LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er påfallende hvor stille du ble når du tidligere ble spurt om du jobbet i Lidl.

Og ja jeg har testet Lidl spilleren, men ikke i min egen stue. Det var imidlertidig nok til å skjønne at den ga bra bilde for pengene, var åpenbart av elendig byggekvalitet og at du snakker over din viten når du hevder at den er like bra/bedre enn spillere til 10-15k.

Jepp, i allefall de første 14 dagene den fungerte.... For oss andre "udødelige", så får vi bare bite i det sure eplet og legge på noen hundrelapper for å få noe som holder.
    Jeg jobber ikke i Lidl.

Endelig en inrømmelse fra en kritiker om at bildet var litt bra likevel. Etter bare 340 poster. Hurra!

At den bare virker i 14 dager, faller på sin egen urimelighet. Det er jo garanti og man får ny spiller eller utbedret den gamle.

Kan være enig i at byggekvaliteten virker billig, men den koster jo ikke allverden. Kos deg med din dyre spiller, og la oss andre kose oss med denne og tanken på at vi har fått svært mye for pengene.

Beklager skrivefeilene i første post. Jeg kjørte den gjennom word før den ble lagt ut, så det er dumt at ikke det er et mindre problem. Men jeg står altså maktesløs, så lenge ikke jeg ser det selv. Men mine meninger står jeg for. Skulle det være noen faktafeil, så er jeg sikker på at jeg ville få det påpekt og jeg vil da rette det opp. Det er menneskelig å feile, men guddommelig å tilgi.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    . Det er menneskelig å feile, men guddommelig å tilgi.
    Men etter din anmeldelse av Silvercrest'en er den jo nærmest for 'guddommelig' å regne, eller? Dessverre så viser det seg å være en 'plastik-Buddah';omtrent så lang levetid som et stearinlys formet som en Buddah-statue...........når vi først snakker 'guddommelig'

hehe - no offence

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    'plastik-Buddah';omtrent så lang levetid som et stearinlys formet som en Buddah-statue

Det er en god stund siden jeg har flirt så mye gitt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var morsomt, og det tilfører denne tråden mye. Takker for innspill.

Har gjort små endringer i første post, for å komme i møte påstander om stavefeil. Håper det er litt bedre.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en spiller til meg du, vertigo. Så skal jeg teste den i mitt oppsett. Arendal er også med sikkert med. Han er rimelig kritisk. Så er den bedre enn våre spillere skal jeg love deg at vi bytter. Er den derimot ikke det, skal du få vite det og...

De hadde nemlig ingen flere på min lokale LIDL-butikk, og da "kaster jeg hansken" da det er billigere å fly en spiller hit enn meg til deg... ;-)

Hilsen
    "en som vil vite"

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer gjerne nedover på en shoot-out. Vertigo; la oss si det slik. Du tar bil ned til Arendal. Så tar vi en shoot-out i sjokko-bunkeren til Anfield, og har du rett i at spilleren din er bedre enn en spiller vi plukker ut til inntil 10.000,- refunderer vi alle reiseomkostninger (hvis det er greit for Anfield. Edit; hvis ingen er interessert i å spleise betaler jeg hele pakka selv). I tillegg kan du sole deg i glansen. Vi er alle trivelige folk, og ser frem til å teste den

Edit 2: Kriteriene for shoot-outen diskuterer vi i denne tråden før vi møtes, slik at vi har alt på det tørre.

Edit 3: Har du ikke bil eller førerkort kan du ta fly fra Bergen til Kristiansand. Det koster 380,- hver vei hvis vi bestiller i god tid. Vi henter deg på Kjevik, og returnerer deg på samme måte. Samme betingelser her som om du kjører bil.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Send en spiller til meg du, vertigo. Så skal jeg teste den i mitt oppsett. Arendal er også med sikkert med. Han er rimelig kritisk. Så er den bedre enn våre spillere skal jeg love deg at vi bytter. Er den derimot ikke det, skal du få vite det og...

De hadde nemlig ingen flere på min lokale LIDL-butikk, og da "kaster jeg hansken" da det er billigere å fly en spiller hit enn meg til deg... ;-)

Hilsen
    "en som vil vite"
    Det kommer spillere i butikkene i neste uke Lidl Online

Så kan du gå å kjøpe deg en selv Anfield å bli imponert du også :-)
    Mvh bigtor

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig en inrømmelse fra en kritiker om at bildet var litt bra likevel. Etter bare 340 poster. Hurra!
    Bra til prisen. Noe annet har vel aldri blitt sagt hverken av meg eller andre. Slik du fremstiller det, er den verdens beste. Det er et *lite* hopp fra "bra til prisen" og "perfekt bilde".

At den bare virker i 14 dager, faller på sin egen urimelighet. Det er jo garanti og man får ny spiller eller utbedret den gamle.
    Pluss bensin/reisekostnader, tapt fritid/arbeistid (lønn), ventetid uten DVD-spiller (ved reprasjon) osv osv.

Det er noe som heter at det kan fort bli dyrt å kjøpe billig.

Kan være enig i at byggekvaliteten virker billig, men den koster jo ikke allverden. Kos deg med din dyre spiller, og la oss andre kose oss med denne og tanken på at vi har fått svært mye for pengene.
    Ja, la oss bare kose oss alle sammen..... vi og våre vrangforestillinger....

Det er menneskelig å feile, men guddommelig å tilgi.
    Du er herved tilgitt for alle dine synder.

Har gjort små endringer i første post, for å komme i møte påstander om stavefeil. Håper det er litt bedre.
    Regnet med at det var mine "påstander" du henviser til, dog jeg har aldri snakket om stavefeil.

Vil du ha noe konkret feil å forholde deg, så er det blant annet din påstand at PS3 er en av de beste DVD-spillerne på markedet. Du sier at du har testet de fleste spillerne på markedet, og dine påstander er også (i allefall har vært?) at Lidl-spilleren hevder seg mot spillere til 10-15k. Jeg har både Pioneer DV-989 og PS3, og selv på en plasma er det klasseforskjell mellom PS3 og DV-989...da til Pioneer sitt favør. Ikke overraskende. Lidl er kanskje best til prisen, men best på markedet er det vel ganske klart at den ikke er.

Videre spekuleres det i "guiden" din om andres forum-medlemers kunnskap rundt DVD-spillere, mens du selv poengterer at "du har testet det det meste på markedet". Noe arrogant kanskje når du ikke kjenner andre medlemmers bakgrunn?

Videre skriver du: "Noen av kritikerne på forumet mener nemlig at de både ser og hører bedre enn oss vanlige mennesker"....

Ikke lett å ta slikt vås seriøst. Kan du forøvrig vise til hvem "kritikere" som hevder slikt?

Det var en start, og det er vel neppe vits i grave dypere siden du åpenbart lukker ørene for all kritikk ang denne dvd-spilleren.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor

Ok. De pengene skal jeg diske opp. Og teste for min egen del. Faren med dette i ettertid er derfor uansett om jeg kommer til motsatt konklusjon enn vertigo så vil mine argumenter mest sannsynlig falle til stengrunn, med mulige beskyldninger om litt av hvert. Derfor, i lys av dette er følgende et meget interessant forslag:

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg kommer gjerne nedover på en shoot-out. Vertigo; la oss si det slik. Du tar bil ned til Arendal. Så tar vi en shoot-out i sjokko-bunkeren til Anfield, og har du rett i at spilleren din er bedre enn en spiller vi plukker ut til inntil 10.000,- refunderer vi alle reiseomkostninger (hvis det er greit for Anfield. Edit; hvis ingen er interessert i å spleise betaler jeg hele pakka selv). I tillegg kan du sole deg i glansen. Vi er alle trivelige folk, og ser frem til å teste den :grin:

Edit 2: Kriteriene for shoot-outen diskuterer vi i denne tråden før vi møtes, slik at vi har alt på det tørre.

Edit 3: Har du ikke bil eller førerkort kan du ta fly fra Bergen til Kristiansand. Det koster 380,- hver vei hvis vi bestiller i god tid. Vi henter deg på Kjevik, og returnerer deg på samme måte. Samme betingelser her som om du kjører bil.
    På denne måten vil vi ha avtalt alle ting på forhånd. Trådstarter har ingen økonomiske forpliktelser til testen, vi dekker reise og kjøper egen spiller. Og vertigo, du må gjerne ta med en kompis (bigtor) slik at den ene parten ikke blir undertallig.

Jeg har ingen problemer med å "put my money were my mouth is". Har du?

Skal vi bare gå igang med å definere kriterier med en gang?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ok. De pengene skal jeg diske opp. Og teste for min egen del. Faren med dette i ettertid er derfor uansett om jeg kommer til motsatt konklusjon enn vertigo så vil mine argumenter mest sannsynlig falle til stengrunn, med mulige beskyldninger om litt av hvert. Derfor, i lys av dette er følgende et meget interessant forslag:

Opprinnelig skrevet av akto

Jeg kommer gjerne nedover på en shoot-out. Vertigo; la oss si det slik. Du tar bil ned til Arendal. Så tar vi en shoot-out i sjokko-bunkeren til Anfield, og har du rett i at spilleren din er bedre enn en spiller vi plukker ut til inntil 10.000,- refunderer vi alle reiseomkostninger (hvis det er greit for Anfield. Edit; hvis ingen er interessert i å spleise betaler jeg hele pakka selv). I tillegg kan du sole deg i glansen. Vi er alle trivelige folk, og ser frem til å teste den

På denne måten vil vi ha avtalt alle ting på forhånd. Trådstarter har ingen økonomiske forpliktelser til testen, vi dekker reise og kjøper egen spiller. Og vertigo, du må gjerne ta med en kompis (bigtor) slik at den ene parten ikke blir undertallig.

Jeg har ingen problemer med å "put my money were my mouth is". Har du?

Skal vi bare gå igang med å definere kriterier med en gang?
    Si gjerne i fra hvis det behøves økonomisk støtte. Kan på beste Mafia-vis legge igjen en konvolutt med penger diskret merket på YX'en eller Statoil på Fetsund til Akto

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor

Tror det dessverre ikke er den. Har ikke HDMI kontakt.

Hadde det vært den, måtte jeg nok aliert meg med en i nærheten av en LIDL butikk. HåkonN: bor ikke du i Mysen som jo har LIDL butikk?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Tror det dessverre ikke er den. Har ikke HDMI kontakt.

Hadde det vært den, måtte jeg nok aliert meg med en i nærheten av en LIDL butikk. HåkonN: bor ikke du i Mysen som jo har LIDL butikk?
    Nei, jeg bor nok desverre forholdsvis langt fra Mysen. Men det er kanskje noen i Oslo/omegn....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med glede på besøk for å teste denne spilleren. Jag kan ikke reise umiddelbart, men tar en dialog med bigtor og verten, så blir vi nok enig om noe.

Det kan godt hende at jeg må svelge mine ord, og at jeg lærer mye nytt.

Jeg tror inntil videre på mine øyne, så får vi se..... Jeg har alltid ment at det man ikke kan se, er heller ikke tilstede.

Gleder meg.

Intermediate tomsavini sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med glede på besøk for å teste denne spilleren. Jag kan ikke reise umiddelbart, men tar en dialog med bigtor og verten, så blir vi nok enig om noe.

Jeg tror inntil videre på mine øyne, så får vi se..... Jeg har alltid ment at det man ikke kan se, er heller ikke tilstede.

Gleder meg.

Både kult og sporty at du stiller opp Vertigo!
    Meget bra...

Veldig spennede å høre mer om det der

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gleder meg.
    Strengt tatt kan ting være tilstede selv om du ikke ser det på normal sitteavstand, men da betyr det jo heller ingenting. Eventuell forskjell må jo vurderes iht normal bruk og sitteavstand.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nei, jeg bor nok desverre forholdsvis langt fra Mysen. Men det er kanskje noen i Oslo/omegn....
    Jeg mente å ha fått med meg at du bodde på Mysen, men det er nok jeg som har lest feil

Uansett var det ikke veldig seriøst ment, bare en munter kommentar :-o

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, dette ble skikkelig interessant. Gleder meg virkelig til resultatet av denne "shootout'en" dersom det blir noe av. Kanskje taperen kan spise en sur sokk eller noe? Gjøre det hele enda litt mer spennende

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette høres spennendes ut! Må nesten tipse vg og dagbladet! hehe

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det å ligne noe. Blir nesten litt revet med selv, men føler allerede nå at følgende review kommer: "Lidl-spilleren leverer et særdeles godt bilde i sin prisklasse. Imidlertid så finnes det (heldigvis) ennå en markant forskjell i ren bildeprosessering på en spiller til 400 og 10.000 når det gjelder panoreringer..." Eller noe slikt. Blir uansett gøy å se hva DERE mener / skriver.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Nå begynner det å ligne noe. Blir nesten litt revet med selv, men føler allerede nå at følgende review kommer: "Lidl-spilleren leverer et særdeles godt bilde i sin prisklasse. Imidlertid så finnes det (heldigvis) ennå en markant forskjell i ren bildeprosessering på en spiller til 400 og 10.000 når det gjelder panoreringer..." Eller noe slikt. Blir uansett gøy å se hva DERE mener / skriver.
    Eller kanskje noe slikt: "Vi gir oss ende over, og konstanterer at kvalitet ikke lenger koster. Sjelden har vi sett slik bildekvalitet i en DVD-spiller, kanskje med unntak av toppmodellene til Denon, Pioneer & Co. Men da snakker vi om spillere som selges til 20-30 ganger prisen av Lidl sin billigspiller. Og lyden? Fantastisk, med et stereperspektiv og et detaljnivå det er til å få hakeslipp av. Selv våre kritiske ører måtte gi tapt. Hjemmekino har fått en ny referansespiller i gården, og den heter Lidl. Vi kan ikke noe annet enn å gratulerer.... Løp og kjøp!"

Tror nok jeg legger pengene i din antagelse i steden, det er i allefall sånn omtrent min (lille) erfaring med denne spilleren.

Side 18 av 24 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •