Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 799

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 799 av 2256 FørsteFørste ... 299 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 795 796 797 798 799 800 801 802 803 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 1299 1799 ... SisteSiste
Viser resultater 15,961 til 15,980 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe - glimrende!

Nå er det kjørt Per A

Jasså Jan har du fått Yamaha RX-V1800 i hus? Siden du har satt den gamle med effekt til salgs? Skal du kjøre den nye uten effekt?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempe bra skreve Lars. no har vel ikkje Per A noke valg lenger :neutral:

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker....

Jeg MÅ ha en ny skriver og router,tenker på HP 2700N og D-link DIR-855 og de er selvfølgelig ikke kommet på markedet enda (antatt levering rundt månedsskifte)
    Hvor burde jeg eventuelt kjøpe og er det noen andre gode alternativer ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Er det et kvalitetstegn at deler av elementet er laget i Ukraina?
    Så ikke for meg presisjonsarbeider av denne typen som en typisk eksportartikkel derfra
    Jøss da,bare se på rørforsterker,hvor kommer de beste rørene fra ? Bak jernteppe

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Hmm..

Skjønner at man sliter med selvbeherskelsen osv her inne for tiden..

Jeg skal selvsagt ikke prøve å få noen til å gå over sine grenser ... men!

Kjære Pahf.
    Livet er først og fremst hverdager fylt med arbeide og slit. Vi har alle våre lyter men til syvende og sist er vi gode mennesker som ønsker det beste for hverandre. Vi tar som regel valg på bakgrunn av økonomi og familiesituasjon samt fremtid og ikke minst fornuft.

Så hva er fornuft?
    Er det fornuftig å sitte i sofaen med denne lille tanken i hodet om at du kunne ha gått litt lenger, investert i noe som var "litt" bedre? Jeg sier ikke du skal være misfornøyd med dine investeringer men tenk så leit det hadde vært om du ikke var 100% fornøyd! Du har fortsatt et langt liv forran deg og det kommer flere månedslønner i tiden fremover, det er helt sikkert. Spørsmålet er om du innser viktigheten av litt ekstra luksus i den grå og mørke hverdagen, noe du virkelig kan glede deg over, uten anger og tvil fordi du la lista for lavt!

I bibelen står det at man ikke kan ta med sitt Gull til himmelen, jeg håper at du en dag får treffe vår Herre, intill den dagen kommer, er det Gud's vilje at du har det så godt du kan ha det på jorden. Så hvorfor spare på jordisk gull når det kommer tilbake år etter år fra skattedirektoratet?

Nei .. Bytt heller ditt jordiske gull i noe som gir deg større glede en den den avgrensede glede du selv tillater deg med din fornuft. Når skattepengene kommer har vi alle våre tanker om hva vi skal bruke dem på, de færreste av oss baserer vår fornuftige økonomi på disse pengene. Derfor kan skattepenger se's på som en bonus i hverdagen, som skal brukes til noe helt utenfor det "fornuftens grenser" setter.

Å få igjen på skatten er nesten som å vinne i lotto - penger man ikke regner med. Hvorfor spare dem? - Hadde du puttet lottogevinsten på bok - slik at du kunne kikke på alle pengene dine fra himmelriket?

MVH:
    Parasound.
    Dette var som Tom sier glimrende skrevet Lars!! Jeg humrer og ler enda etter og ha lest det! Du har nok rett!!
    (Så kommer mitt forsøk på og overbevise meg selv)
    Men pengene skal ikke spares, men i disse spontane ferie tider er det kjekt og ha en liten buffer i tilfelle det plutselig blir et eller annet morsomt og være med på! Film ser jeg nesten ikke i sommer, og hornene klarer helt utmerket og fylle stua med godlyd uten sub! Den kontoen som har navnet "lyd og hobby" er øremerket til akkurat slike innkjøp som jeg nå planlegger, men jeg ser rett og slett ikke det praktiske behovet pr d.d, men det er mer hjernen min som har små problemer med og forholde seg til en full konto som er problemet

MEN jeg har lyst på et eller annet tweak/gadget, noe som gir meg den feelgood følelsen slik nye dyre kabler gjør! Tips ??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm..

Skjønner at man sliter med selvbeherskelsen osv her inne for tiden..

Jeg skal selvsagt ikke prøve å få noen til å gå over sine grenser ... men!

Kjære Pahf.
    Livet er først og fremst hverdager fylt med arbeide og slit. Vi har alle våre lyter men til syvende og sist er vi gode mennesker som ønsker det beste for hverandre. Vi tar som regel valg på bakgrunn av økonomi og familiesituasjon samt fremtid og ikke minst fornuft.

Så hva er fornuft?
    Er det fornuftig å sitte i sofaen med denne lille tanken i hodet om at du kunne ha gått litt lenger, investert i noe som var "litt" bedre? Jeg sier ikke du skal være misfornøyd med dine investeringer men tenk så leit det hadde vært om du ikke var 100% fornøyd! Du har fortsatt et langt liv forran deg og det kommer flere månedslønner i tiden fremover, det er helt sikkert. Spørsmålet er om du innser viktigheten av litt ekstra luksus i den grå og mørke hverdagen, noe du virkelig kan glede deg over, uten anger og tvil fordi du la lista for lavt!

I bibelen står det at man ikke kan ta med sitt Gull til himmelen, jeg håper at du en dag får treffe vår Herre, intill den dagen kommer, er det Gud's vilje at du har det så godt du kan ha det på jorden. Så hvorfor spare på jordisk gull når det kommer tilbake år etter år fra skattedirektoratet?

Nei .. Bytt heller ditt jordiske gull i noe som gir deg større glede en den den avgrensede glede du selv tillater deg med din fornuft. Når skattepengene kommer har vi alle våre tanker om hva vi skal bruke dem på, de færreste av oss baserer vår fornuftige økonomi på disse pengene. Derfor kan skattepenger se's på som en bonus i hverdagen, som skal brukes til noe helt utenfor det "fornuftens grenser" setter.

Å få igjen på skatten er nesten som å vinne i lotto - penger man ikke regner med. Hvorfor spare dem? - Hadde du puttet lottogevinsten på bok - slik at du kunne kikke på alle pengene dine fra himmelriket?

MVH:
    Parasound.
    Det var jammen godt sakt :-D

Uansett så lever vi bare en gang (så vidt vi vet,i allefall) lev det livet så godt som mulig og unn deg goder så lenge det ikke går på bekostning av andre.
    Det er mye bedre å tenke tilbake på hva man har gjort kontra hva man kunne ha gjort :-D

Kjøp den Parasounden,og kom deg videre i livet GUTT !!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker! I all den spenningen, så klarte jeg og få nykokt kaffe i vrangstrupen, pc skjermen og pulten ser jo ut som om den har vært med i en drukningsulykke her

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dører og dørmål.

Så litt bygging.

Nå har jeg fått opplæring i dørmål.

En dør er alltid oppgitt inkl karm. Dette betyr at en 80 dør er 80cm bred inkl. karm osv. Dette gjelder også høyden.

Greit å vite.

Julius.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt bygging.

En dør er alltid oppgitt inkl karm. Dette betyr at en 80 dør er 80cm bred inkl. karm osv. Dette gjelder også høyden.

Greit å vite.

Julius.
    Det er utrolig greit og vite, var nesten så jeg fikk meg en lærepenge på det når jeg pusset opp leiligheten i fjor. Fatter ikke at det ikke står flere plasser når en skal handle dører!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JAN!

Mpx.no har Yamaha RX-V1800 i titan til 7500!! Ikke på lager, men det er verdt er forsøk synes jeg.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så litt bygging.

Greit å vite.

Julius.
    Stemmer godt tror jeg ja,kjøper noen dører til helgen så vi får se :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var skattepengene på bok nå Lurer på hva jeg skal kjøpe

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg vet hvertfall hva jeg skal bruke det på!

Tilbake fra Hareid nå. "Atle"-sofaene var slett ikke noe gode å sitte i. Ble kjempeskuffet. Det hjalp ikke akkurat at vi trodde vi satt i den med en gang vi kom dit. Stod nemlig en recliner-sofa rett innenfor døren. Den var kjempegod å sitte i! Vi oppdaget likevel forholdsvis snart at det var feil navn. Det dumme med denne var at det kun var 3-setern som var recliner.....
    Vi gikk videre innover butikken og passerte enda en recliner sofagruppe. Til slutt fant vi "Atle". Som sagt, den var slett ikke god å sitte i, og vi fikk inntrykk av at det var en skikkelig billigvariant. Noe den også er forsåvidt. 14k for 3+2+1.....

Vi spurte og grov om priser og muligheter på den første vi hadde sittet i. Det var dessverre ikke mulighet å skaffe 2-setern der som recliner. Stolen i den serien var også kjempegode, men vi klarte bare å prute 4 stk stoler inkl levering ned 600,-. Altfor lite på et kjøp til 16k.....

Til slutt havnet vi i den sofagruppen i midten. Den kostet 16k, og hadde recliner i både 3 og 2 setern. Den var sånn ca midt mellom de to første i kvalitetsopplevelse. Kanskje hakket bedre enn midt på. Litt tidligere hadde damen i butikken sagt at den kom i mørk-brun og sort. Vi ville selvsagt ha sort. Plutselig hadde de ikke det likevel når hun sjekket lagerbeholdning..... :-? Men, den brunfargen var veeeeldig mørk. Så mørk at vi slet litt med å se at den var brun i butikken. Vi var veldig usikre og gav uttrykk for det. Da begynte hun; "hmmmmm.....veeeeeelll......vi har jo........". Hun fortalte at hun hadde 2-3 stk av denne sofaen som vi nettopp hadde snakket om på lager. Greia med de var at de hadde små kosmetiske feil. Det var brukt en litt dårlig farge på en forsending, og de hadde bare satt de på lager. Vi fikk kikke på de, og syns det var greit nok om prisen ble riktig. Og det ble den!!!!!!! :-D Vi fikk 3+2 reclinersofa i mørk-brun hud (og med lærbehandling fra LeatherMaster) ferdig levert på døra for 7k!!!!

Og navnet på denne myke, gode, småbrune herligheten?! "Espen" selvsagt!!!! He he he he he.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Vel, jeg vet hvertfall hva jeg skal bruke det på!

Tilbake fra Hareid nå. "Atle"-sofaene var slett ikke noe gode å sitte i. Ble kjempeskuffet. Det hjalp ikke akkurat at vi trodde vi satt i den med en gang vi kom dit. Stod nemlig en recliner-sofa rett innenfor døren. Den var kjempegod å sitte i! Vi oppdaget likevel forholdsvis snart at det var feil navn. Det dumme med denne var at det kun var 3-setern som var recliner.....
    Vi gikk videre innover butikken og passerte enda en recliner sofagruppe. Til slutt fant vi "Atle". Som sagt, den var slett ikke god å sitte i, og vi fikk inntrykk av at det var en skikkelig billigvariant. Noe den også er forsåvidt. 14k for 3+2+1.....

Vi spurte og grov om priser og muligheter på den første vi hadde sittet i. Det var dessverre ikke mulighet å skaffe 2-setern der som recliner. Stolen i den serien var også kjempegode, men vi klarte bare å prute 4 stk stoler inkl levering ned 600,-. Altfor lite på et kjøp til 16k.....

Til slutt havnet vi i den sofagruppen i midten. Den kostet 16k, og hadde recliner i både 3 og 2 setern. Den var sånn ca midt mellom de to første i kvalitetsopplevelse. Kanskje hakket bedre enn midt på. Litt tidligere hadde damen i butikken sagt at den kom i mørk-brun og sort. Vi ville selvsagt ha sort. Plutselig hadde de ikke det likevel når hun sjekket lagerbeholdning..... :-? Men, den brunfargen var veeeeldig mørk. Så mørk at vi slet litt med å se at den var brun i butikken. Vi var veldig usikre og gav uttrykk for det. Da begynte hun; "hmmmmm.....veeeeeelll......vi har jo........". Hun fortalte at hun hadde 2-3 stk av denne sofaen som vi nettopp hadde snakket om på lager. Greia med de var at de hadde små kosmetiske feil. Det var brukt en litt dårlig farge på en forsending, og de hadde bare satt de på lager. Vi fikk kikke på de, og syns det var greit nok om prisen ble riktig. Og det ble den!!!!!!! :-D Vi fikk 3+2 reclinersofa i mørk-brun hud (og med lærbehandling fra LeatherMaster) ferdig levert på døra for 7k!!!!

Og navnet på denne myke, gode, småbrune herligheten?! "Espen" selvsagt!!!! He he he he he.
    Steike! Det må en si er en god handel Frode? Ikke verst!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp! Og om vi ikke får de 100% pene så gjør ikke det noe. De skal jo tross alt stå i et mørkt kinorom....

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle tru du var ekte sunnmøring

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi spøkte litt med det i butikken. Hun mente det måtte være omvendt siden hun var sunnmøring og jeg fjording. Burde betale mer enn prislappen tilsa....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et røverkjøp Frode! Du var heldig med den

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Oddbjørn.

Har kontaktet g-h her på forumet ang Wii nå. "W" var ikke enig, men jeg har noe jeg kan selge om det kommer til det.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaa,dette har vært en lite nyttig dag,men Jumper kom i posten så nå hohher jeg til sengs og ser om PS3n godtar den,snakkes om ett par timer :-D

Side 799 av 2256 FørsteFørste ... 299 659 669 679 689 699 709 719 729 739 749 759 769 779 789 795 796 797 798 799 800 801 802 803 809 819 829 839 849 859 869 879 889 899 909 919 929 939 1299 1799 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •