LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Hvor kom denne fra? Jeg har da aldri uttalt at det kun er Meridian sine DACer som funker? Antar du mener meg siden du har quotet meg i innlegget du skrev dette?
    Fordi om jeg kommer med en uttalelse i etter å ha qoutet deg, så betyr det ikke nødvendigvis at du har sagt, noe slikt. Det finnes andre mennesker på forumet også. Jeg beklager dersom jeg har gjort en feil.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Og det trenger heller ikke koste en formue. En CD-spiller som Marantz CD-5001 til rundt 2500,- gjør etter min mening en meget god jobb, og ofte bedre enn receivere til langt over det dobbelte av prisen.
    Her begynner det nå å komme opptil flere uttalelser både fra deg og andre som gjør at vi igjen oppnår bakkekontakt. Da er vi kommet langt!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    På en pc når man ripper så får man jo en helt tro kopi til siste bit
    Ikke nødvendigvis. Hvis du kjører sikre innstillinger (lav rippehastighet) og CDen er strøken vil du få en tro kopi (eller tilnærmet tro kopi), men med for høy rippehastighet og/eller ripete CD blir det fort store forskjeller.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå lest igjennom mesteparten av denne tråden og innsett følgende:

-At Lidl-spilleren er verdens beste til prisen. De som likevel ikke vil ha den er Hifi-snobber som velvillig sløser bort pengene sine på unødig dyre ting.
    -At eierglede tydeligvis er et uvesentlig argument når man skal handle noe
    -At det er helt ok å komme med småsarkastiske "sleivspark" mot andre brukere omtrent hver gang man avslutter ett innlegg, så lenge ditt nick er Vertigo
    -Den som ikke er enig med Vertigo tar enkelt og greit helt feil
    -Det er en smule ironisk at jeg klager på at andre er sarkastiske, ved å skrive ett innlegg formulert som mitt...
    -At man ikke burde lese slike tråder etter en veldig slitsom dag på jobben

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz, du glemte noe vesentlig:
    om en tilsynelatende grei sak går til hel**** etter 2-3 mnd og egner seg kun som søppel, har heller ingen betydning så lenge den er billig nok, den kan jo alltids byttes. Hvor sendes reiseregningene?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem reiseregningene, enkelte her har jo kjøpt 4 stk. Du bare kaster den første når den går i stykker.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg har nå lest igjennom mesteparten av denne tråden og innsett følgende:

-At Lidl-spilleren er verdens beste til prisen. De som likevel ikke vil ha den er Hifi-snobber som velvillig sløser bort pengene sine på unødig dyre ting.
    -At det er helt ok å komme med småsarkastiske "sleivspark" mot andre brukere omtrent hver gang man avslutter ett innlegg, så lenge ditt nick er Vertigo
    -Den som ikke er enig med Vertigo tar enkelt og greit helt feil
    -Det er en smule ironisk at jeg klager på at andre er sarkastiske, ved å skrive ett innlegg formulert som mitt...
    -At man ikke burde lese slike tråder etter en veldig slitsom dag på jobben
    utrolig bra sagt. jeg har selv hatt gleden av å sitte å lese det meste i denne tråden i dag og må si meg helt enig.
    trur faktisk det er på høy tid at denne tråden legges død nå, da som noen sier at det blir litt for mye av usaklige argumenter og personangrep.
    desuten har folket i de siste inleggene hvertfall havnet "noe" på sidelinjen i forhold til overskriften som sier "LIDL dvd spiller best på markedet?" er kansje bare jeg som er på jordet nå men forstår ikke helt hva ripping av musikk til pc har med lidl spilleren å gjøre?

virker også som vertigo har veldig vanskelig for å tolerere at noen har andre meninger enn ham selv... trur jeg også at flere andre her forstår...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    I tillegg, så mener jeg at enkelte av bidragsyterne i denne og mange andre tråder her på forumet bare argumenterer for å argumentere. De har inbilte og for dem reelle sanheter som de aldri har testet ut i virkeligeten. At vi andre skal måtte svelge dette, finner jeg rett og slett utidig.
    Jeg finner det rett ut utidig at du fremstiller den jevne forumbruker til ikke å teste noen ting - bare argumentere mot din gode viten.

I min bok, så skal ting testes ut i virkeligheten. Det gjør jeg, og jeg står for det jeg ser og hører. Mange av dere andre lar det virkelig skinne igjennom i argumentasjonen at dere har lest eller hørt "for mye" informasjon/reklame til at dere lenger har rot i den virkelige verden.
    Igjen, tro ikke tro at du er alene om å teste ut ting. Din argumentasjon stopper forøvrig ved 0 og 1 samt at så lenge du har signal er alt i orden. Jeg kan ikke mye om dette tema, det skal jeg innrømme (digitalt). Men å forkorte det ned til at bare man for 0 og 1 ut i andre enden er det bra. Når du i tillegg begynner å dra printere inn argumentasjonen, synes jeg du selv avslører deg som relativt kunnskapsløs (unnskyld uttrykket, fant ikke noe bedre/vennligere). Begynte du å gå tom for argumenter?

Men for alle del, dere kan bare leve i deres verden, så kan jeg leve i virkeligheten. Men dersom dere kommer med utsagn som jeg mener og har grunn til å tro, ikke er sanne, så må dere værsågod tåle å høre det.
    Må bare påpeke at jeg har forstått at det bare finnes en sannhet og virkelighet: Vertigos mening. Hva andre påstår blir aldri en sannhet for deg, tror det gjelder selv en test foran nesa på deg. Selv om du skulle få enn aha opplevelse vil du ikke godta det...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her begynner det nå å komme opptil flere uttalelser både fra deg og andre som gjør at vi igjen oppnår bakkekontakt. Da er vi kommet langt!
    Hva er det med denne ovenfra og ned holdningen? Jeg tror jeg snakker for flere, når jeg sier at Anfield høster relativt stor respekt her inne, både faglig og som forumbruker. Jeg gjetter selvsagt når jeg sier at det er rimelig å anta at han sannsynligvis har testet en god del mer produkter enn deg, allikevel snakker du til han (og andre forøvrig), som om de knapt har sett på sin egen DVD-spiller. I motsetning til undertegnede, så det vanligvis ikke så lett å *erte* han opp, men du har altså klart det...

Hadde du vært en gammel og sur skrott med 30-40 års bransje-erfaring, kunne jeg på en måte i allefall _prøvd_ å relatere meg til dine kontroversielle svar og meninger. Men når spaserer inn på forumet, tar på deg den arrogante "ekspert" hatten, driter ut andre og begynner å sammenligne CD-spillere med printere blir det litt for dumt IMHO.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det som er provoserende er at du tilegner andre forummedlemer meninger og utsagn de aldri har hevdet. Både jeg og Anfield har reagert på det.

Kanskje du må lese påstandene til andre 2 ganger før du lar deg bli provosert av de?

Jeg beklager sterkt at jeg har tillagt deg, Anfield og andre, meninger dere ikke har. Det går litt fort for seg, og jeg har til tider ikke så god tid til å svare på tråder, før jeg må gjøre andre ting. Jeg ser også at jeg har blandet både hva dere har sagt, og hva andre har sagt, i andre tråder. Jeg har også til tider blitt kraftig provosert, slik som også en del andre har. Dette blir likevel bare bortfoklaringer. Jeg beklager det som har skjedd, og lover å prøve å holde diskusjonen på et mer saklig nivå.ops:

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven steike å spennende denne testen skal bli. Har det ikke vært en liknende test med OPPO-spilleren engang? Hvordan gikk det?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hva er det med denne ovenfra og ned holdningen? Jeg tror jeg snakker for flere, når jeg sier at Anfield høster relativt stor respekt her inne, både faglig og som forumbruker. Jeg gjetter selvsagt når jeg sier at det er rimelig å anta at han sannsynligvis har testet en god del mer produkter enn deg, allikevel snakker du til han (og andre forøvrig), som om de knapt har sett på sin egen DVD-spiller. I motsetning til undertegnede, så det vanligvis ikke så lett å *erte* han opp, men du har altså klart det...

Hadde du vært en gammel og sur skrott med 30-40 års bransje-erfaring, kunne jeg på en måte i allefall _prøvd_ å relatere meg til dine kontroversielle svar og meninger. Men når spaserer inn på forumet, tar på deg den arrogante "ekspert" hatten, driter ut andre og begynner å sammenligne CD-spillere med printere blir det litt for dumt IMHO.
    Har utrolig stor respekt for Anfield og det han sier og gjør. Jeg er inneforstått med at har testet mange ganger flere produkter enn meg. Jeg vil likevel tro at ingen er perfekt, og at alle kan ta feil.

Jeg kan ikke gjøre forskjell på Kong Salamon eller Jørgen Hattemaker, dersom jeg mener vedkommende tar feil.

Beklager Anfield. Jeg lover å skjerpe meg, og jeg skal prøve alt jeg kan å være mer saklig og nøytral i mine inlegg. Men jeg er tross alt Bergenser, så det vil nok gli ut av og til.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss holde oss til tema.

Shoot-outen vil gi oss svaret på spørsmålet trådnavnet omhandler.

Oppo-testen var kun en uformel sak i min kino. Innlegget ligger i min byggetråd. Den som leter skal finne

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Her er jeg uenig med deg. Eierglede er viktig. Noen får den ved å spare penger. Andre ved å ha det beste. Noen får den ved å finne noe som gir mye for pengene. Det er også mange andre grunner.

Til tider så syntes det som om noen egentlig vil fram til dette med eierglede i en diskusjon på forumet, men de argumenterer gjerne med helt andre ting. Det er lov å nevne eierglede med en gang, istedet for å komme med mange andre påstander, som egentlig er Voodoo. Det er ikke det samme som at jeg sier at alle dyre produkter er bare tull. Som oftest får man det man betaler for. Men ikke alltid.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Marantz, du glemte noe vesentlig:
    om en tilsynelatende grei sak går til hel**** etter 2-3 mnd og egner seg kun som søppel, har heller ingen betydning så lenge den er billig nok, den kan jo alltids byttes. Hvor sendes reiseregningene?

Dette med 3 måneder gjelder vel ikke det store flertallet. At du gjentar det til stadighet, gjør det ikke til en sannhet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det faktisk eks-eiere av Lidl spilleren som selv har opplevd at 'herligheten' har en snitt-levetid på 2-3 måneder.

Jeg gjentar det omtrent like stadig som du gjentar at Silvercerst er verdens beste DVD spiller

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor mange gjelder dette? Det burde da være enkelt for deg å svare på?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nevn en annen dvd spiller som er diskutert her på forumet som har en slik feilrate?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har fulgt litt nøye med på AVForum det siste halve året så kan jeg vel trygt si at det bare er en med Donald som ikon som fremdeles har en Silvercrest/Lidl spiller som virker...............

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Nevn en annen dvd spiller som er diskutert her på forumet som har en slik feilrate?
    Og hva er denne feilraten? Det mener jeg du bør har klart for deg, når du kommer med en slik påstand.

Er det slik at jeg skal finne alle Oppo inlegg, og si at det er ikke noe poeng å ha Oppo fordi den støyer som et helikopter? Det har skjedd med en spiller, men det forhindrer vel ikke noen i å kjøpe flere.

Som jeg tidligere har sagt: Når det gjelder påstander om at Lidl spiller bare varer i tre måneder, så gjelder nok ikke det alle spillere som er produsert. Men det har nok vært en del uheldige. Jeg kan love deg at ingen produsenter eller butikker ønsker dette, og gjør det de kan for å unngå slike ting. Til og med billigprodusenter. Det er svært kostbart for butikkene, og jeg lover deg at Lidl er opptatt av kostnader, om ikke annet. Det er åpent kjøp på spilleren i alle fall i 30, dager om ikke mer, og det er også garanti på denne. Det er også et sted man kan hendvende seg for å få ny spiller tilsendt.

Ingen av spillerne jeg har kjøpt har det vært feil eller problemer med, og det er flere enn fire. Det var en spiller som hadde grønnskjær, men det skyldtes en kabel som ikke satt i skikkelig. Den uttalelsen fører vel til at alle Lidl spillere har grønnskjær, dersom jeg skjønner logikken deres riktig.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med holdbarhet er en av de største ankepunktene mine med denne spilleren. Vurderte å kjøpe en for å bruke på soverommet, men tanken på en muligens laber holdbarhet gjør at jeg viker unna.

Jeg vet at det "er jo bare å bruke reklamasjonsretten", men i min hverdag er det ikke et alternativ om jeg kan slippe. Da legger jeg heller på litt penger og får noe som fungerer.

Side 23 av 24 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •