Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 947

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 947 av 2256 FørsteFørste ... 447 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 943 944 945 946 947 948 949 950 951 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 1037 1047 1057 1067 1077 1087 1447 1947 ... SisteSiste
Viser resultater 18,921 til 18,940 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he.

Disse bøkene er rett og slett geniale. Har de ikke selv, men har lest endel i de hos brodern. :-P Han skriver rett og slett hvordan du skal stille inn kameraet i den og den situasjonen. Ikke så mye "hokus-pokus" rundt. For meg er det en flott måte å lære på.

Boken om Digital Foto bind 1 og 2. - 399,00 - Fotobøker - Japan Photo Norge
    Dette er jo gull!!

Er dette innbundet eller paperback Frode?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg tok bilder av hjemmekinorommet i forrige uke brukte jeg autofunksjon uten blitz. Selvutløser og stativ. Likevel ble flere av bildene uklare. Begrenset med lys..

Lars?
    Dybdeskarphet gutter!!!

OK Dahh... her kommer et lite "kurs" Gjelder i all hovedsak Nikon men funker sikkert på Canon også.

De fleste amatørfotografer bruker "auto" valget på velgerhjulet, her er beskrivelser av "resten:

P: Automatisk Blender og Lukker - Programvalg
    Her velger kameraet de optimale innstillinger for komposisjonen, ligner mye på "Auto"

S: Selvvalgt lukker.
    Dette er fint hvis man ønsker fartsstriper eller å få dis-efekter i en rennende elv osv.

A: Selvvalgt blender:
    Lave blendertall gir bedre dybdeskarphet BRUK denne i hjemmekinoen, test med flere blendertall da resultatet varierer i forhold til objektiv/linsevalg.

EDIT: Selvutløser eller Fjernkontroll er en selvfølge på denne type fotografering!!!

M: Selvvalgt Blender og lukker:
    Dette valget blir et resultat av S & A, bevegelser og dybdeskarphet er et stikkord.

Under ser dere et bilde tatt med M der funksjonene til S og A begge er prioritert.

Legg merke til bladene nede til høyre, de er like skarpe som mosen på fjellet (ved den lille fossen) ca 6 meter unna. Bildet er tatt i svært gode lysforhold (det er ikke nødvendighvis en fordel!).

Her ser vi også et godt eksempel på en nesten ekstrem dybdeskarphet:

Det tar litt tid å få til slike bilder (med tanke på farger, komposisjon osv.) men det krever kun "litt" utforskning.

Håper dette var til hjelp.
    Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Dette er jo gull!!

Er dette innbundet eller paperback Frode?
    JA - JA - JA DETTE ER GULL!!!!!!

Jeg har begge i fotobaggen..... Kjøp dem... PLEASE!

Lars.:idea:

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er paperback Tom, men husker ikke helt. De bøkene er som sagt geniale.

Takk til Sanel (PM) og Lars for gode tips. Syns P funker godt i veldig mange situasjoner. A bruker jeg aldri lenger....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er paperback Tom, men husker ikke helt. De bøkene er som sagt geniale.

Takk til Sanel (PM) og Lars for gode tips. Syns P funker godt i veldig mange situasjoner. A bruker jeg aldri lenger....
    Uten A går du glipp av en fantastisk verden.... Jeg kan godt kjøpe A'en din for en ok pris!
    :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker mest auto valget jeg , elsker den autofokusen også, på macrolinsen er den utrolig rask og nøyaktig.

Da var de to bøkene bestilt! Men kjøpte de på Bokkilden da de var en del billigere - og jeg hadde et lite gavekort der

Skal si det er mange gode tips å få her!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Uten A går du glipp av en fantastisk verden.... Jeg kan godt kjøpe A'en din for en ok pris!
    :lol:
    Mente selvsagt A uto!!!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble bedre hvertfall.

-bilder-pr-12-09-014-jpg

-bilder-pr-12-09-015-jpg

-bilder-pr-12-09-021-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, gjett 1 gang hvem som har fått sin første parkeringsbot? Hvor det skjedde? I sverige, og i tjenestebil! Det må da gå an og skrive at det skal betales parkering for disse dømte svenskene!!!

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jada, gjett 1 gang hvem som har fått sin første parkeringsbot? Hvor det skjedde? I sverige, og i tjenestebil! Det må da gå an og skrive at det skal betales parkering for disse dømte svenskene!!!
    Alltid kjedelig...fikk en selv fra statens vegvesen i går = 750,-:-?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det går vel ikke an å bare drite i det lenger heller? De sender vel boten til Namsmannen i Norge eller noe slikt nå.

Husker jeg bodde der borte og kjørte bil med norske skilter - inimellom så ropte vi på parkeringsvaktene og ba de om å bøtelegge bilen våres - med begrunnelsen av at vi samlet på bøter. Når parkeringsvaktene ble sure og ble frekke i munnen til oss - så beskylte vi de for å være misunnelig på at Norge knuste de i siste vinter-OL og at de ikke hadde noe olje. Da ble de enda surere

Rekorden med bøter i hanskerommet, på skolen med stort sett norske studenter, var det en fyr med BMW som hadde - sørgelig nok så ble han stoppet av svenske tollen en gang, hvor de oppdaget kilosbunken i hanskerommet og krevde at han betalte bøtene før han fikk igjen bilen. Han lot de beholde bilen. En ikke alt for gammel 323i

Etter at jeg hørte om dette så kastet jeg min ganske brukbare bunke med bøter selv.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det går vel ikke an å bare drite i det lenger heller? De sender vel boten til Namsmannen i Norge eller noe slikt nå.

Husker jeg bodde der borte og kjørte bil med norske skilter - inimellom så ropte vi på parkeringsvaktene og ba de om å bøtelegge bilen våres - med begrunnelsen av at vi samlet på bøter. Når parkeringsvaktene ble sure og ble frekke i munnen til oss - så beskylte vi de for å være misunnelig på at Norge knuste de i siste vinter-OL og at de ikke hadde noe olje. Da ble de enda surere

Rekorden med bøter i hanskerommet, på skolen med stort sett norske studenter, var det en fyr med BMW som hadde - sørgelig nok så ble han stoppet av svenske tollen en gang, hvor de oppdaget kilosbunken i hanskerommet og krevde at han betalte bøtene før han fikk igjen bilen. Han lot de beholde bilen. En ikke alt for gammel 323i

Etter at jeg hørte om dette så kastet jeg min ganske brukbare bunke med bøter selv.
    Må nok betale nå ja tror jeg, men vet ikke hvordan jeg betaler til sverige?
    Uansett så er det ikke direkte heldig at den havner til min sjef så jeg må nok ut med 400SEK

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok betale nå ja tror jeg, men vet ikke hvordan jeg betaler til sverige?
    Uansett så er det ikke direkte heldig at den havner til min sjef så jeg må nok ut med 400SEK
    Hvis det var på grunn av jobben at dere var der og at dere ikke skjønte at det ikke var lov å parkere der så ville jeg tatt en prat med sjef/økonomi avdeling for å slippe boten.

Bryte trafikkregler er en ting, kjøre for fort får man ta på egen kappe - men parkeringsbot synes jeg er annerledes.

Ellers så har nok svenske parkeringsselskaper en fin måte å få inn penger på selv i Norge, går greit å ordne i vanlig nettbank.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det var på grunn av jobben at dere var der og at dere ikke skjønte at det ikke var lov å parkere der så ville jeg tatt en prat med sjef/økonomi avdeling for å slippe boten.

Bryte trafikkregler er en ting, kjøre for fort får man ta på egen kappe - men parkeringsbot synes jeg er annerledes.

Ellers så har nok svenske parkeringsselskaper en fin måte å få inn penger på selv i Norge, går greit å ordne i vanlig nettbank.
    Vi dropper den samtalen med ledelsen Er nok min egen feil, for det var visst et skilt der fikk jeg vite i etterkan.

Det står jo ingenting av informasjon annet enn at det er Plusgirot
    Så er det et nr på 12 siffer der Kidnr bruker og stå, så er det 6 siffer - et siffer på plusgirot konto, og et nr på avsendere.... Ikke ibox og hva f*a*e*n nettbanken ville ha! BAH! Dessuten mobber alle kollegaene mine meg!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktet Johan i dag (Soundgarden). Spurte om han kunne sjekke pris på komplett element-sett til Ti10k og Ti6k. Senterprosjekt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi dropper den samtalen med ledelsen Er nok min egen feil, for det var visst et skilt der fikk jeg vite i etterkan.

Det står jo ingenting av informasjon annet enn at det er Plusgirot
    Så er det et nr på 12 siffer der Kidnr bruker og stå, så er det 6 siffer - et siffer på plusgirot konto, og et nr på avsendere.... Ikke ibox og hva f*a*e*n nettbanken ville ha! BAH! Dessuten mobber alle kollegaene mine meg!
    Åja - du vil ikke vente til den blir sendt til jobben ops:

Skal vi se - alle utenlandske banker har jo et nummer også videre.

Det beste du gjør er å ringe parkeringsselskapet og få tips derfra tenker jeg.

Du fikk boten på Sexfilmsgatan 34 eller Systembolagsaleen 22?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjørt 12 mil for å få tak i Metallica - Death Magnetic Hva synes du om avstandene på Nordmøre Tom?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Da har jeg kjørt 12 mil for å få tak i Metallica - Death Magnetic Hva synes du om avstandene på Nordmøre Tom?
    En vei regner jeg med?

Har ikke avstander her i forhold til det vi sloss med da jeg bodde i Finnmark
    Jobbet sammen med en som kjørte 80-85 mil hver vei i helgene for å komme hjem. Han var smått lei av å kjøre bil etter en stund

Hvordan var plata ?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøpte forresten gassovn til bua i går, og da jeg skulle prøve den i dag fant jeg ut at begge gassflaskene var tomme
    Fantastisk godt planlagt
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    En vei regner jeg med?

Har ikke avstander her i forhold til det vi sloss med da jeg bodde i Finnmark
    Jobbet sammen med en som kjørte 80-85 mil hver vei i helgene for å komme hjem. Han var smått lei av å kjøre bil etter en stund

Hvordan var plata ?
    Nei det var tur/retur. Med 12 mil en vei så kommer jeg faktisk lengre enn Trondheim

Plata er bra! Noe varierende lydkvalitet, men jeg er godt fornøyd uansett

Side 947 av 2256 FørsteFørste ... 447 807 817 827 837 847 857 867 877 887 897 907 917 927 937 943 944 945 946 947 948 949 950 951 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 1037 1047 1057 1067 1077 1087 1447 1947 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •