LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 478
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av entypiskkritiker
    eg tror kanskje at ein spiller til 10,000 hadde grust denne.... men det er min mening
    Dette er en typisk uttalelse fra en som ikke har testet noe som helst, men gjerne uttaler seg fritt. Dette er typisk for kritikerne i denne tråden.

Han er invitert på shootout, men ville ikke stille.

Den eneste sannheten er den man kan se og erfare selv. Tester og artikler i blader er bra, men det beste er å se selv. Jeg har vel egentlig sagt hele tiden, at man må teste selv. Ingen har tapt noe som helst på dette, bortsett fra dem som har rotet bort kvitteringen. De får takke seg selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten linke til denne siden da det absolutt er relevant for denne tråden.

http://avforum.no/forum/generell-vid...de-bilder.html

Jeg gjør igjen oppmerksom på at første post er oppdatert med relevant informasjon.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Den eneste sannheten er den man kan se og erfrare selv. Tester og artikler i blader er bra, men det beste er å se selv. Jeg har vel egentlig sagt hele tiden, at man må teste selv. Ingen har tapt noe som helst på dette, bortsett fra dem som har rotet bort kvitteringen. De får takke seg selv.
    Men Vertigo, folk har etterhvert erfart at spilleren stopper å fungere etter noen måneder. Det er vel og bra med fint bilde og lav pris, men når man erfarer at produktet ikke varer så må du ha forståelse for at folk velger vekk slike produkter?

Og ikke alle bor 5minutter unna en Lidl butikk. Transport er heller ikke gratis og det er ganske irriterende å stadig måtte gå til Lidl for å bytte?

- "hva skal du gjøre i helgen?"
    - "tja, tenke å ta en tur på pub'en, en tur i skogen med ungene og kanskje snekre videre på gjerdet"
    - å, det høres koselig ut
    - "hva skal du da?"
    - "Å, du vet - på fredag skal jeg kjøre de 10 milene til Lidl for å bytte 'verdens beste DVD spiller'
    - "på lørdag da? blir du med på fotballpuben?"
    - "å, du vet - da må jeg også til Lidl for å bytte igjen..........."
    - ja, men på søndag da?
    - da må jeg nok bruke tiden min på å skrive klagebrev til Lidl eller Silvercrest etter å ha prøvd 4 spillere som alle streiker etter litt bruk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til pris, så er den vel det. Men jeg har tidligere sagt at jeg skal moderere meg, når kritikerne tester denne spilleren opp i mot andre spillere og forklarer meg hva som er bedre eller dårlige på bildebehandling.

Så vil jeg reprodusere testen, sammen med et testpanel med minst to andre nøytrale personer, og selvfølgelig moderere meg.

At ikke flere av kritikerne her har giddet å gjøre dette etter 320 poster, er jo nesten utrolig.

Vi kan også arrangere en shootout i Bergen eller Oslo, og deretter kåre en vinner. Men dette har jeg invitert til før, og ingen har våget å stille, sikkert i frykt for et nederlag for sin dyrebare DVD spiller. Det er vel de færreste som ønsker sine illusjoner knust etter å ha kastet bort en hel haug med penger på en elendig DVD spiller. Å bli gruset av en spiller til 400 kr er jo direkte flaut.
    Nå er det vel flere enn deg som har testet denne? Og de har jo ikke alltid vært like begistret som deg. Disse testene er kanskje ikke "gyldige" for deg? Kanskje en av kriteriene dine er at man skal sitte på fanget ditt og teste den opp mot andre spillere?

Man behøver nemlig ikke teste denne spilleren, for å vite at den ikke er verdens beste dvd spiller. Det holder å lese tilbakemeldingen fra mange her inne. Hvorfor skal andre sine tilbakemeldinger være av mindre verdi enn dine? Forstår jo det at du har gode erfaringer med spilleren og at noe av poenget ditt med at man skal teste selv.... Ser derimot ingen god grunn til å sløse bort kr 400 - 600 på noe jeg ikke har behov for. Har en Denon 2930 i stua som er knallgod og en helt ok Toshiba SD370 (kostet vel kr 795 hos El-Kjøp for en tid tilbake) på soverommet. Jeg er uansett ikke intresert i å kjøpe et produkt som er så til de grader bruk-kast-få ny av LIDL-bruk-kast-få ny av lidl som jeg også ikke har brukt for. Det er noe du ikke kan skyve under stolen at dette produktet ikke holder lenge om gangen, selv om etter dine personlige erfaringer tilsier noe annet.

Reagerer på siste delen av innlegget ditt. Kom ikke med den at man ikke ønsker sine ilusjoner knust på fordi man har "kastet bort en haug med penger" på en dvd spiller som er dyrere - at dette er grunnen til at man ønsker å være med på en shootout? En taktikk du har brukt for å sette mennesker som bruker mer penger enn deg i dårlig lys gjennom hele tråden. Tror faktisk mange ikke gidder å kaste bort tiden sin på en slik "shootout" med LIDL spilleren, dem vet det er dø-født for Silvercrest spilleren. Dem bryr seg rett og slett ikke om dine påstand og finner den rett ut latterlig. En av de svært få som ikke har innsett det er vel nettopp deg Vertigo.

Uansett tar jeg denne tråden med et smil! Man skjønner jo at det er nærmest på "pure f..." at du forsvarer Silvercrest med med nebb og klør i blandt. Alikevel skal du på en rar måte alikevel ha kreditt for å stå på meningene dine Verigo, derimot kanskje "litt" ydmykhet hadde vært på plass i blandt? Er jo enig med deg at å bruke så lite penger som mulig er greit, men jeg setter kvalitet høyt og liker at jeg kan vite at i kveld kan jeg se film uten å måtte gå i skapet for å finne frem min reserve spiller.

Nå er jo markedet for spillere med HDMI under kr 500 relativt lite. Kanskje LIDL/Silvercrest spilleren er verdens beste spiller i klassen: "Spillere til under 500 kr som man ikke kan forvente holder over 2 måneder."

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Alikevel skal du på en rar måte alikevel ha kreditt for å stå på meningene dine Verigo, derimot kanskje "litt" ydmykhet hadde vært på plass i blandt?
    Ikke truffet mange Bergensere, har du vel

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport

Man behøver nemlig ikke teste denne spilleren, for å vite at den ikke er verdens beste dvd spiller.

Tror faktisk mange ikke gidder å kaste bort tiden sin på en slik "shootout" med LIDL spilleren, dem vet det er dø-født for Silvercrest spilleren. Dem bryr seg rett og slett ikke om dine påstand og finner den rett ut latterlig. En av de svært få som ikke har innsett det er vel nettopp deg Vertigo.

Her har du problemet i et nøtteskall. Folk gidder ikke teste selv og de synes mine påstander er latterlig. Det er jo ikke mulig at dette produktet er bedre enn det de har kjøpt til 10 000kr. Eller er det det?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke mulig at dette produktet er bedre enn det de har kjøpt til 10 000kr. Eller er det det?
    Nei, det er jo umulig når de tar kvelden etter 2 mnd og det ikke er sporadiske 'mandagsapparater', men nærmest å betrakte som normalen.........

På den annen side: om et mandagsapparat til 10000 skulle ta kvelden så ville nok frustrasjonen være noe større enn et apparat til 500,-

Kos deg med Silvercersten du, Vertigo - så lenge den varer. Jeg koser meg med min Oppo så lenge den varer. Så kan du&jeg rusle ut og kjøpe oss nye, up-to-date spillere om en stund, mens de som har kjøpt til 10.000 må sitte der om noen år med sin flotte spiller som dessverre er gått ut på dato........ hehe

ps! no offence

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du problemet i et nøtteskall. Folk gidder ikke teste selv og de synes mine påstander er latterlig. Det er jo ikke mulig at dette produktet er bedre enn det de har kjøpt til 10 000kr. Eller er det det?
    Synes det kanskje er vel så lattelig at du bruker tiden din på å forsvare denne billige bruk og kast etter 14 dager Lidel spilleren vertigo. Forsåvidt ikke noe galt med å kunne nøye seg med den spilleren som det virker som du gjør, men den ville ikke fungert noe serlig bra i mitt hjemmekino oppsett samme hvor bra pris/ytelse den mot formodning kunne frembringe, vs 10 000kr DVD spillere.

I disse dager er det vel ikke så mange som har fulgt med i "kilde avspillings timen" og som f.eks har HDready og Full HD skjermvisnings enheter som kjøper 10 000 kr DVD spillere heller.

Ikke når bilde og lyd kvalitet betyr noe og når man f.eks kan kjøpe BD eller HD-DVD spiller med meget gode SD DVD avspillings egenskaper i tilegg til native 1080P HD avspilling.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke truffet mange Bergensere, har du vel
    Ha ha ha. Dagens Vertigo! Har bodd 3 år i Bergen, så du er inne på noe her.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes det kanskje er vel så lattelig at du bruker tiden din på å forsvare denne billige bruk og kast etter 14 dager Lidel spilleren vertigo.
    Er dette en setning? Virker som om du er noe oppkavet og styrt av følelser. Anbefaler å se en god film og slappe av litt. DVD spiller velger du selv. Ha en fin kveld.

Synes denne linken er litt artig, vet at den er postet før på forumet, men likevel.
    Annoyances.org - How many forum members does it takes to change a light bulb?

Har forøvrig oppdatert første post.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne linken er litt artig, vet at den er postet før på forumet, men likevel.
    Annoyances.org - How many forum members does it takes to change a light bulb?

Har forøvrig oppdatert første post.
    Vertigo, a specific type of dizziness, is a major symptom of a balance disorder. It is the sensation of spinning or swaying while the body is stationary with respect to the earth or surroundings. There are two types of vertigo: subjective and objective. A person experiencing subjective vertigo feels a false sensation of movement. When a person experiences objective vertigo, the surroundings will appear to move past his or her field of vision.

Og Lidl spilleren som "verdens beste"? Delusion - Wikipedia, the free encyclopedia

Artig å se at folk fortsatt holder stand i denne tråden.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at mange har vært uheldige med kvaliteten, men min fungerer fremdeles uten noen problemer.

Den spiller av alt jeg ønsker å få spilt av (tar riktignok ikke en ekstern harddisk via USB, men hvilken spiller klarer det?) og gir ut alle signaler/formater jeg trenger med meget bra kvalitet.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Den spiller av alt jeg ønsker å få spilt av (tar riktignok ikke en ekstern harddisk via USB, men hvilken spiller klarer det?)
    tja, Oppo 980 og 970 klarer det ihvertfall...............

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Kan Oppo-spillerne avspille Video_TS mapper fra ekstern disk tilkoblet via USB?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min spiller funker også fremdeles (dog den tredje spilleren), dritbra bilde / elendig lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vertigo, a specific type of dizziness, is a major symptom of a balance disorder. It is the sensation of spinning or swaying while the body is stationary with respect to the earth or surroundings. There are two types of vertigo: subjective and objective. A person experiencing subjective vertigo feels a false sensation of movement. When a person experiences objective vertigo, the surroundings will appear to move past his or her field of vision.
    Er dette enda et forsøk på mobbing? Det har du tidligere har holdt på med i denne tråden (http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...ml#post630291), samt vært farlig nær i en del andre tråder. Det virker som du slipper unna med mobbing på grunn av at du er relativt oppegående og har tusenvis av innlegg i forumet.

Har også lagt merke til at du er "etter" meg i de fleste tråder der jeg uttaler meg om noe, og forsøker å finne feil, eller å mene det motsatte av meg. Du skal selvfølgelig få lov til å stille spørsmål ved mine meninger og vurderinger.

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Og Lidl spilleren som "verdens beste"? Delusion - Wikipedia, the free encyclopedia
    Regner med at du nå endelig har testen denne spilleren selv, når du sier at jeg lider av vrangforestillinger.

Var ikke bildet bra nok for deg? Hva var det eventuelt som ikke var godt nok? Mener du at ikke denne spilleren gir utrolig mye for pengene?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er påfallende hvor stille kritikerne blir når man spør om de faktisk har prøvd spilleren. Det har nesten ingen av dem. Men de føler seg åpenbart kompetent til å uttale seg om alle aspekter ved den. Jeg tror vi kan slå fast at de ikke vet hva de snakker om.

Det er heller ingen som har våget å stille på shootout, og det tyder jo på at mange har en berettiget mistanke om at spilleren deres hadde kommet til kort mot denne.

Men husk: Dette produktet er ikke "godkjent" av de med gullører. Må vite at drivverk og komponenter helst skal være laget av diamanter eller gull, for alle vet jo at det som ikke er dyrt og flott, det vil aldri være godt.

Men for vanlige dødelig var det jo hyggelig for at vi en gang fikk mye for pengene.

Har oppdatert første post

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er påfallende hvor stille kritikerne blir når man spør om de faktisk har prøvd spilleren. Det har nesten ingen av dem. Men de føler seg åpenbart kompetent til å uttale seg om alle aspekter ved den. Jeg tror vi kan slå fast at de ikke vet hva de snakker om.
    Det er påfallende hvor stille du ble når du tidligere ble spurt om du jobbet i Lidl.

Og ja jeg har testet Lidl spilleren, men ikke i min egen stue. Det var imidlertidig nok til å skjønne at den ga bra bilde for pengene, var åpenbart av elendig byggekvalitet og at du snakker over din viten når du hevder at den er like bra/bedre enn spillere til 10-15k.

Det er heller ingen som har våget å stille på shootout, og det tyder jo på at mange har en berettiget mistanke om at spilleren deres hadde kommet til kort mot denne.
    Grunnen til det er vel at de fleste bruker sunn fornuft, og har kanskje bedre ting å bruke tiden sin på... Spesielt om de allerede har testet den.

Men husk: Dette produktet er ikke "godkjent" av de med gullører. Må vite at drivverk og komponenter helst skal være laget av diamanter eller gull, for alle vet jo at det som ikke er dyrt og flott, det vil aldri være godt nok.
    Slapp av litt. Vi snakker om en DVD-spiller til prisen av en Peppes film-deal. Jeg skjønner at det er tungt å svelge at det du kjøper ikke er verdens beste, men du får bare prøve.

Men for vanlige dødelig var det jo hyggelig for at vi en gang fikk mye for pengene.
    Jepp, i allefall de første 14 dagene den fungerte.... For oss andre "udødelige", så får vi bare bite i det sure eplet og legge på noen hundrelapper for å få noe som holder.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør forøvrig vurdere å oppdatere førsteposten din. Den er full av feil/feilinformering. Hadde jeg vært deg så hadde jeg også fjernet de arrogante setningene der du spekulerer i andre forum-medlemers kompetanse.

Side 17 av 24 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •