LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24
Viser resultater 461 til 478 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ettersom jeg har fulgt litt nøye med på AVForum det siste halve året så kan jeg vel trygt si at det bare er en med Donald som ikon som fremdeles har en Silvercrest/Lidl spiller som virker...............
    Det var vel et meget dårlig svar. Kan du ikke svare seriøst på dette, så bør du vel egentlig holde deg for god til å komme med slike påstander. Dette er en typisk "en fjær blir til fem høns" sak.

Som jeg tidligere har sagt, så er det ingen, utenom forbrukerne som ser seg tjent med å føre statistikker over feilrater eller antall returer på varer i handelen. Men det hadde absolutt vært artig å se en sammenligning mellom Silver Crest og andre merker, og egentlig på andre produkter enn kun hi-fi.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Som jeg tidligere har sagt: Når det gjelder påstander om at Lidl spiller bare varer i tre måneder, så gjelder nok ikke det alle spillere som er produsert. Men det har nok vært en del uheldige. Jeg kan love deg at ingen produsenter eller butikker ønsker dette, og gjør det de kan for å unngå slike ting. Til og med billigprodusenter. Det er svært kostbart for butikkene, og jeg lover deg at Lidl er opptatt av kostnader, om ikke annet. Det er åpent kjøp på spilleren i alle fall i 30, dager om ikke mer, og det er også garanti på denne. Det er også et sted man kan hendvende seg for å få ny spiller tilsendt.
    Jeg mistenker at denne spilleren er så billig i produksjon at en høy feilprosent tolereres i større grad en for eksempel et produkt fra Philips eller Pioneer.

Sannsynligvis er det høyere kostnader for produsent (silvercrest?) å endre på produksjonrutiner og design, enn det er for de å fortsette å kjøre samlebåndet på full guffe. Kanskje kutter de bare timelønnen til ansatte fra 10øre til 8øre i steden....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tidligere har sagt, så er det ingen, utenom forbrukerne som ser seg tjent med å føre statistikker over feilrater eller antall returer på varer i handelen.
    Hvorfor ikke?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er denne feilraten? Det mener jeg du bør har klart for deg, når du kommer med en slik påstand.

Er det slik at jeg skal finne alle Oppo inlegg, og si at det er ikke noe poeng å ha Oppo fordi den støyer som et helikopter? Det har skjedd med en spiller, men det forhindrer vel ikke noen i å kjøpe flere.

.
    Kanskje ikke så rart at folk ikke kvier seg for å kjøpe Oppo når man kjenner deres grad av service og returordninger.

Er det ikke et enormt tankekors for deg Vertigo at Oppo med 'butikk' i California-USA selger mere til brukere herinne, enn Silvercrest med utsalgssteder gjennom hundrevis av Lidl butikker i NORGE ??
    OG at Oppo har flere fornøyde eiere herinne (Lidl har vel egentlig 1-én-)
    OG at Oppo koster mere
    OG at man ikke kan møte opp face-to-face, men må kommunisere med mail til Oppo

Du kjøper vel ikke DVD spiller der naboen kjøper kebab-kjøtt?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tidligere har sagt, så er det ingen, utenom forbrukerne som ser seg tjent med å føre statistikker over feilrater eller antall returer på varer i handelen.
    Hva er dette for noe sprøyt!

Selv om man selger en hardware, så selger man også 'software' - også kalt service.

En bedrift med respekt for seg selv legger ned mye arbeid i statistikker for å kunne dokumentere sin grad av service, antall feil og hva bedriften gjør med feilene (konsekvenser & korrigerende tiltak).
    Faktisk er mange bedrifter ISO sertifisert og har da som krav å ha slike rapporterings-og statistikkrutiner. På den måten kan en potenisell kunde be om dokumentasjon på firmaets håndtering av klager og returer.

Hvorfor tror du f.eks at Elkjøp nå har hatt en større rekrutteringsjobb for å finne 'den rette' til å lede service&ettersalgsvdelingen? Jo, fordi vi forbrukere er møkk lei det vi har blitt møtt der av dårlig service, feil på varer, returproblemer o.l.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nevn en annen dvd spiller som er diskutert her på forumet som har en slik feilrate?
    Og hva er denne feilraten? Må jeg gjenta meg selv? Eller er det slik at dette var bare slengt ut, uten at du kan komme med fakta?

Jeg venter også på svar av asvaberg, som heller ikke kan bygge opp under sine uttalelser.

Enkle spørsmål med enkle svar. Men problemet er jo at dette er bare oppspinn. Da bør dere være voksen nok til å trekke påstandene tilbake.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er denne feilraten? Det mener jeg du bør har klart for deg, når du kommer med en slik påstand.

Er det slik at jeg skal finne alle Oppo inlegg, og si at det er ikke noe poeng å ha Oppo fordi den støyer som et helikopter? Det har skjedd med en spiller, men det forhindrer vel ikke noen i å kjøpe flere.
    Det er bare å lese i denne tråden over alle som har nevnt at den spilleren dems har tatt natta. Og ærlig talt, jeg gidder ikke å telle hvor mange det gjelder.

Poenget, noe du ikke ser ut til å ta, er at det ikke er noen andre spillere jeg har lest om her på forumet som har hatt så mange tilbakemeldinger om at har sluttet å virke. Det er faktisk mange, og det vet du Vertigo.

Når det gjelder Oppo, så har jeg lest mange tråder om de modellene. Har også vært den lykkelige eier av en Oppo spiller. Har ikke lest om mange spillere her som har tatt kvelden eller spesielt mange feil. Faktisk har jeg vært litt skeptisk på veiene av de som har bestilt fra usa med tanke på retur og feil. Har vel lest om en som hadde feil (husker ikke hva) og han fikk faktisk ny spiller med retur lapp i posten. Synes Oppo virker til å være et sikkert budsjett valg. Hadde kjøpt en selv, men de er for dype for hylla på soverommet. Men nå er det vel ikke Oppo vi diskuterer i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Dette begynner da å gå litt vel langt?

Var ikke poenget med tråden egentlig å så at LIDL spilleren gjør en god jobb til prisen?

Vet at mye er ment for å provosere, men dette begynner å bli for dumt.

Det har jo senere kommet fram at dere tydeligvis vil se hvordan denne står seg mot andre dvd spillere. Jeg forslår dere kommer i gang med dette, dvs finner en dato, får et svar, aksepterer det og blir ferdig med saken - istedenfor å utøve arrogante holdninger som igjen skaper hissige reaksjoner og begynner å diskutere ting som ikke nødvendigvis har noe med saken å gjøre.

Nå har dere fått et godt tilbud om å teste spilleren under absolutt meget gode forhold, noe dere lenge etterlyste - i tillegg med noen av de fremste personene innenfor fagfeltet i Norge. Er ikke dette nok grunnlag for et svar?

Foreslår at tråden roes ned til det er konkrete svar og fakta å forholde dere til?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å lese i denne tråden over alle som har nevnt at den spilleren dems har tatt natta. Og ærlig talt, jeg gidder ikke å telle hvor mange det gjelder.

Poenget, noe du ikke ser ut til å ta, er at det ikke er noen andre spillere jeg har lest om her på forumet som har hatt så mange tilbakemeldinger om at har sluttet å virke. Det er faktisk mange, og det vet du Vertigo.
    Det er vel din jobb å sørge for at dine påstander er riktige, og kunne underbygge dem? Tar jeg ikke mye feil så er det asvaberg som gjentatte ganger holder på med fjærene sine som er blitt til ti høns, og at det reelle tallet ikke er høyt.

Du bør holde deg for god til å slenge ut påstander om ting du ikke har det minste peiling på, noe du egentlig inrømmer i ditt svar.

Hvorfor skulle ingen av de som jeg har kjøpt gå i stykker? Er det noe magisk med dem også? Voodoo kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Dette begynner da å gå litt vel langt?

Var ikke poenget med tråden egentlig å så at LIDL spilleren gjør en god jobb til prisen?

Vet at mye er ment for å provosere, men dette begynner å bli for dumt.

Det har jo senere kommet fram at dere tydeligvis vil se hvordan denne står seg mot andre dvd spillere. Jeg forslår dere kommer i gang med dette, dvs finner en dato, får et svar, aksepterer det og blir ferdig med saken - istedenfor å utøve arrogante holdninger som igjen skaper hissige reaksjoner og begynner å diskutere ting som ikke nødvendigvis har noe med saken å gjøre.

Nå har dere fått et godt tilbud om å teste spilleren under absolutt meget gode forhold, noe dere lenge etterlyste - i tillegg med noen av de fremste personene innenfor fagfeltet i Norge. Er ikke dette nok grunnlag for et svar?

Foreslår at tråden roes ned til det er konkrete svar og fakta å forholde dere til?
    Jeg kan ikke se at de uriktige påstandene om at en slik spiller virker i tre måneder, skal kunne gå uimotsagt. Heller ikke andre urimelige påstander. Jeg kan ikke på grunn av prosjekter jeg har, reise med det aller første. Dersom de andre vil komme til Bergen i mellomtiden, så er de hjertelig velkommen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva er denne feilraten? Må jeg gjenta meg selv? Eller er det slik at dette var bare slengt ut, uten at du kan komme med fakta?

Jeg venter også på svar av asvaberg, som heller ikke kan bygge opp under sine uttalelser.

Enkle spørsmål med enkle svar. Men problemet er jo at dette er bare oppspinn. Da bør dere være voksen nok til å trekke påstandene tilbake.
    Beklager at jeg tok 1 time og 30 minutter sammen med samboer og stua mi her hjemme for å ta avskjed med Martin Beck og Gunvald Larson i den (for meg) uhyre spennede Beck 24 som dumpet ned i postkassa i går. Dette er grunnen til at jeg ikke svarte. Kan også meddele at jeg mellom 08.00 og 15.30 i morgen er på jobb og således kun er innom avtorget for gode bruktkjøp.

Når det gjelder fakta her, les mitt siste innlegg. Dette er ikke oppspinn, men jeg ser det ikke nødvendig å telle antallet her inne som har meldt om Lidl spillere som har avgått med døden. Jeg går ut i fra at du har lest såpass mye i din egen tråd og ellers her på forumet at du har fått med deg at det er ganske mange som har meldt om dette. Tar det forgitt at du har lest dette.

Jeg synes ikke du kommer med noe nytt inn i denne diskusjonen som gjør at jeg trekker mine påstander om en Lidl spiller som har høy feilrate.

I blandt synes jeg du faktisk på en rar måte, litt snodig måte har forsvart Lidl spilleren. Det ser jeg ikke lenger. Nå er forsvaringen din av spilleren gått over i det patetiske...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel din jobb å sørge for at dine påstander er riktige, og kunne underbygge dem? Tar jeg ikke mye feil så er det asvaberg som gjentatte ganger holder på med fjærene sine som er blitt til ti høns, og at det reelle tallet ikke er høyt.

Du bør holde deg for god til å slenge ut påstander om ting du ikke har det minste peiling på, noe du egentlig inrømmer i ditt svar.

Hvorfor skulle ingen av de som jeg har kjøpt gå i stykker? Er det noe magisk med dem også? Voodoo kanskje?
    Jeg vet alt om påstander og underbygging, det er jobben min å underbygge en påstand. Nei, det er ikke asvaberg sin skyld at jeg synes feilraten er høy i forhold til andre produkter.

Påstanden jeg slenger ut, er ikke underbygd spesielt godt. Men dokumentasjonen om spillere som har tatt natta er i denne tråden. Jeg har lest om mange forum medlemmer i denne tråden som har spillere som har tatt natta.

Om det er noe magsik med dine spillere? Det vet ikke jeg - du har vel kanskje vært heldig? Voodoo er det helt sikkert ikke, selv om du liker å bruke ordet.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vi forsøkt å finne en alternativ dato for denne uhøytidelige testen, og det har vist seg å være vanskeligere enn jeg trodde. Vi har ønsket å finne et alternativ i en helg, fortrinnsvis lørdag. Når både jeg, akto og Gorm ønsker å delta setter jobb, en kommende skulderoperasjon på meg og diverse arrangementer en liten stopper for at dette kan skje i løpet av oktober og november. Vi har muligens en liten åpning i starten av desember, men det kommer jeg tilbake til.

Vi har vel tenkt oss at det letteste er å arrangere den i Oslo. Kanskje også lettest for gutta fra Bergen. Dersom akto og Gorm ønsker må de gjerne velge en av de datoene jeg ikke kan, må dere gjerne kjøre i gang gutter. Jeg har full tiltro til deres bedømming.

To be continued...

Edit: Hvis ikke du ønsker å sende en av dine spillere til Gorm for gjennomgang, da vertigo? Jeg betaler frakten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se at de uriktige påstandene om at en slik spiller virker i tre måneder, skal kunne gå uimotsagt. Heller ikke andre urimelige påstander. Jeg kan ikke på grunn av prosjekter jeg har, reise med det aller første. Dersom de andre vil komme til Bergen i mellomtiden, så er de hjertelig velkommen.
    Skjønner hvorfor du ikke kan reise, sånn er det bare.

Men kan ikke folk prøve å roe seg ned og vente til shooouten er gjort, og se resultatene?

Poenget til de andre er at enkelte sitter med en defekt spiller etter 3mnd, det er ikke vits i å legge mer i det.

Om det er høy feilrate så er det jo ikke overraskende, men heller ikke så mye å gjøre med om så er tilfelle.......

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager det som har skjedd, og lover å prøve å holde diskusjonen på et mer saklig nivå.ops:
    Et løfte du allerede har brutt...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevn en annen dvd spiller som er diskutert her på forumet som har en slik feilrate?
    Kanskje en liten brannfakkel, men til vertigos forsvar må man si at harman/kardon også har hatt en del problemer med deres DVD-spillere (har en selv, den er ikke feilfri kan man si...).

Det der er kun vrangvilje. Det er naturligvis ikke gjennomførbart å føre statistikk på dette i dette fora, til der er det er for få spillere, det skjønner du forhåpentligvis selv. Hvis du har fulgt med gjennom tråden, noe jeg får ut i fra siden du er trådstarter, og skriver her titt og ofte, så kan du ikke unngå å ha lest om flere med problemer.

Du bør holde deg for god til å slenge ut påstander om ting du ikke har det minste peiling på
    OK, dette er jo en grei påstand, som leder meg til noe du har skrevet i første post, nemlig:

Det som er mer oppsiktsvekkende er at den også danker ut det meste av andre DVD spillere også, i prisklasser opp til 16 000kr.
    Kun for å utdype det dithen at "å danke ut" er det samme som "å utklassere", "ta rotta på", eller kort sagt "være stort bedre enn".

VET du dette? Eller bedre formulert, som du selv også uttrykker deg (og dette er kun et spørsmål, ingen form for sarkasme), har DU peiling på hvor mange gode spillere det finnes i prisleiet 0 - 16.000 kroner???

Det er vel din jobb å sørge for at dine påstander er riktige, og kunne underbygge dem?
    Jess. Sørg for at den påstanden din i ditt sitat #3 er riktig. Da får du teste, som du selv skriver, "det meste av andre DVD spillere også, i prisklasser opp til 16 000kr.", noe man må formode er mer enn halvparten. Skulle gjerne se objektive tester, så nå har du noe å gjøre frem til neste Lidl-spiller er på marknaden. Lykke til ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest de siste sidene av denne tråden nå, og kan konstatere at dette er en stor arena for drittslenging og personangrep.

Jeg skjønner også at det ikke blir noen shoot-out med det første, eller i det hele tatt?

Vær vennlige å ro ned gemyttene litt hvis tråden skal fortsette i åpen tilstand...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden er flyttet til generell chitchat da man er OT i massevis, og siden det er såpass lite fruktbare diskusjoner så stenger jeg tråden. Tror vel egentlig det er det beste for alle parter.

Side 24 av 24 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •