LIDL DVD spiller best på markedet? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 478
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stemmer på en prikk!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Stemmer på en prikk!
    Puh - det var det enda godt at noe fester seg i mine to hjerneceller

Leste forresten dette nå:
    In Stereophile Magazine, their May 2007 issue, OPPO's DV-970HD universal player is deemed as a small opportunity emerging into a great enterprise. Available from OPPO Digital and OPPO authorized resellers, this audio-lovers dream gear sells for $149.00.

Stereophile is the audio enthusiast's source for new product reviews, providing the largest amount of credible audio information available today. Focusing on the how-to's of setting up audio systems, understanding the science of audio, and testing and listening to the equipment, Stereophile is the audio-lover's prime hotspot to discover the best the audio world has to offer.

OPPO DV-970HD produces a thrilling audio and video quality that is often compared to higher-priced players and has far-surpassed those in its class. Noted for playing SACD, DVD-Audio and regular CDs, the audio exuded from the 970 delivers an audio experience like no other. The top-notch video up-conversion performance further strengthens the fact that OPPO delivers quality and experience, leaving no room for any shortcomings.

"Any misgivings I had about pairing a $149 disc player with a $50,000 system were quickly laid to rest. So how good can a $149 player be? The OPPO DV-970HD is very good. Using its internal D/A converters, the OPPO produces listenable, detailed, extremely satisfying sound from pretty much every optical-disc format currently available," stated Wes Phillips, senior contributing editor for Stereophile. "I was impressed by the OPPO DV-970HD. It looks good, it feels solid and reassuringly well-built, and I was impressed by the company's service ethic. I see why it has become a favorite among consumers."*

"Stereophile Magazine is known for their uber-critical look into what audio enthusiasts 'must have.' To be recognized by Stereophile as 'world-class' is something any manufacturer can take great pride in. We have been committed to producing quality products with rich features for avid enthusiasts," said Jason Liao, vice-president of product development at OPPO Digital. "The receipt of such a strong review is testament to that end."

The DV-970HD makes your entire collection of DVDs look better. It produces high definition up-conversion up to 1080i, ensuring the utmost in picture quality. Compatible with DivX, Kodak Picture CD, as well as other digital audio and video formats, the DV-970HD is packed with features. It stands out in value with 5.1-channel audio output, an integrated 4-in-1 flash memory card reader, USB port and even an included HDMI cable.

Bring on the ultra expensive SACD player, boys

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har testet Oppo 970 sin interne DAC for vanlig CD-avspilling.

La oss ikke dvele ved detaljer, men heller si det slik; den havnet raskt som sistemann i testen. Mangel på definisjon av bass samt manglende plassering av lydbildet var de to verste egenskapene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Vi har testet Oppo 970 sin interne DAC for vanlig CD-avspilling.

La oss ikke dvele ved detaljer, men heller si det slik; den havnet raskt som sistemann i testen. Mangel på definisjon av bass samt manglende plassering av lydbildet var de to verste egenskapene.
    melodi: o' bli hos meg

Min herre, RoKo
    du så sterk og klok.
    Vis meg den rette
    veg hvor enn den er.
    Den kloke testen
    som du viser til,
    vis meg den, kloke RoKo,
    Oppo'n og jeg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKo, litt merkelig at dere finner CD kvaliteten så dårlig når kollegaer i andre land nærmest finner det motsatte:

fra AV Forums Home
    NuForce recognizes the exceptional audio quality of Oppo Digital's newest universal player for DVD Audio playback, ....

In comparing to one of the better SACD/CD player, the $3496 Marantz SA11S1, Oppo DV970HD came hair- closed to Marantz in SACD and CD playback. Marantz was a tad more relax and expansive, but the Oppo hold its own and with plenty of PRaT (Pace, Rhythm and Timbre) that even Marantz couldn't quite match. In fact, using a better audio interconnect could immediately tipped the scale towards the Oppo - it's that closed! With a high-bit-rate DVD-Audio or DVD recording (96/24-bit or 192/24-bit), Oppo was in a class all by itself. Note: Use the front left/right output and NOT the mixed output for best audio quality sound.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må støtte meg til RoKo sine utsagn her. Til prisen (og merk akkurat det) så gjør Oppo-spilleren en godkjent jobb. Men sammenlignet med de fire andre spillerne vi sammenlignet med ble det rått parti og en desidert sisteplass. (Vi testet kun CD, ikke SACD). Og da stoler jeg faktisk mer på mine egne ører enn hva som står skrevet andre steder.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må støtte meg til RoKo sine utsagn her. Til prisen (og merk akkurat det) så gjør Oppo-spilleren en godkjent jobb. Men sammenlignet med de fire andre spillerne vi sammenlignet med ble det rått parti og en desidert sisteplass. (Vi testet kun CD, ikke SACD). Og da stoler jeg faktisk mer på mine egne ører enn hva som står skrevet andre steder.
    Det var da merkelig - her diskuteres det SACD, ikke vanlig CD. Om Oppo er så dårlig på CD så må det ha med drivverket/laseren å gjøre siden DAC'en som benyttes på CD avspilling sitter i receiver/forsterker ved bruk av optisk/coax - og da er det nesten bare selve laser/drivverk igjen som betyr noe.

Jeg venter på SACD testen, men vil gjerne ha linken til CD testen dere kjørte - noe jeg prøve å fortelle i min lille personlige salmevers fra "O bli hos meg"

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vi kjørte selvsagt testen med spillernes egne DAC-er - alt annet ville jo bare vært tull.

Vi skal selvsagt kjøre SACD-testen nå til helgen, men vi har også mye annet på planen denne helgen, så du må nok ha litt tålmodighet....

Vår lille test finner du her (fra innlegg nr. 1387 og nedover, men også litt bakover...):
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...tml#post450321

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, RoKo.

Skal lese den ja. Jeg har med egne ører hørt at å spille CD plater på Oppo'n med dens DAC ikke er bra- Bruker egen dedikert Yamaha CD spiller som er helt super.

edit:
    Har lest nå - testen begynner ganske lenge etter innlegg 1387 og det er mye om bilde osv før man endelig kommer til CD test.

Jeg finner ikke noe om at dere prøvde å aktivisere EQ delen på Oppo spilleren - men nok om det.

Akto vurderer: Oppoen utløste et par små latteranfall. g-h kommenterte at det hørtes ut som om vokalisten satt oppå trommeslageren. Ubrukelig til musikk.
    Anfield vurderer: Oppo og NS92 (Sony) kan vel egentlig lydmessig forbigåes i stillhet.

Var det alt?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe mer å si da? Lite balansert, middelmådig kanalseparasjon, rotete i bassområdet, samt ufattelig lite dynamisk.

Bra på bilde - forferdelig på musikk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det noe mer å si da? Lite balansert, middelmådig kanalseparasjon, rotete i bassområdet, samt ufattelig lite dynamisk.

Er enig med deg - for all del. Men jeg erfarer at ved å aktivisere EQ delen på spilleren, blir lyden betraktelig bedre. Jeg har rimelig mye musikk på en harddisk som jeg kjører via USB delen - og det er enorm lydforskjell med/uten EQ aktivisert.
    Men for DVD bruker jeg DAC'en i receiver når jeg skal ha lyden ut. CD spiller jeg på dedikert CD spiller.

Men da gjenstår bare å høre hva testen som skal kjøres på SACD delen sier.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro med en blindtest!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps3 maskinen kom på fredag, og silvercresten ble returnert neste dag.

mitt problem med den var at den mistet hdmi settingen. Dette kunne fikses med fjernkontrollen, men når den ikke alltid lystret ble det bare prakk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto

Jeg kan nå, men hånda på hjerte, si at dere ikke har satt opp Oppo'n riktig under CD testingen. Jeg tror fullt og fast på at dere har satt den på uten å stille på noen ting - "power on, kjør musikk".
    Det skal jo være sånn også, fra rene CD spillere ihvertfall.
    Men Oppo'n er en kombispiller og har flere valgmuligheter på bilde og lyd som man bør sette seg inn i for å optimalisere signalene.

Jeg har testet endel CD plater, og ved korrekte innstillinger er lyden ikke så dårlig som dere vil ha det til. Da sammenligner jeg med Yamaha sin egen CD spiller og DAC'en i Yamaha receiver RXV-659.

Følgende innstillinger MÅ gjøres - eller høres lyden ut slik du beskriver:
    EQ Type: ON, Rock (gir mest fylde og beste pop-rock lyd)
    Sound Field: Off
    Digital output: RAW
    Dual Mono: Stereo
    Dynamic: off

Jeg testet da lyden mellom Multi channel (uten receivers DAC) og med receiver DAC (Stereo) :
    lyden med Oppo's DAC er:
    - noe spissere i diskanten
    - bassen er omtrent lik
    - mellomtonen er en smule tydeligere fra DAC i receiver
    - dynamikken er bedre fra DAC i receiver

Nå er Oppo'n en billig kombispiller og jeg forventer ikke mere av den.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gjerne fjerne hånda fra hjertet - det er jo ikke slik man tester en intern DAC..???

Det skal være et UPÅVIRKET resultat man skal lytte på - ikke noe som er tillagt diverse justeringer og som kan gi deg en falsk illusjon om at det "høres" bedre ut, noe det jo ikke gjør - annet enn at du får mer av det ene eller andre i frekvensgangen.

Først og fremst er det jo holografi og kanalseparasjon samt evne (eller manglende sådan) til å gjengi mikrodetaljer vi er ute etter - ikke at det skal høres "fett" ut... :?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (innlegg rettet)

Javel - ok - men jeg har nå testet for mine ører og jeg finner hele testen dere gjorde en smule farget. Slik sikkert andre synes om min svært uhøytidelige og uprofesjonelle test.

Uansett: flott at dere har ører til å beskrive holografi og kanalseparasjon og finne mikrodetaljer uten et eneste måleinstrument. Ingen skjematur - bare ren og skjær synsing av egen hørsel/oppfatning.

Ikke akkurat seriøst og UPÅVIRKET vil nå jeg si.
    Så den SACD testen tror jeg dere for min del kan glemme - for den blir nok basert på de samme "profesjonelle" ørene.

Jeg forholder meg til denne jeg - som forsåvidt er kritisk til DAC'en men på ingen måte slik dere har hørt:

http://www.oppodigital.com/dv970hd/d...-07-review.pdf

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...
    Det er vel faktisk ØRENE man benytter når man finner ut hvilket utstyr som HØRES bedre ut. Derav holografi og andre viktige lyttermessige punkter.

Jeg er faktisk på grensen til å tro at du er ute etter å kødde litt i denne tråden. :-D Eller tar jeg feil...?

PS: Hvor på Sørlandet er du "stasjonert"..?
    Kanskje du kunne ta deg en tur til Arendal for en aldri så liten sammenlikningstest?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ører er rare greier - de er ikke alltid like nøytrale.
    Les det vedlegget jeg la ut - den sier litt (det er fra Stereophile magasinet mai utgaven).
    Jeg bor i Kr.sand, men en kamerat av meg har digert Denon/B&W anlegg og jeg kan sammenligne der. Dessuten har jeg egen CD spiller og kan fint kjøre sammenligning. Kødding er ikke en greie jeg driver med på forumer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holografi, kanalseparasjon og mikrodetaljer er enkle greier. Hvor er et instrument plassert i forhold til et annet. Hvorfor kommer skarptrommer og vokal fra eksakt samme plassering? Hvorfor kan man ikke høre at saksofonisten spytter på rørbladet / flisa i de siste sekundene på Ole Paus sin Som en Storm? Jeg tviler ikke på at du og veldig mange med deg synes Oppoen er en formidabel CD-spiller, men jeg og alle som hørte den sammen med meg syntes ikke den låt bra.

Det er dog flott at Oppoen fungerer som en lyttevennlig EQ. Det kan høyne lytteopplevelsen mange hakk.

Du har gjort meg interessert i å høre på den igjen, med de innstillingene du nevner. For rett skal være rett - vi testet den ikke på den måten du beskriver. Viser det seg at dette er en Pandoras eske, så inneholder den fortsatt håpet, og jeg skal være den første til å innrømme det om jeg tar feil

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akto, det er lys i tunnellen.............

Når jeg spiller SACD så kan jeg ikke foreta noen endringer i innstillingene bortsette fra "digital output", men det skjer egentlig ikke noe hørbart.

Lyden på SACD er helt fantastisk - jeg lyttet slik du beskriver i innlegget på "Captain fantastic...." og det er et helt korrekt lydbilde, kanalseparasjon og holografi - hvis jeg oppfatter lydene rett. Men jeg har ingen måleinstrumenter.

Dessverre er det umulig å svitsje mellom SACD og hybrid når plata spilles - jeg må bytte plata over til Yamaha CD-spiller for å høre den i hybrid (CD) versjon.
    Men jeg hører forskjell. SACD virker mere som at musikerne står i stua med naturlig lyd; bl.a. har jeg flygel i stua og når jeg spiller med så er Eltons flygel-toner skremmende likt det jeg spiller selv (analogt).

Side 14 av 24 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •