Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 961

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 961 av 2256 FørsteFørste ... 461 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 957 958 959 960 961 962 963 964 965 971 981 991 1001 1011 1021 1031 1041 1051 1061 1071 1081 1091 1101 1461 1961 ... SisteSiste
Viser resultater 19,201 til 19,220 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    TEST: Asus Eee Box - Supersmart mini-pc - IDG.no

Noen som har tenkt på en slik eller lignende? Må være greit i stuesammenheng med tanke på støy osv som en gjerne får fra "vanlige" PCer.
    Men som med alt annet vil jeg regne med at det kommer noe smartere om ikke lenge ...
    Den har jo faktisk mindre ytelse enn min 5 år gamle "andre" pc. Fin waf dings, og jeg er imponert over det lille strømforbruket!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Da er turen til sydlige strøk bestilt og betalt... Så nå reiser jeg og Cossiers, Dag, avgårde på en ukes tur til: Magaluf Steike det... Jeg håper vi overlever kjøret der nede... hehe....... Lenge siden jeg har vært der nå, men skal nok finne frem der nede... Skal bli kanooooooooooooooon...
    Høres så rett ut

Misunn!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spec på den lille saken er jo håpløse, og som du sier er en 5 år gammel PC bedre på det området.
    Men for å lagre musikk og surfe litt via TV virker den grei. Har en PC stående nå også, men den tar så stor plass og bråker at den blir ikke brukt, ender vel i bua regner jeg med.

To og en halv uke til høstferie, og ja, jeg gleder meg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hva tror dere? Begynner det å bli på tide å gå over til Blue Ray?

http://avforum.no/forum/produkt-pris...op-1990kr.html

Spesifikasjonene begynner jo å nærme seg brukbare og prisen er vel ikke helt feil?

Skal si det frister....

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå til du Tom. Artig med nye duppedingser.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars! Svar på PM da mann!

I tillegg lurer jeg på dette: Den routeren som følger med fra Tafjord, er den brukenes? Var noe kluss da jeg skulle sette den opp trådløst husker jeg. Men hva som var problemet husker jeg ikke. Derfor er det en Jensen-router som står og sender signal nå. Den er kablet fra Tafjord sin. Føler at det ikke har blitt noe raskere bredbånd etter jeg skifta fra 3500 linje til 20000 linje.....

Dersom den fra Tafjord uansett ikke er god nok, så trenger jeg tips om den rammeste trådløse routeren under 1k.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser du på trådløst nå som du skal ha småbarn i huset?

Her der det kabler...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi....?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Lars! Svar på PM da mann!

I tillegg lurer jeg på dette: Den routeren som følger med fra Tafjord, er den brukenes? Var noe kluss da jeg skulle sette den opp trådløst husker jeg. Men hva som var problemet husker jeg ikke. Derfor er det en Jensen-router som står og sender signal nå. Den er kablet fra Tafjord sin. Føler at det ikke har blitt noe raskere bredbånd etter jeg skifta fra 3500 linje til 20000 linje.....

Dersom den fra Tafjord uansett ikke er god nok, så trenger jeg tips om den rammeste trådløse routeren under 1k.
    Du sier der selv:
    trådløs

Bruk kablet for optimal ytelse

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi....?
    Det er bare å søke litt på nettet om farlig stråling fra trådløse nettverk så kan du sitte å lese en stund

Det er 2 sider her (også ), de som mener at det ikke er farlig (men allikevel tar de masse forbehold??) og de som mener vi burde bruke hodet fordi vi ikke vet senvirkningene.

Selv skaffer jeg meg det ikke, nettopp på grunn av man ikke vet. Av samme årsak som at jeg monterte inne en del flere brannvarslere når jeg ble pappa. Fjernet ting som kunne velte, velger som regel økologiske grønnsaker (det kan jo være mindre sprøytemidler i disse?)

Altså du tar liksom ikke snarveier på samme måte lenger.... Prøver å velge litt sunnere varianter der det er mulig. Sukkerfritt og lett produkter eksisterer ikke her hos oss.

Kablet nettverk har jo nesten bare fordeler - hvis du ser bort i fra litt arbeid da.

Hadde det vært bare meg - vel da hadde det blitt trådløst nettverk - mye billigere vet du

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg be naboene om å slå av sine trådløse nettverk også? Og be de slutte å prate i mobilen? Syns det er plagsomt nok at vi ikke har trådløse strømkabler jeg.....om jeg ikke skal til å kable signalene også mener jeg.

Fullstendig klar over at det blir bedre signal av å ha kablet nettverk, og jeg kommer til å sette opp noen punkter rundt om i huset. Men det trådløse blir ikke tatt bort. Det jeg ville frem til (og som dere helt sikkert forstod) var at det må gå an å optimalisere det trådløse jeg har pr i dag.

Sorry viss jeg virker litt irritabel, men jeg har akkurat hatt en utblåsing på Hifiklubben Online.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg be naboene om å slå av sine trådløse nettverk også? Og be de slutte å prate i mobilen? Syns det er plagsomt nok at vi ikke har trådløse strømkabler jeg.....om jeg ikke skal til å kable signalene også mener jeg.

Fullstendig klar over at det blir bedre signal av å ha kablet nettverk, og jeg kommer til å sette opp noen punkter rundt om i huset. Men det trådløse blir ikke tatt bort. Det jeg ville frem til (og som dere helt sikkert forstod) var at det må gå an å optimalisere det trådløse jeg har pr i dag.

Sorry viss jeg virker litt irritabel, men jeg har akkurat hatt en utblåsing på Hifiklubben Online.
    Det gjelder jo å ha litt balansegang når det gjelder slike ting.

Jeg vil på ingen måte bli forvekslet med langhårede, skjeggete og busserullkledde Greenpeace fantatikere.

Hva naboen driver med - bryr jeg meg ikke så mye om. Men fjerner de potensielle farer jeg kan, feier for egen dør liksom. Til og med jeg sover ikke med mobiltelefon på nattbordet.

MEN - jeg jobber jo litt med slike ting - har målt en del elektromagnetiske felter og slik.

Hvis du nå allikevel skal ha trådløst anlegg - så monter senderen så langt unna du kan. På loftet eller noe?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir stående på loftet ja. 3m unna barnerommet... :roll:

Har hatt mobilen i lomma i alle år, og mobilen på nattbordet like lenge. Lever enda.

Forstår hva du vil frem til Tom, men føler det blir "musepiss i havet".

Godt mulig det slår meg hvilken dårlig ide det er når junior titter frem om noen uker.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er klart - elektromagnetisk stråling/felter er livsfarlig. Det er alle eninge om.

Det man ikke er enige om er grenseverdien - hvor mye er farlig? Flere land har halvparten så høye grenseverdier som Norge??!??

Det er også slik at strålingen minsker med kvadratet av avstanden.

Så avstand og tid betyr alt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir stående på loftet ja. 3m unna barnerommet... :roll:

Har hatt mobilen i lomma i alle år, og mobilen på nattbordet like lenge. Lever enda.

Forstår hva du vil frem til Tom, men føler det blir "musepiss i havet".

Godt mulig det slår meg hvilken dårlig ide det er når junior titter frem om noen uker.
    Haha, siden du lever enda så kan det jo ikke være farlig hehe.

Neida - vi finner alle ut etterhvert hvor vi kan legge listen.

Tenker frøet er sådd......

Hver gang nå fremover så vil du lese oppslagene om farlig stråling i avisene med stadig større interesse og engstelse...

Ensom kamp mot strålene - A-magasinet - Hver fredag i Aftenposten - Aftenposten.no

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi - det virker som om vi har fått vår egen Che Guevara i kampen mot de "ONDE" !!!!

Oddekalv politianmeldt etter sabotasjeraid - Innenriks - Dagbladet.no

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses gutter, ta en 'chill pill'! Kave og ståke om litt stråling her og der, noe skal vi nå alle endag parkere tøflene på grunn av!

Har dere enda ikke lært at ALT er dødlig her i verden, senga er den farligste plassen uansett for statistisk sett dør flest folk der, du kan kveles av en flue.
    Du kan bli påkjørt hver gang du er utenfor døra, du kan få strøm i deg hver gang du slår på kaffetrakteren, du kan få infarkt når du driver med litt nattyoga, du får kreft av stort sett alt bortsett fra melk, og av melk kan du vel også få i deg noe som er potensielt dødlig.

ALLE dyr er potensielt farlige, ALLE tre er potensielt fallbare, ALLE biler er dødsfeller, ALLE sykler er dødsfeller, ABSOLUTT ALT ER DØDLIG!

Min lille utblåsning for dagen, Ha en fin dag

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    TEST: Asus Eee Box - Supersmart mini-pc - IDG.no

Noen som har tenkt på en slik eller lignende? Må være greit i stuesammenheng med tanke på støy osv som en gjerne får fra "vanlige" PCer.
    Men som med alt annet vil jeg regne med at det kommer noe smartere om ikke lenge ...
    Jeg har ikke tenkt på det, men jeg fikk virkelig lyst på en nå. Men er det ikke typisk da at når jeg bestemmer meg for å ikke kjøpe noe spesielt med det første så får jeg mail fra en som vil selge Parasound NC2100. Yamaha DVD-S2700 er ikke i boks enda heller. Begynner å helle mot bluray istedet...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kablet mus og tastatur også Tom?

Jeg regner med at jeg får min daglige dose stråling med tanke på at jeg jobber ved transformatorer og høyspent

De som startet som energimontører her på tidlig femtitall og hadde 40 år sammen med høyspenten lever enda.

Kreosot skal jo være svært kreftfremkallende, men lukter svært godt Poenget mitt er at ikke langt herfra drev de kreosotfabrikk i mange mange år, og det var sikkert ingen sunn røyk de jobbet i. Alle som jobbet der er døde, bortsett fra en. Men ingen døde av kreft...

Jeg tar livet med ro jeg, mye kan være farlig, men jeg tenker ikke på det

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Har du kablet mus og tastatur også Tom?

Jeg regner med at jeg får min daglige dose stråling med tanke på at jeg jobber ved transformatorer og høyspent

De som startet som energimontører her på tidlig femtitall og hadde 40 år sammen med høyspenten lever enda.

Kreosot skal jo være svært kreftfremkallende, men lukter svært godt Poenget mitt er at ikke langt herfra drev de kreosotfabrikk i mange mange år, og det var sikkert ingen sunn røyk de jobbet i. Alle som jobbet der er døde, bortsett fra en. Men ingen døde av kreft...

Jeg tar livet med ro jeg, mye kan være farlig, men jeg tenker ikke på det
    Jeg har trådløs mus og tastatur

Som jeg sa så bryr ikke jeg meg så mye om meg selv. Men det er andre jeg må ta valg for - og da er det andre krav som gjelder

Side 961 av 2256 FørsteFørste ... 461 821 831 841 851 861 871 881 891 901 911 921 931 941 951 957 958 959 960 961 962 963 964 965 971 981 991 1001 1011 1021 1031 1041 1051 1061 1071 1081 1091 1101 1461 1961 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •