Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 852

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 852 av 2256 FørsteFørste ... 352 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 848 849 850 851 852 853 854 855 856 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1352 1852 ... SisteSiste
Viser resultater 17,021 til 17,040 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eget lokalt fiberoptisk nett i kåken - det er fett! Da snakker vi!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kom gjerne med forslag til total-løsning Lars. Husk bare å bruke ord som selv jeg forstår. Eller enda bedre. Bruk bilder og illustrasjoner.

Mål og tanker blir da som følger.

1. Utnytte 20mb linje så godt som overhodet mulig.
    2. Skal kables til minst 2 punkt. (kanskje 3...) Det vil si... I stuen vil jeg ha 2 punkt til pc og en hver til PS3 og Wii. I kjelleren vil jeg ha et punkt i kinoen. Er sikkert smart å legge inn en kabel til kontoret/gjesterommet også... Kan man bruke 1 kabel til et vegguttak? Hva med å gjøre som når man legger strømkabel? At man fortsetter fra ett punkt til et annet. Altså bare forlenger kabelen...?
    3. Skal være fremtidsrettet. Har ikke lyst å gjøre det flere ganger.
    4. Vil ha tilgang til harddisk. Hvertfall kablet, men på sikt trådløst.
    5. Den trådløse routeren funker sikkert i kjelleren også, men vil det være smart å kable ned dit for så å kjøre trådløst derfra...? Med andre ord, kan man ha 2 trådløse routere på samme linja...?
    6. Mulighet for å kjøre bilde og lyd fra barnerommet til kinoen. (og kanskje stuen...? Ikke like viktig)
    7. ????
    8. ???
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noe møkk, pahf.no må en være firma registrert for å kjøpe, og pahf.net er opptatt, andre reele alternativ?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ja kom gjerne med forslag til total-løsning Lars. Husk bare å bruke ord som selv jeg forstår. Eller enda bedre. Bruk bilder og illustrasjoner.

2. Skal kables til minst 2 punkt. (kanskje 3...) Det vil si... I stuen vil jeg ha 2 punkt til pc og en hver til PS3 og Wii. I kjelleren vil jeg ha et punkt i kinoen. Er sikkert smart å legge inn en kabel til kontoret/gjesterommet også... Kan man bruke 1 kabel til et vegguttak? Hva med å gjøre som når man legger strømkabel? At man fortsetter fra ett punkt til et annet. Altså bare forlenger kabelen...?
    5. Den trådløse routeren funker sikkert i kjelleren også, men vil det være smart å kable ned dit for så å kjøre trådløst derfra...? Med andre ord, kan man ha 2 trådløse routere på samme linja...?
    6. Mulighet for å kjøre bilde og lyd fra barnerommet til kinoen. (og kanskje stuen...? Ikke like viktig)
    7. ????
    8. ???

Pris da?

du burde ha elko living system du.. 2 stk cat6 til hver kontakt og da har du alt fra lyd/bilde/internett etc..

skal du være fremtidsrettet å har tenkt video på samme kabelen er alt annet en cat6 ikke lurt

Per... Pahf.com? jeg har One.com Webhotell**-**Domene • Hjemmeside • E-mail billig og stabil. mange klager på at noe rart som vi vanlige ikke kommer borti kræsjer, men det har ikke jeg opplevd på mine x år

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på deg for litt siden Kjetil, og der var du.

Pris? Selvsagt så billig så mulig. Håpet var å bruke mest mulig av det jeg allerede har, og kjøpe kabler og veggpaneler. Har ikke så mye da. En pensjonert laptop (tenkt å kjøre Squeezesenter og slikt), en 500gb harddisk og trådløs router. Ikke sikkert jeg kan bruke noe annet enn harddisken men....

Det får heller bli litt tungvindt enn for dyrt for å si det slik...

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    go kveld gutter. her kommer en liten helsing fra tigerstaden der maten ligger på grillen å pilsa er i handa. her er nesten for varmt til å sitte ute å med lite gass på airconditionen er de helder ikkje kjekt å kjøre bil :evil: .
    har nå så fullpakka bil at eg vurderer å kjøpe takboks før heimturen for "w" skal på ikea å handle :cry:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat Magnum P.I. på tv2 Zebra. Fra 1980 - så fett.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jeg ca 12 sekund av Tom. Det holdt i massevis.

Sitter å tester suben som fulgte settet fra lavpris.net. Den er helt grei. Elementet tåler endel, men det blir fort blåselyder. Og jeg måtte skru helt opp på gain på BASH 500 for at det skulle bli liv. Det forstod jeg ikke helt...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Pris da?

du burde ha elko living system du.. 2 stk cat6 til hver kontakt og da har du alt fra lyd/bilde/internett etc..

skal du være fremtidsrettet å har tenkt video på samme kabelen er alt annet en cat6 ikke lurt

Per... Pahf.com? jeg har One.com Webhotell**-**Domene • Hjemmeside • E-mail billig og stabil. mange klager på at noe rart som vi vanlige ikke kommer borti kræsjer, men det har ikke jeg opplevd på mine x år
    Genial side Kjetil! Men alle pahf. navnene som er bra er jo opptatt.

pahf.be,de,dk,co.uk,info er ledige....

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ukryptert fastlinje (fastlinje=kabel) rett i switch fra ADSL-Modem/Router.
    Da velger du en switch med 5+ porter, gjerne 8 så har du litt å gå på. Velger du i tillegg en ADSL Router med mulighet for 2 antenner kan du montere en antenne i stua med eventuell splitt til en i kjelleren for maksimal WiFi = Trådløst dekning

Nei, slikt gjør vi ikke! Det er derfor man kaller det stjernenett, en kabel fra switch/router/hub til hvert punkt. 2 kabler til dobbeltpunkt. Med mindre du i fremtiden ønsker båndtrøbbel så det holder (Tenk deg Oslo i rush'tia på enfelts vei! uten lyskryss) En switsh fungerer som et lyskryss, det går bare 1000 ganger fortere.

Fremtiden er trådløs! Hos meg blir det nok fiber siden jeg planlegger en skikkelig videoserver, da kan man kjøre ukomprimert DVD hvor man vil (uten tap av bilde/lydkvalitet - dyrt.) Elko living system er genialt for Lottovinnere, Creston er MYE bedre og litt dyrere!

Spørsmålet er jo hva du egentlig vil! Jeg antar du vil streame musikk til de ulike rom i huset, med 500gb blir filmstreaming for lite med mindre du har 4,7 filmer selv om det er snakk om DIVX! (du må huske at du har en 50" skjerm!) Jeg ville ha lest litt om Squeese Box eller en PoppCorn Boks til Audio & Video. Her finnes det mange løsninger. Skal du bygge for fremtiden så dropp ekstern HD først som sist og kjøp deg en NAS, da bør du satse på en TViX M-4100SH Mediastreamer eller lignende - den streamer dvd.iso filer etc.

Se over (punkt 3)

Du kan ha 50 Routere på "samme linja" så lenge kun 1 av dem kjører DHCP. En DHCP server deler ut IP adresser i et nettverk tilknyttet den aktuelle DHCP IP serie. Eksempel: Hvis din Router har IP adressen 192.186.1.1 vil den dele ut adresser i 192.168.1.xxx segmentett, har du 2 Routere med DHCP får du et problem fordi de deler ut IPadresser i foskjellige segment. Eksempel 192.186.2.xxx (enkelt sakt).

Jeg ville heller hatt: 1 Router koblet til 1 Switch (trådløs med 2-4 antenner) med 5-8 utganger (fastlinjer)

Her kan du bruke en såkalt "video server" og bruke hvilket som helst (nesten) videokamera. En video server gir videokameraet en IP adresse som kan nås hvor som helst i nettverket. Les mer om video servere Her.

7. ????
    8. ???
    Nettkabling trenger en del plass, derfor bruker man kanaler når man legger opp nettverk. Kanaler er ikke spess. pent så jeg legger opp 40mm vvs rør i vegg. Jeg vil anbefale deg å planlegge nøye hvor du vil ha kontaktene og legge 2 kabler pr. punkt. Hvis behovet endrer seg kan man skjule kabler bak lister etc.

Trådløst: (Krypterte nettverk går fort som en skilpadde!!)
    Jeg har slutta med fastlinjer på data og musikk streaming! Jeg kjører nå begge mac'ene og 2 PC'er på ukryptert WiFi og har superhastighet på mitt 802.1.X nett (kun MAC). Spørsmålet er om man har noe imot at en eller annen hacker finner ut at han skal bruke vinter og vår på å hacke NAS passordet ditt, for å få tilgang til dine personlige data. Jeg driter i dette siden jeg ikke legger VISA-koder, perverse tanker etc. info i åpne filer. Sansynligheten for angrep er på promillenivå og programvare for filkryptering er ekstremt gode og gratis, viktige filer legger jeg i kataloger med 128bits kryptering - lykke til kjære hackere!. Fastlinjer er greit til streaming av mye data fort (video), ikke noe anet!

Ble mye dette, og kanskje u-sammenhengende, vi får se hva du sier.. Skal fordype meg litt i bokser oh utstyr - Jeg klemstra alle fingrene på venstre hånd - så derfor dette inlegget - Jeg pines for deg Frode!! Det kaller vi å ofre for sine venner

Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.... Begynner å bli dyrt dette. Men jeg trenger jo ikke alt på en gang. Det viktige er å ha kablingen riktig.

1. Jeg ser dette WiFi merket overalt. Er det et annet navn for trådløst nett, eller er det en spes form for trådløst nett....?

2. Har du link til slike antenner jeg kan/bør bruke? Må man kjøre kabel til disse? Eller forsterker de det signalet de får trådløst? Sikkert dumt spm, men jeg har så lite peiling på dette....

4. Jeg har en gammel stasjonær pc som er ehhhh.... om ikke ubrukelig, så har den sett sine beste dager. Poenget er at der har jeg jo kabinett og strømforsyning. Vil det være smart å bygge denne opp med harddisker og slikt istedet for en NAS? Vil det kunne bli billigere?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hmmmm.... Begynner å bli dyrt dette. Men jeg trenger jo ikke alt på en gang. Det viktige er å ha kablingen riktig.

1. Jeg ser dette WiFi merket overalt. Er det et annet navn for trådløst nett, eller er det en spes form for trådløst nett....?

2. Har du link til slike antenner jeg kan/bør bruke? Må man kjøre kabel til disse? Eller forsterker de det signalet de får trådløst? Sikkert dumt spm, men jeg har så lite peiling på dette....

4. Jeg har en gammel stasjonær pc som er ehhhh.... om ikke ubrukelig, så har den sett sine beste dager. Poenget er at der har jeg jo kabinett og strømforsyning. Vil det være smart å bygge denne opp med harddisker og slikt istedet for en NAS? Vil det kunne bli billigere?

Som svar på punkt 4 vil jeg råde deg til å sjekke disse trådene.
    http://avforum.no/forum/ny-av-automa...ux-server.html

http://avforum.no/forum/av-prosessor...jemmebruk.html

Min slutning er, bygg opp en server av det du har...Trenger ikke bli dyrt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1: Ja. Nei det er ikke en spes form for trådløst nett....

2: Man må kjøre kabel til antennene eller kjøpe en ekstern boks som forsterker det generelle signalet i huset, disse boksene er trådløse ja og kalles en "Tråløs Bridge". Men si meg en ting Frodegutt.. er signalet så dårlig i kjelleren?

3: Hvor ble det av 3? Liker du ikke 3 kanskje? Fy a meg! DISKRIMERING!!!!!!

4: Hvor mange ukers intenst fikkle og knote, lære og frustrasjons-arbeid går inn under definisjonen "fortsatt billig".?? Ja det er billigere.

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være slem - men løsningen til VALO ligger for høyt for deg Frode. Jeg sier ikke at du ikke klarer det men det er ingen "kjapp" løsning.

Hva innebærer en slik løsning?

1: Kjennskap til Linux (ikke bare-bare) men veldig interessant hvis man liker programvare fikkling.
    2: Kjennskap til NAS/Media Center/Fildistribusjons løsninger.
    3: Være villig til å lese mye om (for deg) helt ukjente ting.
    4: Tid spiller (for deg) ingen rolle.

Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en så enkel løsning som mulig Frode I lengden er det det som gir lavest blodtrykk

Her er forresten den boka der letet etter Professional Digital Techniques for Nude & Glamour Photography | FINN torget

Hvor billig er dette Oddbjørn? Har du peiling på pris på 6,5"?
    AUDIO-PRO BLUE DIAMOND | FINN torget
    Tenkte i bua, så kanskje vi greier oss uten sub. Ja særlig uten sub
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    1: Ja. Nei det er ikke en spes form for trådløst nett....

2: Man må kjøre kabel til antennene eller kjøpe en ekstern boks som forsterker det generelle signalet i huset, disse boksene er trådløse ja og kalles en "Tråløs Bridge". Men si meg en ting Frodegutt.. er signalet så dårlig i kjelleren?

3: Hvor ble det av 3? Liker du ikke 3 kanskje? Fy a meg! DISKRIMERING!!!!!!

4: Hvor mange ukers intenst fikkle og knote, lære og frustrasjons-arbeid går inn under definisjonen "fortsatt billig".?? Ja det er billigere.

Lars.
    Takk for forslaget valo, men det der kan jeg glemme. Jeg klarer å slå på dataen, men der slutter det.

Jeg aner ikke hva som skjedde med nr. 3.

Har ikke sjekket signalet i kjelleren Lars, så jeg aner ikke. Men det er 2 etasjer og greit dempet kinorom da...

Ang spm nr. 4, så var det selvsagt inneforstått at du skulle bygge den for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Gå for en så enkel løsning som mulig Frode I lengden er det det som gir lavest blodtrykk

Her er forresten den boka der letet etter Professional Digital Techniques for Nude & Glamour Photography | FINN torget

Hvor billig er dette Oddbjørn? Har du peiling på pris på 6,5"?
    AUDIO-PRO BLUE DIAMOND | FINN torget
    Tenkte i bua, så kanskje vi greier oss uten sub. Ja særlig uten sub
    Link til test på høytaleren HER og Her (pdf)

lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslaget valo, men det der kan jeg glemme. Jeg klarer å slå på dataen, men der slutter det.

Jeg aner ikke hva som skjedde med nr. 3.

Har ikke sjekket signalet i kjelleren Lars, så jeg aner ikke. Men det er 2 etasjer og greit dempet kinorom da...

Ang spm nr. 4, så var det selvsagt inneforstått at du skulle bygge den for meg.
    På punkt 4 skrev jeg faktisk etter punktumet: Jeg gidder ikke å spare et laken eller 2 for så mye knoting. Men jeg tok det vekk da jeg syntes det ble litt "for mye"

IT's THERE NOW !!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del Frode.. Jeg skal være snill med deg!

Gi meg 4-5000.- så skal jeg mekke en linux media dings med sveiv til deg!
    500.- pr time i service x 2 timer service pr uke x 52 ... joda - dette kan jeg gjøre!

PS: Maskinvaren kommer i tillegg!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe som ligner på et budsjett på dette Frode??

1000.-
    2000.-
    3000.-
    4000.-
    5000.-
    6000.-
    7000.-
    8000.-
    9000.-
    10000.- +

Gøy med autopaste :-D

Det har ikke dere ha-ha

MacDick!

Side 852 av 2256 FørsteFørste ... 352 712 722 732 742 752 762 772 782 792 802 812 822 832 842 848 849 850 851 852 853 854 855 856 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1352 1852 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •