Hvorfor er eg så lei?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor er eg så lei?

Eg ble medlem for halvannet år siden på avforum....

I begynnelsen leste eg stort sett bare og skrev nesten ingen innlegg de første 2 mnd...

Så hadde eg en periode frem til nå rett før jul der daglig var innom og sjekket avforum, slukte de fleste innlegg og svarte på de eg følte for...

Nå er eg sjeldnere og sjeldnere innom og ser fort over listen om d er noe umiddlebart som tiltrekker min oppmerksomhet, sjeldnere og sjeldnere er det det....

Nå tar eg helg, og avforum får kvile! Tviler på at savnet blir så veldig svært!

Sånn er det bare blitt, undrer meg på hvorfor! Er eg den eneste? Er eg blitt akutt for gammel? Er fritiden min kortet så mye ned at eg ikke har tid?

Livet er fullt av store og dype spørsmål, er dette ett av de?

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du er ikke alene. har det litt sånn selv iblant jeg. men det går opp og ned!!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe. Kjenner meg igjen her ja. Det første halvåret jeg var medlem så var jeg inne her hver dag. I fjor sommer sa det stopp, og jeg var ikke innom på ca 3 mnd!! Så kom høsten, og lysten og nyskjerrigheten tok overhånd. Nå er jeg innom hver dag igjen. :grin: Litt av grunnen er selvsagt min egen byggetråd, men det er alltid noe jeg lurer på, og vil finne svar på. Regner med at det kommer slike "dipper" i interessen igjen, men akkurat nå koser jeg meg her inne.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All overdrivelse, i enhver retning, er aldri sunt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det nok sånn jeg også.

Jeg har nok en veldig praktisk tilnærming til dette: jeg tilegner meg kunnskap og deler det jeg har lært mens interessen er der fordi jeg selv er ute etter å kjøpe noe, mens når jeg først har kjøpt, dabber interessen noe av.

Men jeg har en tendens til å gjøre ting litt på den måten; det var en periode jeg var veldig (etter min standard) aktiv på Hardware.no, og det var fordi jeg var opptatt av å suge til meg mest mulig info om datakomponenter fordi jeg selv skulle bygge PC. Dette igjen førte til at jeg da tilegnet meg mye kunnskap som jeg så brukte til å besvare andres spørsmål igjen.

Så bygde jeg meg PC, og når det var gjort dabbet interessen av, fordi jeg da hadde den PCen jeg hadde råd til, og det å undersøke hva som skjedde på markedet ikke lenger var så interessant. Jeg ville jo ikke komme til å kjøpe noe av det uansett.

Så, et år eller to senere, skulle jeg selge den stasjonære jeg hadde bygget, og kjøpe meg en splitter ny bærbar istedet (plassmangel). Da måtte jeg til å lese meg frem til hva som var på markedet igjen, for å ikke kjøpe katta i sekken. Og dermed ble jeg mer aktiv igjen - frem til jeg hadde kjøpt den jeg skulle ha.

Og slik har det nok vært med AV også for meg. Nå har jeg det utstyret jeg for tiden vil ha og er fornøyd med (etter min lommebok), og dermed dabber det litt av, selv om jeg har tilegnet meg en del kunnskap i prosessen.

Det eneste jeg vel følger med på nå, er HD-formatene og 1080p skjermer, fordi det er noe som ligger på min handleliste etter hvert. Men samtidig gidder ikke jeg å kjøpe hverken HD-DVD eller BluRay enda - jeg sitter på gjerdet. Og jeg venter på 1080p skjermer med virkelig godt sortnivå og detaljering i mørke partier, gjerne basert på helt ny teknologi (og på at lommeboka skal fylles opp).

Så jeg er nok derfor litt 'slappere' på forumet her enn før. Men kommer nok sterkere tilbake både med lesing og posting når jeg er i markedet for å kjøpe noe nytt igjen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig det ligger litt i den retninge ja John! Ble i utgangspunktet medlem her fordi eg gikk med tegninger på en forsterker, og når eg ble medlem ble d planer om høyttalere, Bel, men når tiden blir brukt til andre ting som gjerne er mer fornuftig så blir d jo sjeldent tid til slike hobby prosjekter...

Så kanskje en gang når tiden strekker mer til så blir d mer aktivitet på forumet igjen?! hehe....

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da godt mulig å finne det fornuftige i selv det mest ufornuftige, så lenge interessen,skapergleden og kreativiteten er der.

Hvor blir det av morroa hvis man hele tiden skal være fornuftig.

Skei litt ut santa og bestill deg noen element, eller komponenter. Det er først når komponentene er i hus problemstillingene og de store spørsmålene dukker opp. Du må tilbake til kjernen i hvorfor du ble medlem! Da blomstrer nok interessen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at det er andre ting som er både mer gøy og mer fornuftig!

Kanskje ikke for deg eller andre, men for meg! Kun snakk om prioriteringer ja! Men når eg prioriterer andre ting som interresserer meg mer så blir d sånn d blir!

By the way: fornuftige ting og prosjekter betyr ikke kjedelige ting og prosjekter! (et lite eksempel: fikse opp sykkelen skikkelig så den er brukendes er både fornuftig og gøy! Det samme gjelder stort sett hus og heim)

Fordet om skole er fornuftig og av og til veldig kjedelig så er eg dessverre ikke den so har samvittighet til å prioritere den bort....:twisted:

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig... men at det er grunnen til manglende interesse for avforum......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •