LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 478
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan ikke noen med litt erfaring og en presumptivt god DVD-spiller som Denon 3930/2930 e.l ta litt ansvar og få gjort en skikkelig sammenligningstest?

Hva med en korttest i Hjemmekino, jfinneru?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Kan ikke noen med litt erfaring og en presumptivt god DVD-spiller som Denon 3930/2930 e.l ta litt ansvar og få gjort en skikkelig sammenligningstest?

Hva med en korttest i Hjemmekino, jfinneru?
    Meget god idé
    Hadde vært morsomt å høre om spillerens skaleringskvaliteter, gjerne på en 1080p prosjektor.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Kos deg med denne du:
    pcutstyr.no - OBS!

Du skal få låne de siste 30 kronene av meg
    Hehehe håper ikke kona/dama hans leser denne linken

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Herminator det er flott at du har testet den opp i mot oppo spilleren og har kommet med din konklusjon men dette er noe som DU mener og som sikkert ikke alle vil være enig i.Jeg synes at det er fint at folk tester ut ting og skriver om sine erfaringer her forumet til glede for mange som skal kjøpe seg nytt utstyr.Vertigo har lagt ut sine erfaringer med denne spilleren og flott er det så får dere som mener noe annet si det men jeg synes dere skal være litt forsiktig med å komme med beskyldninger om at han er useriøs og ikke vet hva han snakker om for det slår vel bare tilbake på dere selv da ingen her på forumet besitter noe fasit på hva som er det beste.
    Det er ingen som står her og sier at denne og denne dvd spilleren er best annet enn vertigo. Jeg har aldri sagt at Oppo er den best spilleren på markedet, Vertigo har derimot sagt at siden han har testet en dryss med spillere så må absolutt hans mening være korrekt selv om andre personer har andre erfaringer. Det er forskjell på å være ukonvensjonell og å komme med påstander som ikke holder vann. Det er greit å si at min subjektive mening er at denne spilleren er best til prisen eller lignende, men å si at denne spilleren er best på markedet (når man ikke engang har testet alle spillerene som finnes på markedet) blir litt dumt. Dessuten har forskjellige folk forskjellig utstyr og forskjellige behov i en spiller...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B1aR
    Informasjonen som ligger på DVD platen skal tross alt ut av den og inn til en TV via DVD spilleren. Om kabelene som går ut er digital eller ikke, så hjelper det fint lite hvis komponentene som henter ut informasjonen ikke holder mål. Det er der store deler av forskjellen ligger.

Til deg vil jeg bare lime inn et sitat som beviser at du har rett:
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er en kjent sak at nullene blir rundere og at enerne blir rettere på coax. Enerne blir litt bøyd av lyset i optisk kabel, og nullene blir litt strukket pga at konverteringen fra elektriske signaler til lys tar litt tid, og lys er som kjent et analogt medium. Dermed får man jitter slik at noe musikk kan høres litt falskt ut.
    Det er flere som ikke har fått med seg at vi lever i en digital tid. Da har ikke alltid innmaten i en DVD spiller alt å si. Dette gjelder spesielt på lydsiden, da de fleste recievere kan dekode dette vel så bra som en DVD spiller. På bildesiden blir dette mer komplekst og dette er grundig tatt opp i andre tråder. Dersom man vil lære mer om dette, så er det bare å søke og lese. Det er ikke nødvendig å uttale seg uten et minimum av kunnskap.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Jeg har aldri sagt at Oppo er den best spilleren på markedet, Vertigo har derimot sagt at siden han har testet en dryss med spillere så må absolutt hans mening være korrekt selv om andre personer har andre erfaringer.
    Det er greit å si at min subjektive mening er at denne spilleren er best til prisen eller lignende, men å si at denne spilleren er best på markedet (når man ikke engang har testet alle spillerene som finnes på markedet) blir litt dumt.
    Ja, jeg er faktisk så freidig at jeg påberoper meg å vite mer enn 90% av de som har uttalt seg i denne tråden om emnet "LIDL DVD VS ANDRE DVD SPILLERE". Det er jo selvsagt at når jeg har testet en drøss med spillere og kommet fram til et resultat, så er jo det mer enn mange av dem som fritt uttaler seg i denne tråden har gjort. Jeg har dermed utnevnt meg selv til ekspert i denne saken. Det er jo fint at du har sterke meninger og blir så provosert av dette. Men det er enda ingen som har tatt utfordringen med å teste denne mot en virkelig dyr spiller.

Jeg må ærlig talt si at jeg forventer at den skal bli slått. Men jeg er 100% sikker på at ikke det er verd pengene.

Jeg forventet også dette da jeg selv testet alle spillerne, men opplevde det motsatte. Så det er jo mulig jeg tar skammelig feil. Men jeg tviler sterkt på det.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg forventet også dette da jeg selv testet alle spillerne, men opplevde det motsatte. Så det er jo mulig jeg tar skammelig feil. Men jeg tviler sterkt på det.
    Selv om enklete har påpekt at den ikke er like god som feks OPPO, så er den best? Er vel noen andre her som påpeker at den ikke er like god også? Alikevel setter du din egen kompetanse høyere enn flere andre som påpeker dette. Men andre sine meninger er vel neppe av noen betydelig faktor da du sitter med alle svarene selv (uansett hva andre har av meninger).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er faktisk så freidig at jeg påberoper meg å vite mer enn 90% av de som har uttalt seg i denne tråden om emnet "LIDL DVD VS ANDRE DVD SPILLERE". Det er jo selvsagt at når jeg har testet en drøss med spillere og kommet fram til et resultat, så er jo det mer enn mange av dem som fritt uttaler seg i denne tråden har gjort. Jeg har dermed utnevnt meg selv til ekspert i denne saken. Det er jo fint at du har sterke meninger og blir så provosert av dette. Men det er enda ingen som har tatt utfordringen med å teste denne mot en virkelig dyr spiller.

Jeg må ærlig talt si at jeg forventer at den skal bli slått. Men jeg er 100% sikker på at ikke det er verd pengene.

Får jeg lov å spørre deg om hva slags utstyr du bruker for å vurdere de forskjellige dvd spillerne ?
    Slik som :
    1: Hvilken type tv bruker du.. eventuelt projector...
    2: Sender du bildesignal gjennom en receiver... evt andre duppeditter..
    3: Har du brukt kalibrerings utstyr og foretatt optimal instilling av dvd spiller opp mot tv/projector.. På hver enkelt dvd spiller du har testet...
    4: Har du testet de forskjellige typene av video signal en kan sende over HDMI slik som RGB og annet.. mener det er 3 forskjellige en kan velge her..
    5: Har du vært nøytral i vurdering av hver enkelt spiller du har hatt til testing...

Mest interessant er jo hvilken tv du har brukt til testingen da...

Får jeg lov å kommentere Branns ypperlige innsats i bartebyen sist helg

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt et produkt til 500,- eller 50.000,- er verdt pengene er vel opp til den som kjøper det, og ingen andre. Hvis person A kjøper et produkt til x antall kroner, og er fornøyd med produktet/kjøpet, så er det vel revende likegyldig om person B syns det var et godt kjøp eller ikke.

Jeg hadde ikke noen planer om å fyre opp under denne debatten, men jeg klarer ikke å dy meg. Å påstå at en DVD-spiller til 500,- er bedre enn alt annet på markedet, med det argument at det ikke er forskjell på hva digitale enheter spytter ut, vil jeg påstå er ren idioti.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som ikke har fått med seg at vi lever i en digital tid. Da har ikke alltid innmaten i en DVD spiller alt å si. Dette gjelder spesielt på lydsiden, da de fleste recievere kan dekode dette vel så bra som en DVD spiller. På bildesiden blir dette mer komplekst og dette er grundig tatt opp i andre tråder. Dersom man vil lære mer om dette, så er det bare å søke og lese. Det er ikke nødvendig å uttale seg uten et minimum av kunnskap.
    Ang bildedelen ved dvd-spillere, så er innmaten alfa og omega...

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til deg vil jeg bare lime inn et sitat som beviser at du har rett:

Som du sikkert vet er en DVD plate oppbygd slik at informasjonen ligger i små opphøyninger. Hver av disse opphøyningene er 120 nanometer høye. En nanometer er en milliarddels meter. Det kreves derfor en ekstremt nøyaktig laser for å lese av informasjonen korrekt. Så vidt jeg vet er det ikke noen vesentlig forskjell på dyre og billige spillere her da lasermekanismen trolig er en standard type

Når filmen kodes i MPEG-2 kan kan det brukes tre alternativer:

- En såkalt intraframe inneholder det komplette bildet for denne framen. Denne komprimeres minst og krever derfor mest plass.

- En såkalt "predicted" frame inneholder akkurat nok informasjon til å fortelle DVD spilleren hvordan den skal vise den i forhold til de sist viste frames. Denne inneholder med andre ord bare informasjon om hvordan bildet er endret i forhold til det siste.

- Den siste er å bruke en "bidirectional frame". For å vise denne typen må spilleren ha informasjonen fra de omliggende bildene, intraframe eller predicted frames. Fra denne informasjonen så brukes det interpolation (kan best oversettes som innsettelse) til å kalkulere posisjonen og fargen til hver pixel.

På bakgrunn av dette ser du at en DVD spiller trenger kraftige og gode prosesserings resurser for å dekode en film og deretter føre signalet, digitalt eller ikke, til en fremviser. Hvilken kabel du fører informasjonen ut med spiller en liten rolle hvis ikke dekodingen og avlesingen er utført på en god måte.

Dette koster penger å få til!
    Jeg sier ikke at dyrere alltid er bedre. Over en viss prisklasse betaler du mer for merket og "status". Men den grensen går ikke på 500 kr!

Noen er villige til å betale 200 % mer for en 20 % økning i bildekvalitet, meg inkludert. Dette er bedre spillere, selv om de kanskje ikke gir mer bilde for pengene. Forstår du det forstår du hvorfor folk "angriper" uttalelsen dine i denne tråden.
    Jeg skal om jeg får tid og mulighet teste en billig DVD spiller mot min, uten at min er supergod. Skal teste på både projektor og en god 40" LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjernkontroll - Alternativ?

Er det noen som vet om det finnes en unviersal-kode, for å unngå å måtte irritere seg over noe ved denne kjekke DVD-spilleren (jeg er strålende fornøyd med produktet, helt til jeg blir nødt til å ta i fjernkontrollen..)
    Har en Medion 4689-kontroll, og vil mer enn gjerne få muligheten til også å overta DVD-kontrollen med denne ..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skylapper halv pris! Løp og kjøp.

Har dere brukt så mye på DVD spiller at dere blir fysisk dårlig når dere leser denne tråden? Ikke ta det ut på meg.

Det er nok av personer som uttaler seg i denne tråden uten å ha erfart noe som helst. Hvor får dere informasjon fra? Jeg er sikker på at flere av dere er verdensmestere på flere felt, i alle fall i teorien. Dere må for guds skyld ikke teste noe selv.

Og til dere andre som skal absolutt påstå at "en boks til 500kr kan ikke ditt og kan ikke datt", hva med å bruke øynene og se selv? Det er en helt utmerket spiller. Og grunnen til at jeg, noe fleipete, har utropt denne til "markedets beste spiller, er som man kan lese i første post, at ingen gidder å tilbakevise dette med å teste det. (jeg vil jo gjerne at noen gjør noe gratis for meg )

Å tillegge meg meninger som at bare man bruker HDMI kabel, så er alt greit, faller på sin egen urimelighet. Hadde jeg hatt en W50 prosjektor, så kunne jeg godt vurdert en Pioneer DVD spiller, jeg er helt for at den komponenten som gjør en jobb best, skal gjøre den. Men det er vel egentlig ikke mange som har satt seg inn i dette så dypt så det får bli en annen tråd.

En annen ting er jo at for at en DVD spiller skal være bedre enn en annen, så bør det vel være synlig? Jeg tviler på at det er mange som ser forskjell på denne spilleren og en som er langt dyrere. Hadde det ikke vært morsomt om Hjemmekino holdt en Shootout for å teste flere DVD spillere? Men jeg tviler på at de bryr seg så mye om denne spilleren eller DVD spillere generelt, når det er så mye snacks på HD.

Jeg kan forstå at dere som har brukt en formue på en dyr spiller, vil forsvare dette med nebb og klør, men nå begynner det å bli lattterlig. Test dette selv eller hold dere for god til å forklare oss stakkars tullinger som har kjøpt denne, at man umulig kan få en god spiller til 500kr. Vær så snill.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Selv om enklete har påpekt at den ikke er like god som feks OPPO, så er den best? Er vel noen andre her som påpeker at den ikke er like god også? Alikevel setter du din egen kompetanse høyere enn flere andre som påpeker dette. Men andre sine meninger er vel neppe av noen betydelig faktor da du sitter med alle svarene selv (uansett hva andre har av meninger).
    Følger nøye med på denne tråden, og må si meg meget enig med Msport.
    Uansett hva andre måtte mene, eller komme frem til i en test så tror jeg nok at Vertigo vil tviholde på sitt.

Uansett hadde det vært gøy om noen andre med "god kompetanse" kunne ha sjekket opp spilleren mot feks. en dyrere Denon e.l.

For at jeg skal tro 100% på en test bør det være en som har en kalibrert projektor, gjerne 1080p.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen mystisk grunn får jeg visse assosiasjoner til en viss "TV2 hjelper deg" projektor test, der test deltagerene vel nesten ble like overasket over konklusjonen som de andre tv seerene som så programmet. Synes slike TV2 tester ofte er meget overfladiske, og at lavest mulig pris på produktet nermest gjør det til en vinner... I den nevnte Projektor testen ble de dyreste DLP projektorene med best bilde nermest stemt nedenom og hjem, mens de rimeligere LCD modllene vant.

Det er klart at ikke mange DVD spillere kan hamle opp med Lidl spilleren denne tråden vel handler om, spessielt ikke hvis kriteriene er tiltilkobblings muligheter + bildekvalitet / pris , men å derfra trekke en konklusjon om at det ikke finnes bedre DVD spillere i handelen (dvs å få kjøpt) der ute og som det er verd å betale en del mere enn 500,- for, det faller vel mere på sin egene urimelighet, enn at det trengs å diskuterers så veldig mye.

Vil bare til vertigo sine litt vel bastante Lidl spiller meninger også angi det at man ofte må se på hva slags behov man har når det gjelder DVD spiller.

Det er nokk litt riktig det med at behovet for en DVD spiller i dag med HD spillerene på trappene og på vei inn døren, vel har gjort dette litt forskjellig fra tidligere, men så er det vel også spørsmå om hva slags behov brukeren har for en nye DVD spilller med tanke på DVD samling, hva slags avspillings kjede vedkommende har osv. Det som vel ofte går igjen med AV utstyr i forskjellige prisklasser, er at meget godt konstuert utstyr ofte er dyrt å produsere, og viser andre tilkobblet utstyr sine svakheter, og kanskje det mer enn de gode egenskapene utstyret måtte ha. En godt konstuert DVD spiller kan på den annen side også trylle frem meget gode bilder fra selv ganske dårlig kodede DVD plater, fordi det er lagt en del resurser bildeprosseserings kretsene.

Det med mpeg enkoding og bildebehandlings kretser samt hvordan tilkobblet utstyr klarer å avsløre bilde egenskapene, tror jeg det kan være lurt å tenke på med bedømmelsen av en slik Lidl spiller, hvis ikke er det ganske fort den kan begynne å "brilliere" med bildekvalitet fra gode DVD innspillinger, hvis andre enheter i kjeden ikke er gode nokk til å avsløre dens svakeheter.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par kommentarer:

Til Vertigo:
    Selvfølgelig er din spiller en god spiller og du er fornøyd med kjøpet. Ære være deg for det. Men med hånden på hjertet: mener du at drivverk og andre vitale mekaniske deler er like bra på denne i forhold til en DVD spiller i 10.000-20.000 kroners klassen?
    Noen kjøper Hyundai bil (jeg f.eks)- den kan kjøre i 30,40,80,120 Kmt - den kan også en Lexus. Leveransen av transport er lik for begge biler, men det er en forskjell i utførelsen - den opplevde utførelse.
    Og så er det detaljene, de fysiske detaljene:
    En Hyundai har ikke samme finish over interiøet som en Lexus, men begge har koppeholder - er da Hyundaien bedre fordi den har koppeholder men koster 200.000 mindre? Neppe.
    Du og jeg, Vertigo, kan le hele veien til banken siden vi begge er strålende fornøyd med lav-pris DVD spillerne våre - og vi kan kjøpe oss nye spillere hvert år i 20 år mens en som har kjøpt seg 10.000-20.000 kroners spiller må sitte med utdatert teknologi i 2015. Men det er da hans valg, ikke ditt og mitt.

Denne er brukt som et slags sannhentsvitne:
    Opprinnelig skrevet av pnerbye
    Det er en kjent sak at nullene blir rundere og at enerne blir rettere på coax. Enerne blir litt bøyd av lyset i optisk kabel, og nullene blir litt strukket pga at konverteringen fra elektriske signaler til lys tar litt tid, og lys er som kjent et analogt medium. Dermed får man jitter slik at noe musikk kan høres litt falskt ut.

Det må være en spøk - jeg gikk fem-på i en annen tråd, men skjønner nå at dette må være en fleip.

Til B1aR:
    Noen er villige til å betale 200 % mer for en 20 % økning i bildekvalitet, meg inkludert. Dette er bedre spillere, selv om de kanskje ikke gir mer bilde for pengene. Forstår du det forstår du hvorfor folk "angriper" uttalelsen dine i denne tråden.

Vi venter spent på dokumentasjonen som bekrefter at å betale 200% mer gir 20% økning av billedkvalitet.
    Slik både Vertigo og jeg opplever så er det nærmest utopi å tro at noen spillere gir 20% bedre billedkvalitet enn Silvercrest/Oppo. (husk billedkvalitet, ikke drivverk/fjernkontroll/tilkoblinger/finish).

"Tunge" og seriøse brukere herinne som Anfield og Ændal har begge bekreftet på Oppo tråd at det er svært liten forskjell på billedkvaliteten mellom Oppo og Denon på normalt store skjermer, mens de begge tror at kvaliteten blir forskjellig om man skal ha bilde opp på et ekstra stor lerret.

Til alle:
    Jeg forstår at Vertigo provoserer og hans uttalelser er ikke alltid helt nyansert. Men hans personlige opplevelse med billigspiller er altså ubestridt. Likeså dere andres opplevelser med dyre spillere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Til alle:
    Jeg forstår at Vertigo provoserer og hans uttalelser er ikke alltid helt nyansert. Men hans personlige opplevelse med billigspiller er altså ubestridt. Likeså dere andres opplevelser med dyre spillere.
    Tror ikke det er noen som bestrider Verigo's personlig opplevelse, men jeg mistenker at han setter sin egen kompentase litt for høyt. Hva er denne super spilleren testet opp i mot og med hva?

Ganske ofte er det prøvd (ikke bare Vertigo) å få de som har kjøpt en dyrere spiller til å føle seg som et fjols. Ingen god taktikk etter min mening - da man synker til et lavere nivå i diskusjone. For min del, det biter IKKE på meg. Jeg har brukt 11 ganger så mye penger på min siste spiller, men det bryr meg ikke noen ting - synes selv jeg gjorde et meget godt kjøp. Kvalitet koster - det har det alltid gjort.

Jeg har prøvd å la være legge ut om min egen kompetanse i denne tråden (da den til tider kan være lav, men jeg innrømmer det). Min fartstid det siste året er følgende dvd spillere: Asono - OPPO 971 - Denon 2930. Jeg er en ganske enkel herremann hva gjelder de tekniske ting ned i detalj, men jeg bruker øyne og ører så godt jeg kan. OPPO har vel blitt sagt at flere at danker ut LIDL spilleren - så det kan man legge til grunn. For meg (rent subjektivt) er Denon 2930 en relativt mye bedre spiller enn OPPO'en. Bevegelsene i bildet er mye glattere, mindre støy osv osv. Byggekvaliteten er høyere enn oppo - noe som har en del å si for meg da jeg akter å ha denne spilleren i lang tid. Dette er den siste dvd spilleren jeg kjøper meg før HD-kjøret kommer for fullt og den skal gjerne vare i mange år.

Et eks med byggekvalitet: Asono spilleren lever sin pensjons tilværelse på soverommet, men snart går den ut: dvd drevet støyer noe sinnsvakt! Kanskje det blir en LIDL spiller på meg? Så for jeg prøvd denne selv, men den selges vel ikke lenger så vidt jeg vet?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forstå at dere som har brukt en formue på en dyr spiller, vil forsvare dette med nebb og klør, men nå begynner det å bli lattterlig. Test dette selv eller hold dere for god til å forklare oss stakkars tullinger som har kjøpt denne, at man umulig kan få en god spiller til 500kr. Vær så snill.
    Jeg kunne ha sagt: "Jeg forstår at du som ikke har råd til en skikkelig spiller, forsvarer ditt plastikk-produkt med nebb og klør...." men du skjønner vel hvor latterlig slike uttalelser blir?

Du er på et forum, der folk handler utstyr basert på andres uttalelser/erfaringer. Og når du da så bastant kommer med slike uttalelser, må du tåle litt motgang og kritikk. Hadde du moderert deg "litt" selv, hadde du neppe fått slike tilbakemeldinger. Men jeg vet du liker det, for det holder tråden din i live.

Du har selv sagt at du gjør dette for å provosere, og få de som har brukt masse penger på en DVD-spiller til å "begynne å grine", så hvordan kan man da stole på dine motiver bak det å skryte dette produktet opp i skyene? Selv tviler jeg på at taktikken din fungerer på noen som har opplevd forskjellen på dyre og billige spillere. Dine uttalelser blir alt for unyanserte, subjektive og alt for lite støttet opp av faktiske fakta til at noen skal "gå fem på"....

Litt merkelig at andre som har testet denne spilleren har et mer avslappet forhold enn deg ang. bildekvalitet.Selv foreslår jeg at du tar deg noen timer av din forumtid til å lære deg litt om bildebehandling og "enere og nuller". Temaet er nok litt mer komplekst enn du åpenbart tror.

Hva med noen bilder der DU A-B tester denne mot en spiller til 10k på en god projektor? Jeg tviler på at du engang har hatt en slik spiller i hende.

EDIT: Endret pga dårlig formulering.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke nødvendigvis det teknisk beste er best for folk.
    Man har jo feks. tatt "blindtest" på flatskjermer med fullhd vs 720p, o.l., og det har feks. vist seg at på flatskjermer er kontrast og lysstyrke subjektivt sett for de meste bedre opplevelse, enn bare høyere oppløsning.

FullHD tven vil jo da på papiret være bedre og den vil jo koste mer, men hva er best? Hva trenger man egentlig? Er det noe vits med fullhd?

Er det noe vits med gullbelagte terminaler og signalkabler til 20.000kr?
    Mange påstår dyre høyttalerkabler bare er b.s., at tykke kabler gjør samme nytten i kobber!

Jeg tror noen ting blir man aldri enige om og jeg tror faktisk det er mulig for en billig spiller å produsere nesten like bra bilde som en dyrere spiller.
    En dvdspiller er uansett mye dårligere enn en "ok" pc, så det jeg tror primært skiller en billig dvdspilelr fra en dyr, vil vel være lydkvalitet, støttede codecs, m.m.

Jeg heier litt på billigspillerene, selv om jeg ikke eier en selv.
    Grunnen til det, er at det alltid er de billigspillerene som er pioneerene i markedet, det er alltid de som er først med masse ekstra funksjoner.

Hvor lang tid tok det feks ikke før pioneer støttet mp3?
    Du fikk lenge før det komplett billiganlegg med dvdspiller, karaokefunksjon, dvd-støtte, vga ut, m.m. for 2000kr på obs. Den støttet også mp3 og var sonefri!! Men for all del, byggkvaliteten var helt jalla og de gikk i stykker etter 1 år.

men for mange er en slik spiller gjerne krem og da blir det helt teit for dem å bruke 9000kr på en highend dvdspiller, istedenfor å kjøpe et komplett dvd-anlegg for feks 2000kr. Subjektivt sett kan da for de 2000kr pakken være en bedre løsning, men jeg er ikke enig i at den billige spilleren er best objektivt sett.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har blitt en morsom tråd etterhvert dette :-D

Har selv en liten mening om hvorfor folk er reserverte eller ignorante til at denne Lidl spilleren faktisk er kanon til prisen. (velger å ta "markedets beste spiller" med en klype salt, som jeg tror meningen er )
    Er helt sikkert på at mange lar vere å anerkjenne denne spilleren rett og slett fordi den er fra Lidl, blir det samme som å kjøpe et anlegg til 50K for så å dra på rimi og kjøpe "ukens tilbud : dvd spiller til 499,-" Dette gjelder til en viss grad meg, eller før iallefall. Nå har jeg skaffet meg hd spiller, men før denne var i boks så hadde også jeg en rimelig dvd spiller (samsung hd950). Her skulle det ikke forundre meg om Lidl er bedre, men som sagt den er fra Lidl. Jeg er ingen "kakse", men har mine prinsipp.

Hva om feks. Argon eller Oppo hadde komt med en dvd spiller til 500,- ? I test hadde det vist seg at den var like god (gjerne bedre) som de tidligere billig modellene til samme produsenter. Her er jeg sikker på at folk hadde "løpt og kjøpt" , dette er da annerkjente produkter fra seriøse hi fi leverandører

Kan vere jeg er på helt feil planet med slik føler jeg det iallefall. Jeg synest det er knall at vertigo har funnet seg en kjempespiller til prisen, har har også testet denne mot diverse utstyr. Da burde alle som har liknende utstyr hjemme heller tenke seg om to ganger når det skal investeres i dvd spiller og en vil ha "bang for the bucks". Andre som sitter meg utstyr som de er fornøyd med, samme hvor mange kroner som er brukt, burde finne seg for gode til å "slakte" vertigo. Skal ikke egne meninger basert på egne opplevelser være lov ?

La han mene at Lidl er markedets beste spiller (om dere vil ta det bokstavelig), for meg så sier det bare at spilleren er vellykket. Så om du skal ha deg en rimelig dvd spiller, så er det bare å legge den i handlekurven sammen med bananene

Side 8 av 24 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •