Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 847

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 847 av 2256 FørsteFørste ... 347 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 837 843 844 845 846 847 848 849 850 851 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 1347 1847 ... SisteSiste
Viser resultater 16,921 til 16,940 av 45103
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Artiger å tenke på den klumpen som står på spisestuebordet nå enn pukken din Frode
    Får se i kveld om jeg får tid til å koble opp. Manualen var omtrent som en gotisk bibel, men det bør vel la seg gjre å få den til å spille litt iallefall.
    Men jeg lurer på om jeg ikke skal ordne meg bananplugger på høytalerkablene mine etterhvert, ikke sant Frank

Så forresten bra ut den Supra HDMI kabelen som ble med som trst for ventingen også

Nå er det grilling av div. pølsetyper og kanskje en pils, men bare en, koler ikke i påvirket tilstand
    Har du 4 ohms høyttalere bør du gjøre forsterkeren oppmerksom på dette, greit forklart i manualen. Hvis ikke kobler du bare opp uten å lese noe som helst enda Menyene på forsterkeren er simple og enkle så jeg de tar du nok rimelig kjapt.

Synd at den subben ikke ble lagt ut for en uke siden, jeg kjørte forbi Jessheim på søndag og igjennom Kristiansund igår

Snart middag

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det skal gå kjapt å koble opp.

Synd at du ikke var en uke senere ute med den turen din da Oddbjørn Men det virket som det var flere som kunne hente, og da er det vel ikke mer å tenke på.

Akkurat nå er det kos på terrassen, første solglimt på over en uke, så den må utnyttes. Men det er vel ikke lenge før jeg trekker ionn tenker jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med forsterker i hus Jan. :-D

Da jeg gikk ned igjen etter forrige utblåsing gikk det mye bedre. :-D Nå mangler vi "bare" totalt 3 meter tenker jeg. Fikk brutt opp 6-7 meter fra da til nå. Har funnet teknikken, men ikke en teknikk i verden hjelper mot kampesteiner i en sånn situasjon, så litt trøbbel har vi hatt. Vi har ikke hevet noe ut enda, men det er det å bryte opp som er den store jobben. Skal se om jeg har ork til å ta bilder i kveld.

Hvordan står det til i det ganske land da?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står bra til på indre nordmøre ihvertfall Frode Slapper av etter ferietur nå.... Akkurat sett 3:10 to Yuma.

Har endelig ryddet opp i et lite rom der jeg har alt verktøy og mye annet skrot også. Så jeg er godt fornøyd med dagen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny PowerPlant Jan!

Har gått meg hus forbi hva det ble (var det en Yamaha?) men jeg er sikker på at dere vil få mye "bryl" sveis av den :-D

Julius Svingstang.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoi, og takk for gratulasjoner. Fikk fjernet en del kabler iallefall.

Må nok til med litt finkalibrering, men skal nok bli fornøyd vil jeg tro. Merket at han fyren som har hatt idealører hos Yamaha ikke er så glad i bass som jeg er, men det kan fikses

Men Onkyoen skal få et godt liv oppi hagen etterhvert, bare vi finner noen skikkelige høyttalere, og så ender vel SVS klonen der oppe også, så det skal vel bli fart der og ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svingstang.. men madammen er ferdig på nattevakt om 3 timer. håper jeg sover da........

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål Oddbjørn, kan man gå inn og se innstillinger på EQ? Har ikke giddet å la i instruksjonsheftet enda.

Lofgren gjør en grei jobb her nå

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Instruksjonsheftebruk er siste utvei.

Koser deg nå tenker jeg. Hvordan kan det firmaet du handlet fra ha så billige priser Jan? Snakker vi paralellimport eller? Har du link til nettside?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål Oddbjørn, kan man gå inn og se innstillinger på EQ? Har ikke giddet å la i instruksjonsheftet enda.

Lofgren gjør en grei jobb her nå

Du kan titte på innstillingene forsterkeren har gjort på hver enkelt høyttaler etter autooppsett. Jeg vet du får muligheten til dette rett etterpå, men om du kan gå inn i ettertid å titte vet jeg faktisk ikke. Du finner det fort ut i menyen om du går inn.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, får se
    Er innkjørt på Onkyo, Denon og Pioneer, har aldri vært borti Yamaha før, mrn regner med at det skal gå an å finne ut av det.
    Må uansett kjøre oppsett igjen regner jeg med, var så mye frem og tilbake med faser her, gir meg ikke helt på at jeg har koblet feil

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Instruksjonsheftebruk er siste utvei.

Koser deg nå tenker jeg. Hvordan kan det firmaet du handlet fra ha så billige priser Jan? Snakker vi paralellimport eller? Har du link til nettside?
    X3MHC - Din Hjemmekino Spesialist

Står en eller annen plass noe om avtale med Yamaha Norge på siden der.
    Fabelaktig service, det tok jo sin tid siden lageret var tomt, men jeg fikk jevnlig beskjed om hvordan det lå an. Fikk jo kabelen som kompensasjon, prisen tror jeg er veldig god, og jeg har enda ikke fått regninga

Ta kontakt med X3MHC på forumet og så får du link til VIP sider med VIP priser, de er noe lavere enn prisene de opererer med på nettsida. F.eks. 8490,- for RX-V1800, inkl. porto

Her er en tråd om firmaet også ...

http://avforum.no/forum/produkt-pris...-cyberfly.html

Nå skal vi straks på stranda og steke pannekaker, rutine om sommeren det ...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig ferdig for i dag. Fått i meg litt mat også. Glad for at jeg snart er ferdig med den dritten....

Var ei jeg jobber sammen med som lurte på om hun kunne få jobbe litt denne uka. Jeg kan godt ta en dag eller to fri! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Endelig ferdig for i dag. Fått i meg litt mat også. Glad for at jeg snart er ferdig med den dritten....

Var ei jeg jobber sammen med som lurte på om hun kunne få jobbe litt denne uka. Jeg kan godt ta en dag eller to fri! :-D
    Ikke før nå?? Jeg var ferdig 06:00! - burde kanskje ha tatt kvelden før men, var liksom inne i ett godt "driv". Nå er det ikke mye igjen før plater er på plass - da blir det HT montering, lodding og "kos"

Byggeloggen er oppdatert!

Lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HJELP!!!

Jeg tenger litt hjelp (JAKV)...

Jeg må vite hvilke leder som er + og hvilke leder som er - fordi HT kablene er ikke merket på noe vis! (De var det før i ti'a) - Så - Hvordan gjør jeg det? Kablene ligger allerede i veggen!

Jeg har voltmeter.

Jeg glemte å merke noen kabler i går så jeg festa et batteri i den ene enden og en pære i den andre. Men jeg skal jo bare sjekke 1 leder! Nå angrer jeg på at jeg ikke fulgte bedre med i elektronikktimene (Valgfag!)

Please - With sugar On Top!

Lars..

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar til LogB.no!

Jeg kan vel koble + til den ene enden og - til en laaang ledning som rekker bort til kobblingspanelet og så bruke pæra fra i går? Med en testklemme burde den jobben gå kjapt.

Me = Idiot ?

Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de fleste slike kabler er det slik at en leder blir rund, mens den andre har en markant kant dersom du splitter den på midten. Så kan du bestemme deg for hva som skal være pluss og minus.

Alternativt kan du be din utkårede, aka Berit, holde et 9V batteri mot stumpene i en ende, og så kan du måle hva som er pluss og minus i andre enden med multimeteret. Dersom du har byttet om pluss og minus når du måler så vil du få et minustegn foran den målte verdien.

Men jeg vil tro at kablene er merket på en eller annen måte. Er det Claskabler?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de fleste slike kabler er det slik at en leder blir rund, mens den andre har en markant kant dersom du splitter den på midten. Så kan du bestemme deg for hva som skal være pluss og minus.

Alternativt kan du be din utkårede, aka Berit, holde et 9V batteri mot stumpene i en ende, og så kan du måle hva som er pluss og minus i andre enden med multimeteret. Dersom du har byttet om pluss og minus når du måler så vil du få et minustegn foran den målte verdien.

Men jeg vil tro at kablene er merket på en eller annen måte. Er det Claskabler?
    Takk - :-D

Ja det er Clas Kabler! 4Kvadrat.Link

Upps ... jeg sjekka nå Jan - det er 2 små "ører" på den ene lederen, den andre er 100% rund å glatt!

Takker massehvis..:-D
    Lars.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å hjelpe Lars. (Og så har jeg tilfeldigvis samme kabel til bakhøyttalerne selv )

Yamaha er artig

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn mitt aller første DIY prosjekt på Byggeloggen.

Endelige bilder kommer når jeg ikke gidder å Pimpe kablene mer!

Lars.

Side 847 av 2256 FørsteFørste ... 347 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 827 837 843 844 845 846 847 848 849 850 851 857 867 877 887 897 907 917 927 937 947 957 967 977 987 1347 1847 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •