Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 972

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 972 av 2256 FørsteFørste ... 472 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 968 969 970 971 972 973 974 975 976 982 992 1002 1012 1022 1032 1042 1052 1062 1072 1082 1092 1102 1112 1472 1972 ... SisteSiste
Viser resultater 19,421 til 19,440 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er vel ikke hdmi 1.3 på den?

Ville ikke gitt mer enn 3k for den, har vel sett Pioneer X2 som knuste den i tester gå for 4k?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er det bare meg eller liker du JBL?

Man er i hardt vær om man liker Panasonic for tiden, nå trues det med moderator osv Merkelige greier det at alle som liker Panasonic tar feil, alle som tester Panasonic er bestukket, mens LG er overlegent....Ifølge 2-3 personer

Jeg er foresten overasket over hvor mye PX8 overgår PX70, så nå er det på tide å handle TV gutter
    Har du fått trusler på pm eller? hehe

Selv er jeg dritt-lei av hans korstog mot Panasonic. Han har gjentatt i det uendelige at han testet en PZ80 som var så ræva at det ikke gikk an å se på. Så den returnerte han tvert. Mens hans LG skjerm visstnok er himmelen!

Dette gjentar han i alle tråder - selv om de ikke en gang handler om Panasonic eller LG?

Hvorfor Full HD Panasonicen var dårlig? Jo - den viste et dårlig bilde når han spilte PS2??? IQ?

Selv har jeg sett denne omtalte LG skjermen flere ganger - i butikk vel å merke - og det er ingenting ved den som har imponert meg på noen måte. Men den er heller ikke dårlig.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så strides vel de lærde om man strengt tatt trenger 1.3......eller....?

De testene må jeg se tror jeg. I forhold til mye annet som blir solgt, så syns jeg prisen var meget bra.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så strides vel de lærde om man strengt tatt trenger 1.3......eller....?

De testene må jeg se tror jeg. I forhold til mye annet som blir solgt, så syns jeg prisen var meget bra.
    Den er jo bare 1 år gammel da, det gjør jo at du har 4 år igjen på reklamasjon!

Men 3808 kom vel for over 1 år siden??

En god forsterker er det jo utvilsomt!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    What?? Hva skjer??

Er det stor forskjell mellom PX8 og PX70? Mener å ha lest at det er samme elektronikk og panel?

Mye kostet PX8 i 50" da?
    Jeg forventet mer kornete bilde og ellers noe like bra, men jeg er skikkelig positivt overasket etter å ha fått den inn i stua!

Bildebehandlingen skal være den samme, men den har fått nytt panel.

Det stemmer at jeg har fått trussel fra nevnte person på PM. Makan til useriøst tull! Har også sett begge skjermer flere ganger og det er ganske jevnt synes jeg, men jeg tar selvsagt feil for Panasonic er ikke i nærheten.

Han har aldri bekreftet å ha sett PX8 engang enda jeg har spurt flere ganger, men fikk nå en bekreftelse via PM på at han ser den ofte fordi de har kjøpt den inn til klubbhuset sitt. Jeg vil ikke vite hvilken klubb det er snakk om her

Frode: Hadde JBL LS80 sett annerledes ut hadde det vært en het kandidat Men med bare en finish som jeg ikke liker så blir det nok noe annet.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frode har du en sub ut utgang ? hvis så er det ikke mulig og styre subben derfra ?

Er kanskje bortskjemt med C2n, der var det bare og trykke på sub knappen i stereo og den sendte signal til subben....

Ellers så skal det vel ikke være noe problem og kjøre høytaler kablene i gjennom så lenge du setter høytalerene som store på receiveren, mener at subben ikke gjør noe med signalet, den bare "låner"det

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo klart jeg har sub utgang, men poenget med en sentersub er jo at den skal spille infoen fra senter-sporet.... ikke lfe-sporet....

Jeg har også pre-out for senter, men om jeg velger å koble på den måten så får jeg samme "problemet" der også... Jeg kan vel sikkert kjøre preout til sub og vanlig ht-kabel til senter. Spm da er om jeg må kjøre senter som "large" eller om preout er fullstendig uavhengig av innstilling på reciever...

Det viktige her er at senterht slipper å spille lave frekvenser...

Mulig vi mener det samme og snakker forbi hverandre her Espen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - røre litt rundt i gryta

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo klart jeg har sub utgang, men poenget med en sentersub er jo at den skal spille infoen fra senter-sporet.... ikke lfe-sporet....

Jeg har også pre-out for senter, men om jeg velger å koble på den måten så får jeg samme "problemet" der også... Jeg kan vel sikkert kjøre preout til sub og vanlig ht-kabel til senter. Spm da er om jeg må kjøre senter som "large" eller om preout er fullstendig uavhengig av innstilling på reciever...

Det viktige her er at senterht slipper å spille lave frekvenser...

Mulig vi mener det samme og snakker forbi hverandre her Espen.
    For at senteren skal slippe å spille lave frekvenser så måtte du da i tilfelle hatt et eksternt delefilter.

MEN - hvor lave frekvenser kommer det egentlig ut av senteren? De fleste senter høytalere pleier jo å rulle av allerede rundt 50Hz?

Så kjør large og koplet til via pre out eller høytalerledninger. Kan bli litt pes å kalibrere kanskje?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange subber er jo slik at om du bruker høyttalerinngang og utgang så filtrerer den bort det over delefrekvens for sub, og det under på utgangen, i dette tilfellet til senter. Hvordan det er på Tik skal jeg ikke si for sikkert, men høyst trolig er det slik. Ikke farlig om senter spiller fullrange heller da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at preout er påvirket av innstillinger på reciever altså...?

Den senteren jeg har nå ruller sikkert av før, men jeg vil kutte den på 80hz. Da sliter den mindre og spiller høyere mer uanstrengt.

Det jeg håper funker er at jeg kjører preout (senter) til sub og stiller inn delefrekvens på den. Så kjører jeg vanlig ht-kabel til senter som er innstilt på small..... Går ikke det?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt, sett senteren på liten og koble subben til LFE utgangen.

Alt under en satt (Justerbar hvis du er heldig) frekvens fra senteren blir sendt automatisk til subben.

Sånn skal det i hvertfall virke :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den senteren jeg har nå ruller sikkert av før, men jeg vil kutte den på 80hz. Da sliter den mindre og spiller høyere mer uanstrengt.

Det jeg håper funker er at jeg kjører preout (senter) til sub og stiller inn delefrekvens på den. Så kjører jeg vanlig ht-kabel til senter som er innstilt på small..... Går ikke det?
    Nei,hvorfor gjør du det vanskelig ?

Les bruksanvisningen på reciveren

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Enkelt, sett senteren på liten og koble subben til LFE utgangen.

Alt under en satt (Justerbar hvis du er heldig) frekvens fra senteren blir sendt automatisk til subben.

Sånn skal det i hvertfall virke :-D
    Dette blir jo heeeeelt feil i forhold til det jeg ønsker å oppnå.....:???:

Jeg har 2 subber som skal ta seg av lfe-sporet. Den siste suben skal hjelpe en aaaaalt for liten senter med å holde følge med frontene. Stemmer og annen info som SKAL komme fra senter, vil jo ikke sendes til lfe-utgangen.... I så fall, så kommer den infoen også til å komme fra suben som står bak meg.....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Preout er påvirket av innstillinger ja. Ellers ville jeg jo ikke kun justere frontene min som drives av en effektforsterker. Setter du senter til small og kobler sub på preout senter vil du få lite lyd ut av subben

Jeg må kanskje ta avskjed med dere karer, nå er jeg rapotert til moderator. Det var hyggelig!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått PM fra moderator?

Skal uansett mer til enn et innlegg eller to.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange subber er jo slik at om du bruker høyttalerinngang og utgang så filtrerer den bort det over delefrekvens for sub, og det under på utgangen, i dette tilfellet til senter. Hvordan det er på Tik skal jeg ikke si for sikkert, men høyst trolig er det slik. Ikke farlig om senter spiller fullrange heller da.
    Jeg har hatt en mistanke om at det kan være slik? Har aldri testet..

Hvis ikke så er det jo greit Frode?

Kjør høynivå - høytalerledninger fra receiver til sub og så til senter! Også regulerer du delefrekvensen!

Kult!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg må kanskje ta avskjed med dere karer, nå er jeg rapotert til moderator. Det var hyggelig!

Kødder du,pga den fjompen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har hatt en mistanke om at det kan være slik? Har aldri testet..

Hvis ikke så er det jo greit Frode?

Kjør høynivå - høytalerledninger fra receiver til sub og så til senter! Også regulerer du delefrekvensen!

Kult!
    Det er greit nok men hva med LFE signalet ??

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må kanskje ta avskjed med dere karer, nå er jeg rapotert til moderator. Det var hyggelig!
    Hvilken av de to rakettforskerne var det da?

Hmm - begge har jo damer i avataren sin - tyder på et realt problem med kjønnsidentiteten og påfølgende problemer... ops:

Side 972 av 2256 FørsteFørste ... 472 832 842 852 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 968 969 970 971 972 973 974 975 976 982 992 1002 1012 1022 1032 1042 1052 1062 1072 1082 1092 1102 1112 1472 1972 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •