riktig. Du ser litt opp-ned på nøklenes funksjon. Det er ikke slik at studioene gir ut én nøkkel til alle spillerne, og sier at nå er det denne som gjelder.

Det finnes veldig mange nøkler, og alle filmene skal kunne dekrypteres med hver enkelt av disse. En av disse nøklene har blitt publisert, og filmselskapene har lagt inn en kode på nye filmer som forteller spillerne at denne nøkkelen ikke lenger gjelder. En uke før utgivelsen av den første filmen med denne koden, ble altså nok en nøkkel publisert. Det betyr at de som fant den første nøkkelen sannsynligvis har funnet langt flere, og selv om de ikke har knukket HD DVD eller Blu-ray kopibeskyttelsen helt ennå, så har de sannsynligvis funnet nok nøkler til at nøkkeltilbaketrekning ikke vil være et effektivt mottrekk.

Anyway - de har altså ikke knekt noe nytt, de har bare holdt hemmelig hvor langt de har kommet, og velger å publisere nøklene de har funnet én etter én etter hvert som de blir trukket tilbake.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Oi, dette var god lesning for BD. Det ser mørkere og mørkere ut for HD DVD.

Nå ble det annonsert at Funai billigspillere skulle finnes i USA til høsten og det virker noe mer håndfast enn da HD DVD kom med lignende nyhet i fjor. Dessuten kommer FOX/ MGM kommer med sine store titler til høsten.

Blu-ray.com - Blu-ray News - Low Cost Funai Blu-ray Player This Fall

Jeg tror faktisk at vi nærmer oss D-dagen for formatkrigen, og at de siste kampene vil være høsten 07. D-dagen blir antagelig julaften 07...
    Mørkere og mørkere?
    Synes det ser overaskende bra ut, HD DVD selger fortsatt bedre enn BD på samme tittel, og har 2. og 3. plass, enda de ikke har noen store tittler ute.

Jeg vedder en 100lapp på at formatkrigen ikke engang er nesten over til høsten! Ikke engang til jul! :-D

Det ble vel vist en HD DVD Kina spiller på en eller annen messe i vinter, husker ikke hvilken.
    Like håndfast som Funai vil jeg vel tro.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes dette ser overraskende BRA ut, Britax, så tror jeg ikke Toshiba deler det synet.

Kina-spillerne til HD DVD er det ikke bare du som har glemt. Ingen har jo hørt en knyst om disse på måneder. Kanskje de ombestemte seg og?

Og, ja, jeg kan godt vedde den 100-lappen i mot om at krigen er over etter julesalget. Men det spørs jo hvem som definerer om at krigen er
    over...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var for et år siden forholdsvis positiv til HD-DVD, men nå må jeg innrømme at det ser relativt mørkt ut for det formatet. Skjønner ikke hvordan det skal klare å "vinne" noe som helst dersom BD faller i pris.

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Hvis du synes dette ser overraskende BRA ut, Britax, så tror jeg ikke Toshiba deler det synet.

Kina-spillerne til HD DVD er det ikke bare du som har glemt. Ingen har jo hørt en knyst om disse på måneder. Kanskje de ombestemte seg og?

Og, ja, jeg kan godt vedde den 100-lappen i mot om at krigen er over etter julesalget. Men det spørs jo hvem som definerer om at krigen er
    over...
    Hvorfor det er overaskende bra?
    Fordi det skal være 10ganger fler BD spillere, BD har hatt masse nye store tittler, HD DVD mer eller mindre ingen.
    Og med tanke på at HD DVD likevel ligger høyere på listen med sin Planet earth vs BD, ja så synes jeg det er overaskende!

Selvsagt, at HD DVD ikke har noen store nye filmer fra Universal ute er jo ikke noe pluss.
    Men enn så lenge ser det ikke svart ut når de selger mer av en tittel som er utgitt på begge format, og det har de gjort helt siden den ble utgitt.

Vel, om de ombestemte seg?
    Om kina produsentene har ombestemt seg? Det får det være du som sår tvil om.
    Om det kommer en Funai BD spiller? hvem vet?

Hva definerer du som at krigen er over?
    Jeg regner krigen som over hvis Tosh ikke har noen eksklusive studio bak seg, og at BD samtidig selger mer av samme tittler som utgis på begge format.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Britax her. Godt vi får inn litt nyanse i debatten, før hele tråden bikker over i ren BD ekstase. Husk at Toshiba har et nådestøt (eller kort om du vil) i ermet til neste år. De 10-millionene laptop'ene de selger i løpet av et år skal alle som en utstyres med HD DVD drive.

Side 100 av 653 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 90 96 97 98 99 100 101 102 103 104 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 210 220 230 240 600 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •