LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Skal bli artig å se resultatet av en slik test ja, selv om jeg allerede har sett Lidl-spilleren i aksjon. Da på en flatskjerm med middels god innebygget bildeprosessor og opp mot en DVD-spiller som var meget godt kalibrert. Det var en kort seanse, men å se Robbie Williams sitt "referanse"-opptak ga ingen rom for tvil....selv for de som var der og ikke hadde "gullsyn".

Anbefaler at den blir testet mot en godt "kalibrert" Denon DVD-3939, eller kanskje Pioneer DV-989.
    Hvilken DVD var dette? Mulig jeg har den hjemme.

Enig i at det hadde vært artig å se en test med nevnte spillere.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hvis dere skal teste flere billige, så vil jeg forselå:
    Pioneer 696
    Oppo 980 (uten Faroudja)

Og, a little higher on the price range:
    Meridian 596
    ville heller testet pioneer DV-600AV. Pioneer 696 er vell en utgående modell?!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Hvilken DVD var dette? Mulig jeg har den hjemme.

Enig i at det hadde vært artig å se en test med nevnte spillere.
    What we did last summer. Har brukt den når jeg kalibrerer DVD-spilleren min (i allefall med tanke på skarphet og flyt i bildet/panoreringer). Den gikk fra å være litt bedre enn PS3, til å være (i mine øyne), overlegen på nevnte film. Opptaket er vel omtrent så skarpt som det får blitt på DVD, så gode DVD-spiller skinner igjennom med hensyn til å "hente ut flere detaljer".

Men igjen, det er mange veier til Rom.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dette er gjort, klin en svær nyhet over forsiden på avforum.no så folk får det med seg... :-D

Det viktigste her er vel å ha en helt "Open mind". Ikke sitte der å være forhåndsbestemt på at MIN spiller vinner...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med Pioneer sin dv-989 i testen
    Hadde vært gøy å se hvordan de store gjør det opp mot hverandre..
    Den lidl spilleren tar sikkert kvelden under testingen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke helt sikker på om Pioneer 696 hører hjemme i testen. Det spørs jo på hvilken måte den blir brukt.

Ellers så bruker jeg Elton John, One Night Only (The Greatest Hits Live at Madison Square Garden) som demo på det skarpeste bilde jeg får til på DVD.

Heia BRANN!!

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sier dere om å ta testen i bladet hjemmekino sin kino?

HEIA BRANN :-) :-)
    Mvh bigtor

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet blir så utrolig bra, og når man kombinerer dette med en HDMI kabel av høy kvalitet, så er dette så bra som det blir uten å gå til HD format.
    Ehh? "HDMI kabel av høy kvalitet".. Har plutselig HDMI kabelens kvalitet fått noe å si for bildet nå? Var det ikke du som hadde en tråd som mer eller mindre hevdet at HDMI fungerte like bra, uansett pris på kabel, så lenge du fikk bilde..?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare sjekket om dere var våken. Har fjernet den urimelige påstanden.

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dere skal teste DVD-spillere har jeg toppmodellen fra UNITED. Den er så (Drit)bra at den fungerer nesten som party cd`spelare en fuktig aften!

Skulle egentli på rimi for å kjøpe ei kasse pils en kald og stormfull fredagsaften - og der fikk jeg se en stooor stabel me dvd-spelare til 1000,-

Da ble det øl og film den kvelden for 6 år siden

Det beste med hele dritten er at fjernkontrollen nesten er umulig å ta livet av.
    X antall sjeler har brukt den som øl-jekk og den har badet i så mang alkoholholdig drikke.

Go UNITED

Vær så snill - Neste gang: Legg litt mer sjel i dvd-spelaren! Litt bedre lyd enn kasettspiller og hakket bedre bilde enn tv-bord antenne. Amen!!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarne82
    Om dere skal teste DVD-spillere har jeg toppmodellen fra UNITED. Den er så (Drit)bra at den fungerer nesten som party cd`spelare en fuktig aften!
    Veldig spennende. Artig at det finnes andre gode og rimelige spillere der ute. Ser ut for at skeptikerne må gi tapt.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende. Artig at det finnes andre gode og rimelige spillere der ute. Ser ut for at skeptikerne må gi tapt.
    Tror ikke du fikk med deg ironien i innlegget, Vertigo........

Les det en gang til

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten det, eller så var det du som ikke fikk med deg ironien i Vertigo's svar. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe - joda, jeg kjøper den - men man vet aldri hva godeste Vertigo kan ha i tankene....................

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er litt mye ironi ute å går her, men for å gjøre det helt klart: Jeg tog den. :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å vite at vi snart bare trenger en DVD-spiller til 500kr for både bilde og 2-kanals stereolyd. De få med "gullører" og "gullsyn" utgjør tydligvis en så liten promille innenfor denne hobbyen at markedet for dyrere avspillere er sterkt begrenset.

Da mangler det bare å ta livet av "myten" om lydmessige forskjeller på forsterkere. Nå har "vi" jo allerede funnet ut at et digitalt signal er og blir en "masse enere og nuller", så da mangler det bare å få overbevist folket at en transistor er så enkelt som en transistor, uavhengig om den er kledd i gull og koster 10 ganger så mye som andre transistorer.

Jeg vedder en 10`er på at blader som Hjemmekino må legge ned i løpet av 1-2år, og de aller fleste hifi-produsenter før eller siden blir stilt for retten. Tiltale: Bedrageri.

Er du klar over hvor mange du gjør arbeidsløse med ditt korstog, Vertigo?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Godt å vite at vi snart bare trenger en DVD-spiller til 500kr for både bilde og 2-kanals stereolyd. De få med "gullører" og "gullsyn" utgjør tydligvis en så liten promille innenfor denne hobbyen at markedet for dyrere avspillere er sterkt begrenset.

Da mangler det bare å ta livet av "myten" om lydmessige forskjeller på forsterkere. Nå har "vi" jo allerede funnet ut at et digitalt signal er og blir en "masse enere og nuller", så da mangler det bare å få overbevist folket at en transistor er så enkelt som en transistor, uavhengig om den er kledd i gull og koster 10 ganger så mye som andre transistorer.

Jeg vedder en 10`er på at blader som Hjemmekino må legge ned i løpet av 1-2år, og de aller fleste hifi-produsenter før eller siden blir stilt for retten. Tiltale: Bedrageri.

Er du klar over hvor mange du gjør arbeidsløse med ditt korstog, Vertigo?

For å ta det med Hjemmekino først. Jeg synes det er et utrolig bra blad, med veldig mye fokus på realiteter. Det er litt værre med en del av konkurrentene, men det plager ikke meg så mye at jeg mister nattesøvnen, men det er nå bare min personlige mening.

For å ta det andre, så har jeg ingenting imot kvalitetsprodukter, snarere tvert imot. Men jeg har meget stor aversjon mot å lure på uvitende mennesker noe de ikke trenger, eller ikke har noen merverdi. Jeg bør kanskje ikke si det for høyt, da jeg har vært innom bransjen, og ble svært forundret over hvor kynisk det er mulig å være. Jeg kunne sagt mye om det. Det er uansett tilfelle at en butikk ikke har så mye igjen for å selge en DVD spiller, mobiltelefon eller tv, men de har desto høyere avanse på kabler og tilberhør. Men som motvekt til dette har jo vi Clas og Biltema. Men det er ikke alt som er kvalitet hos dem, og da må man gjøre en vurdering og gjerne prøve ut litt.

Når det gjelder kabler så er jeg overbevist om at det er mye humbug.

Når det gjelder DVD spillere, så er jeg altså overbevist om at noen gir utrolig mye verdi. Det begynte med Oppo, og fortsatte med Silvercrest. Jeg foretrekker likevel Oppoen, da jeg synes fjernkontrollen og menyene er greiere, men bildet synes jeg er hakket bedre på Sivercresten. Jeg kunne godt funnet på å kjøpe dvd spiller til 10 000, dersom jeg så nytten i dette, men ikke nå etter HD formatene er kommet, det blir for dumt.

Når det gjelder sub, er jeg overbevist om at Xtz og SVS gir mest for pengene, men det forhindrer ikke at jeg sikler på Velodyne 18", men den har jeg altså ikke testet selv enda, bare lest om. Jeg kan garantere deg at jeg kommer til å sjekke saken nøye ut før jeg gjør et større innkjøp, og kommer nok til å skrike ut, dersom jeg finner ut av noe som ikke andre har funnet ut før meg. Jeg tror det emnet er forsket mye mer om her på forumet, enn hvilken DVD spiller som gir mest for pengene.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss holde oss unna kabeldiskusjoner i denne tråden nå, det er det vel nok av tråder som omtaler for tiden. Argumenter som "til prisen" er fra nå av bortkastet, da de rimeligste produktene alltid vil vinne på slike argumenter. Slik er det jo også med høyttalere. Finnes sikkert noen som mener at de rimelige høyttalerne til Dynavoice er fullt på høyde med mine Vista....

Påstanden var, og er fremdeles, at Silvercresten er bedre enn spillere til 10-15.000,- (omtrent uansett pris).

Litt på siden: Det en også skal tenke over er at mange ikke bare benytter en DVD-spiller til å vise bilde. Mange ønsker også at den skal være en så god musikkavspiller i to kanaler som mulig. Argumentet om at "så lenge en overfører digitalt til receiver" holder kun lenge. Signalet må før eller siden gjøres om fra digitalt til analogt, og noen mener at kun DACen er med på å påvirke lydkvaliteten. De om det. Etter å ha testet diverse antall CD-spillere og DVD-spillere på lydsiden så vet jeg bedre. Det er relativt merkbare forskjeller på lydkvaliteten. Om ikke alle hører det er en annen sak, men jeg påstår at det like gjerne kan ha med trening/øvelse å gjøre. Flageborg bruker ofte et uttrykk som er "å trene på lyd", og det er jeg helt enig i. Erfaring kan en ikke få nok av.

Om forskjellene er store nok til at folk ønsker å betale flere tusenlapper for det er en annen sak. Til det spiller elementer som folks lommebok, subjektiv smak m.m. inn, og da blir det vanskelig å debatere på sak.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta det med Hjemmekino først. Jeg synes det er et utrolig bra blad, med veldig mye fokus på realiteter. Det er litt værre med en del av konkurrentene, men det plager ikke meg så mye at jeg mister nattesøvnen, men det er nå bare min personlige mening.
    Arrester meg om jeg tar feil, men Hjemmekino har vel hatt en og annen test av kabler de også. Dog dette blir litt vel OT.

For å ta det andre, så har jeg ingenting imot kvalitetsprodukter, snarere tvert imot. Men jeg har meget stor aversjon mot å lure på uvitende mennesker noe de ikke trenger, eller ikke har noen merverdi. Jeg bør kanskje ikke si det for høyt, da jeg har vært innom bransjen, og ble svært forundret over hvor kynisk det er mulig å være. Jeg kunne sagt mye om det. Det er uansett tilfelle at en butikk ikke har så mye igjen for å selge en DVD spiller, mobiltelefon eller tv, men de har desto høyere avanse på kabler og tilberhør. Men som motvekt til dette har jo vi Clas og Biltema. Men det er ikke alt som er kvalitet hos dem, og da må man gjøre en vurdering og gjerne prøve ut litt.
    Den riktige prisen er den kunden er villig til å betale. Er kunden villig til å betale ekstra for at det skal stå "Monster" på kabelen, og at produsent lover lynrask og feilfri overføring, så selger selvsagt butikken dette. I sånn måte kan en kanskje si at det er "følelsen" av kvalitet de selger, men for enkelte er dette viktig. Enkelte ting innen hifi er i sånn måte ikke enestående, men blir allikevel meget diskutert. Biltema lever pga. mengden de selger, men jeg har jobbet på Biltema tidligere og vet at mye at det de tilbyr kundene sine ville jeg ikke tatt om jeg så hadde fått det gratis (gjelder også kabler). Derfor handler jeg ikke kablene mine på slike steder. Men som du sier, det gjelder å prøve litt.

Når det gjelder kabler så er jeg overbevist om at det er mye humbug.
    Det er vel de aller fleste enige om.

Når det gjelder DVD spillere, så er jeg altså overbevist om at noen gir utrolig mye verdi. Det begynte med Oppo, og fortsatte med Silvercrest. Jeg foretrekker likevel Oppoen, da jeg synes fjernkontrollen og menyene er greiere, men bildet synes jeg er hakket bedre på Sivercresten. Jeg kunne godt funnet på å kjøpe dvd spiller til 10 000, dersom jeg så nytten i dette, men ikke nå etter HD formatene er kommet, det blir for dumt.
    Du må lære deg å skille av dine egne behov og andres. DVD er fortsatt DET ledende formatet, både når det gjelder salg, utleie og hva folk har av media i sin samling. Og det kommer til å være det en god stund fremover. Enkelte bruker 50k på prosjektor eller flatskjerm (enkelte ganger begge deler), så i sånn måte er ikke 10k mye for å få utnyttet produktene til sitt fulle. En bil til 400k vil ta deg like godt fra A til B enn en til 1 million ,og en som overhode ikke har noe interesse av bil vil ikke skjønne hvorfor noen bruker 600k på "de siste detaljene". Det er DET som skiller ivrige entusiaster fra "vanlige brukere". Entusiastene ser etter perfeksjonisme, det lille ekstra osv osv. Det betyr ikke at det MÅ være dyrt, men gjennomtenkt engineering og et begrenset produksjonsantall koster gjerne litt mer enn typisk samlebånds kina-vare, uansett om det gjelder biler, hifi eller lign.

Jeg tror det emnet er forsket mye mer om her på forumet, enn hvilken DVD spiller som gir mest for pengene.
    Det er jo så enkelt som å ta en tur på en "hifi-pusher" og teste selv. Jeg har tidligere gjort det, der de har satt opp 2 modeller på en prosjektor slik at en kan se forskjellen selv, og ikke minst høre det om en har behov for gode kvaliteter ift. stereo. Så kan en avgjøre om dette er noe en vil betale for... Er det ikke det, så kan en være glad for å ha spart litt/mye penger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    La oss holde oss unna kabeldiskusjoner i denne tråden nå, det er det vel nok av tråder som omtaler for tiden. Argumenter som "til prisen" er fra nå av bortkastet, da de rimeligste produktene alltid vil vinne på slike argumenter.
    Det kan du da ikke bare komme i denne tråden å erklære. Prisen spiller jo absolutt en rolle, det er jo et utrolig godt argument for spilleren.

At jeg har sagt at alle spillere jeg har testet den mot har tapt, får jo stå for min regning, men det er da ikke irrelevant hva prisen er?

Dersom det viser seg etter testen, at den "bare" holdt tritt med spiller til 5000kr, så er jo bare det fantastisk? Jeg bare spør?

At kabeldiskujon ikke hører hjemme i denne tråden er jeg ikke så sikker på heller, da et av argumentene her er den perfekte overføringen av lyd via Coax eller annen digital kabel.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det en også skal tenke over er at mange ikke bare benytter en DVD-spiller til å vise bilde. Mange ønsker også at den skal være en så god musikkavspiller i to kanaler som mulig. Argumentet om at "så lenge en overfører digitalt til receiver" holder kun så lenge. Signalet må før eller siden gjøres om fra digitalt til analogt, og noen mener at kun DACen er med på å påvirke lydkvaliteten. De om det. Etter å ha testet diverse antall CD-spillere og DVD-spillere på lydsiden så vet jeg bedre. Det er relativt merkbare forskjeller på lydkvaliteten. Om ikke alle hører det er en annen sak, men jeg påstår at det like gjerne kan ha med trening/øvelse å gjøre. Flageborg bruker ofte et uttrykk som er "å trene på lyd", og det er jeg helt enig i. Erfaring kan en ikke få nok av.
    Mulig det er noe her jeg ikke vet, og det skal du få god anleding til å skolere meg om, men jeg får lime inn deler av mitt svar i en annen tråd:

Tror du at dersom du ripper en CD til hardisk, med et drivverk til 300 kr på komplett, at du da har "mistet" en hel haug med informasjon? Dernest, tror du virkelig at du hører forskjell på dette?

For å avklare en ting med en gang, ja jeg er klar over at CD spillere låter anderledes, også de dyre. Men ikke dersom du kjører den digitalt gjennom den samme forsterkeren som dekoder signalet. Jeg er forøvrig også klar over at det er ønskelig å bruke DAC i cd spiller, når man har en dyr sak, og værsegod, nyt lyden. Men strømforsyning, laser og annet skal ikke ha innvirking på lyden.

Tror noen på at en Printer skulle skrive ut bilder bedre eller dårligere, dersom strømforsyning eller hardisken skulle bli skiftet ut på PCen som sender data til den??? Er det mulig?

Side 20 av 24 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •