LIDL DVD spiller best på markedet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 24 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LIDL DVD spiller best på markedet?

Ja, når man ser på prisen, er den det. Det er ingen som er i nærheten av denne når det kommer til "value for money". Det som er mer oppsiktsvekkende er at den også danker ut det meste av andre DVD spillere også, i prisklasser opp til 16 000kr. Den heter Silver Crest med HDMI

Oppdatering: Etter ca 350 poster var det endelig noen som tør å være med på en shootout. Anfield har invitert meg til Arendal. Økonomien i dette for meg gjør fort at spilleren min kommer opp i langt mer enn 500kr, men litt morro skal vi ha det også.

Hvem tror du vinner i shootouten?

Denne tråden trenger ikke å være en fasit, men en veiledning som kan hjelpe deg på veien. Mitt råd er å samle inn mest mulig informasjon, og deretter, om mulig, teste det selv, helst der du skal bruke det. Mine meninger er høyst subjektive og bygger på egne erfaringer. Mitt råd er at du spør dem som kommer med råd, om de har testet produktet selv.

LINKER OPPDATERT. Se nederst.
    Etter 340 poster, så var det endelig en kritiker som inrømmer at denne spilleren hadde litt bra bilde: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tml#post731691

Dette er en rimelig DVD spiller som gir veldig mye for pengene. Den har en bildebehandlingschip som er meget bra. Den har i tillegg HDMI, som er et must med dagens flatskjermer.

Denne spilleren koster nå 529kr. Den har altså gått ned i pris. Ytterligere tester viser at her får du svært mye for pengene. Det er ingen tvil overhodet lenger om at her får du markedets beste "value for money spiller" Løp og kjøp. Med BD og HDDVD er dette den siste DVD spilleren du noen gang kommer til å trenge.

Jeg og en annen fra forumet har vært i Oslo og testet diverse scener på DVD spillere for morro skyld, da vi likevel reiste over for å se på Projektor 2007. Vi testet spillere som Denon 2930 og NAD Master til 16 000kr, Sony etc. og ingen av dem taklet filmscener som denne Silver Crest spilleren gjorde. Det var alltid mulig å fremprovosere feil som hakking i panoreringer etc på de dyre spillerne. Selgeren på Hi-fi Klubben i Oslo var forundret over at det var mulig å se slike feil, og ville svært gjerne ha kopi av demoplaten vår. Men det fikk han ikke. Vi var svært overasket selv, for vi hadde trodd at man fikk noenlunde den kvaliteten man betaler for.

Det er fantastisk at en spiller til 400 kr kan spille et "perfekt bilde". Koblet og satt opp riktig, leverer denne et perfekt bilde for 99,9% av befolkningen inklusive de på forumet her. Noen av kritikerne på forumet mener nemlig at de både ser og hører bedre enn oss vanlige mennesker. Problemet er når de skal vise og forklare dette, eller enda verre, teste dette i blindtester.

Noen ganger så tester de også med øynene, men blikket er som oftest festet på prislappen eller det som måtte være gullforgylt. Det er vanskelig for dem å fatte at en spiller til 400 kr kan være så bra, og dermed blir det mye støy rundt denne. Men faktum er at til og med dem som protesterer sterkest i denne tråden, har ikke engang testet to spillere oppimot hverandre, og de vet knapt hva de skal se etter. En av dem hadde følgende uttalelse som jeg synes var knakende god:
    "DVD spillerens mekaniske og strukturelle oppbygning spiller selvfølgelig også inn. En spiller med mer masse/vekt vil være mindre mottagelig for ytre påkjenninger osv."

Har du hørt på slikt sprøyt? Skulle tro at spilleren vibrerte og hoppet bortover der den sto. Ingen kan se dette i et bilde eller høre noen "vibreringer" i lyden. Slike uttalelser kommer av en sykdom som heter oppgraderingsykdommen, og slike utsagn er typisk for personer som har hi-fi utstyr for mer enn 100 000kr stående hjemme i stua. Det er mange av dem i dette forumet og de er en god kilde til informasjon. Men de har som sagt meget vanskelig for dem å svelge at en DVD spiller til 400 kr kan være så bra.

Ingen av dem har sett bildet, men de er jo ikke dummere en at de skråsikkert kan uttale seg om at bilde kan være så bra. Det er jo fullstendig logisk at en DVD spiller til 10 000kr er bedre enn en til 400kr. Det sier seg da selv? Problemet er at vi lever i den digitale tidsalder, og da er det data som skal overføres. Dette er overført som datastrømmer som sender 0 og 1. Det spiller da ingen rolle hvilken kabel man bruker, så lenge signalet kommer fram. Se forøvrig tråden jeg så meg nødt til å lage om kabler. Ja, du gjettet riktig, de mener at en kabel til 10 000kr er bedre enn en til 200. Jeg var derfor nødt til å lage en tråd om det også.

http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Jeg må bare ligge til favoritspørsmålet fra en som er ny på forumet til en med gullører: Hvilken høytaler/kabel/forsterker er den beste til xxx pris?
    Gulløre svar: Det må du vel skjønne er helt fullstendig umulig å svare på når du ikke engang opplyser om størrelse på rommet/utforming på rommet/preferanser/farge på veggene/svigermors fødselsdato osv osv.....

Deretter følger en eller to poster som sier seg helt enig med dette, hvorpå noen hjelpsomme personer kommer med forslag til produkter som kan være passende. Deretter blir nybegynneren meget takknemlig, og er kommet langt videre. Etter min mening kan slike spørsmål ha relevanse, men det er ikke umulig å komme med fornuftige alternativer til en som lurer på noe, uten å ta helt av.

Hva er vitsen med å betale opptil 10 000kr for en spiller. Mange velger Denon til 3000 kr for det er jo et bra merke. Men hva er vitsen for å betale så mye eller mer for et døende format? Legg heller pengene i en BD spiller og kjøp denne til kjellerstuen. Eller kjøp Oppo, den kan jeg gå god for.

Så lenge lyd og bilde blir digitalt overført, så er jo dette tilnærmet perfekt, og Silver Crest spilleren funker utrolig bra. Hurra for Lidl, bildekvalitet til folket.

Det går rykter om noen eksemplarer med dårlig kvalitet og vibrasjoner. Noen påstår at denne spilleren varer i 14 dager og så er den ødelagt. Jeg stiller meg tvilende til dette, da jeg har kjøpt en rekke med eksemplarer til meg selv, venner og kjente. Ingen av dem er det problemer med. Men det forekommer nok at det er noen som går i stykker, men jeg mistenker at dette er betydelig overdrevet. Det kan virke som det er de tre samme spillerne som blir omtalt igjen og igjen.

Det er vanskelig å finne tall på dette med feil, men det hadde jo vært artig å se en sammenligning med andre merker. Lidl har full returrett med pengene tilbake. Det ryktes at dette er en svertekampanje, men man har full garanti uansett. Se dette innlegget for å få ny spiller: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tml#post718351

Etter flere måneder, så er det mange som har uttalt seg om at det ikke er mulig at denne spilleren er bedre enn xxxxx spiller. Men det er til dags dato ikke en eneste som tør å stille på shootout. Jeg erklærer dermed denne spilleren til den beste på markedet. Gratulerer Lidl. Jeg er villig til å endre overskriften dersom vi avholder en ny shootout i Bergen eller Oslo, og finner en spiller som slår denne. Oppdatering: etter over 300 poster i denne tråden, er det enda ingen som tør å stille på dette.

Fjernkontrollen er svak på IR signal. Det som er det negative, er at man på sikte omtrent rett på for at den skal ta signalet. Det kunne vært bedre.

Til tider er det meget vanskelig å få fatt i en spiller, da det virker som de bare er tilsalgs i kampanje perioder.

Anbefalinger:

1. PS3, dette er en av de beste DVD spillerne på markedet, spiller også Blueray (Ca 5000)
    2. Oppo. Byggekvalitet og bildekvalitet ( Ca 1400).
    3. Silvercrest. Bildekvalitet. (hva forventer du til ca 400-500kr?)
    4. Pioneer modell 696

Anbefalingene bygger på EGNE ERFARINGER, ved hjelp av testing i virkeligheten. Jeg har testet de fleste spillerne på markedet. De fleste kritikerne i denne tråden har ikke testet noe som helst, og hadde sikkert ikke vist hva de skulle se etter heller. Dersom du tror at en av kritikerne i denne tråden vet noe som helst om hva han snakker om, skal du bare spørre om følgende:
    1. Har du testet denne spilleren?
    2. Har du testet den oppimot andre spillere, og hva mener du er forskjellen?

Linker til relevante tråder:
    http://avforum.no/forum/generell-chi...rum-faqen.html , har anbefalinger om DVD spillere.
    http://avforum.no/forum/generell-vid...de-bilder.html
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...-spillere.html
    Oppdatering om Denon problemer: http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tml#post582757
    http://avforum.no/forum/tester-video...tml#post622260
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...spilleren.html
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...tml#post718351
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...holografi.html

Her er linker til andre tråder:

http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html
    http://avforum.no/forum/generell-chi...tml#post731660
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...-splitter.html
    http://avforum.no/forum/generell-chi...demokveld.html
    http://avforum.no/forum/kabler/60483...lerkabler.html

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Etter at jeg så LIDL silver crest spilleren være bedre enn min Oppo, så skal vi ha en ny Shootout på torsdag. Er det noen som kan fortelle hvilke instillinger de bruker for å få denne scenen til å rulle greit?

Det er på den andre siden fantastisk at en spiller til 6-700 kr kan spille et "perfekt bilde". Begynner å lure på hva som er vitsen med å betale opptil 10 000kr for en spiller.

Så lenge lyd og bilde blir digitalt overført, så er jo dette tilnærmet perfekt, og Lidl spilleren funker utrolig bra. Håper de snart kommer med Recievere i samme kvalitet.

Er det noen som har forslag til filmscener å teste dvd spilleren på? Har brukt bla. a. Day after tomorrow, åpningscenene. Den hakker på min Oppo med siste Firm.

Linker til relevante tråder:
    http://avforum.no/forum/generell-chi...tml#post578327 Vi skal ha ny test på torsdag.
    http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...po-dv971h.html
    eg tror kanskje at ein spiller til 10,000 hadde grust denne.... men det er min mening

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Day after tomorrow, åpningscenene. Den hakker på min Oppo med siste Firm.
    Men da er det vel noe galt med oppoen din, filmer skal da ikke hakke...

Tviler ikke et sekund på at Lidl spilleren spiller meget bra til prisen og være, eneste jeg tenker på, er at den kan ha dårlige komponenter som gir lav levetid. Siden den er relativt ny i markedet så er vel kvaliteten på selve spilleren usikker...

Edid : rettet neon skriveleif.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er inne på "billig" dvd-spillere, er det noen som har testet den nye oppo'en (DV-981HD) ?
    Skal visst ha en del nye funksjoner osv. (upscale til 1080p, støtte for SACD osv). Har denne Silvercrest
    støtte for upscale til 1080p ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle litt mer om silver crest spilleren? Hvis den er bedre og billigere enn oppo så er den jo et MEGET interessant produkt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Men da er det vel noe galt med oppoen din, filmer skal da ikke hakke...

Tviler ikke et sekund på at Lidl spilleren spiller meget bra til prisen og være, eneste jeg tenker på, er at den kan ha dårlige komponenter som gir lav levetid. Siden den er relativt ny i markedet så er vel kvaliteten på selve spilleren usikker...

Edid : rettet neon skriveleif.

Til 600 kroner, så kan man jo kjøpe en eller to i året, og det er jo garanti, så da har man jo alltid en som ikke er på service.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 600 kroner, så kan man jo kjøpe en eller to i året, og det er jo garanti, så da har man jo alltid en som ikke er på service.
    hehe, sant nok det ja :-D

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men det er jo ganske kjedelig å gå å vente på å få i gjenn dvd spilleren da.... men for all del....for den prisen kan eg vente litt....

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge lyd og bilde blir digitalt overført, så er jo dette tilnærmet perfekt, og Lidl spilleren funker utrolig bra.
    Vel..

Bildet overføres digitalt, men ukomprimert. Det vil si at det er dvd-spilleren som pakker ut mpeg2-signalet til ukomprimert video, og der har du en feilkilde. I tillegg er jo oppskalering i skuddet, og da er det enorm forskjell på hvor godt man klarer å skalere opp videoen. Gjør man all skalering i TVen faller det punktet bort. De aller fleste TVer som selges nå har jo en ustandard oppløsning, og må skalere internt uansett.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En bekjent av meg har kjøpt denne spilleren, så jeg lånte den ikveld for å sammenligne den med Min Oppo 981.
    Etter 4-5 testscener så gadd jeg ikke å sammenligne mer, bildet var sørgelig dårlig i forhold til Oppo'n.

PS. Jeg testet 576p over HDMI.

Er ikke sikker på hvordan de-interlacer det sitter i Silvercrest spilleren, virker som det er her de har spart penger...

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo power! :-) hehe..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke testscener brukte du?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har forslag til scener vi kan bruke i kveld?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da er jeg tilbake etter test av Silvercrest vs Oppo dv971 på en Epson TW-700 projektor. Vi var 4 stykker og vi testet flere klipp fra DVD og vi kunne ikke si at den ene var bedre enn den andre med unntak av åpnings scenen i Day after tomorrow så observerte vi et par korte hakk i bildet på Oppoen som vi ikke kunne se på silvercresten. Vi kjørte hovedsaklig 720p gjennom HDMI. For de som er interessert i å lese mer om den aktuelle silvercrest spilleren se denne tråden.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...ller-lidl.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Ja da er jeg tilbake etter test av Silvercrest vs Oppo dv971 på en Epson TW-700 projektor. Vi var 4 stykker og vi testet flere klipp fra DVD og vi kunne ikke si at den ene var bedre enn den andre med unntak av åpnings scenen i Day after tomorrow så observerte vi et par korte hakk i bildet på Oppoen som vi ikke kunne se på silvercresten. Vi kjørte hovedsaklig 720p gjennom HDMI. For de som er interessert i å lese mer om den aktuelle silvercrest spilleren se denne tråden.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...ller-lidl.html
    Er rimelig overbevist om at du ikke hadde sagt det samme om du prøvde de 2 spillerene på en av de siste plasma/lcd tv'ene Det meste ser somregel ok ut på prosjektor. Hadde samme opplevelse da jeg kjørte h/k dvd30 mot panasonic prosjektor. Verden ble noe annet når jeg koblet samme dvd-spiller mot en ny plasma-tv. Kunne ikke bruke dvd-spilleren lengre siden bilde ble ekstremt kornete og dårlig. Oppgraderte til denon 2930 (etter å ha prøvd ut pioneer 490 og 696, samt denon 1930 (som har samme brikke som oppo 971)).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snicker
    Er rimelig overbevist om at du ikke hadde sagt det samme om du prøvde de 2 spillerene på en av de siste plasma/lcd tv'ene Det meste ser somregel ok ut på prosjektor. Hadde samme opplevelse da jeg kjørte h/k dvd30 mot panasonic prosjektor. Verden ble noe annet når jeg koblet samme dvd-spiller mot en ny plasma-tv. Kunne ikke bruke dvd-spilleren lengre siden bilde ble ekstremt kornete og dårlig. Oppgraderte til denon 2930 (etter å ha prøvd ut pioneer 490 og 696, samt denon 1930 (som har samme brikke som oppo 971)).
    Hvordan skulle dette gå til? Magi? Skal bilde bli bedre fordi det er PJ, på en magisk måte?

Men på en mindre skjerm som plasma, så skal du plutselig se forskjell? Jeg tror heller du har et stort problem med skjermen din.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snicker
    Det meste ser somregel ok ut på prosjektor.
    Uenig, min erfaring er jo helt motsatt. Dess større areal du blåser bildet opp på, dess lettere vil forskjeller og ulikheter fortone seg.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kineserne kan jo levere alt fra det latterlige ubrukelige til den råeste teknologien/kvalitet. At det nå og da dukker opp oem produkter til en slikk og ingenting på diverse matbutikker, som attpåtill gjør en overaskende bra jobb, forundrer ikke meg. Personlig så synes jeg det betyr mer om det faktisk er noen bak produktet som gir høvelig service, vet hvordan man best mulig implementerer firmware opp mot chip, oppdaterer firmware, utvikler nye produkter, osv. Hvis sånne ting er på plass så handler jeg gjerne billige "made in china" produkter.
    Spennende å høre om det er flere her som har testet denne silvercrest spiller'n.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    At det nå og da dukker opp oem produkter til en slikk og ingenting på diverse matbutikker, som attpåtill gjør en overaskende bra jobb, forundrer ikke meg
    Og det er det som i mine øyne er så fantastisk her. Jeg kjørte dette opp i ca 200" størrelse og ingen av oss kunne se kvalitetsfeil, utenom fra selve dvd platen.

Jeg inviterer gjerne til shootout igjen, og oppfordrer igjen noen til å stille med en Denon spiller.

Jeg må vel for ordens skyld legge til at jeg ikke har denne Silver Crest spilleren selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Uenig, min erfaring er jo helt motsatt. Dess større areal du blåser bildet opp på, dess lettere vil forskjeller og ulikheter fortone seg.
    Kvaliteten på bildet fra en lcd eller plasma tv er så langt jeg har sett alltid bedre både detalje og kontrastmessig. Til poenget med stort areal gir større forskjeller er jeg enig - men en 100" TV vil garantert gi langt høyere kvalitet enn en tilsvarende stort bilde fra prosjektor. Og jo høyere kvalitet jo mer artifacts komme til syne.

Side 1 av 24 1 2 3 4 5 11 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •