LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 478
    Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, bare vertigo får til å komme nå så.... Veldig spent!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering:

14 dager etter at jeg leverte min Silvercrest på postkontoret,
    kunne jeg gå innom der igjen og hente en fabrikksoverhalt og fungerende spiller.

Dessverre hadde de ingen svarte spillere på lager i Norge, så jeg fikk en sølvfarget i bytte.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir utrolig spennende å se hva som kommer til å skje hos anfield. Er det noe sannhet i det Vertigo kommer med eller er det snakk om å bli EID på flatmark?

Vi venter i spenning!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Blir utrolig spennende å se hva som kommer til å skje hos anfield. Er det noe sannhet i det Vertigo kommer med eller er det snakk om å bli EID på flatmark?

Vi venter i spenning!
    Jeg TROR alle vil få seg en overraskelse.
    Jeg TROR Lidl spilleren vil vise seg å være 'over ævne' på plasma/LCD opp til 42''

Jeg TROR Lidl spilleren kommer fryktelig til kort på prosjektor og større lerret.

Time will show!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Spillereglene" er enda ikke fastsatt, men det som er helt klart er at spillerne skal testes mot projektor. Det er når man får blåst bildet opp i 100" at forskjellene virkelig kommer til syne. Det er lettere å "overse" artifakter og feil på en liten skjerm.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok skuffe dem som håper på en snarlig avklaring. Jeg har en meget travel arbeidsituasjon for tiden, men vi skal nok få noe til, så snart ting roer seg litt.

Neste helg har jeg allerede booket en demo på noen spennende høyttalere, og så får vi prøve å finne en dato som passer de involverte.

Når det gjelder kriterier til testen, så mener jeg øyet får avgjøre. Vi viser et klipp og deretter viser vi det samme klippet på den andre spilleren. Det kan være greit å ha to identiske disker og en HDMI svitsj slik at det går kortest mulig tid mellom hvert klipp. Det burde være en smal sak å finne eventuelle forskjeller. Det er vel ikke noen poeng å gjøre testen mer komplisert enn dette. Men kom gjerne med andre forslag.

Vi tar med klipp/dvd som vi mener kan være greie å bruke, og noe har sikkert verten også. Forøvrig så har jeg vært så heldig å fått 2 demodisker fra et velkjent medlem på forumet som sikkert både Anfield og Akto har personlig kjennskap til. Brukernavn vil jeg ikke oppgi i tråden, for da blir han bombardert med forespørsler. Kanskje Anfield kan høre med ham om vi kan få siste versjon av demodisk til anledningen om ikke du har den allerede.

Det kunne kanskje vært greit å ha med en tredje spiller, for som sagt, når jeg begynte testene her, så hadde jeg ikke i mine villeste fantasier trodd at jeg ville se Silvercrest prestere bedre enn spillere opp til 16 000kr. Så dersom jeg tar feil i at den er så bra, noe jeg er åpen for, så hadde det jo vært artig om den holdt følge med en spiller til eks 3-5 000 kr. Men vi trenge ikke gjøre dette for komplisert, det er bare en tanke.

Ellers så mener jeg alle parter bør gå mot testen til åpent sinn og ikke være forutinntatt. Det lover i alle fall jeg å gjøre.

Må jeg spise mine ord? Tror det er mange som håper på dette. Følg med i denne spennende tråden for oppdatering.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget en uhøytidelig avstemning. Så lodder vi stemingen her.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Jeg TROR alle vil få seg en overraskelse.
    Jeg TROR Lidl spilleren vil vise seg å være 'over ævne' på plasma/LCD opp til 42''

Jeg TROR Lidl spilleren kommer fryktelig til kort på prosjektor og større lerret.

Time will show!
    Jeg bruker prosjektor selv, og har testet spilleren på flere prosjektorer. Jeg kan bekrefte at det ikke er noen mangler selv på meget stort bilde.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster dette bare for å få oppdateringene på e-post

Dette må jeg følge med på

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Poster dette bare for å få oppdateringene på e-post
    ...og hva tror DU valget "Trådverktøy" øverst på siden er til da...? :-|... ;-)

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg bruker prosjektor selv, og har testet spilleren på flere prosjektorer. Jeg kan bekrefte at det ikke er noen mangler selv på meget stort bilde.
    Jeg kan bekrefte det vertigo sier her om at det ikke er noen mangler på den selv på stort bilde.

Vi bør vel også prøve på å få til en blindtest på spillerne når vi skal vurdere bildet på de?

Ja jeg er spent på hva som blir resultatet av testen og lover å stille med ett åpent sinn:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    ...og hva tror DU valget "Trådverktøy" øverst på siden er til da...? :-|... ;-)
    Sorry, har aldri tenkt på det.. ops: ops:

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Har laget en uhøytidelig avstemning. Så lodder vi stemingen her.
    kanskje du bør skrive om spørsmål 3 til ".....godt (& kort) kjøp..."

Noen har jo bare fått ha gleden av denne spilleren omtrent like lenge som Soft-light boksen i kjøleskapet...........

Hvis dere skal teste flere billige, så vil jeg forselå:
    Pioneer 696
    Oppo 980 (uten Faroudja)

Og, a little higher on the price range:
    Meridian 596

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg kan bekrefte det vertigo sier her om at det ikke er noen mangler på den selv på stort bilde.

Vi bør vel også prøve på å få til en blindtest på spillerne når vi skal vurdere bildet på de?

Ja jeg er spent på hva som blir resultatet av testen og lover å stille med ett åpent sinn:-)
    Hvordan testen skal foregå kan vi sikkert diskutere i timesvis. Min mening er at en blindtest i utgangspunktet er unødvendig. Klarer vi ikke å se tydelige forskjeller mellom spillerne på det materialet vi vanligvis bruker, så har Silvercresten "vunnet" en stor seier allerede der. Kjente klipp på originaldiscer og testdisker fra HQV er allerede lagt klare og spillerne skal få litt å bryne seg på.

Når det gjelder spillerne vi vil bruke, så er en Pioneer 696 og min egen Sony BDP-S1 allerede klar. Vi jobber også med en Pioneer 989, samt om mulig en spiller til. Da bør startfeltet være dekket opp.

Åpent sinn skal jeg love deg å stille med. Som jeg har sagt tidligere, er Silvercresten så fantastisk som det er opplyst at den er i denne tråden, så skal jeg også tore å si det. Men dersom den ikke er like god, så skal du være trygg på at det også blir sagt... ;-)

Gjør også oppmerksom på at vi kun kommer til å bedømme ren bildekvalitet. "I forhold til prisen" er litt meningsløst i denne forbindelse, da denne vurderingen blir opp til hver enkelt å gjøre. Noen bruker glatt 10-20k ekstra på å bytte en projektor med relativt små bildekvalitetsforskjeller, mens andre kvier seg får å betale noen hundrelapper mer. Best bilde vinner! Enkelt og greit...

Ellers så har Gorm i dag også fattet interesse for dette lille eksperimentet, og stiller sin Arcam DV139 til disposisjon mot å få være med på opplegget. Så da får vi avklare dato og om vi gjør hele "testen" hos Gorm eller hos meg.

To be continued....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg tror dette er vanskelig å få til med tanke på OSD. Men ikke umulig, vi må nok være "blindfolded" i så fall.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    kanskje du bør skrive om spørsmål 3 til ".....godt (& kort) kjøp..."
    Vet ikke om det er mulig å skrive om spørsmål etter det er i gang, og det blir uansett ikke riktig for de som har svart.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield

1. Min mening er at en blindtest i utgangspunktet er unødvendig. Klarer vi ikke å se tydelige forskjeller mellom spillerne på det materialet vi vanligvis bruker, så har Silvercresten "vunnet" en stor seier allerede der.

2. Gjør også oppmerksom på at vi kun kommer til å bedømme ren bildekvalitet. "I forhold til prisen" er litt meningsløst i denne forbindelse, da denne vurderingen blir opp til hver enkelt å gjøre. Best bilde vinner! Enkelt og greit...

3. Så da får vi avklare dato og om vi gjør hele "testen" hos Gorm eller hos meg.
    Har kortet ned quoten noe for å lettere kunne svare, samt nummerert den.

1. Enig med det.
    2. Ditto
    3. Vi kan like lett komme til Oslo som til Arendal. Jeg tror vi kjører over uansett. HVordan er føret på fjellet?

Ellers så bør vi muligens begrense antall spillere noe. Men jeg har stor tro på Silvercrest spilleren, så at den slår flere merker er ikke negativt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo legge til at det ikke er bare tro jeg har på Silvercresten. Jeg har testen den i virkeligheten opp i mot andre spillere, og funnet et bedre bilde på Silvercresten.

Men det er jo mulighet for at det er noe jeg ikke klarer å se. Jeg vet allerede at det skal et trenet øye til for å merke endel problemer med bildet. Kanskje jeg ikke er klar over alt jeg skal se etter? Og vil jeg gå fra denne testen etter å ha blitt tatt i skole, og sporentreks kjøpe en spiller til 10 000kr, fordi jeg bare ser feil jeg ikke har sett før?

Jeg vet at jeg ble litt på den måten etter å ha brukt Zoneplayer på PC. Jeg lærte meg å stille inn alle mulige ting, og satt bare å så nye feil, og letet etter måter å forbedre bildet på. Før dette var jeg lykkelig uvitende om bildekvaliteter. Etter dette kunne jeg knapt se på andre programmer på min eller andres PCer uten å finne feil i bildet.

Men er det noe poeng i å trene seg opp til å se noe som "vanlige folk" ikke ser?

Man kan jo lytte til et hi-fi anlegg til 1000kr med alt i ett. Det kan se ut som et godt kjøp på papiret, men ved sammenligning mot et anlegg til 30 000kr så blir det åpenbart hva som er best. Men ikke for alle. Noen er lykkelig uvitende om at det finnes slike forskjeller. Men det er jo en høyere grad av nytelse, når man har et anlegg som fungere bra. Er det på samme måte med bilde?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvordan testen skal foregå kan vi sikkert diskutere i timesvis. Min mening er at en blindtest i utgangspunktet er unødvendig. Klarer vi ikke å se tydelige forskjeller mellom spillerne på det materialet vi vanligvis bruker, så har Silvercresten "vunnet" en stor seier allerede der. Kjente klipp på originaldiscer og testdisker fra HQV er allerede lagt klare og spillerne skal få litt å bryne seg på.

Når det gjelder spillerne vi vil bruke, så er en Pioneer 696 og min egen Sony BDP-S1 allerede klar. Vi jobber også med en Pioneer 989, samt om mulig en spiller til. Da bør startfeltet være dekket opp.

Åpent sinn skal jeg love deg å stille med. Som jeg har sagt tidligere, er Silvercresten så fantastisk som det er opplyst at den er i denne tråden, så skal jeg også tore å si det. Men dersom den ikke er like god, så skal du være trygg på at det også blir sagt... ;-)

Gjør også oppmerksom på at vi kun kommer til å bedømme ren bildekvalitet. "I forhold til prisen" er litt meningsløst i denne forbindelse, da denne vurderingen blir opp til hver enkelt å gjøre. Noen bruker glatt 10-20k ekstra på å bytte en projektor med relativt små bildekvalitetsforskjeller, mens andre kvier seg får å betale noen hundrelapper mer. Best bilde vinner! Enkelt og greit...

Ellers så har Gorm i dag også fattet interesse for dette lille eksperimentet, og stiller sin Arcam DV139 til disposisjon mot å få være med på opplegget. Så da får vi avklare dato og om vi gjør hele "testen" hos Gorm eller hos meg.

To be continued....
    Dette kommer til å bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen muligheter for å fremskaffe en Denon modell? Denon har vært diskutert mye i denne tråden og jeg mener det er relevant.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært en voldsom respons på undersøkelsen. En takk til de som har svart, det er gøy å se at så mange har en mening. Men jeg tenkte litt på dem som ikke har en mening. Skal de gå glipp av all morroen?

Noen som vet hvordan jeg kan legge til et valg til i undersøkelsen? Vil gjerne ha med:

"Ingen aning hvem som er best, men skal bli artig å se resultatet. "

Jeg tror det er mange som ikke vet eller tror noe, men vil vite.

Hvem vil ikke spare penger? Det er da ikke hver dag man får en Mercedes til 10% av veiledende. Hurra for Lidl, kvalitet til folket!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli artig å se resultatet av en slik test ja, selv om jeg allerede har sett Lidl-spilleren i aksjon. Da på en flatskjerm med middels god innebygget bildeprosessor og opp mot en DVD-spiller som var meget godt kalibrert. Det var en kort seanse, men å se Robbie Williams sitt "referanse"-opptak ga ingen rom for tvil....selv for de som var der og ikke hadde "gullsyn".

Anbefaler at den blir testet mot en godt "kalibrert" Denon DVD-3939, eller kanskje Pioneer DV-989.

Side 19 av 24 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •