LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Først og fremst, vertigo. Skal du quote meg, så ikke legg inn tillegg i quoten som jeg ikke har skrevet.

Hvem snakker om ripping i denne tråden? Du! Og hva har det med saken å gjøre? Ingenting! Selvfølgelig er det mulig, også for en billig DVD med HDD å rippe en CD lossless, det har jeg da ikke påstått? Det det handler om er hva som skjer når du avspiller det digitale signalet, og det skal omvandles fra digitalt til analogt.
    Når jeg Quoter deg, så må det nesten forklares hva du snakker om, når det ikke gikk fram hva du henviste til, da du snakket om pris. Jeg merket det jeg la til, slik at det skulle gå fram. Det mener jeg må være lov, ellers så kan jeg ikke qoute deg i det spesielle tilfellet.

Når det gjelder ripping, så mener jeg det absolutt er relevant. Grunnen til dette er såre enklel. Dersom min terori stemmer, om at man kan rippe en CD til hardisk uten noe kvalitetstap, så følger vel resten av logikken like etter. Hvorfor skulle man trenge utstyr til en hel liten formue for å spille dette av?

At det er lydforskjeller på CD spillere er jo helt greit. En produsent kan vel designe et produkt til å låte akkurat som han vil? Det er jo en kjent sak at recievere kan legge til lyd, ref HK.

Men at CD spillerens drivverk, strømforsyning og andre mekaniske enheter skal ha noe å si for arbeidet en DAC gjør, det er i mine øyne bare tull. Da har dere blitt godt lurt av en selger eller andre "frelste". Dette er Voodoo. Enkelt og greit. Dermed så blir mye av argumentasjonen deres bare tull.

I tillegg, så mener jeg at enkelte av bidragsyterne i denne og mange andre tråder her på forumet bare argumenterer for å argumentere. De har inbilte og for dem reelle sanheter som de aldri har testet ut i virkeligeten. At vi andre skal måtte svelge dette, finner jeg rett og slett utidig.

I min bok, så skal ting testes ut i virkeligheten. Det gjør jeg, og jeg står for det jeg ser og hører. Mange av dere andre lar det virkelig skinne igjennom i argumentasjonen at dere har lest eller hørt "for mye" informasjon/reklame til at dere lenger har rot i den virkelige verden.

Men for alle del, dere kan bare leve i deres verden, så kan jeg leve i virkeligheten. Men dersom dere kommer med utsagn som jeg mener og har grunn til å tro, ikke er sanne, så må dere værsågod tåle å høre det.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Når det gjelder ripping, så mener jeg det absolutt er relevant. Grunnen til dette er såre enklel. Dersom min terori stemmer, om at man kan rippe en CD til hardisk uten noe kvalitetstap, så følger vel resten av logikken like etter. Hvorfor skulle man trenge utstyr til en hel liten formue for å spille dette av?
    Men kjære vertigo. Når det gjelder ripping så er jo det kopiering av et digitalt lagret signal til et annet digitalt lagringsmedie. Det er det vel ingen av oss som betviler en kan få til med 100% korrekt resultat. Men dette signalet skal jo spilles/leses av igjen et sted i kjeden, og da må det jo omgjøres fra digitalt til analogt. Der er det etter min mening og erfaring store forskjeller på hvordan diverse produkter håndterer avlesingsjobben.

At det er lydforskjeller på CD spillere er jo helt greit. En produsent kan vel designe et produkt til å låte akkurat som han vil? Det er jo en kjent sak at recievere kan legge til lyd, ref HK.
    Det samme gjelder jo DVD-spiller, gitt at du bruker analogutgangene på spilleren. Hva mener du forresten med at receivere kan "legge til lyd"?

Men at CD spillerens drivverk, strømforsyning og andre mekaniske enheter skal ha noe å si for arbeidet en DAC gjør, det er i mine øyne bare tull. Da har dere blitt godt lurt av en selger eller andre "frelste". Dette er Voodoo. Enkelt og greit. Dermed så blir mye av argumentasjonen deres bare tull.
    Du mener det er voodoo, jeg mener at disse tingene kan ha noe for seg. Riktignok ikke det som påvirker lyden mest, men eksempelvis en dårlig skjermet strømforsyning i et dårlig konstruert CD-spiller kan ikke påvirke et analogt signal i dine ører? Vel, du om det...

I tillegg, så mener jeg at enkelte av bidragsyterne i denne og mange andre tråder her på forumet bare argumenterer for å argumentere. De har inbilte og for dem reelle sanheter som de aldri har testet ut i virkeligeten. At vi andre skal måtte svelge dette, finner jeg rett og slett utidig.
    Hmm, kunne være fristende å si "ditto" her...

I min bok, så skal ting testes ut i virkeligheten. Det gjør jeg, og jeg står for det jeg ser og hører. Mange av dere andre lar det virkelig skinne igjennom i argumentasjonen at dere har lest eller hørt "for mye" informasjon/reklame til at dere lenger har rot i den virkelige verden.
    Du insinuerer herved at jeg ikke har testet ting ut i virkeligheten. Mine argumenter er basert på egen erfaring, og dine påstander er i beste fall krenkende...

Men for alle del, dere kan bare leve i deres verden, så kan jeg leve i virkeligheten. Men dersom dere kommer med utsagn som jeg mener og har grunn til å tro, ikke er sanne, så må dere værsågod tåle å høre det.
    Nok en gang, er fasiten noe kun du sitter på?

Hvis det er dette du kaller å gå mot en test med "åpent sinn", kanskje like godt å drite i hele greia...

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på dette området, men da stiller jeg vel ganske likt med de fleste andre her i tråden (høres det ut som)

Ripping av en CD kan selvsagt ikke sammenlignes med avspilling. Avspilling skjer realtime, ripping kan gjøres på flere måter, men det optimale er å kjøre over dataene flere ganger til man er "sikker" på at man har lest av riktig.

Eksempel på forskjeller hos drivverk: Feilkorreksjon kan implementeres på forskjellige måter.

Det høres ut som enkelte her er overbevist om at så snart noe er digitalt, så er alt feilfritt og uten problemer. Det er selvsagt ikke korrekt. Hva med f.eks. jitter?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ripping av en CD kan selvsagt ikke sammenlignes med avspilling. Avspilling skjer realtime, ripping kan gjøres på flere måter, men det optimale er å kjøre over dataene flere ganger til man er "sikker" på at man har lest av riktig.

Eksempel på forskjeller hos drivverk: Feilkorreksjon kan implementeres på forskjellige måter.

Det høres ut som enkelte her er overbevist om at så snart noe er digitalt, så er alt feilfritt og uten problemer. Det er selvsagt ikke korrekt. Hva med f.eks. jitter?
    Jeg foreslår følgende enkle test: Jeg tar en original CD jeg har hjemme, og kopierer den, først til HDD og deretter til CD. Jeg flyr til Oslo, og Håkonn får da være med på en blindtest der han skal si hvilken som er original, eller høre forskjell på dem. 1000kr i premie.

Ta på dere regntøy, for nå kommer Håkonn til å ro som vannet spruter!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser nå at en av problemene er at Vertigo ikke leser igjennom de andre postene som blir skrevet her. Han er så overbevist om at det lille han har hørt om elektronikk er nok til at han mener å sitte med fasiten. Han har videre valgt å forenkle ned alt som heter elektronikk, signalbehandling og digitalteknikk til "enere og nuller" som bare skal kopieres. Og jeg skjønner meget godt at det virker fornuftig for han.

Videre er han i løpet av sin relativt korte periode her på forumet, av den oppfattning at han er en av de få som faktisk har testet utstyr. Resten av *oss* (tydligvis også journalistene i Hjemmekino) henter våre kunnskaper fra salgsbrosjyrer.

Når en person legger seg på det nivået, låser ørene og fornekter all annen virklighetsoppfatning enn sin egen, er det lite vits å forvente noe matnyttig ut av en diskusjon. Jeg er overbevist om at de har noe eget begrep for slike ting innenfor psykiatrien.

Det viktigste er at du er fornøyd Vertigo. Kos deg med alle Lidl-spillerene dine, de er tydligvis mer enn bra nok til ditt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjære vertigo. Når det gjelder ripping så er jo det kopiering av et digitalt lagret signal til et annet digitalt lagringsmedie. Det er det vel ingen av oss som betviler en kan få til med 100% korrekt resultat. Men dette signalet skal jo spilles/leses av igjen et sted i kjeden, og da må det jo omgjøres fra digitalt til analogt. Der er det etter min mening og erfaring store forskjeller på hvordan diverse produkter håndterer avlesingsjobben.

Nå er det plutselig ikke drivverk og strømforsyning og annen Voodoo som har så utrolig mye å si for lyden??

Og en DAC, der er det vel kun Meridian, som får til et aksebtabelt resultat. Alle andre kan herved kaste sin reciever. Kan ikke helt se hva som gjør at dette må koste en liten formue før det gir et bra resultat.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår følgende enkle test: Jeg tar en original CD jeg har hjemme, og kopierer den, først til HDD og deretter til CD. Jeg flyr til Oslo, og Håkonn får da være med på en blindtest der han skal si hvilken som er original, eller høre forskjell på dem. 1000kr i premie.

Ta på dere regntøy, for nå kommer Håkonn til å ro som vannet spruter!
    LOL.... Har du ikke fått med deg noe? Det er jo det jeg allerede gjør hjemme. Alle mine album er rippet til harddisk.

Er det stemmer i hodet ditt som forteller deg alt dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg ser nå at en av problemene er at Vertigo ikke leser igjennom de andre postene som blir skrevet her. Han er så overbevist om at det lille han har hørt om elektronikk er nok til at han mener å sitte med fasiten. Han har videre valgt å forenkle ned alt som heter elektronikk, signalbehandling og digitalteknikk til "enere og nuller" som bare skal kopieres. Og jeg skjønner meget godt at det virker fornuftig for han.

Videre er han i løpet av sin relativt korte periode her på forumet, av den oppfattning at han er en av de få som faktisk har testet utstyr. Resten av *oss* (tydligvis også journalistene i Hjemmekino) henter våre kunnskaper fra salgsbrosjyrer.

Når en person legger seg på det nivået, låser ørene og fornekter all annen virklighetsoppfatning enn sin egen, er det lite vits å forvente noe matnyttig ut av en diskusjon. Jeg er overbevist om at de har noe eget begrep for slike ting innenfor psykiatrien.

Det viktigste er at du er fornøyd Vertigo. Kos deg med alle Lidl-spillerene dine, de er tydligvis mer enn bra nok til ditt bruk.
    Hva med å svare et enkelt ja eller nei på foregående post. Det hadde jo vært forfriskende for en gangs skyld, istedet for å flukte fra sannheten? Det var etter min mening et rimelig enkelt spørsmål?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en DAC, der er det vel kun Meridian, som får til et aksebtabelt resultat. Alle andre kan herved kaste sin reciever. Kan ikke helt se hva som gjør at dette må koste en liten formue før det gir et bra resultat.
    Så nå hevder du at det ikke er forskjell på DACer?

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å svare et enkelt ja eller nei på foregående post. Det hadde jo vært forfriskende for en gangs skyld, istedet for å flukte fra sannheten? Det var etter min mening et rimelig enkelt spørsmål?
    Litt enig med Vertigo her..
    Ta deg en tur da HåkonN!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg og Håkonn skriver om hverandre. Kaskje vi skulle laget AVforum Chat.

Ser ut for at vi har kokt bort noe av kålen, slik at digital data, viste seg å være mulig å kopiere uten tap av data. Hurra! Da er vi kommet langt avgårde til enighet. Når dere kommer ned på landjorden, da er det jo mulig å snakke sammen. Det blir litt for mye halleluja her til tider for meg.

Jeg skal ta litt selvkritikk og roe meg litt ned. Så får vi håpe at andre gjør det sammme.

Jeg er forøvrig klar over at jeg til tider kan virke svært provoserende. Men skal vite at jeg til tider blir svært provosert av påstander jeg mener er usanne. Jeg har da en tendens til å sette ting litt på spissen. Beklager om noen ikke liker det.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel du som begynte å spørre om Meridian.

Som sagt, om du er fornøyd med Lidl-spilleren din, så gi blaffen i hva vi andre sier. Du går ut med "verdens beste" utsagn om alt du har eller skal kjøpe, og da må du regne med at det blir diskusjoner.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære deg, Vertigo. Jeg har jo svart om du tar deg tid til å lese det jeg skriver. Jeg har over 250GB i rippet lossless musikk, og bruker ikke en eneste CD. Jeg har jo også sagt at jeg er helt for den type avspilling av musikk. Hva i all verden er poenget med å utføre en test jeg hver dag ser resultatet av? Hvor mange ganger må jeg si det?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er forøvrig klar over at jeg til tider kan virke svært provoserende. Men skal vite at jeg til tider blir svært provosert av påstander jeg mener er usanne. Jeg har da en tendens til å sette ting litt på spissen. Beklager om noen ikke liker det.
    Det som er provoserende er at du tilegner andre forummedlemer meninger og utsagn de aldri har hevdet. Både jeg og Anfield har reagert på det.

Kanskje du må lese påstandene til andre 2 ganger før du lar deg bli provosert av de?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det som er provoserende er at du tilegner andre forummedlemer meninger og utsagn de aldri har hevdet. Både jeg og Anfield har reagert på det.

Kanskje du må lese påstandene til andre 2 ganger før du lar deg bli provosert av de?
    Dette begynner å ta litt av. Spesielt "person"angrepene dine som går på sinnstilstand etc. Ser ikke helt at det gavner diskusjonen noe særlig.

Just my 2 cent.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kladdn
    Dette begynner å ta litt av. Spesielt "person"angrepene dine som går på sinnstilstand etc. Ser ikke helt at det gavner diskusjonen noe særlig.

Just my 2 cent.
    Blir litt irritert når enkelte gir meg meninger jeg overhodet ikke står for. Men jeg tar poenget ditt, og skal skjerpe meg.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen ekspert på området, men skjønner både vertigo som bare tenker 1'ere og 0'er, men jeg skjønner også dere andre som snakker om klokking og jitter osv. Nå er ikke jeg så kjent med cd-spillere, men hvis de på samme måte som en pc har en form for buffer der de også bruker feilkorrigering sjekker at bit'ene er riktige osv. På en pc når man ripper så får man jo en helt tro kopi til siste bit, dette går jeg også ut i fra at cd spillere bruker, men så skal det digitale konverteres til analog og da følger det en "klokke" som fungere som en timing eller noe slik at det analoge blir riktig konverter fra det digitale? stemmer dette sånn ca? Hvis det er noe ala dette så kan jeg ikke helt si at forskjell i drev skal ha mye å so bortsett fra mekanisk støy og virbrasjoner som kan påvirke dac'en og forsterkerkrestsene?

Vel noen tanker fra meg som på ingen måte jeg sier er riktig, men ett form for bilde jeg forestiller meg slik som alle andre forestiller seg ting ut fra det lille eller det mye de måtte vite...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en slik test som du beskriver her vertigo, kan du forklare litt rundt din forståelse av hva du egentlig tester?

Etter min mening tester du mer ut hvor flyvedyktig du selv er (hvis du virkelig skal fly til HåkonN...), enn hvis poenget er å teste hva et mekanisk stabilt driverk gjør i samspillet mellom en ekstern DAC og problemer rundt jitter osv.

Mange godt konstruerte CD spillere med intern DAC har ofte den fordelen vs ekstern DAC at DAC og driverk kan komunisere med hverandre slik at bitstrømmen kommer riktig klokket inn (reduserer problemer rundt jitter), samt at strømmforsyningene i driverk, digitaldel og analogdel er oppdelt slik at de reduserer påvirkningen fra hverandre.

Når det gjelder Silvercrest avspilleren din og DVD spiller egenskaper som vel denne tråden din vel skulle handle om, så har man vel et ganske godt eksempel på hvor mye av resten av hardwaren og softwaren påvirker resultatet fra bruken av en bildechip med å sammenligne din spiller med en annen Zoran vaddis 888 bruker, som f.eks Arcam - DV-137.

Her er noe av hva testeren skriver om dette for DV-137 spilleren .
    Secrets of Home Theater & High Fidelity
    Unbeknownst to most people, there really isn’t that much difference between mass market DVD players and specialty DVD players. If you open them up you’ll find that a lot of them use the exact same components that the big box movers use. The main difference is the care and consideration that goes into how those components are used. Rather than just slapping a player together, the higher end companies (for the most part) tweak the performance of their components, allowing the end user to truly see the potential of a product.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå irriterer du meg kraftig her, vertigo. Hvordan du fikk mitt svar:

Du mener det er voodoo, jeg mener at disse tingene kan ha noe for seg. Riktignok ikke det som påvirker lyden mest, men eksempelvis en dårlig skjermet strømforsyning i et dårlig konstruert CD-spiller kan ikke påvirke et analogt signal i dine ører? Vel, du om det...
    på ditt utsagn:

til å bli:

Nå er det plutselig ikke drivverk og strømforsyning og annen Voodoo som har så utrolig mye å si for lyden??
    er jammen meg kreativt. Jeg sier jo at disse tingene har noe å si for lydkvaliteten. Nå må du slutte å tillegge meg meninger jeg ikke har!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til denne:

Hvor kom denne fra? Jeg har da aldri uttalt at det kun er Meridian sine DACer som funker? Antar du mener meg siden du har quotet meg i innlegget du skrev dette?

Jeg har heller aldri sagt at folk skal kaste sine receivere. Jeg har uttalt at jeg ofte har fått et bedre lydmessig resultat (ja, har testet selv og ikke lest meg til dette) med å la en CD-spiller gjøre jobben (ergo la spilleren konvertere det digitale signalet til analogt, og overføre dette over de analoge utgangene til receiver, enn å sende signalet lossless digitalt til receivers DAC før det hele blir til musikk ut av høyttalerne.

Og det trenger heller ikke koste en formue. En CD-spiller som Marantz CD-5001 til rundt 2500,- gjør etter min mening en meget god jobb, og ofte bedre enn receivere til langt over det dobbelte av prisen.

Side 22 av 24 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •