LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 478
    Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte denne Lidl spilleren som et impulskjøp (før jeg leste denne tråden)
    Inntrykket mitt så langt er at bilde er OK (bruker RGB) men ikke noe spesielt
    utover det, det kule med spilleren er self. USB inng. HDMI ut osv. Men
    kvalitetsfølelsen mekanisk er elendig, selv i forhold til en Denver DVD kjøpt
    på Coop for 590,- ca 5 år siden. Lidl spilleren har ganske stille mekanikk,
    men er kresen på DVD platene før den begynner å hakke, jeg har også en
    Philips DVP5500S (som kostet 990,- på nettet for ca 2 år siden) som
    spiller de platene Lidl spillern fusker på helt problemfritt, kvalitetsfølelse
    og stabilitet på DVP5500S er også veldig!! mye bedre en Lidl spilleren.
    Jeg skal etterhvert teste disse to mot hverandre for moroskyld (bruker de i
    dag på to forskjellige TV'r) DVP5500S er foresten den rimeligste
    multikanals SACD spiller jeg har sett i salg.
    En av grunnene til at jeg kjøpt denne Lidl spilleren var HDMI ut, jeg hadde
    lyst til å sjekke om min DFR9000 konverterte fra HDMI til analog RGBs ut, og
    det virket faktisk, selv om bildet ble dårligere en å bruke composit signal
    bildet ble på en måte utvasket, lite kontrast, lite farger, dårlig sort nivå.
    Jeg har i dag en 36" CRT, derfor bare RGB inn i TVn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange irriterte synsere her uten erfaring ja.

Men problemet løses enkelt ved å prøve selv, en har 30 dagers full returett.

Og om spilleren engang streiker så lager ikke lidl rabalder med pengene tilbake. ( til forskjell fra enkelte andre)

Ble egentlig lei av komponent bryteren bak tven når en hadde hdmi ledig.

Så testet lidl spilleren og den leverte bedre bilde, samt usb for kamera og plass for de 8gb cf kortene.

Ja fjernkontroll og byggkvalitet\følelse er dårligere en forrige spiller.
    Samt den har ikke resume etter den er avslått.

Tenkte å kjøpe en billig spiller til en valgte å hoppe på ps3 eller hd-dvd, og denne var midt i blinken.

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt synd at jeg kjøpte meg en Pioneer spiller til 10.000 når denne er så mye bedre....:cry:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått gjennom livet med den filosofien at dersom noe er for godt til å være sant, så er det nettopp det...

Til Asvaberg: Forsto B1aR dithen at det ikke var gitt en 20% økning i bildekvalitet ved 200% høyere pris, men at det var mer et eksempel. Dessuten kan man ikke si at et bilde eller lyd for den saks skyld er 20% bedre totalt sett, så det blir bare en metafor.

Men kom igjen, jeg er villig til å vedde en BR-film på at Denon DVD 3930 gruser Lidl spilleren, i en test foretatt av noen nøytrale personer...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg forstår at du som ikke har råd til en skikkelig spiller, forsvarer ditt plastikk-produkt med nebb og klør.... Skjønner du hvor latterlig slike uttalelser blir?
    Jeg synes at vi kunne blitt spart for slike flåsete uttalselser. Det er mange som ikke har for mye penger hver måned, og ikke helt får pengene til å strekke til. Det skal da ikke bli stigmatiserende å handle DVD spiller på Lidl? Eller er det så snobbete dere er på dette forumet? Dette synes jeg er en form for mobbing som jeg synes er helt unødvendig. I min daglige jobb, kommer jeg i kontakt med veldig mange mennesker i alle livssituasjoner, fra direktører til sosialklieneter. Det er ikke alltid jeg synes de som er høyt på strå er de beste menneskene. Så spar meg for å bruke en persons økonomi mot dem, det er ofte uforskyldt, eller de kan ha problemer som ikke du vet om. Når jeg var i 20 årene hadde jeg selv vansker med økonomien for å si det pent.

Det blir bare for dumt å måtte fortelle hvor mye penger man har tilgjengelig for å forsvare hvilken spiller man har "råd" til. For min del har jeg ikke samvittighet til å kjøpe noe annet enn det som etter mye lesing på nett, nøye utprøving i virkeligheten, gir mest for pengene. Men grunnen til det er at jeg kan ikke for mye om A/V. I min erfaring blir man aldri ferdig utlært på et felt. Da er man nettopp det, ferdig.

Jeg har en drøm og en plan om å bygge en hjemmekino der jeg ikke sparer på noe, og fram til den dagen, skal jeg vokte meg vel for å bruke for mye penger på "feil" produkt. Du skal ikke se bort ifra at jeg da kjøper både ett og to produkter som ikke gir maks for pengene.

Til din informasjon kan jeg opplyse deg om at jeg garantert tjener det doble av det du tjener. Men jeg synes det er helt unødvendig at man skal måtte tåle slike uttalelser som du kommer med her, og jeg håper du ikke utsetter andre for slikt. Uansett hva de måtte ha av meninger du ikke er enig i.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg synes at vi kunne blitt spart for slike flåsete uttalselser. Det er mange som ikke har for mye penger hver måned, og ikke helt får pengene til å strekke til. Det skal da ikke bli stigmatiserende å handle DVD spiller på Lidl? Eller er det så snobbete dere er på dette forumet? Dette synes jeg er en form for mobbing som jeg synes er helt unødvendig. I min daglige jobb, kommer jeg i kontakt med veldig mange mennesker i alle livssituasjoner, fra direktører til sosialklieneter. Det er ikke alltid jeg synes de som er høyt på strå er de beste menneskene. Så spar meg for å bruke en persons økonomi mot dem, det er ofte uforskyldt, eller de kan ha problemer som ikke du vet om. Når jeg var i 20 årene hadde jeg selv vansker med økonomien for å si det pent.
    *host host* *kremt*..... tror du misforstod mitt utsagn "en smule". Det var vel som svar på ditt tåpelige utsagn at de som har kastet en formue ut av vinduet beskytter sin investering med nebb og klør bare fordi de prøver å snakke litt vett inn i deg. Derfor kommentaren: "skjønner du hvor tåpelige slike utsagn blir?". Beklager om det ble misforstått/var dårlig formulert, men det var faktisk ment motsatt enn det du tolket det som.

Til din informasjon kan jeg opplyse deg om at jeg garantert tjener det doble av det du tjener. Men jeg synes det er helt unødvendig at man skal måtte tåle slike uttalelser som du kommer med her, og jeg håper du ikke utsetter andre for slikt. Uansett hva de måtte ha av meninger du ikke er enig i.
    Flott at du tjener bra og vil dele det med oss andre, selv om det er en spenstig uttalelse når du ikke har noe som helst anelse om min lønn. Men synsing er kanskje ikke noe nytt fra din side....?

BTW, er du ofte inne på bilforum for prøve å få kjøpere av supersportsbiler til å hylgrine av fortvilelse og sannsynligvis hoppe fra en nærliggende bro av ren desperasjon fordi de har kastet en formue ut av vinduet på en slik bil, når de kunne ha kjøpt en mye bedre Lada Samara............slik som deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *host host* *kremt*..... tror du misforstod mitt utsagn "en smule". Det var vel som svar på ditt tåpelige utsagn at de som har kastet en formue ut av vinduet beskytter sin investering med nebb og klør bare fordi de prøver å snakke litt vett inn i deg. Derfor kommentaren: "skjønner du hvor tåpelige slike utsagn blir?". Beklager om det ble misforstått/var dårlig formulert, men det var faktisk ment motsatt enn det du tolket det som.
    Men tenk at det er andre som kanskje ikke er så ressursterk som deg som leser dette forumet. Det ser ikke helt ut for at du tok poenget. Jeg tåler en støyt, men det er mange som nå ikke sier noe som helst, slik at de skal slippe å bli kalt "fattige". Det handler ikke om meg.

Det er dessuten en forkskjell på å antyde at en gruppe mennesker har mer penger enn vett, og på å si at en enkelt person har lite penger.

Jeg skjønner at det er mange som føler et behov for å "snakke meg til vettet", men som jeg tidligere har uttalt, så må det nok en test på denne siden av virkeligheten til før jeg eventuelt skal spise mine egne uttalelser.

Flott at du tjener bra og vil dele det med oss andre, selv om det er en spenstig uttalelse når du ikke har noe som helst anelse om min lønn.
    Jeg kommer ikke til å dele pengene mine, nei. De har jeg jobbet veldig hardt for, og det har kostet meg mye. Men jeg lærer videre til alle som vil, uten å ta en krone for det.

Jeg har fått med meg at du er ansatt et sted. Mulig jeg tar feil. Men så sant du ikke er direktør i et meget stort oljeselskap eller eier ditt eget firma, så er jeg sikker på at jeg kan stå inne for den påstanden.

EDIT: Nå glir forresten denne tråden fullstendig ut, så dette blir mitt siste bidrag som ikke omhandler spilleren i denne tråden.

EDIT2:
    BTW, er du ofte inne på bilforum for prøve å få kjøpere av supersportsbiler til å hylgrine av fortvilelse og sannsynligvis hoppe fra en nærliggende bro av ren desperasjon fordi de har kastet en formue ut av vinduet på en slik bil, når de kunne ha kjøpt en mye bedre Lada Samara............slik som deg?
    Hehe, god ide. Jeg hiver meg på oppgaven..Jeg har forresten ikke Lada, jeg har Daihatsu Applause(virkelig). Den har tre uttak på sigarettenneren, ergo er det den beste bilden på markedet, siden den kan lade mobiltelefon, ipod, og vannkokeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tenk at det er andre som kanskje ikke er så ressursterk som deg som leser dette forumet. Det ser ikke helt ut for at du tok poenget. Jeg tåler en støyt, men det er mange som nå ikke sier noe som helst, slik at de skal slippe å bli kalt "fattige". Det handler ikke om meg.

Det er dessuten en forkskjell på å antyde at en gruppe mennesker har mer penger enn vett, og på å si at en enkelt person har lite penger.

Jeg skjønner at det er mange som føler et behov for å "snakke meg til vettet", men som jeg tidligere har uttalt, så må det nok en test på denne siden av virkeligheten til før jeg eventuelt skal spise mine egne uttalelser.

Jeg kommer ikke til å dele pengene mine, nei. De har jeg jobbet veldig hardt for, og det har kostet meg mye. Men jeg lærer videre til alle som vil, uten å ta en krone for det.

Jeg har fått med meg at du er ansatt et sted. Mulig jeg tar feil. Men så sant du ikke er direktør i et meget stort oljeselskap eller eier ditt eget firma, så er jeg sikker på at jeg kan stå inne for den påstanden.

EDIT: Nå glir forresten denne tråden fullstendig ut, så dette blir mitt siste bidrag som ikke omhandler spilleren i denne tråden.

EDIT2:

Hehe, god ide. Jeg hiver meg på oppgaven.. Jeg har forresten ikke Lada, jeg har Daihatsu Applause(virkelig). Den har tre uttak på sigarettenneren, ergo er det den beste bilden på markedet.
    Snobb...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal prøve å forklare det en gang til. Jeg skrev en tåpelig uttalelse for å vise hvor tullete slikt blir. Igjen beklager jeg til alle som misforstod at det var dårlig formulert. Du som er så opptatt av andres velvære, bør vel kanskje tenke igjennom dine motivasjoner rundt denne tråden? :

Jeg venter 6 mnd og kjøper et produkt på Lidl til 25% av prisen og skryter uhemmet over hvor mye bedre det er enn alt annet på markedet i håp om at de som har det "beste", skal få tårer i øynene og begynne jakten på noe enda mer eksklusivt.
    En mann med så bra lønn som deg, må da ha bedre fritidssysler enn å skryte av billige DVD-spillere i håp om at noen skal bruke mer penger på utstyr?

En mann som er glad i å snakke om sin formue, og starter en slik tråd.... Du burde endre ditt nick til Onkel Skrue du... Nei forresten, vertigo er et genialt navn.

Jeg har fått med meg at du er ansatt et sted. Mulig jeg tar feil.
    Jeg er ikke arbeidsløs nei, det er korrekt.

Men så sant du ikke er direktør i et meget stort oljeselskap eller eier ditt eget firma, så er jeg sikker på at jeg kan stå inne for den påstanden.
    Jeg jobber endel for oljebransjen og eier et eiendomsinvesterings-selskap i utlandet sammen med et par andre, så du var ikke så langt unna... Men jeg er nok likevel langt unna din formue. Det skal jeg derimot klare å akseptere.

Hmmmm..... nu er forsøpler vi begge din tråd med tullete off-topic prat, så jeg foreslår at vi gir oss. Jeg legger meg herved langflat, og innser den grusomme sannheten at Lidl selger verdens beste DVD-spiller. :-D

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det rart det blir krig i verden? Men folk er gode på å forsvare seg og sitt...

Men karen har jo ikke tvingt noen til å kjøpe spilleren, så har DU lyst på en Denon spiller til 7500 kr så KJØP den Denons spilleren til 7500 kr. Jeg selv hadde aldri brukt 500 kr på en dvd-spiller som skal stå i kinoen min koblet til en projektor, og går uanstrent for en dyrere spiller. Til tvn på stua eller kjøkkenet? Ja, der passer den...

Newcomer oddball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sklir litt ut dettane nå......

Kort oppsummering:
    Vertigo har med stor sannsynlighet rett i sin påstand om "Mest for pengene".
    Her ser det ut som om de fleste er enige, MEN idet han sammenligner denne spilleren med de som koster opp mot 10.000,- møter han motstand. Jeg har ingen grunn til å tro at han lyver når han sier han har testet denne mot mange andre spillere, og ikke funnet noen bedre. At det er en drøy påstand er ikke å ta for hardt i, jeg TROR også at han tar feil, men inntil det er noen som beviser det motsatte bør han få fred. Enkelte innlegg i tråden begynner også å bli direkte pinlig(barnslig)," for jeg tjener mer enn deg SÅ"!!! Jeg har ikke sett silvercresten i funksjon, har en 1930 som jeg er strålende fornøyd med.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. For meg handler ikke dette om å forsvare noe som helst av det jeg har kjøpt. Vurderte selv å kjøpe en slik på Lidl i Mysen, men de hadde den ikke i det hele tatt i vareutvalget. Kunne ha kjøpt DVD-spiller til 10-15 ganger av den prisen på den Pioneer`en jeg har i dag, men følte den ga mest for pengene der og da. Poenget mitt er at flere kjøper spillere basert på slike erfaringer, og jeg syntes det blir tullete å ture frem med slike utsagn når det faktisk er folk i denne tråden som har testen den skikkelig mot andre billige spillere....og funnet svakheter.

2. Å få være i fred er ikke lett på et diskusjonsforum. Her er vi for å diskutere, og dersom man ikke tåler å bli argumentert mot, bør man heller skrive en bok. Har derimot på følelsen at Vertigo ikke bryr seg så mye om litt motbør..

Dersom denne spilleren faktisk er bedre enn de til 30 ganger prisen, skulle det vel heller ikke være noe problem å argumentere slike tullinger som meg i senk.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. For meg handler ikke dette om å forsvare noe som helst av det jeg har kjøpt. Vurderte selv å kjøpe en slik på Lidl i Mysen, men de hadde den ikke i det hele tatt i vareutvalget. Kunne ha kjøpt DVD-spiller til 10-15 ganger av den prisen på den Pioneer`en jeg har i dag, men følte den ga mest for pengene der og da. Poenget mitt er at flere kjøper spillere basert på slike erfaringer, og jeg syntes det blir tullete å ture frem med slike utsagn når det faktisk er folk i denne tråden som har testen den skikkelig mot andre billige spillere....og funnet svakheter.
    Korrekt, kunne ikke sagt det bedre enn det.....

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom denne spilleren faktisk er bedre enn de til 30 ganger prisen, skulle det vel heller ikke være noe problem å argumentere slike tullinger som meg i senk.
    Vel sagt.

Newcomer oddball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HåkonN]1. For meg handler ikke dette om å forsvare noe som helst
    2. Å få være i fred er ikke lett på et diskusjonsforum. Her er vi for å diskutere, og dersom man ikke tåler å bli argumentert mot, bør man heller skrive en bok. Har derimot på følelsen at Vertigo ikke bryr seg så mye om litt motbør..

Hehe, nei for all del....det jeg mente med å få være ifred var at selve tråden ble borte, og at man i stedet går over til personkarakteristikker. Og ja, Vertigo ser ut til å elske oppmerksomheten....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av HåkonN
    Vel sagt.

Verken vertigo eller jeg mener at en lavpris DVD spiller er "bedre enn" - men like god som en spiller til 30 ganger prisen.
    Og summa sumarum så er de altså "bedre enn" når man tar pris med i betraktning.

Alle tester med en viss seriøstet har pris som en del av terningkastene (med mindre man er i the-real-high-end bladene).
    Og sånn sett scorer altså Lidl sin og Oppo sin en ren sekser hos Vertigo og meg.

Nå er vel denne tråden snart lagt død av trådstarter, men vi kan vel oppsummere slik:
    JA, det er fornuftig å kjøpe en Silvercrest eller en Oppo
    JA, det er fornuftig å kjøpe en Denon til 20-30 ganger prisen
    Alt til sitt bruk og sin eiers preferanser.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fjernet en del usakelige innlegg i slutten av tråden. Det trengs kanskje en større ryddejobb i denne tråden, får se på det når jeg har bedre tid (eller kanskje en annen moderator tar jobben?).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar sikkert kortere tid å kjøpe en Silvercrest og teste den, enn det tar å rydde opp i denne tråden... Hva sier du, Gorm? Vil tro du kan legge denne diskusjonen ganske så død, og så kan alle være venner etterpå...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde satt pris på om vertigo kunne bekrefte/avkrefte om han er ansatt hos Lidl. Et meget relevant spørsmål til denne tråden syns jeg.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen måte å få denne silvercresten sonefri på?:\ fikk i dag min første soneerror

Side 9 av 24 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •