LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 478
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruk pcen som dvd spiller i steden. Tester har vist at du må ha dvd spillere til 40 000 kr + for å komme i nærheten av det pcen klarer.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en av de første som sikret seg spilleren fra Silvercrest. Den slår Oppoen min (som jeg må få somlet meg til å selge) på billedkvalitet. Noen jeg finner nyttig er at den også har USB og multikortleser. Vil også trekke fram at fjernkontrollen har fluoriserende taster. Det er for en lengere sesjon ikke like bra som lys i fjernkontrollen, men klart bedre enn alle de fjernkontrollene som er helt uten lys.

At prisen er under halvparten av Oppoen er bare helt utrolig. Har også sikret meg en FTA-tuner for satelitt fra Silvercrest som kostet lommerusk for å se om jeg fikk inn noen satelitter. Ønsker å oppgradere til en med HD-støtte, HDMI og CI, men til det tuneren lovet å levere fungerer den utrolig bra.

Eneste problemet er navn og status for utsalgssted...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    Bruk pcen som dvd spiller i steden. Tester har vist at du må ha dvd spillere til 40 000 kr + for å komme i nærheten av det pcen klarer.
    Vil vel lett gi viftestøy i stuen og hva bruker du som fjernkontroll?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusr
    He he! Det er en sannhet med modofikasjoner. Skal du bruke en PC som DVD spiller og ha samme kvalitet som en til 40 000,- ja da har du en jobb framfor deg med rett valg av komponenter, software, tuning og masse styr. Og når du har alt i orden så starter du maskinen på nytt så plutselig begynner ting å hakke bittelitt på panoreringer uten at du har gjort noe. Så er det formatere, stresse, tweeke, tune og alt det der, og så kommer HD med nye krav, nye hovedkort, prosessorer, minne, grafikkort, drivere, avspillingssoftware, codecer og diverse

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Word!

Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    He he! Det er en sannhet med modofikasjoner. Skal du bruke en PC som DVD spiller og ha samme kvalitet som en til 40 000,- ja da har du en jobb framfor deg med rett valg av komponenter, software, tuning og masse styr. Og når du har alt i orden så starter du maskinen på nytt så plutselig begynner ting å hakke bittelitt på panoreringer uten at du har gjort noe. Så er det formatere, stresse, tweeke, tune og alt det der, og så kommer HD med nye krav, nye hovedkort, prosessorer, minne, grafikkort, drivere, avspillingssoftware, codecer og diverse

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Couldnt agree more. Det er pain in the ass bare å få PCen til å gi ut et videosignal som matcher skikkelig med projektor oppløsningen i hjemmekinoen min. Det blir fort mye tweaking ja.
    Man må også ha en ganske spesiell og dedikert PC for å komme rundt problemene med viftestøy etc. Som en allt i ett løsning i stua er den smidig, men slett ikke billig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Og det er det som i mine øyne er så fantastisk her. Jeg kjørte dette opp i ca 200" størrelse og ingen av oss kunne se kvalitetsfeil, utenom fra selve dvd platen.
    Må innrømme jeg blir litt skeptisk når du nevner at du ikke ser forskjell på kvalitets mellom forskjellige spillere når man drar opp bildet på en 200" duk. Grunnen til det er at et 16/9 lerret på 200" er i størresles orden høyere enn en standard 2,4m takhøyde, med henoldsvis billedhøyde ca 2.5m og en bredde på ca 4.4m (noes om gjør at det er få som har slike lerret størrelser i hjemmekinoen) og hvis man sammenligner forskjellige dvd spillere i disse bildestørrelsene, så er det vel nettop spillerens evne til å vise bildet fra forskjellige DVD kildemateriale som har betydning når dette skal oppskaleres, så da blir også utlaelser som "ingen av oss kunne se kvalitetsfeil, utenom fra selve dvd platen." litt vanskelige å tolke og få så mye god forståelse ut av synes jeg.

Har ikke prøvd den omtalte Lidl spilleren, så jeg sier ikke at du ikke har har dekkning for det du angir vertigo. En annen ting når man tester spillere er å sette opp utstyret slik at man er sikker på at man ser på "riktig" scaler som jobber med bilde. Dette er ikke alltid like enkelt når man snakker om forskjellige projektorer og plasma skjermer osv som kanskje har en helt annen native oppløsning på skjermen enn det oppskalerte signalet DVD spilleren sender ut. Det handler vel av og til om matching av utstyr (innstillinger, oppløsninger, frekvenser, overscan, kildematerialets mpeg komrimering osv) selv om man kjører bildet digitalt via HDMI, så jeg må si som han i post reklamen, hmmmm skeptisk.....

Det kreves ofte en del kunnskap om arbeids prinsipp fra de forskjellige bildeprosessorene, for å kjenne igjen deres styrker og svakheter for at man nettop skal kunne legge merke til deres styrker og svakheter, og når man først vet om disse og derfor legger merke til og ser disse tingene, da kan man begynne å sammenligne spillere og finne seg en favoritt som man liker feilene på bedre enn for en annen spiller.

Tror det ofte kan være forklaringen på at noen foretrekker billige spillere som fungerer godt i det oppsettet de selv har, og at det kan være vanskelig å bli enige med andre som opplever disse tingene på en helt annen måte.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bønna
    Couldnt agree more. Det er pain in the ass bare å få PCen til å gi ut et videosignal som matcher skikkelig med projektor oppløsningen i hjemmekinoen min. Det blir fort mye tweaking ja.
    Man må også ha en ganske spesiell og dedikert PC for å komme rundt problemene med viftestøy etc. Som en allt i ett løsning i stua er den smidig, men slett ikke billig.
    HTPCens evne til å settes opp til å kunne yte bedre enn de fleste DVD spillere, er vel nettop noe av dens styrke og dens svakhet, så det å heller velge en kompetent bildeprosessor med f.eks SDI inngang fra en moddet DVD spiller eller "stabil" og stillegående HTPC, det er vel ofte den beste løsningen, spesiellt når man skriver om DVD spillere i prisklasser på 40k osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er klart mange ting å vurdere, men min holdning til dette er at hvis en ved hjelp av noen utvalgte scener fra ulike DVD filmer ikke åpenbart ser forskjell mellom DVD spillere og en er fornøyd med det en ser, da er en i mål. Da kan en velge den spilleren som passer en best med andre kriterier. Da er det bare å sette seg ned å nyte filmen istedenfor å gå rundt med lupe for å lete videre etter eventuelle mikroskopiske forskjeller. :-D

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, da er det bare å drite å alle dyre dvd-spillere og gå på Lidl og kjøpe oss en Lidl dvd-spiller. Herlig! Verden er endelig et fint sted å leve igjen.... :-D

Det er 2 ting jeg aldri skal i livet mitt: Nr 1: Sette min fot i en Lidl butikk Nr 2: Handle klær på Fretex... Og slik var det...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..........Har brukt bla. a. Day after tomorrow, åpningscenene. Den hakker på min Oppo med siste Firm.
    Siden snøen begynte å falle på Sørlandet, falt det seg naturlig å se den filmen. Som en reminder på hvor ILLE det kanskje kan bli........

Det forekommer overhodet INGEN form for hakking eller artefakter i den åpnings-scenen i mitt oppsett.

Testutstyr:
    Mitshubishi HC3000 - kalibrert av Gorm - :-D
    Oppo DV971H - siste firmware
    Oppo kabel - DVI til HDMI - DIREKTE fra DVD til Projektor.

Du bør optimalisere ditt eget oppsett FØR du benytter deler av det som "referanser" for å teste andre produkter.

Kan du ikke linke til en internasjonal test, som viser hvor Lidl-produktet plasserer seg på rangstigen?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på den andre siden fantastisk at en spiller til 6-700 kr kan spille et "perfekt bilde". Begynner å lure på hva som er vitsen med å betale opptil 10 000kr for en spiller.
    Dette forumet er fullt av merkelige uttalelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Vil vel lett gi viftestøy i stuen og hva bruker du som fjernkontroll?
    En stillegående pc er tingen. Jeg har en vista media center pc. I tillegg har jeg også microsoft sitt media center keyboard hvis jeg vil gjøre noe utenfor media center delen.

Dual Core X2 4600+
    2GB minne
    700GB disk plass
    ATI X1900GT DVI m/hdcp utgang.
    Creative X-FI platinium Lydkort
    XBOX 360 HD-DVD Drev koblet til pcen.

Koblet til min 42" LG M4200C (har hdcp) monitor med dvi 1360x768.

Fjernkontrol er microsoft sin media center fjernkontroll.

Systemet passerer cyberlinks sjekk for både HD-DVD og bluray krav uten problemer (eneste at bluray spillern mangler da).

Ser HD-DVD med PowerDVD ultra 7.1
    Ser DVD, film og hører på musikk med media center interfacet.

Kvalitet er sinnsykt bra.

Har vært flere tester på dette på nettet. DVD spillere har ikke noe å stille opp med. Kvalitet fra nye gode skjermkort overgår det meste av dvd spillere.

Er jo Microsoft Certified System Engineer så er ikke så vanskelig å få dette til å virke hehe

Menne etter jeg begynte å se HD-DVD så syns jeg ikke så mye om kvaliteten på DVD.

BTW XBOX 360 HD-DVD støttes native i vista (vista innstalerer driver fra microsoft av seg selv for spillern).

ffdshow (SourceForge.net: Files) er i bruk for divx og xvid (satt på multiply pixels by 2 og noe annen prossesering). AC3 og DTS ut for disse formatene via SPDIF.
    Powerdvd ultra til HD-DVD og TS visning (eventuelt er elcard også god til ts). AC3 DTS ut via SPDIF.
    Foreløpig microsoft sin mpeg 2 decoder for DVD (AC3 og DTS ut via spdif)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kan du ikke linke til en internasjonal test, som viser hvor Lidl-produktet plasserer seg på rangstigen?
    Har ikke sett noen slik rating. De som lever av annonser vil vel helst ikke nevne denne spilleren... ;-)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Det er 2 ting jeg aldri skal i livet mitt: Nr 1: Sette min fot i en Lidl butikk Nr 2: Handle klær på Fretex... Og slik var det...
    Det er greit med prinsipper, men det er jo mulig man går glipp av noe på veien, hvis man setter på "skylappene".

Felles for disse to butikkene du nevner er det vel at det er viktig for kunden å være kvalitets bevisst for å gjøre de gode kjøpene, men slik er det vel i de fleste andre butikker og markedsplasser også, så.....

Har heller ikke Fretex som leverandør for det tøyet jeg går i for å si det sånn, men fretex har vel pr. deffiniosjon de samme kles leverandører som de butikkene man har valget mellom ellers, så da er vel gjennbruks tanken og de neggative aspektene rundt det som kanskje kan være bøygen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Det er 2 ting jeg aldri skal i livet mitt: Nr 1: Sette min fot i en Lidl butikk
    Og likevel være overbevist om at det ikke er butikken for deg?

Er selv vant med Lidl fra utlandet før de kom til Norge og det er flere ting man bør vite og som kan forvirre nordmenn:
    -Man finner ikke alt man trenger hos Lidl
    -Alle varer er ikke tilpasset norske ganer
    -Lidl har ofte kampanjeprodukter som man kun får tak i en eneste dag
    -De kan ha god kvalitet på varer selv om butikkinnredningen og prisene virker billige

De kjører ut kampanjeprodukter/lokkevarer som ofte har små volum 2 ganger i uken. I noen andre land er det 3 ganger i uken. Dette er helt forskjelig fra det vi er vant med i Norge. De prøver å bli en butikk #2 hvor kundene bare "må" innom minst en gang i uken.

Alt Lidl har er ikke like bra, men de har flere varer som andre norske forretninger ikke kan konkurrere med. Blandt annet har de meget god drikkeyoghurt. :-)

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ingen rangering, men en test:
    Test SilverCrest 6515 / 6516 :: HDTV-PRAXIS :: Das Internetmagazin in Sachen High Definition!

John Roger

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare har mine tvil om at denne Lidl-spilleren skal gruse langt dyrere spillere...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg bare har mine tvil om at denne Lidl-spilleren skal gruse langt dyrere spillere...
    Hva med å bruke øynene og teste spilleren.

Har du sett hvordan en datamaskin så ut i 1970? Ganske mye større enn den du sitter med nå og sikkert ikke 1 prosent av regnekraften. Det er ikke størrelsen det kommer an på.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fristet til å stikke å se om de har flere igjen, 2 butikker i nærheten.
    Noen som vet om den er sonefri?

Selger

Side 2 av 24 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •