Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 830

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 830 av 2256 FørsteFørste ... 330 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 826 827 828 829 830 831 832 833 834 840 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 1330 1830 ... SisteSiste
Viser resultater 16,581 til 16,600 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ebay er farlig...... :???: Kjempeartig altså. Blir fort noen kroner for tiden.

Han kisen med 804-ene mente jeg kunne sjekke frakt selv for å sjekke om det ville lønne seg. DET har jeg ikke greie på....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ebay er farlig...... :???: Kjempeartig altså. Blir fort noen kroner for tiden.

Han kisen med 804-ene mente jeg kunne sjekke frakt selv for å sjekke om det ville lønne seg. DET har jeg ikke greie på....
    Ikke noe problem,få tak i størrelse og vekt på esken,og sjekk på USPS - The United States Postal Service (U.S. Postal Service) (jeg kan hjelpe deg) eller så kan du sende den sammen med tingene mine,da må du be om frakt til 07036 NJ :-D

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du kan låne postboksen min "over there" har enda ikke brukt den men VET den er der et sted

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Eller du kan låne postboksen min "over there" har enda ikke brukt den men VET den er der et sted
    Nå kan du heller svare på termostatstyring av avtreksvifter du

Grunnen til at jeg sa det til Frode er at jeg får rabatt og har en ca 400Kg med ting på vei over :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Nå kan du heller svare på termostatstyring av avtreksvifter du

Der er svaret et rungende JA!!! uten tvil, men det visste vel alle

Frode: jeg skal på Bruce S konsert

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestemmer og ombestemmer meg fort her. :roll: Droppa hele handelen der og sendte en forespørsel til Øyvind på HFK om hva de skulle ha for elementer og delefilter til 604. Regner med det blir dyyyyyyyyrt. Ja, dersom jeg får kjøpe i det hele tatt da. Får vel "låne" nr på ht til svogers Jan....?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir lekkert Kjetil!!! :-D

Ser du selger "betalingen min" Espen!

Fått noe napp på Tik og JBL-elementene forresten?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir lekkert Kjetil!!! :-D

Ser du selger "betalingen min" Espen!

Fått noe napp på Tik og JBL-elementene forresten?
    Ingen fare :roll: ,det kan se ut som om det blir 4-5 elementer til deg.
    Hvis jeg vinner den ene auksjonen jeg har bud på blir det 4 stk S1S kabinetter,og der bytter jeg alle elementene med 4 av de 5 2242 HPL jeg har kjøpt, dermed får jeg 4 stk S1S EX som er siste oppgraderingen (kabinettene er identiske) og vi må finne på noe annet for Frode og jobbe med,DET tror jeg ikke blir noe problem

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er svaret et rungende JA!!! uten tvil, men det visste vel alle

Joa,men hva og hvordan :-D

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte en sang på radioen på fredag som minnet meg om en filmsnutt jeg har sett på nettet altfor mange ganger. Det blir ikke stort bedre/penere enn dette

Alizee Rules

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare :roll: ,det kan se ut som om det blir 4-5 elementer til deg.
    Hvis jeg vinner den ene auksjonen jeg har bud på blir det 4 stk S1S kabinetter,og der bytter jeg alle elementene med 4 av de 5 2242 HPL jeg har kjøpt, dermed får jeg 4 stk S1S EX som er siste oppgraderingen (kabinettene er identiske) og vi må finne på noe annet for Frode og jobbe med,DET tror jeg ikke blir noe problem
    Hva gjør du med de andre elementene da? Er de crap, eller mindre sinnsykt bra?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa,men hva og hvordan :-D

Termostatstyring av vifte, 1 måte:

man tar en normal avtrekksvifte av typen LVI eller Muro. kjører strøm til denne rett fra sikringsskapet. helst en 4" vifte men dette kommer an på størrelsen på rommet osv osv osv..

Videre setter man opp en termostat foreksempel av typen Nobø som er populære. kjører 2 ledninger til sikringsskapet.

Å nå kommer det som er tricky... Man må ha en kontaktor eller en annen type rele med en potensial fri utgang som har spole ( da er det jo en kontaktor i mitt hode)Mitt valg hadde i dette tilfellet blitt en modulærkontaktor fra MG. man kjører strøm på undersiden av kontaktoren ( 2 og 4 ) og de to ledningene fra viften jeg snakket om ( du husker de to?? ) kobler man på oversiden av kontakoren ( 1 og 3 ) da har man de slik at NÅR kontaktoren slår inn starter viften.

Da tenker du sikkert.. MEN hvordan skal kontaktoren slå inn?? det er her termostaten kommer inn i bildet! du setter denne til en viss verdi HELT etter eget ønske når den slår inn får spolen på kontaktoren strøm. Dette skjer ved at man tar å gir A2 på kontaktoren Fast strøm ( L ) og (N) kjører man igjennom termostaten og til A1 på kontaktoren.. da vil det si at når termostaten slår inn vil N gå igjennom denne og sende strøm til A1.

Når a1 og a2 på en kontaktor har strøm så vil den slå inn og da vil viften få BÅDE strøm og spenning og vil starte.. Da lurer du sikkert på Hvordan skal viften stoppe igjen?

JO det skjer når termostaten slår seg UT igjen vil jo A1 også miste spenning og strøm .. ELLER man kan sette på en topolt bryter som man setter MELLOM kontaktoren ( 1 og 3) og Viften..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hørte en sang på radioen på fredag som minnet meg om en filmsnutt jeg har sett på nettet altfor mange ganger. Det blir ikke stort bedre/penere enn dette

Alizee Rules
    Håper det var dama og ikke sangen du mente Oddbjørn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva gjør du med de andre elementene da? Er de crap, eller mindre sinnsykt bra?

Veldig bra,men 2 trenger ny gummi og jeg kunne godt tenke meg ett gjør det selv opplegg.
    Kunne jo også vært morsomt og lage en sub kasse som er lavt tunet feks 15Hz og ned :-D

Og det har ikke vært noen interesse for 2242 HPL elementene så de blir uten om ett som det står navnet ditt på....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra,men 2 trenger ny gummi og jeg kunne godt tenke meg ett gjør det selv opplegg.
    Kunne jo også vært morsomt og lage en sub kasse som er lavt tunet feks 15Hz og ned :-D

Og det har ikke vært noen interesse for 2242 HPL elementene så de blir uten om ett som det står navnet ditt på....
    Jeg frykter litt for hvilke ulumskheter jeg må involvere meg i for det der gitt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sangen er jo helt enorm da

Men dama var rett og slett grise lekker..

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Termostatstyring av vifte, 1 måte:

man tar en normal avtrekksvifte av typen LVI eller Muro. kjører strøm til denne rett fra sikringsskapet. helst en 4" vifte men dette kommer an på størrelsen på rommet osv osv osv..

Videre setter man opp en termostat foreksempel av typen Nobø som er populære. kjører 2 ledninger til sikringsskapet.

Å nå kommer det som er tricky... Man må ha en kontaktor eller en annen type rele med en potensial fri utgang som har spole ( da er det jo en kontaktor i mitt hode)Mitt valg hadde i dette tilfellet blitt en modulærkontaktor fra MG. man kjører strøm på undersiden av kontaktoren ( 2 og 4 ) og de to ledningene fra viften jeg snakket om ( du husker de to?? ) kobler man på oversiden av kontakoren ( 1 og 3 ) da har man de slik at NÅR kontaktoren slår inn starter viften.

Da tenker du sikkert.. MEN hvordan skal kontaktoren slå inn?? det er her termostaten kommer inn i bildet! du setter denne til en viss verdi HELT etter eget ønske når den slår inn får spolen på kontaktoren strøm. Dette skjer ved at man tar å gir A2 på kontaktoren Fast strøm ( L ) og (N) kjører man igjennom termostaten og til A1 på kontaktoren.. da vil det si at når termostaten slår inn vil N gå igjennom denne og sende strøm til A1.

Når a1 og a2 på en kontaktor har strøm så vil den slå inn og da vil viften få BÅDE strøm og spenning og vil starte.. Da lurer du sikkert på Hvordan skal viften stoppe igjen?

JO det skjer når termostaten slår seg UT igjen vil jo A1 også miste spenning og strøm .. ELLER man kan sette på en topolt bryter som man setter MELLOM kontaktoren ( 1 og 3) og Viften..
    Takk for utførlig forklaring :-D men hva med en progresiv styring ? altså desto varmere det blir desto mere guff på vifta ?

Jeg har kjøpt 2 østeberg CK 125 C

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en grunn til at jeg har sett videoen istedet for å laste ned sangen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig inne, snart ferdig med arbeidsdagen

Troppet opp hos svigers fem over åtte og nylig kjørt dem hjem. Jobbet med reisverk til bua hele dagen, så nå er det takstoler igjen, men da må jeg få tak i material i morgen, mens svigers fikser siste detaljer på reisverket. Men det vises hvor stor den blir iallefall, noe mer ruvende enn vi tenkte oss, men skitt au...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg frykter litt for hvilke ulumskheter jeg må involvere meg i for det der gitt.
    Og her er litt data på 2245H elementet,hva syns du ?

FEATURES:

600 W continuous program power capacity
    100 mm (4 in) edgewound copper ribbon voice coil
    20 Hz to 2kHz response
    95 dB sensitivity, 1 W@ 1 m

The JBL Model 2245H is a professional quality low frequency transducer designed for use in custom studio monitors or other applications requiring high sensitivity and power capacity, as well as extremely low distortion and extended bass response.

To achieve this performance, the 2245H incorporates a new diecast aluminum frame, integrally stiffened cone with foam surround, 100 mm (4 in)diameter edgewound copper ribbon voice coil, and individually machined magnetic pole piece and back plate. Additionally, the cone is coated with an exclusive damping formulation to ensure optimum mass and density.

The 2245H also features a large, high flux, Symmetrical Field Geometry (SFG) magnetic structure. The SFG design, in combination with a Flux Stabilizing Ring around the pole piece, significantly reduces second harmonic distortion and provides exceptionally accurate low frequency reproduction. This motor assembly is optimally balanced with a 25 mm ( 1 in) long voice coil and carefully engineered suspension elements to allow maximum excursion linearity with complete freedom from dynamic instabilities.

SPECIFICATIONS

Nominal Diameter: 460 mm ( 18 in)
    Rated Impedance: 8 ohms
    Power Capacity: (Continuous program power is defined as 3 dB greater than continuous sine wave power and is a conservative expression of the transducer's ability to handle typical speech and music program material) 600 W continuous program
    Sensitivity: (The sensitivity rating of JBL low frequency loudspeakers is based on a signal swept from 100 Hz to 500 Hz. rather than the conventional 1 kHz single frequency test signal, since these drivers are usually used below 800 Hz Therefore, usable sensitivity of the 2245H may be substantially greater than that of loudspeakers with higher published ratings) 95dB SPL, 1W@1m
    Frequency Range: 20 Hz to 2 kHz
    Highest Recommended Crossover Frequency: 800 Hz
    Recommended Enclosure Volume: 225 - 450 L (8 - 16 ft3)
    Effective Piston Diameter: 406 mm (16 in)
    Maximum Excursion Before Damage: 25 mm ( 1 in peak to peak)
    Minimum Impedance: 7.1 ohms ± 10% @ 25°C
    Voice Coil Diameter: 100 mm (4 in)
    Voice Coil Material: Edgewound Copper Ribbon
    Voice Coil Winding Depth: 24 mm (0.96 in)
    Magnetic Gap Depth: 9 mm (0.35 in)
    Magnetic Assembly Weight: 9.1 kg (20 lb)
    Flux Density: 1.22 T ( 12,200 gauss)
    Bl Factor: 21 N/A
    Effective Moving Mass: 0.185 kg Positive voltage on BLACK terminal gives forward diaphragm motion
    THIELE - SMALL PARAMETERS:
    fs: 20 Hz
    Re: 5.8 ohms
    Qts: 0.27
    Qms: 2.2
    Qes: 0.31
    Vas: 820 L (29 ft3)
    Sd: 0.130 m2 (200 in2)
    Xmax: 9.5 mm (3/8 in)
    Vd: 1,230 cm3 (75 in3)
    Le: 1.4 mH
    no (Half space): 2.1%
    Pe (Max): 300 W Continuous Sine Wave
    MOUNTING INFORMATION:
    Overall Diameter: 464 mm (18 1/4 in)
    Bolt Circle Diameter: 441 mm (17 3/8 in)
    BAFFLE CUTOUT DIAMETER:
    Front Mount: 427 mm (16 13/16 in)
    Rear Mount: 422 mm ( 16 5/8 in)
    Volume Displaced by Driver when Mounted in Enclosure: 8.5 L (0.3 ft3)
    Net Weight: 13.6 kg (30 lb)

Side 830 av 2256 FørsteFørste ... 330 690 700 710 720 730 740 750 760 770 780 790 800 810 820 826 827 828 829 830 831 832 833 834 840 850 860 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 1330 1830 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •