LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Du må lære deg å skille av dine egne behov og andres. DVD er fortsatt DET ledende formatet, både når det gjelder salg, utleie og hva folk har av media i sin samling.

Det er jo så enkelt som å ta en tur på en "hifi-pusher" og teste selv. Jeg har tidligere gjort det, der de har satt opp 2 modeller på en prosjektor slik at en kan se forskjellen selv, og ikke minst høre det om en har behov for gode kvaliteter ift. stereo. Så kan en avgjøre om dette er noe en vil betale for... Er det ikke det, så kan en være glad for å ha spart litt/mye penger.
    Jeg skjønner at DVD er det ledende formatet, og derfor anbefaler jeg denne spilleren.

Det med testing er jo nettopp det som gjør meg så sikker i min sak, og som skiller meg fra de aller aller fleste i denne tråden.

Når det gjelder digital overføring av lyd, så kan vel Håkonn bidra med noe? Du bruker jo Sonos sammen med Meridian, som er regnet som et meget bra produkt. Hvordan rippet du musikk til harddisk og er det virkelig merkbart dårligere enn en cd?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Det kan du da ikke bare komme i denne tråden å erklære. Prisen spiller jo absolutt en rolle, det er jo et utrolig godt argument for spilleren.

At jeg har sagt at alle spillere jeg har testet den mot har tapt, får jo stå for min regning, men det er da ikke irrelevant hva prisen er?
    Påstanden er vel at denne tangerer *alt*. Og da kan en vel ikke komme i ettertid å si at påstanden kun gjaldt innenfor sin prisklasse....

Dersom det viser seg etter testen, at den "bare" holdt tritt med spiller til 5000kr, så er jo bare det fantastisk? Jeg bare spør?
    Flott, men det er fortsatt ikke det som er påstanden, ei heller bakgrunnen for at en test nå er på trappene.

Tror du at dersom du ripper en CD til hardisk, med et drivverk til 300 kr på komplett, at du da har "mistet" en hel haug med informasjon? Dernest, tror du virkelig at du hører forskjell på dette?

For å avklare en ting med en gang, ja jeg er klar over at CD spillere låter anderledes, også de dyre. Men ikke dersom du kjører den digitalt gjennom den samme forsterkeren som dekoder signalet. Jeg er forøvrig også klar over at det er ønskelig å bruke DAC i cd spiller, når man har en dyr sak, og værsegod, nyt lyden. Men strømforsyning, laser og annet skal ikke ha innvirking på lyden.

Tror noen på at en Printer skulle skrive ut bilder bedre eller dårligere, dersom strømforsyning eller hardisken skulle bli skiftet ut på PCen som sender data til den??? Er det mulig?
    Beklager at jeg blir litt irritert, men nå må **** hobbyelektrikere slutte å titelere seg som reneste NTNU-utdannede innen emnet. Digitalteknikk og signalbehandling er *noe* mer avansert enn "enere og nuller". Har en ikke kommet lengre enn at en ikke skjønner det, er det heller ikke lett å ha noen diskusjon rundt emnet. Da er det bedre å holde seg til "hører jeg forskjell, eller gjør jeg ikke det", enn å prøve å forklare det (les: sammenligning med printer).

Det var en gang et CD-driverk som hadde en klokke.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at DVD er det ledende formatet, og derfor anbefaler jeg denne spilleren.

Det med testing er jo nettopp det som gjør meg så sikker i min sak, og som skiller meg fra de aller aller fleste i denne tråden.

Når det gjelder digital overføring av lyd, så kan vel Håkonn bidra med noe? Du bruker jo Sonos sammen med Meridian, som er regnet som et meget bra produkt. Hvordan rippet du musikk til harddisk og er det virkelig merkbart dårligere enn en cd?
    Ripping kan ikke brukes som en forklaringsmodell på hvorfor det er lydmessige forskjeller på CD-spillere. Det er vel litt andre checksum rutiner ved ripping enn i en CD-spiller, en er ikke avhengig av korrekt klokkesignal osv. Om Sonos låter bra på Meridian er ei heller veldig vesentlig for diskusjonen om lydmessige forskjeller på CD-spillere. Hvordan klokker Sonos digitalstrømmen, og hvor bra er jitternivået. I så fall, reklokker Meridian sin DSP strømmen? osv osv. Og vi er fortsatt ikke kommet til DAC eller begynt å diskutere S/N ratio. Meridian er forøvrig kjent for å sette standarden på behandling av datastrømmen i det digitale domenet, og deres ideologi er vel at alt av endringer skal skje digitalt helt frem til siste høyttaler-element. Men det er vel litt off-topic. PC-basert musikkavspilling har forøvrig blitt godt mottatt av audiofile, da enkelte hevder det er like bra som de aller dyreste CD-drivverk. Jeg er en av de som er imponert av den type avspilling av musikk og kommer aldri til å kjøpe noe dyr CD-spiller, men igjen, det er fortsatt ingen bevis for at de ikke er lydmessige forskjeller på ulike CD-drivverk.

Og det er en ting, en annen er at ikke alle gidder å bruke mye penger på en DAC, ei heller har ønsker om "enda" fler komponenter i anlegget. For de så er det vesentlig at CD-spilleren også gjør en god jobb på det området.

Enkelt sagt; bruk ørene. Hører en ikke forskjell, kan en glede seg over å ha spart mye penger. Første gangen jeg hørte forskjell på et drivverk, var jeg overbevist om at det 10-15 år nyere produktet skulle låte likt/eller bedre.....så feil kan en ta.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertigo, om du har aldri så lyst så kan du ikke sammenligne en printers billedbehandling med en CD spillers drivverk og laser.

Det printeren gjør med bildene blir å karakterieres som hva en DAC gjør med lyd- fra digitalt til analog.

Men om du hadde sagt hva printeren gjør med papirbehandling (inn og ut mating, tromler osv) så kan det sammenlignes med en CD spillers skuff og platehuskvalitet. Tilsvarende med laser og blekkdysene - også her er det de med de beste delene, de mest driftssikre som koster mest, men som da også 'leverer varene' om og om igjen - og ikke bare i 3 mnd!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter meg til det meste HåkonN sier her, men kan spesifikt kommentere et par ting:

Det kan du da ikke bare komme i denne tråden å erklære. Prisen spiller jo absolutt en rolle, det er jo et utrolig godt argument for spilleren.
    Selvfølgelig kan jeg erklære det, men først og fremst i forhold til den bebudede sammenligningen. Du har sagt at den slår ut DVD-spillere til 10-15.000,- og det er den påstanden vi ønsker å få testet ut i praksis. At den gir et utmerket bilde sett i forhold til hva den koster er det vel ingen av oss som har trukket noen tvil om.

At kabeldiskujon ikke hører hjemme i denne tråden er jeg ikke så sikker på heller, da et av argumentene her er den perfekte overføringen av lyd via Coax eller annen digital kabel.
    Overføring av signalet digitalt fra A-B er en ting. Hva som skjer med signalet når det kommer frem til det mediet som skal konvertere det er en annen ting, og det er det jeg snakker om. Her er det stor forskjell på spillere, men nå er det vel strengt tatt bildekvaliteten som denne Silvercresten har som sin store force...?

Tror du at dersom du ripper en CD til hardisk, med et drivverk til 300 kr på komplett, at du da har "mistet" en hel haug med informasjon? Dernest, tror du virkelig at du hører forskjell på dette?
    Igjen, ripping av materialet er ikke det jeg snakker om, så ikke legg ord i munnen på meg. Nok en gang, les svaret over.

For å avklare en ting med en gang, ja jeg er klar over at CD spillere låter anderledes, også de dyre. Men ikke dersom du kjører den digitalt gjennom den samme forsterkeren som dekoder signalet. Jeg er forøvrig også klar over at det er ønskelig å bruke DAC i cd spiller, når man har en dyr sak, og værsegod, nyt lyden.
    Hvor mange stereoforsterkere tror du har digital inngang, og at det logiske valget til enhver tid vil være å overføre signalet digitalt fra spilleren? I kinoverden (les: receivere) er det også stor forskjell på lydkvaliteten til receivere og deres signalbehandling. Jeg har selv hatt Arcam sin AVR350, en relativt respektabel audiofil receiver (koster 20k). Jeg sammenlignet lyden fra den innebygde DACen i receiver mot overføring av signalet analogt fra Marantz SA7001 KI (8k), og er ikke et eneste øyeblikk i tvil om at Marantz-spilleren gav den beste lydkvaliteten.

Men strømforsyning, laser og annet skal ikke ha innvirking på lyden.
    Igjen din påstand. Er den fasiten?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Selvfølgelig kan jeg erklære det(at pris spiller noen rolle), men først og fremst i forhold til den bebudede sammenligningen. Du har sagt at den slår ut DVD-spillere til 10-15.000,- og det er den påstanden vi ønsker å få testet ut i praksis. At den gir et utmerket bilde sett i forhold til hva den koster er det vel ingen av oss som har trukket noen tvil om.
    For ordens skyld, så er dette en tråd for denne spilleren, og her har pris absolutt noe å si.

Vi skal ha en test for å sammenligne bildet, uavhengig av pris, og finne ut hva som er best, og eventuelle svakheter. Da har vi et resultat på hvem som er best. Deretter så kan man jo se denne testen i lys av pris, men det har absolutt ingenting å for hvem som vant testen. Dersom den slår en spiller til 5000kr så er jo det artig det også, men igjen, har ingenting å si for hvem som vant testen.

Sikkert ikke lett for dere to å se det, men det er faktisk en god del selvmotsigelser i svarene deres. Alt dette snakket om drivverk, overbeviser meg om at dere er helt på jordet. At det er forskjeller på to cd spillere har jeg tidligere sagt at jeg forstår, men det virker ikke som det går inn.

Å begynne å snakke om utstyr som ikke har digitale overføringer hører ingen sted hjemme i denne tråden. Dere kan ikke engang slå fast at en billig dvd spiller kan rippe en cd til Hardisk uten kvalitetstap. Men heldigvis er det sikkert mange andre jeg kan nå igjennom til.

Dere prøver virkelig å skygge banen og unngå den ubehagelige sannheten. Men det er helt greit og det har jeg forståelse for. Men vi andre må få lov å gjøre andre valg.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert ikke lett for dere to å se det, men det er faktisk en god del selvmotsigelser i svarene deres. Alt dette snakket om drivverk, overbeviser meg om at dere er helt på jordet. At det er forskjeller på to cd spillere har jeg tidligere sagt at jeg forstår, men det virker ikke som det går inn.

Å begynne å snakke om utstyr som ikke har digitale overføringer hører ingen sted hjemme i denne tråden. Dere kan ikke engang slå fast at en billig dvd spiller kan rippe en cd til Hardisk uten kvalitetstap. Men heldigvis er det sikkert mange andre jeg kan nå igjennom til.

Dere prøver virkelig å skygge banen og unngå den ubehagelige sannheten. Men det er helt greit og det har jeg forståelse for. Men vi andre må få lov å gjøre andre valg.
    Den eneste sannheten her som er ubehagelig, er at du ikke vet hva du snakker om, men snakker som om du gjør det.

Hvorfor snakker du om ripping til harddisk? Hører du stemmer i hodet ditt eller noe? Det er da overhodet ikke relevant i diskusjonen om du har fulgt med litt.

Du har jo total mangel på teknisk innsikt, allikevel oppfører du deg så arrogant og vanskelig. Når argumentasjonen din er på et så lavmål at du summerer alt som heter digitalteknikk ned til noe så enkelt som enere og nuller, blir det sannelig ikke lett å komme noe vei.

En ting skal du ha for, du har valgt et passende brukernavn.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig formålet med denne tråden? Å fremme kvaliteter til en spiller som ikke lenger finnes i salg?
    Forøvrig sitter Oppo hypingen friskt i minnet, og den viste seg å ikke holde mål i det hele tatt. Jeg skal ikke være forutinntatt når det gjelder denne Lidl saken, men jeg har så mange år i dette gamet, at jeg aner ugler i mosen. Med det utgangspunktet blir det selvsagt utrolig morsomt om spilleren viser kvaliteter (hvis vi noen gang får tak i et eksemplar da).

Uansett finner jeg hypingen her lite troverdig, for i likhet med HåkonN syns jeg argumentasjonen er "noe mangelfull". Seeing is believing, og jeg håper det blir mulig å få sett den en dag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hva er egentlig formålet med denne tråden? Å fremme kvaliteter til en spiller som ikke lenger finnes i salg?
    Forøvrig sitter Oppo hypingen friskt i minnet, og den viste seg å ikke holde mål i det hele tatt. Jeg skal ikke være forutinntatt når det gjelder denne Lidl saken, men jeg har så mange år i dette gamet, at jeg aner ugler i mosen. Med det utgangspunktet blir det selvsagt utrolig morsomt om spilleren viser kvaliteter (hvis vi noen gang får tak i et eksemplar da).

Uansett finner jeg hypingen her lite troverdig, for i likhet med HåkonN syns jeg argumentasjonen er "noe mangelfull". Seeing is believing, og jeg håper det blir mulig å få sett den en dag.
    Ja vi kan sikkert synse og komme med teorier om det ene og det andre men det vi nå bør diskutere er når vi skal ha testen og eventuellt hvor vi skal ha den.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke klar over at den ikke lenger var i salg. Da faller vel hele poenget med tråden bort. Dog denne avspilleren (eller i allefall innholdet) selges helt sikkert under ett annet asiatisk branding-navn. Slike produkter pleier å ligge i tilbudskurven på Clas Ohlson, med et sånt fint lite bærehåndtak og en stor merkelapp som stolt sier at den støtter VCD og Karaoke.

Forøvrig sitter Oppo hypingen friskt i minnet, og den viste seg å ikke holde mål i det hele tatt.
    Nå rangerer ingeniøren over her Oppo`en høyere enn Lidl på sin egne anbefalt-liste. Så da vet du hvor lista ligger...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem er det som sier at den ikke lenger er i salg?Den som kommer i salg på torsdag på lidl har ikke hdmi men det er sagt at de skal komme igjen med den utgaven med hdmi senere.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Den som kommer i salg på torsdag på lidl har ikke hdmi....
    Nei, en kan vel ikke forvente å få pose og sekk til den prisen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå rangerer ingeniøren over her Oppo`en høyere enn Lidl på sin egne anbefalt-liste. Så da vet du hvor lista ligger...
    Jeg synes at sånne kommentarer er ganske unødvendig og ikke bidrar til at man kommer til noe mer enighet om det som diskuteres.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg synes at sånne kommentarer er ganske unødvendig og ikke bidrar til at man kommer til noe mer enighet om det som diskuteres.
    Har du ikke fått det med deg? De aller fleste som har sett den spilleren er relativt enige... Det er bare Vertigo som har kjøpt 4 stykker som er uenig.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke fått det med deg? De aller fleste som har sett den spilleren er relativt enige... Det er bare Vertigo som har kjøpt 4 stykker som er uenig.
    Enige om hva?Jeg har også sett den og ble ganske imponert over hva den leverte men det som blir spennende er jo hva den leverer i forhold til mye dyrere spillere.Så hva er da bedre enn at vi får en test mot andre og dyrere spillere i samme rom?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, vertigo. Skal du quote meg, så ikke legg inn tillegg i quoten som jeg ikke har skrevet.

For det andre: I forhold til vår bebudede test, så har faktisk ikke pris noe å si. Det er utelukkende bildekvalitet vi skal teste, og se om den bildemessig kan måle seg med spillere til flere ganger prisen. Således kan jeg si at pris ikke spiller noen rolle (for testing av ren bildekvalitet.) At pris har relevans for resten av denne tråden er en annen ting.

At det er forskjeller på to cd spillere har jeg tidligere sagt at jeg forstår, men det virker ikke som det går inn.
    Taes ad notam at du forstår det.

Å begynne å snakke om utstyr som ikke har digitale overføringer hører ingen sted hjemme i denne tråden.
    Ok, HDMI er en digital overføring av bilde. Jeg skal la det lydmessige ligge, for du tror tydeligvis at de fleste som er interessert i ren stereo bruker en forsterker med digital inngang som mottaker for et digitalsignal.

Dere kan ikke engang slå fast at en billig dvd spiller kan rippe en cd til Hardisk uten kvalitetstap. Men heldigvis er det sikkert mange andre jeg kan nå igjennom til.
    Hvem snakker om ripping i denne tråden? Du! Og hva har det med saken å gjøre? Ingenting! Selvfølgelig er det mulig, også for en billig DVD med HDD å rippe en CD lossless, det har jeg da ikke påstått? Det det handler om er hva som skjer når du avspiller det digitale signalet, og det skal omvandles fra digitalt til analogt.

Hvem skygger banen? At du anser deg som den eneste sannhetssøkende her er jo absurd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig har jeg snakket med min lokale LIDL-butikk og forhørte meg om Silvercrest DVD. Vedkommende jeg snakket med der bekreftet at de fikk inn en modell om noen få dager, men denne var uten HDMI. Og han kunne ikke bekrefte at de kom til å få inn en slik spiller (med HDMI) igjen, da de (i følge han) fikk "tilgang til slike kupp en gang i blant og at det kom overraskende på dem når de fikk slike tilbud". De om det...

Uansett, litt av poenget for leserne på AVforum blir jo muligens borte når denne Silvercresten ikke lenger er å få tak i? Da er det vel muligens bedre å få tak i den nyeste Oppoen (som fremdeles er i salg, og mulig å få tak i) og teste den?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield, du trenger ikke kjøpe en Oppo 980 - du LÅNER av meg - inkl. HDMI kabel og fjernkontroll med nye batterier - hehe

At Gorm synes Oppo'n er så dårlig skyldes kanskje at han bare har sett 981 (med Faroudja brikke). Tester av 980 (og 970) er overbevisende nok for meg til å tro at dere vil få en svært hyggelig testkveld.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet, tar kontakt med deg dersom det blir aktuelt.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig sitter Oppo hypingen friskt i minnet, og den viste seg å ikke holde mål i det hele tatt. .
    Dette blir litt OT, men jeg prøver meg uansett.
    Jeg har en Toshiba XA2 og en PS3. For å kunne spille av PAL DVD'er kjøpte jeg meg OPPO 981, leste en del skryt om den.
    Den blir burkt fint lite men.

Det jeg har hørt er negativt er at den har eb overscan på 2,5% (grøss). Fant du ut noe annet negativt om denne billigspiller'n?

Side 21 av 24 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •