HD formatkrigen. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 653 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 510 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 13053
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    3x15 er fremdeles mindre enn 2x25, ikke sant.
    Jo, men 3x17 som de testet gir 51 GB.

Var du forresten ikke også overbevist om at SA-CD skulle vinne?

Active oba sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sandnes
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvakk, kvakk Robert.

3x15 er fremdeles mindre enn 2x25, ikke sant. Dessuten mer komplisert å produsere. DVD forumet sier da fremdeles:

"HD45 - In developement, not yet approved by the DVD Forum."

Hvis det kommer, vil det funke på alle avspillere?
    CES: HD DVD Proposes 51GB Disc
    The HD DVD camp announced plans for commercialization of a new triple-layer HD DVD disc for recording, offering a capacity of 51GB.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvakk, kvakk Robert.

3x15 er fremdeles mindre enn 2x25, ikke sant. Dessuten mer komplisert å produsere. DVD forumet sier da fremdeles:

"HD45 - In developement, not yet approved by the DVD Forum."

Hvis det kommer, vil det funke på alle avspillere?
    NEC-drevet som står i Toshiba A1 kan spille triple-layer plater i følge spesifikasjonene. Jeg tviler ikke på at nyere drev også kan det.

Amir har sagt tidligere at triple layer fungerer fint og vil bli tatt i bruk når det er behov. Disney har visstnok blitt demonstrert teknologien. Dette er gammel info som jeg husker fra i fjor, nåværende status vet jeg ikke..

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over dette sitatet på DB forum:

"Tenk på at Blue Ray-diskene tåler langt mindre enn HD DVD.

Det er riktignok litt mer lagringsplass på Blue Ray enn HD DVD, men all data i Blue Ray-diskene ligger mye nærmere overflaten enn på HD DVD slik at den minste ripe vil skape problemer med avspillingen!"

Noen som vet om det er noe hold i dette?

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy

Det er riktignok litt mer lagringsplass på Blue Ray enn HD DVD, men all data i Blue Ray-diskene ligger mye nærmere overflaten enn på HD DVD slik at den minste ripe vil skape problemer med avspillingen!"

Sjekk denne videoen da med en BD !
    YouTube - Blu-ray disc stress test

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    Sjekk denne videoen da med en BD !
    YouTube - Blu-ray disc stress test
    He he he! Still! min datter har ikke tatt på en BD enda

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BDA ser veldig sterke ut, men dersom Universal forsatt er lojal mot HD DVD og kommer med en del store titler; ja, så holder formatet i allefall ut 2007.

Det som kan snu hele greia, er om noen av selskapene i BD-gruppen synes de tjener for lite. En ting er at BD spytter ut en mengde titler, men dersom ikke salget av filmer lever opp til forventningene (pga manglene HW hos folk), kan dette bli et poeng.

Med unntak av oss entusiaster, er det ingen som er villig til å gi 10-15.000 kroner for en BD-spiller. Men prisleiet til HD-E1 og HD-A2 erhelt akseptabelt.

Jeg får nok kanskje litt mer trua på HD DVDs sin fremtid dersom Universal tar seg skikkelig sammen, og kommer med en del "må ha titler"

Hvis ikke, ser det blått ut
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    BDA ser veldig sterke ut, men dersom Universal forsatt er lojal mot HD DVD og kommer med en del store titler; ja, så holder formatet i allefall ut 2007.

Det som kan snu hele greia, er om noen av selskapene i BD-gruppen synes de tjener for lite. En ting er at BD spytter ut en mengde titler, men dersom ikke salget av filmer lever opp til forventningene (pga manglene HW hos folk), kan dette bli et poeng.

Med unntak av oss entusiaster, er det ingen som er villig til å gi 10-15.000 kroner for en BD-spiller. Men prisleiet til HD-E1 og HD-A2 erhelt akseptabelt.

Jeg får nok kanskje litt mer trua på HD DVDs sin fremtid dersom Universal tar seg skikkelig sammen, og kommer med en del "må ha titler"

Hvis ikke, ser det blått ut

Problemet er bare at det ser ut som Universal sitter med i bestefall 3 blockbusters på kino i 2007, mens Blu Ray selskapene har 17...
    Men de 3 fra Univeresal skal jeg alikevel ha om jeg må kjøpe en billig HD spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er akkurat det som er problemet...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy

Hvis jeg husker riktig ligger datalaget i BD 0,1 mm under overflaten, mens det ligger 0,6 mm inn på HD DVD. Normale riper vil ikke være så dype som 0,1 mm, for det er ekstremt dypt. En ripe på 0,1 mm vil skape problemer for alle optiske formater vil jeg tro. Derimot var problemet med Blu Ray i begynnelsen at laseren ligger så nært platen at den kan komme borti dersom spilleren beveger seg eller lignende, og derfor må platene ha et herdet belegg.

Overflaten på Blu Ray plater er mindre ømtålige for riper enn HD DVD på grunn av det herdede belegget. Om et slikt belegg er nødvendig på HD DVD kan diskuteres. Jeg syns ikke det fordi i løpet av de snart ti årene jeg har spilt DVD har det bare vært et par tilfeller hvor riper har skapt problemer. Det hadde kanskje vært lurt å ha et herdet belegg på alle leieplater.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer 24 april

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og alt dette kommer til HD DVD i 2007:shock:

HD DVD Disc Release Dates | High Def Digest

Ser vel ikke helt poenget med å drive å lime inn små og enorme bilder i tråden på filmer som kommer; uansett format.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Og alt dette kommer til HD DVD i 2007:shock:

HD DVD Disc Release Dates | High Def Digest

Ser vel ikke helt poenget med å drive å lime inn små og enorme bilder i tråden på filmer som kommer; uansett format.
    Tar poenget, men det er kun et svar på spørsmålene som hele tiden kommer om hvorfor folk skal velge BD....

Når jeg ser på din release liste må jeg spørre, hvorfor skal en kunde velge HD. Hva er eksklusivt av det jeg skal putte inn i spilleren.
    2 av de største filmene til Universal har Nordisk Film rettighetene for i norge, og de selger PS3 i norden. (så jeg tipper de blir BD i norge)

Ville du anbefalt dine beste venner å kjøpe en Blu Ray spiller eller HD spiller? ( hvis du vil ha de som venner i fremtiden da)

mvh
    g

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Mener og huske at omtrent alle tester jeg har lest enten det er i blader eller på nett, så konkluderer de som regel med at hd diskene er av bedre kvalitet. Og at en del blueray utgivelser fremstår som mer eller mindre såvidt over standard dvd kvalitet. Vi selger panasonics blueray spiller og toshiba sin hd spiller, og har vel rundt 10-15 forskellige titler til hd og til bd. Av det jeg har sett foreløbig så foretrekker jeg bildet fra toshibaen som er under halv pris av panasonicen, og selve hd filmene er også litt rimeligere.
    Mulig at bd vil bli bedre etter hvert, men akkurat nå blir det for dumt og kjøpe en dobbelt så dyr spiller og dyrere filmer når hd per i dag gir et bedre bilde. Vi har solgt noen få toshiba spillere, men ikke en eneste bd spiller. Og vi har hatt en del som har spurt etter hd add on til xbox 360. Men det kommer vel neppe til og bli lille Norge som bestemmer utfallet av denne krigen uansett....hehe

Men som flere her har nevnt. BD må skjærpe seg og få opp kvaliteten på filmene. Nytter ikke og skryte av at at bd er overlegen på grunn av lagring osv hvis man ikke klarer og levere. Hadde ikke sony hatt alle avtalene med filmstudioer som kunn gir ut bd og i tillegg all proppaganga ville det vært en ekstremt vansklig jobb for oss selgere å få solgt disse spillerene.

Du kan jo se for deg et scenario hvor du viser kunden de to spillerene og prøver et par filmer. Kunden oppdager at de filmene han får vist så er enten bd i like god kvalitet eller hakket dårligere enn på hd dvd. Hvorfor i all verden skal kunden betale 7000kr mer for den andre spilleren?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael
    Hmmm... Mener og huske at omtrent alle tester jeg har lest enten det er i blader eller på nett, så konkluderer de som regel med at hd diskene er av bedre kvalitet. Og at en del blueray utgivelser fremstår som mer eller mindre såvidt over standard dvd kvalitet. Vi selger panasonics blueray spiller og toshiba sin hd spiller, og har vel rundt 10-15 forskellige titler til hd og til bd. Av det jeg har sett foreløbig så foretrekker jeg bildet fra toshibaen som er under halv pris av panasonicen, og selve hd filmene er også litt rimeligere.
    Mulig at bd vil bli bedre etter hvert, men akkurat nå blir det for dumt og kjøpe en dobbelt så dyr spiller og dyrere filmer når hd per i dag gir et bedre bilde. Vi har solgt noen få toshiba spillere, men ikke en eneste bd spiller. Og vi har hatt en del som har spurt etter hd add on til xbox 360. Men det kommer vel neppe til og bli lille Norge som bestemmer utfallet av denne krigen uansett....hehe

Men som flere her har nevnt. BD må skjærpe seg og få opp kvaliteten på filmene. Nytter ikke og skryte av at at bd er overlegen på grunn av lagring osv hvis man ikke klarer og levere. Hadde ikke sony hatt alle avtalene med filmstudioer som kunn gir ut bd og i tillegg all proppaganga ville det vært en ekstremt vansklig jobb for oss selgere å få solgt disse spillerene.

Du kan jo se for deg et scenario hvor du viser kunden de to spillerene og prøver et par filmer. Kunden oppdager at de filmene han får vist så er enten bd i like god kvalitet eller hakket dårligere enn på hd dvd. Hvorfor i all verden skal kunden betale 7000kr mer for den andre spilleren?
    Jeg kjenner ingen som skal kjøpe seg en BD spiller. De som skal kjøpe noe venter på PS3. Jeg har selv min forhåndsbestilt, det har også 5 andre jeg kjenner. Forresten er det svært få av dem som bryr seg om HD krigen i det hele tatt, de skal ha BD.

Er liten logikk i å kjøpe egen BD spiller til 10k når man får en topp BD spiller pluss siste generasjon spillmaskin for 6k.

Newcomer aibo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azrael

Hva skal kunden med en spiller som ikke leverer 65% av filmutvalget,
    Kan bli dyrt å spare penger.
    Pluss den kunden som kjøper HD uten å bli fortalt at han må leve med dårligere filmutvalg
    ikke kommer igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Tar poenget, men det er kun et svar på spørsmålene som hele tiden kommer om hvorfor folk skal velge BD....

Når jeg ser på din release liste må jeg spørre, hvorfor skal en kunde velge HD. Hva er eksklusivt av det jeg skal putte inn i spilleren.
    2 av de største filmene til Universal har Nordisk Film rettighetene for i norge, og de selger PS3 i norden. (så jeg tipper de blir BD i norge)

Ville du anbefalt dine beste venner å kjøpe en Blu Ray spiller eller HD spiller? ( hvis du vil ha de som venner i fremtiden da)

mvh
    g
    Det finnes mange gode argumenter for å velge HD DVD, aibo. En av de er pris på HW, gjennomgående god bildekvalitet, fremtidsrettet lydformat er implementert (TrueHD), bra interaktivitet (HDi) og bra utvalg av titler.

Det er ikke så stor forskjell på antall filmer på BD og HD DVD, og om titlene er eksklusive spiller jo ingen rolle når du allerede har en spiller.

Dersom vi skal se på "netto" tilgjengelige filmer i Norge for BD vs HD DVD, så må du ikke glemme at HD DVD er regionsfri. Ergo flere tilgjengelige titler enn f.eks en region B Bluray-spiller.

Skulle jeg anbefalt noen om hva de skulle kjøpe akkurat i dag, ville det ha blitt Bluray. Men det er jo spørs om de er villige til å kjøpe seg en BD-spiller til 10-15.000 kroner; som ikke spiller CD-plater og som ikke kan oppgradere firmware via ethernet, da

Dersom du spør meg det samme spørsmålet neste måned; vel, da kan svaret like gjerne bli HD DVD. Dette kommer antagelig til å svinge gjennom hele året.

Men jeg synes fortsatt det er noe meningsløst å lime inn bilder av kommende titler, da
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aibo
    Hva skal kunden med en spiller som ikke leverer 65% av filmutvalget,
    Kan bli dyrt å spare penger.
    Husk at de store filmstudioene i USA kun utgjør ca. 40% av distrubisjonen på verdensbasis. Mange av rettighetshaverne rundt omkring i verden vil levere mange BD-eksklusive titler på HD DVD.

Akkurat som du nevne Universal/ Nordisk Film/ HD DVD i Norge

Uansett har Bluray ingen grunn til å bli arrogante og selvsikre. Man kan se trendene nå, men trender KAN snu. Uansett er ikke forspranget til BD akkurat overveldende enda. Vi må nok vente til sommeren 2007 før vi ser en riktigere trend.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skynet
    BD med rød topp? Sikker på at bildet er ekte?

Side 10 av 653 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 510 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •