Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 876

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 876 av 2256 FørsteFørste ... 376 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 846 856 866 872 873 874 875 876 877 878 879 880 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 996 1006 1016 1376 1876 ... SisteSiste
Viser resultater 17,501 til 17,520 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ser helt klart både fordeler og ulemper med å jobbe frilans/selvstendig. "W" jobber jo som frilanser og det er ikke bare bare. Men hun tjener godt da. Faktisk mer enn det dobbelte av meg..... Når jeg nå ikke trives like godt i jobben lenger, så holder hvertfall ikke lønnen meg igjen for å si det slik.

Syns det er vanskelig dette. Spes i den situasjonen vi er nå. Dersom det ikke hadde vært noe baby på vei, så hadde det vært lettere å hoppe ut i det. Når man ikke har noen "spesielle evner" så er det også litt vanskelig å se for seg hva det skal være....

Jeg sendte søknad til Ålesund Kommune ang kinomaskinist-jobben i går. Jeg tar nok ikke den uansett. Sene kvelder og helgearbeid er en dårlig kombo med en nyfødt.

Vi får se hva fremtiden bringer.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    -telt-jpg

Er ikke dette verdens beste festival telt? det var ihvertfall det vi to ( som er på bildet mente) vi hadde også planer om å sove i det.

men sentralvarme anlegget virket ikke å det ble krangling om hvem som skulle ligge i 3 etasjen

btw: Nå ser jeg at jeg er veldig sjeggete også.. slik går det når man dropper å barbere seg på ca 1 mnd eller noe

Tidens telt! Uten tvil, husker jeg hadde et knall telt på revyfestivalen for 4år siden, da kom det et kor og sang for teltet mitt

Skal være skjeggete på festival!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe greit nok.

Men hvis det første man tenker på, når man skal bli forelder, er dagmamma eller butler for å ta seg av sine barn og hjem .... vel da burde man heller kanskje skaffe seg en bikkje eller noe? Akvarium er fint - det passer seg selv...
    Det finnes sikkert folk som er så snevre i tankegangen at "det" er det første de tenker på! Og de burde kanskje satse på akvarium! Takk Gud for at de fleste ikke er slik!
    :-D

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg ser helt klart både fordeler og ulemper med å jobbe frilans/selvstendig. "W" jobber jo som frilanser og det er ikke bare bare. Men hun tjener godt da. Faktisk mer enn det dobbelte av meg..... Når jeg nå ikke trives like godt i jobben lenger, så holder hvertfall ikke lønnen meg igjen for å si det slik.

Syns det er vanskelig dette. Spes i den situasjonen vi er nå. Dersom det ikke hadde vært noe baby på vei, så hadde det vært lettere å hoppe ut i det. Når man ikke har noen "spesielle evner" så er det også litt vanskelig å se for seg hva det skal være....

Jeg sendte søknad til Ålesund Kommune ang kinomaskinist-jobben i går. Jeg tar nok ikke den uansett. Sene kvelder og helgearbeid er en dårlig kombo med en nyfødt.

Vi får se hva fremtiden bringer.
    Hva med en jobb der du kan være hjemme?

Hva med å drive med salg av kniver? Du lager jo flotte kniver. Folk liker slikt spesielt hvis det står navn på dem osv. Du kan jo lage "gave-sett". Lage en liten webside med hjelp av "en" kompiz og sikkert tjene litt på det. Du blir nok ikke millionær på det men det er en start, alt må begynne et sted. Kunsthåndtverk er godt betalt i dag, det tar jo en del tid å lage det!

Denne kniven med navnet mitt gravert inn i hadde jeg gitt mye for!

Utover egne ting kan du drive med telefonsupport eller skrivejobber etc.

Verden er stor !

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Frode..

Har du bilde av noen kniver du har laget?

Husker du la ut et bilde for en stund siden,, Har du en link eller 2?

Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt "finsnekkring" og bedre bilder så kan dette muligens gi noen tanker (og kroner)..

Lars..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne likte jeg Lars. Til og med fått tommelen opp av "W". Knivlaging må nok gjøres på siden av. Jeg er slett ikke like dyktig som de som kan ta 2,5k+++ for kniver. Jeg måtte ha lagt meg på et prisnivå rundt 1-1,5 k maks. Da snakker vi om en ren inntekt på 500-1000 pr kniv. Må lage noen i mnd før det blir noe inntekt da. For ikke å snakke om at timebetalingen hadde vært på nivå med det de får i Kina.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Faktum er at jeg trodde at jeg hadde skaffet meg den perfekte jobben når jeg begynte i dette nettselskapet. Når jeg begynte her så var det en skikkelig bra jobb, et sted man var litt stolt av å tilhøre - fikk respekt fra andre når man fortalte hvor man jobbet, samtidig følte man at man gjorde noe som betydde noe! Bra at folk har strøm liksom. Være en viktig del av samfunnet og alt det der

Men nå som økonomene har tatt over - så har hele greia blitt ødelagt, systemet går nå ut på å dra inn mest mulig penger (øke nettleien) og bruke minst mulig på vedlikehold (la ting være til de går i stykker av seg selv) og personale (personalstyrken er halvert på få år).
    Hmm, trodde nettselskapene hadde vært forhatt i minst 20 år jeg nå Stor forskjell på folk da, men altfor mange virker lite takknemlige for strøm i huset, det er en selvfølge, det skal skje av seg selv.

Men fikk nesten sjokk igår da jeg leste lokalavisa, vi ble skrytt opp i skyene pga innsatsen vår med å få tilbake strømmen til folk etter lynnedslag som blåste en del transformatorer. Tviler på at dette blir hverdagskost.

Idag ble en slitsom dag på jobb. En linje som går opp på et fjell for å forsyne ei mobilmast har falt ut. Jeg og en til skulle opp og reparere feil. Etter rundt 5km og flere hundre høydemeter med tung ryggsekk med stolpesko, verktøy osv kommer vi til enden av linjen uten å ha funnet noe galt. Åpner nettstasjonen og synet som møter oss er sot, mye sot. Litt smeltet stål, mye smeltet plastikk og som sagt mye sot Megget trafoen som forøvrig var ok og gikk ned igjen, blah! Konstruktiv arbeidsdag på 8,5 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne likte jeg Lars. Til og med fått tommelen opp av "W". Knivlaging må nok gjøres på siden av. Jeg er slett ikke like dyktig som de som kan ta 2,5k+++ for kniver. Jeg måtte ha lagt meg på et prisnivå rundt 1-1,5 k maks. Da snakker vi om en ren inntekt på 500-1000 pr kniv. Må lage noen i mnd før det blir noe inntekt da. For ikke å snakke om at timebetalingen hadde vært på nivå med det de får i Kina.
    Et par tusen ekstra pr. mnd ekke gæli det for en start! Med navn på kan du legge på 500.- til.

Da har vi skaffet deg en start. Nå er det bare å løpe med aviser kl 04:00 om morran og stå i pølsekiosken hver natt til Søndag så er vi halveis!

Hva med å holde følgende kurs:

Kniv-lage-kurs
    Tegnspråk For Dummies (Jeg melder meg på)
    Hjemmekino - Hva er det?
    Bygge-Sub-Kurs.
    Hva man skal tenke på når man kjøpe eldre hus?
    ------

Jeg tjente til livets opphold ved å holde kurst i Office pakken samt design og administrasjonsverktøy + + - da jeg var yngre! Tjente bra på det, nå er det så mange om beinet at man må være litt mer sær for å få folk til å komme.
    Utover det har jeg solgt "nesten" alt som kan selges og jobbet som det meste. Ideer har jeg nok av. Janteloven eksisterer ikke (Vedtatt i Stortinget på 80'tallet!!!) Mange som ikke har fått med seg det!

Lars.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig varierende fra person til person hva man liker, men jeg må virkelig si at jeg er fornøyd med å møte tomhendt på arbeid 07.30 og dra igjen 15.00 uten noen som helst økonomiske bekymringer, pengene kommer hver måned.

Har ikke disiplin til å drive selvstendig er jeg redd

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hmm, trodde nettselskapene hadde vært forhatt i minst 20 år jeg nå Stor forskjell på folk da, men altfor mange virker lite takknemlige for strøm i huset, det er en selvfølge, det skal skje av seg selv.
    Det er vel ca 10 år siden monopolet (det er vel forsåvidt det i dag også? ) ble sluppet løs. Jeg begynte før dette...

Tidligere gikk det i null - altså det du som forbruker betalte dekket det det kostet! Slik det er med vann og renovasjon i dag.

Men nå skal alt ha overskudd - staten som er hovedeier SKAL ha 9% avkastning samme hvordan det egentlige resultet er.

Uff jeg orker ikke en gang å tenke mer på dette - blir bare deppa :?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Veldig varierende fra person til person hva man liker, men jeg må virkelig si at jeg er fornøyd med å møte tomhendt på arbeid 07.30 og dra igjen 15.00 uten noen som helst økonomiske bekymringer, pengene kommer hver måned.

Har ikke disiplin til å drive selvstendig er jeg redd
    Det er i utgangspunktet en grei holdning!

Du drar på jobb - Du gjør jobben - Du drar hjem! Og etter hva jeg forstår så gjør du en god jobb, noe du faktisk ikke tenger å gjøre! At du i tillegg innrømmer at du ikke har disiplin nok til å drive for deg selv, og at du derfor ikke ønsker det - er faktisk en ansvarsfull holdning.

Spørsmålet er hvor langt du er villig til å strekke deg hvis du MÅ!

Hmmmmm -

Lø Cheff.. (PomesFrittis med Pløse & Baccon i dag!) Usunt

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Mange gode forslag her Lars. Har nok ikke baller store nok til å starte med så mye av det på listen din.... Jeg følger med på NAV sine sider en stund. Så får vi se om aversjonen mot min nåværende arbeidsplass øker eller om det roer seg. Men jeg savner det å glede meg til å gå på jobb. Den følelsen hadde jeg en stund....

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg savner det å glede meg til å gå på jobb. Den følelsen hadde jeg en stund....
    Da vet jeg akkurat hva du mener! Det er slik det skal være - det skal føles godt å dra på jobb
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får slå oss sammen Tom og starte firma.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får slå oss sammen Tom og starte firma.
    Jeg vil også være med!!!!!!!!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det gjør vi!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har masse fotoutstyr tror dere jeg får mange fotojobber da

hehe, det var ironi hvis dere var i tvil ja!

Hva tror du om Sigma objektiv Lars? Tror det blir et 28-300 objektiv til høsten!
    Eller tror og tror i ren kjedsomhet har jeg bestemt meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er det ikke bare jeg i den lille familien som driver og oppdaterer meg.
    Turid-Laila ble så ivrig i lesningen av 450'n sin manual at hun sovna her i går!

-untitled-2-jpg

Side 876 av 2256 FørsteFørste ... 376 736 746 756 766 776 786 796 806 816 826 836 846 856 866 872 873 874 875 876 877 878 879 880 886 896 906 916 926 936 946 956 966 976 986 996 1006 1016 1376 1876 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •