LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 478
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrTiger
    Prøvde å bytte den igår på lidl men, det gikk dårlig. Måtte ha kvittering, så jeg lurer på hvordan de andre her på forumet har fått ny uten kvittering.
    varierer vel mye fra ekspeditør til ekspeditør....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant heller ikke kvitteringa men hadde med kontoutskrift som viste kjøpet. Ekspeditøren sa jeg måtte ha kvittering, men hun ringte på sjefen og han godtok å se kontoutskriften, så fikk jeg pengene tilbake. Men han hadde ikke hørt om noe problemer med de spillerne, jeg var den eneste....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reparasjon ?

Har noen av dere andre som har "Bad Disc" problemet prøvd å kontakte:

Kompernaß Service Norway
    Tel.: 0047 - 35 58 35 50
    e-mail: support.no@kompernass.com

Service Huset AS
    Buerveien 18
    N – 3711 Skien
    Telefon: +47/ 35 58 35 50
    Faks: +47/ 35 58 35 59
    Vi kan kanskje "kreve" at de reparerer den istedet for å få igjen pengene ?
    Dette er mer en prinsippsak, ikke så mye pga. pengene,
    dessuten er det vel mere miljøvennlig enn å kassere den og kjøpe ny ...

Kompernaß Handelsgesellschaft mbH | Produkt-Details

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en rekke spillere, selv og til kjente, og ingen av dem har det vært problemer med.

Jeg må si at det hadde jeg absolutt forventet. Denne spilleren leverer så mye bra for pengene at jeg er strengt tatt forundret over at de jeg har kjøpt virker enda. Jeg hadde også forventet at noen av dem jeg kjøpte ville være DOA, men ingen har vært det heller.

Husk på at den kun koster 4-500 kr, så det er ingen grunn til å forvente kvalitet på delene. Som tidligere nevnt, kjøpte jeg to spillere selv, fordi jeg forventet å måtte kaste den ene etter en tid. Det forventer jeg enda.

Er man ute etter kvalitet på delene så kjøper man vel ikke denne?

Denne spilleren leverer maks kvalitet i bilde og har en god bildebehandlingchip, og at det er penger igjen til kvalitet andre steder for 400kr tviler jeg sterkt på.

Men etter en tids bruk må jeg si meg fornøyd med spilleren. Den blir mest brukt av ungene til tegnefilmer.

Jeg har også en Oppo og PS3 som jeg bruker andre steder i huset. PS3 er uten tvil best, deretter følger Oppo, og til sist Silver Crest. Det jeg liker minst med Silver Crest er at man på treffe rett på med fjernkontrollen. Det morsomme var at PS3 ikke var best når jeg kjøpte den, men etter noen oppdateringer, ble den en bedre DVD spille enn Oppoen.

Men alt i alt, utrolig mye for pengene med Silvercrest og jeg vil fremdeles anbefale den til alle. På tester av detaljer på bilde slår denne fremdeles langt dyrere spillere. Men kjøp gjerne to. Man får uansett tilbake pengene hvis den ene går i stykker. Men jeg vil anbefale enda mer en PS3, men da snakker vi helt andre penger.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler i allefall ikke lidl spilleren pga av elendig kvalitet og dårlig brukervennlighet. Etter å ha byttet inn den ene pga av at den ikke ville lese noen plater så fikke jeg en ny litt annen modell. Tror dere ikke den også har problemer med å lese dvd'er da? Den leser i allefall noen plater...

Ett annet irritasjonsmoment er at man alltid må trykke på standbyknappen for i det hele tatt å kunne gjøre noe på spilleren. På andre spillere kan man som regel bare trykke eject for å sette inn dvd, men her må man først trykke stndby også ejetct. Tungvindt!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Denne spilleren leverer så mye bra for pengene at jeg er strengt tatt forundret over at de jeg har kjøpt virker enda.

Husk på at den kun koster 4-500 kr, så det er ingen grunn til å forvente kvalitet på delene. Som tidligere nevnt, kjøpte jeg to spillere selv, fordi jeg forventet å måtte kaste den ene etter en tid. Det forventer jeg enda.
    Dette er vel et grusomt eksempel på bruk-og-kast-mentaliteten. Vertigo, ikke misforstå meg nå - du velger selv , det er et fritt land.

Men når man må kjøpe ny DVD spiller hver 3.måned så går det ikke lang tid før det ville vært lønnsomt med en spiller av bedre kvalitet.

"det er så billig så jeg kan jo bare kjøpe, bruke og kaste" - denne holdningen bygger opp under de miljøvernerne som vil ytterligere avgiftslegge elektronikkprodukter (og også forby ifølge nyhetene) - så egentlig blir det som å bite seg i halen

Men hyggelig at din Oppo fremdeles virker, og er bedre enn Lidl spilleren

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt, hvem kjøper to spillere fordi man forventer at den skal gå i stykker? Når man først legger ut kr 1 000 kan man like godt kjøpe seg en man ikke forventer skal gå i stykker.

Jeg har også en Oppo og PS3 som jeg bruker andre steder i huset. PS3 er uten tvil best, deretter følger Oppo, og til sist Silver Crest. Det jeg liker minst med Silver Crest er at man på treffe rett på med fjernkontrollen. Det morsomme var at PS3 ikke var best når jeg kjøpte den, men etter noen oppdateringer, ble den en bedre DVD spille enn Oppoen.
    Jøss.... Er ikke Silver Crest verdens beste dvd spiller lenger? Kanskje endre tittelen på tråden da. Forslag (noe jeg kan si meg enig i): LIDL DVD spiller best på markedet under kr 500.

Dette er vel et grusomt eksempel på bruk-og-kast-mentaliteten. Vertigo, ikke misforstå meg nå - du velger selv , det er et fritt land.

Sitat Opprinnelig postet av Asvaberg

Men når man må kjøpe ny DVD spiller hver 3.måned så går det ikke lang tid før det ville vært lønnsomt med en spiller av bedre kvalitet.
    Enig til 100 %!

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har dere klart å bruke 16 sider på å finne ut at svaret på tittelen her er; Niks?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hvordan har dere klart å bruke 16 sider på å finne ut at svaret på tittelen her er; Niks?
    Det er vel strengt tatt trådstarter som har brukt 16 sider på å innrømme at lidl spilleren ikke er best!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er denne spilleren den beste spilleren på markedet for pengene. Det er nemlig ikke noen grunn til å bruke stort mer penger på en DVD spiller i dag. Jeg anbefaler HD formater og for de som ikke ser vitsen med dette, trenger i alle fall ikke noen bedre spiller enn dette.

Den er nesten like vanskelig å få fatt i som hønstenner, så hvorfor folk hisser seg opp på den måten de har gjort i denne tråden, skjønner i alle fall ikke jeg. Ingen har heller tapt penger på dennne, eller blitt lurt på noen måte. Lidl har 30 dager pengene tilbake garanti, uansett grunn. (bortsett fra de som har rotet bort kvitteringen). Alle som har garantien har heller ikke tapt penger.

Nå er det vel på tide å slutte med sytingen. Jeg tror ikke det er noen som forventer at et produkt i denne prisklassen skal vare over tid. De som er forskrekket over bruk og kast mentalitet har vel ikke helt fått med seg hva som skjer i samfunnet i dag. Det er ganske mange (ti)år siden kvalitet var nr 1. Det har nok vært svært lenge pris som har vært hovedfokus. De som noengang har kjøpt et produkt på Clas eller biltema har egentlig ikke lov å sette seg på sin høye hest. Men det er en helt annen diskusjon og hører ikke hjemme i denne tråden i det hele tatt. Trolle kan dere gjøre i andre tråder.

Dessuten er det jo ingen som tvinger dem til å kjøpe denne spilleren, det er bare å kaste bort pengene på andre og dyrere spillere som ikke klarer å levere like godt bilde.

Om jeg skulle begynt på bar bakke med DVD spillere, så ville jeg kjøpt en PS3 til. Jeg ville også vurdert en Oppo eller Silvercrest. Den største forskjellen på de to er som sagt fjernkontrollen og det kunne fått meg til å velge Oppo. Den har også helt ok byggekvalitet, men billig skuffe. Denon er for meg utelukket, på grunn av dårlig bilde og pris på de rimeligste og pris på d dyreste. Den dagen de lager HD spillere kan jeg vurdere Denon igjen. Kunne også vurdert Pioneer.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du følger ikke med Vertigo. Hvor mange Oppo kjøpere herinne har måttet kassere produktet etter noen måneder?
    Hvor mange har måtte krangle med selger for å få pengene tilbake eller få ny?
    Billig skuff på 970 ja, men den går ikke i stykker ved normalt bruk. 981 og 980 har bedre byggekvalitet på akkurat denne delen.

Og du kan ikke fortsette å si at Lidl spilleren er det beste kjøpet for pengene når den til de grader svikter etter noen måneders bruk. Meg bekjent er det bare dopapir man kjøper, bruker og kaster for brukens skyld.

ps! men det er hyggelig at du er tilbake på forumet. Vi var en stund redd for at du 'deppet' over Lidl spillerens overlevelsesevne

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du følger ikke med Vertigo. Hvor mange Oppo kjøpere herinne har måttet kassere produktet etter noen måneder?
    Hvor mange har måtte krangle med selger for å få pengene tilbake eller få ny?
    Billig skuff på 970 ja, men den går ikke i stykker ved normalt bruk. 981 og 980 har bedre byggekvalitet på akkurat denne delen.
    Var det ikke en i en av "Oppo-trådene" dine som hadde en defekt spiller? Men fikk sendt en ny uten å ha retunert den gamle enda... Sier meg en ting: Ekstremt god service og god kvalitet på spillerene. Har ikke hørt om 970 med brukket skuff før, men fy flate hvor mange defekte utgaver av verdens beste spiller fra Lidl jeg har hørt om.

Og du kan ikke fortsette å si at Lidl spilleren er det beste kjøpet for pengene når den til de grader svikter etter noen måneders bruk. Meg bekjent er det bare dopapir man kjøper, bruker og kaster for brukens skyld.
    Man er i såfall meget sta skal man påstå noen annet....

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hvertfall lært en ting av denne tråden, om menneskets natur... man forsvarer sine valg "to the bitter end" ... selv om man egentlig burde vite bedre ;-)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Jeg har hvertfall lært en ting av denne tråden, om menneskets natur... man forsvarer sine valg "to the bitter end" ... selv om man egentlig burde vite bedre ;-)
    Det gjelder vel en stor del av alle trådene her inne?

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Det gjelder vel en stor del av alle trådene her inne?
    Klart, kanskje spesielt alle kabeltrådene, men denne har utpeket seg ved å ha gaanske mye fanatisme om produktet, hehehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BearCat
    Har noen av dere andre som har "Bad Disc" problemet prøvd å kontakte:

Kompernaß Service Norway
    Tel.: 0047 - 35 58 35 50
    e-mail: support.no@kompernass.com
    Da har _jeg_ gjort det ;-)
    Fikk svar på mail sendt til support.no@kompernass.com

Vi har flere av disse i bestilling, problemet er kjent, vi bytter med en annen maskin med deg....
    Ring 35583550 mellom 11.00 og 15.00 ukedager, eller 3558 3558, spør etter knut
    Snakket med Knut, som kunne fortelle at de har problemer med levering fra Tyskland,
    men at jeg kan få en 6515 (sølv) i bytte for min 6516 (sort), da de hadde 6515 på lager.
    De sender ut en retur lapp, denne settes utenpå esken hvor man pakker ned den gamle spilleren sammen med kopi av kvitteringen,
    før man leverer denne til posten.

Så da er det bare å vente på bytte-spiller.

Anbefaler de som liker/likte sin Lidl spiller å gjøre dette fremfor å returnere til butikk mot kontanter.
    Husk, garantien er 3 år og reklamasjonstiden 5 år, så dersom den nye går i stykker,
    skulle det ikke være noe problem å bytte den også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo fantastiske nyheter for dem som ikke vil ha pengene tilbake, men ønsker å beholde den høye bildekvaliteten som denne spilleren leverer.

Det ser ut for at hylekoret har stoppet opp, det er jo ikke stort å klage over nå lenger. Ingen av spillerne jeg har kjøpt er feil på, så det er jo gledelig for meg.

Jeg har oppdatert første post, slik at den linker til ditt inlegg, samt ryddet den litt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo fantastiske nyheter for dem som ikke vil ha pengene tilbake, men ønsker å beholde den høye bildekvaliteten som denne spilleren leverer.

Det ser ut for at hylekoret har stoppet opp, det er jo ikke stort å klage over nå lenger. Ingen av spillerne jeg har kjøpt er feil på, så det er jo gledelig for meg.

Jeg har oppdatert første post, slik at den linker til ditt inlegg, samt ryddet den litt.
    Fortsatt ikke moderert deg ser jeg? Lidl dvd spiller fortsatt verdens beste?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig at denne tråden fortsatt lever.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Fortsatt ikke moderert deg ser jeg? Lidl dvd spiller fortsatt verdens beste?
    I forhold til pris, så er den vel det. Men jeg har tidligere sagt at jeg skal moderere meg, når kritikerne tester denne spilleren opp i mot andre spillere og forklarer meg hva som er bedre eller dårlige på bildebehandling.

Så vil jeg reprodusere testen, sammen med et testpanel med minst to andre nøytrale personer, og selvfølgelig moderere meg.

At ikke flere av kritikerne her har giddet å gjøre dette etter 320 poster, er jo nesten utrolig.

Vi kan også arrangere en shootout i Bergen eller Oslo, og deretter kåre en vinner. Men dette har jeg invitert til før, og ingen har våget å stille, sikkert i frykt for et nederlag for sin dyrebare DVD spiller. Det er vel de færreste som ønsker sine illusjoner knust etter å ha kastet bort en hel haug med penger på en elendig DVD spiller. Å bli gruset av en spiller til 400 kr er jo direkte flaut.

Side 16 av 24 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •