LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Din argumentering er så slående at jeg bare må bøye meg i støvet for din logikk. Det er selvfølgelig ikke viktig for deg å komme med et eksempel eller et argument i denne tråden. Bare få det ut med en gang.

Er det mulig at du føler at du har kastet noen kroner ut vinduet på en dyr dvd spiller?
    Du får bare bøye deg godt gutt, skal bli morsomt å se hvor mange uker den holder før den begynner å fuske.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner den å "fuske" så er det bare pengene tilbake eller ny spiller.

Ikke vanskeligere enn det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle vel tro det. Men det som er et faktum er at jeg har vært land og strand og testet scener fra de samme filmene. Hver gang har Silver Crest kommet best ut. Dette står i første post.

Jeg ville jo anta, som alle andre, at feks Denon burde være ganske mye bedre, men slik har det altså ikke vært på de spillerne jeg har vært å sett på opptil 16 000kr. Det er jo mulig å skylde på Firmware, oppdateringer etc, men Silver Crest har altså vunnet alle sammenligninger jeg har gjort. Det sies at støyreduksjon skal være bedre på de dyre spillerne, men jeg har altså ikke sett noe støy på den billige heller. Jeg må vel kunne forlange at forskjellene må være synlig?

Jeg har tidligere oppfordret andre til å komme til shootout, men har fått laber respons. Jeg skulle ønske noen kunne bevise at jeg tar feil, for det er unektelig litt rart at denne skal være best på markedet....

En ting er i alle fall sikkert, det er ingen som slår den på "value for money". Til denne prisen hadde jeg kun forlangt et bilde, ikke at det var spesielt godt.

Noen må gjerne bevise at jeg tar feil, men ikke kom med flere dumme bilder av inmat av spilleren, der det antydes at mer innmat gir bedre spiller. Det er elektronikk vi snakker om, og da er ikke størrelse alt.

Det ser ut for meg at man skal se meeeeget nøye etter, selv med prosjektor for å finne feil med denne spilleren. Da burde den være god nok, selv for kresne brukere her på dette forumet. Er ikke feilene synlig, så er det ikke noe problem for meg.
    Tror det heller har noe med innstillingen din (i huet ditt) at du ikke vil se noen feil på bildet med lidl spilleren. Eller så vet du ikke hva du skal se etter.
    Iallefall om det skal være rettferdig så må dette blindtestes at du ikke selv vet hvilken spiller som sender bildene og utav det vurdere hva som er best. Tror nok at du blir lurt av deg selv til å tro at lidl spilleren er best... setter farge på synsinntrykkene det

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle vel tro det. Men det som er et faktum er at jeg har vært land og strand og testet scener fra de samme filmene. Hver gang har Silver Crest kommet best ut. Dette står i første post.

Jeg ville jo anta, som alle andre, at feks Denon burde være ganske mye bedre, men slik har det altså ikke vært på de spillerne jeg har vært å sett på opptil 16 000kr. Det er jo mulig å skylde på Firmware, oppdateringer etc, men Silver Crest har altså vunnet alle sammenligninger jeg har gjort. Det sies at støyreduksjon skal være bedre på de dyre spillerne, men jeg har altså ikke sett noe støy på den billige heller. Jeg må vel kunne forlange at forskjellene må være synlig?

Jeg har tidligere oppfordret andre til å komme til shootout, men har fått laber respons. Jeg skulle ønske noen kunne bevise at jeg tar feil, for det er unektelig litt rart at denne skal være best på markedet....

En ting er i alle fall sikkert, det er ingen som slår den på "value for money". Til denne prisen hadde jeg kun forlangt et bilde, ikke at det var spesielt godt.

Noen må gjerne bevise at jeg tar feil, men ikke kom med flere dumme bilder av inmat av spilleren, der det antydes at mer innmat gir bedre spiller. Det er elektronikk vi snakker om, og da er ikke størrelse alt.

Det ser ut for meg at man skal se meeeeget nøye etter, selv med prosjektor for å finne feil med denne spilleren. Da burde den være god nok, selv for kresne brukere her på dette forumet. Er ikke feilene synlig, så er det ikke noe problem for meg.
    Har du åpnet for at du muligens ser deg blind på at den LIDL spilleren på død og liv skal være best? Ikke ser feilene den leverer. Ser at en del av de andre som har kjøpt denne spillerene klager på kvaliteten. En har faktisk fått en spiller som rammeskev (!!!) og andre klager over støy. Fult mulig at din spiller er meget god, men kvaliteten sett over det hele virker variabel.

Ser at du har kjøpt fire spillere, er kvaliteten lik på alle sammen? Har du utført blind tester?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om en ser seg "blind" kan tolkes begge veier. Noen nekter å tro at lidl spilleren leverer ok bilde, og kommer med uttalelser uten erfaring...

Rammeskeiv og støy klage, kom fra samme person. Som jeg tror er den uheldigste kjøperen noensinne.

En kan vel lese brukertesten.

Uansett den er testet mot 575a med komponent, og silvercrest m\hdmi leverer bedre bilde. Det holder for meg til en anskaffer ps3 når prisen har modnet seg. Eller en hd spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Tror det heller har noe med innstillingen din (i huet ditt) at du ikke vil se noen feil på bildet med lidl spilleren. Eller så vet du ikke hva du skal se etter.
    Iallefall om det skal være rettferdig så må dette blindtestes at du ikke selv vet hvilken spiller som sender bildene og utav det vurdere hva som er best. Tror nok at du blir lurt av deg selv til å tro at lidl spilleren er best... setter farge på synsinntrykkene det
    Jeg vil ha meg frabedt bemerkninger om "huet mitt". Er du 12 år eller? Kom med noen saklige argumenter eller hold deg borte fra denne tråden. Og har du ikke engang sett denne spilleren, så synes jeg at du bør holde deg for god for å komme med dine bemerkninger her.

Hva om du gjennomfører noen blindtester? Så får vi en annen mening. Jeg har gjort en rekke med tester, ikke i blinde, men jeg tviler på at du har testet noe som helst.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke eid en dedikert DVD-spiller på over 5 år, slik at dere er klar over utgangspunktet mitt:

Jeg brukte tidligere XBox360 som DVD-spiller. Rett etter lansering var kvaliteten på DVD-avspillingen TRAGISK dårlig, men oppgraderingen som gav oppskalering over VGA produserte fenomenale bilder, om enn noe blasse farger.

360en ble så erstattet av en PS3, og selv om denne ikke oppskalerer til 720p så var 576p med mer smell i fargene helt på høyden av det 360 leverte. Begge to er etter min mening meget gode på DVD-avspilling, og jeg holder faktisk en knapp på PS3 selv om denne ikke skalerer.

Silvercrest kan etter min mening ikke måle seg i bildekvalitet mot verken 360 eller PS3 på de filmene jeg har sett. Med småbarn i huset har man æren av å bivåne et utall barnefilmer, og da biter man seg gjerne merke i detaljer og forskjeller fra gang til gang.

At trådstarter har funnet et spesielt klipp der Silvercrest virkelig briljerer, for så å bruke dette til å avfeie alle andre som ikke gjør det like bra i det samme klippet, er etter min mening ikke spesielt interessant.

Jeg har ingen side-by-side sammenligning av 360, PS3 og Silvercrest så alt går på "husken". Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg titt og ofte griner på nesa av det Silvercrest produserer.

Bare det at Silvercrest nekter å spille av scenen "Ring of Barahir" i LOTR:TT EE, diskvalifiserer den egentlig som DVD-spiller. Det minste man må forvente, er at den klarer å spille av alle DVD-filmer uten problem. Først _DA_ kan vi begynne å bry oss om bildekvalitet.

Selvfølgelig kan det være et eller annet issue mellom min TV og Silvercrest'en som gjør at jeg opplever denne som dårligere enn 360/PS3, men dette er som sagt situasjonen _jeg_ opplever.

Silvercrest gir fabelaktig valuta for pengene, men det kan som sagt gjøres mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Har du åpnet for at du muligens ser deg blind på at den LIDL spilleren på død og liv skal være best? Ikke ser feilene den leverer. Ser at en del av de andre som har kjøpt denne spillerene klager på kvaliteten. En har faktisk fått en spiller som rammeskev (!!!) og andre klager over støy. Fult mulig at din spiller er meget god, men kvaliteten sett over det hele virker variabel.

Ser at du har kjøpt fire spillere, er kvaliteten lik på alle sammen? Har du utført blind tester?
    Har du sett denne spilleren i det hele tatt? Skjønner ikke hvorfor du skal være så kritisk, uten engang å ha sett produktet det snakkes om.

At det er feil på enkelte produkter er jo ikke uvanlig på noen merker, men man har jo garanti og rett til pengene tilbake.

Jeg har altså kjøpt fire spillere, og hvis du tror jeg kobler opp alle sammen og bruker timesvis på å teste etter ulikheter og ulyder i de forskjellige spillerene, da vet jeg ikke hva jeg skal si til deg. Men det kommer aldri til å skje.

Men som tidligere sagt, så kan jeg være villig til å teste andre spillere, så du må bare komme å vise din DVD spiller oppimot denne.

Den som i dag bryr seg om DVD spillere til mer enn 1000kr har ikke sett en BD eller HDDVD film enda. Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å hisse dere slik opp. DVD er jo avlegs. Eneste grunnen til at jeg kjøpte denne spilleren er at jeg har småbarn, familie og venner som kan ha god bruk for denne spilleren. Jeg skjønner enda mindre hvorfor noen ville bruke mer enn 1500kr på en DVD spiller når man får så mye for pengene på de rimelige spillerne. Den teoretiske "kvaliteten" man får ved å betale 3-10 000kr på en DVD spiller kan vel i beste tilfelle sammenlignes med diskusjonen om kvalitet/pris på høytalerkabler.

Min anbefaling til dere som vurderer dyre DVD spillere: kjøp dere en PS3 eller annen spiller med HD bilde og ikke bruk tid på DVD mer. Mange av spillerne vil kunne oppskalere like bra eller bedre enn Silver Crest spilleren (om mulig)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Linuxguru

Jeg har ingen side-by-side sammenligning av 360, PS3 og Silvercrest så alt går på "husken". Men det er ikke til å stikke under en stol at jeg titt og ofte griner på nesa av det Silvercrest produserer.

Bare det at Silvercrest nekter å spille av scenen "Ring of Barahir" i LOTR:TT EE, diskvalifiserer den egentlig som DVD-spiller. Det minste man må forvente, er at den klarer å spille av alle DVD-filmer uten problem. Først _DA_ kan vi begynne å bry oss om bildekvalitet.
    Har din Silver Crest HDMI versjonen eller den andre? Bruker du HDMI?

Dette med LOTR er det en person som sier, og vi får håpe det ikke er flere som får den feilen.

Men man må ha i bakhodet at denne DVD spilleren koster 529 kr. Den er den beste til de fleste.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

Har glemt å si en ting som jeg ikke liker med denne spilleren. Det er fjernkontrollen. Makan til billig drit skal du lete lenge etter. Du må sikte omtrent rett på spilleren og helst stå 1 meter i fra den. Men den virker, om enn noe dårlig og den har selvlysende taster i fem minutter etter lyset er slukket. Mulig det er her de siste 15 500kronene går på Nad sin toppmodell.

Så ikke kom her og påstå at alt er bra med denne spilleren. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har din Silver Crest HDMI versjonen eller den andre? Bruker du HDMI?
    Den har HDMI ja, og jeg benytter HDMI-DVI kobling.

Dette med LOTR er det en person som sier, og vi får håpe det ikke er flere som får den feilen.
    Det er jeg som er personen som opplever denne feilen på 2 stk spillere. Jeg har sett denne LOTR:TT EE på andre DVD-spillere før, og det fungerte. Så det er mye som tyder på en feil her.
    Men man må ha i bakhodet at denne DVD spilleren koster 529 kr. Den er den beste til de fleste.
    Akkurat det er det vel ingen som har vært uenig i heller? Du snakker imidlertid om best i test uansett pris. Og min erfaring er at det holder med en XBox360 med VGA-kabel eller PS3, og vips så har jeg bedre bilde på min TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha meg frabedt bemerkninger om "huet mitt". Er du 12 år eller? Kom med noen saklige argumenter eller hold deg borte fra denne tråden. Og har du ikke engang sett denne spilleren, så synes jeg at du bør holde deg for god for å komme med dine bemerkninger her.

Hva om du gjennomfører noen blindtester? Så får vi en annen mening. Jeg har gjort en rekke med tester, ikke i blinde, men jeg tviler på at du har testet noe som helst.
    Var da ikke noe bemerkning om noe negativt om hodet.. bare ville unngå misforståelse som i at en kunne tro at en snakket om innstilling av utstyret/kalibrering av dvd spiller og tv.. men her var jeg ute etter din personlige innstilling til hvordan du vurderte/betraktet bilde... så jo det etterpå at det kunne mistolket og istedenfor å skrive det helt om tilføyde jeg (i huet)..
    Jeg har ikke behov for å teste noenting som helst da jeg allerede har en dvd spiller som jeg er godt fornøyd med og leverer det jeg ønsker Men stiller jo bare spørsmålstegn om din vurderings evne da...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk som mener hasj kan legaliseres burde stenges inne....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Folk som mener hasj kan legaliseres burde stenges inne....
    Siden alkohol er mere skadelig enn hasj så betyr det at alkohol burde vært forbudt og

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det blir for dumt at noen kommer med negative bemerkninger om en spiller de ikke en gang har sett bilde på,hva er problemet deres?Det er jo fint at det kommer frem at en så billig spiller leverer ett så godt bilde som den gjør.Og det er jo ikke alltid sånn at de dyreste produktene er de beste.
    Mvh bigtor

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg synes det blir for dumt at noen kommer med negative bemerkninger om en spiller de ikke en gang har sett bilde på,hva er problemet deres?Det er jo fint at det kommer frem at en så billig spiller leverer ett så godt bilde som den gjør.Og det er jo ikke alltid sånn at de dyreste produktene er de beste.
    Ingen problem her i gården i alle fall. Jeg har forøvrig en no-name sub til 500,- kjøpt på en asiatisk VCD-karaokebutikk i Oslo som spiller ringer rundt din Magnat både på dypbass, maks lydtrykk og lydkvalitet.

Siden du ikke har hørt min no-name sub, så antar jeg at du aksepterer dette som en selvfølge, trass i at flere hevder den ikke er så god, og er glad at man endelig ikke trenger å betale mye for en sub lenger. En ting som er bedre på Magnaten er strømkabelen, antar at det er det man betaler de siste 10-15 000,- for....

(Dette med å ikke uttale seg om produkter man ikke kjenner til, gjelder forøvrig begge veier. )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet xvid/divx avspilling av denne? hvilke oppløsninger takler den osv?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Negative bemerkninger ? Trådstarter hevder at lidl spilleren er best på markedet... Kanskje han tar seg betalt av lidl for å reklamere her på avforum... hvem vet... Er da iallefall lov til å stille seg spørsmål om trådstarter er objektiv i sine tester av spilleren. Om trådstarteren evner å se forskjell på spillere, noen ser defekter/svakheter i bildet veldig lett mens de som ikke vet hva de skal se etter eller ikke evner å legge merke til dette bare rister på hodet når noen påstår at det er noe feil på bildet.

La oss si at en person har kjøpt gjenstand A og er fornøyd med denne. Så kommer gjenstand B i bildet og personen vil da kanskje forsvare sitt kjøp avgjenstand A med å bruke mye ressurser tid innsats for å finne defekter i gjenstand B og ikke gjør det samme når gjenstand A er under lupen.. skal ikke så mye til før en begynner å legge merke til detaljer.

Egentlig burde trådstarter heller skrive om at spilleren er billigst på markedet og leverer OK bilde istedenfor å hevde best..

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ingen problem her i gården i alle fall. Jeg har forøvrig en no-name sub til 500,- kjøpt på en asiatisk VCD-karaokebutikk i Oslo som spiller ringer rundt din Magnat både på dypbass, maks lydtrykk og lydkvalitet.

Siden du ikke har hørt min no-name sub, så antar jeg at du aksepterer dette som en selvfølge, trass i at flere hevder den ikke er så god, og er glad at man endelig ikke trenger å betale mye for en sub lenger. En ting som er bedre på Magnaten er strømkabelen, antar at det er det man betaler de siste 10-15 000,- for....

(Dette med å ikke uttale seg om produkter man ikke kjenner til, gjelder forøvrig begge veier. )
    Og hva er det du prøver å si med dette innlegget her?Hvorfor tror dere at folk legger inn sine erfaringer med forskjellige produkter her på forumet?Fordi dere ikke er enig med det som blir sagt så prøv i alle fall å sett dere inn i hva dere uttaler dere om og ikke bare kom med synsing.Og Håkon det er flott for deg at du har funnet den rette subben for deg:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Negative bemerkninger ? Trådstarter hevder at lidl spilleren er best på markedet... Kanskje han tar seg betalt av lidl for å reklamere her på avforum... hvem vet... Er da iallefall lov til å stille seg spørsmål om trådstarter er objektiv i sine tester av spilleren. Om trådstarteren evner å se forskjell på spillere, noen ser defekter/svakheter i bildet veldig lett mens de som ikke vet hva de skal se etter eller ikke evner å legge merke til dette bare rister på hodet når noen påstår at det er noe feil på bildet.

La oss si at en person har kjøpt gjenstand A og er fornøyd med denne. Så kommer gjenstand B i bildet og personen vil da kanskje forsvare sitt kjøp avgjenstand A med å bruke mye ressurser tid innsats for å finne defekter i gjenstand B og ikke gjør det samme når gjenstand A er under lupen.. skal ikke så mye til før en begynner å legge merke til detaljer.

Egentlig burde trådstarter heller skrive om at spilleren er billigst på markedet og leverer OK bilde istedenfor å hevde best..
    Har du kommet med de spørsmål til han da?Og hvorfor stiller du spørsmål om hvor objektiv han er når ikke du selv har sett hva den leverer?Men det tar ikke vekk det faktum at lidl spilleren leverer ett meget godt bilde til en meget lav pris:-)
    Mvh bigtor

Side 5 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •