LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er nok lenge til dvd er avlegs som det blir påstått her. Jeg liker å betale litt mer for å få total kvalitet både på fjernkontroll og drivverk, har rett å slett ikke tid til å drive å kjøre rundt å bytte på defekte ting.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Og hva er det du prøver å si med dette innlegget her?
    At enkelte uttalelser faller på sin egen urimelighet.
    Hvorfor tror dere at folk legger inn sine erfaringer med forskjellige produkter her på forumet?
    I dette tilfellet har han selv sagt han skriver slike ting for å få de som har handlet dyrere DVD-spillere til å føle at de har kastet penger ut av vinduet. Tolk det som du vil.
    Fordi dere ikke er enig med det som blir sagt så prøv i alle fall å sett dere inn i hva dere uttaler dere om og ikke bare kom med synsing.
    Synsing? Da tror jeg du skal lese igjennom tråden en gang til. Det er åpenbart at flere synser her, ikke bare skeptikere....

Enkelte uttalelser i denne tråden er direkte feilinformasjon.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer flere gode poeng fra flere hold her, men litt synd at flere tar parti med den ene eller den andre spilleren(e). Selv har jeg silvercresten, oppo 981, xbox 360 og tidligere brukt ps2 som dvd spiller. Jeg kjøpte silvercresten pga av trådstarters uttalelser. Ville ha det litt morro med å teste den opp mot oppoen. En ser forskjell på de spillerene, men den er ikke så stor som prislappen skulle tilsi. Men alt er relativt og noen synes at det er en liten pris å betale for ett litt bedre bilde. Men alt dette blir subjektivt og ang bilde så er det litt smak og behag, men også vane. Noen foretrekker ett bilde fremfor ett annet. Jeg har ikke noe bra kamera, men skal prøve å få lånt meg ett, så kan jeg jo vise noen forskjeller på de to spilleren så kan andre bedømme selv.

Men hadde jeg fått en blind test på de to spilleren så hadde jeg sannsynligvis ikke klart å peke ut hvilken spiller som gir det aktuelle bilde uten å kjenne til evt dvd som spilles av. Selv da ville jeg fått litt problemer, men på de scenen jeg har testet så vet jeg jo forskjellen.

Uansett så synes jeg uttalelser ang bildekvalitet kun bør komme fra de som har sett spilleren. Evt spm er jo bare fint om noen kommer med i stede for å synse.

Til trådstarter så skulle jeg gjerne blitt med på sen shootout om jeg ikke hadde bodd så langt unna. Men skal prøve å få tatt noen bilder av mitt oppsett så kan du jo se forskjellen selv.

Men for 529kr så må jeg si at silvercresten levere mere enn en kan forvente, for bildet er faktisk ganske bra, sett i forhold til oppo 981 som er litt bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta meg turen til lidl å kjøpe den for å sjekke det ut selv, sony'en min tar ikke sone 1 så kan bruke den til å se sone 1 filmene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nå nedsatt til 499,- og gir dermed enda mer valuta for pengene!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru
    Bekreftet bug på 2 stk SilverCrest svart:

I LOTR:TT EE i scenen "Ring of Barahir" 1.30.08 ut i filmen stopper regelrett spilleren opp, og den står og "kverner" i noen minutter før den plutselig viser slutten "The story continues on disc two..."

Og da er det altså mange kapitler igjen enda. Begge mine gjør samme feil på samme plass. Så nå er det opp til dere å teste!
    Har også LOTR:TT EE så jeg måtte prøve dette. Spilte også av fra et par kapitler før dette og til kapittelet etter og kan bekrefte av den ikke fikk noen problemer der. Som vanlig kunne jeg ikke høre drevet og jeg kunne heller ikke se noe støy i de mørke områdene.

Jeg har aldri brukt skaleringen da jeg enda ikke har HD. Det er muligens her spilleren får problemer.Enten det eller så finnes det forskjellige serier av denne spilleren med veldig forskjellig kvalitet. Jeg har i alle fall vært heldig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    499?

Er 30 kr å tjene med å stikke innom å bytte..

Synd de ikke har noen andre varer av interesse, like spennende som lørdags middag fra rema 1000.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    Synd de ikke har noen andre varer av interesse, like spennende som lørdags middag fra rema 1000.
    Anbefaler å prøve Apfelschorle og drikkeyoghurten de har.

"En DVD-spiller og en flaske apfelschorle, takk" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er innom lidl når en er sørover i europa. Så da får en "kvoten" sin av billig tysk pølse og frossen pizza.

Var første gang i en norsk lidl når en skaffet spilleren, og var nesten de samme varene.

Freeway Apfelschorle er vel det samme, får teste det igjen

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Har også LOTR:TT EE så jeg måtte prøve dette. Spilte også av fra et par kapitler før dette og til kapittelet etter og kan bekrefte av den ikke fikk noen problemer der. Som vanlig kunne jeg ikke høre drevet og jeg kunne heller ikke se noe støy i de mørke områdene.

Jeg har aldri brukt skaleringen da jeg enda ikke har HD. Det er muligens her spilleren får problemer.Enten det eller så finnes det forskjellige serier av denne spilleren med veldig forskjellig kvalitet. Jeg har i alle fall vært heldig.
    Jeg har heller ikke noe problemer med støy fra min, men byggekvalitet er vel som kjent som regel ikke den beste i en slik prisklasse.

Siden du ikke har hd så blir det litt annerledes ja, for på oppskalering så er ikke silvercresten så veldig god, da det blir litt ekstra støy og en form for macroblocking med dårligere fargenyanser. Siden du ikke har hd så bruker du kanskje komponent utgangen? Den viser nemlig ikke like skarpt bilde som hdemi og filtrerer på en måte vekk en del av macroblokkingen og støyen. Mye avhenger også av tv'en bildet vises på...

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg tatt meg en skikkelig testrunde med min silvercrest. jeg kom fram til følgende: LOTR: FOTR EE; ingen macroblocking i mørke partier, heller ikke noe støy. Bare fryd for øyet. Helt fantastisk svartnivå. LOTR: TT EE; sjekket ut slaget ved Helms Deep. Ser ingen macrobugs bortsett ett lite glimt i starten da kameraet filmer ut over orkehorden før slaget begynner. jeg ser da bittelitt på himmelen i bakgrunnen, men det er LITE og blir ubetydelig hvis du sitter med normal avstand til tv'en. hadde heller ikke nå problemer med at filmen stoppet på 1:30:08 i en bestemt scene. hele kapitlet gikk uten problemer. War of the Worlds ble også en mye bedre opplevelse på silvercresten enn på min philips 9000s. nå synes jeg denne filmen i utgangspunktet suger på bildefronten, men den ble en smule mer behagelig på silvercresten likevel fordi den smører i hvert fall ikke på med mere macro i motsetning til philipsen som gjorde WW til en smørje uten like.
    men jeg har merket meg at det er bittelitt mer støy i bildet på silvercresten enn på philipsen enkelte ganger. dette merket jeg på LOTR: TT EE, War of The Worlds og Bugs Life. men også dette er snakk om nesten ubetydelige forskjeller. Eneste gangen til nå jeg har sett slivercresten slite er i en scene fra filmen You, Mee and Dupree der vi ser en gutt med briller i en hvit/gul og rød stripete genser ca 22min 30sec ut i filmen. Spilleren sliter med den genseren. blir mye linjeflikkering eller hva det heter.
    jeg synes heller ikke spilleren bråker. ikke så my som en eneste lyd å høre hvis jeg ikke går ned på knær å legger øret inntil spilleren. denne er en av de stilleste dvd spillerne jeg har hatt. synes dessuten spilleren er bra konstruert. ganske lett, men virker godt skrudd sammen. fjernkontrollen suger max, men tåler en tur eller to i gulvet i det minste. er nesten nummen i fingertuppene etter å ha brukt den etter test runden. jeg må jo nesten voldta fjernkontrollen for å få den til å lystre.

som koklusjon på denne spilleren å må jeg nesten henge meg på vertigo å si at jeg er makeløst imponert. jeg kommer ALDRIG til punge ut store summer for en dvd spiller i framtiden etter å ha hatt denne i hus hvis spilleren kun skal brukes til å vise film via hdmi og ikke noe annet.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det bra lyd i disse? eller bør jeg ha en dedikert cd-spiller i tillegg?

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om du kobler digitalt eller analogt. Som drivverk så er den helt ok og støyer lite. Regner med at den er ganske udugelig på analogutgangene. har ikke gidda å teste selv en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snipp
    Spørs om du kobler digitalt eller analogt. Som drivverk så er den helt ok og støyer lite. Regner med at den er ganske udugelig på analogutgangene. har ikke gidda å teste selv en gang.
    Viser til følgende tråd: http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Dersom du kobler digitalt vil du få perfekt, tapsfri overøring av lyd. Det er dermed opp til DAC i reciever å gjøre resten av jobben, se link for detaljer. Så de som tviler på at denne kan gjøre en god jobb som cd spiller, de tar altså skammelig feil.

La det likevel være sagt at en dedikert CD spiller av god kvalitet vil som oftest ha en DAC som overgår recievere. Men det er ikke alle som har "gullører" til å høre dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Dersom du kobler digitalt vil du få perfekt, tapsfri overøring av lyd. Det er dermed opp til DAC i reciever å gjøre resten av jobben, se link for detaljer.
    Jeg heller mot å være enig med deg, men de lærde strides endel om akkurat drivverkenes påvirkning på digitallyden. Det snakkes endel om bla. feilkorreksjon med tap, og fasejitter som skal være mulig å høre for de med "gullører"....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Dersom du kobler digitalt vil du få perfekt, tapsfri overøring av lyd. Det er dermed opp til DAC i reciever å gjøre resten av jobben, se link for detaljer. Så de som tviler på at denne kan gjøre en god jobb som cd spiller, de tar altså skammelig feil.
    Strengt tatt fungerer den da ikke som en CD-spiller, men som et drev..... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Strengt tatt fungerer den da ikke som en CD-spiller, men som et drev..... ;-)
    Du har nok rett i det. Men det er enklere for de fleste å forstå CD spiller.

Jeg har nå oppdatert første post.

Jeg takker for alle de positive tilbakemeldingen jeg får fra medlemmer på forumet som har kjøpt denne spilleren. Jeg registrerer også at flere kritikere har gått til innkjøp av denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av manko
    Begynner den å "fuske" så er det bare pengene tilbake eller ny spiller.

Ikke vanskeligere enn det.
    Ny spiller er ganske sabla vanskelig skal jeg si deg. Den jeg plukket opp var DOA og de hadde ingen flere spillere på Østlandet så jeg måtte ta til takke med å få pengene tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig. Til denne prisen skulle man jo egentlig bare kjøpt en tre-fire stk som man hadde på loftet intil den man hadde framme gikk i stykker. Fremdeles er dette en billig spiller.

Det er jo ren lykke å være eier av denne DVD spilleren. Makan til produkt skal man lete lenge etter. (ok, nå bare irriterer jeg kritikerne )

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger definitivt ikke gullører for å høre forskjell CD-spillere der kun digital-utgangen er brukt. Klokkesignalet kan være elendig selv om signalet er bit-perfect (noe det vanligvis er). Nå kan det selvfølgelig hende at klokkesignalet på Lidl-spilleren er like nøyaktig som referanse-spilleren til dCS som har egen klokkegenerator som kan synkes opp mot atomur, men dette må A-B testes før vi kan fastslå noe sikkert!

For 500,- får du sikkert mye for pengene, men når man ser innholdet i en sånn plastklump er det kanskje ikke så rart.

Side 6 av 24 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •