Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 761

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 761 av 2256 FørsteFørste ... 261 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 757 758 759 760 761 762 763 764 765 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 1261 1761 ... SisteSiste
Viser resultater 15,201 til 15,220 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Irriterer meg også. Blir ikke EM-stemning av det der. Folk burde boikotta å betale for den kanalen, slik at vi slipper det i kommende mesterskap.

Jula blir nok en ny favoritt når det åpner her i september.

Michel eller hva han heter (dommeren) burde ikke dømme på dette nivået. Har til gode å se den gutten dømme en god kamp. Jeg HATER når det er en 50/50 duell, og det er den som vinner den som får frispark mot seg. Begge prøver på det samme, men den som vinner blir straffet. Forstå det den som kan......
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    da er sorround delen av annlegget ute av drift for godt ? er lei av å bruke dagene på å koble same ledningane ut å inn å leite etter en feil som eg ikkje finne
    Må ikke gi opp helt Frank, du må bare bytte alt.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd å rydde litt i sphagettien bak benken litt idag å bytta litt på ledninger men til ingen nytte. nesten så eg trur sorround delen i forsterkeren er gått til h****** men koffor er problemet der når eg kjører 5 kanals stereo? er når bak høyttalerane kjøme i drift problemet oppstår

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk sett 2x fotballkamper idag, eller ihvertfall har tv'n stått på og folket har sett kamp, jeg har knipset bilder, surfet på nettet, herja med katta etc etc.

Vet dere hva lillebroren til Hakan Yakin heter?

TerriYaki(n) hihi, den var i overkant bløt!

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    har prøvd å rydde litt i sphagettien bak benken litt idag å bytta litt på ledninger men til ingen nytte. nesten så eg trur sorround delen i forsterkeren er gått til h****** men koffor er problemet der når eg kjører 5 kanals stereo? er når bak høyttalerane kjøme i drift problemet oppstår
    Har du hørt med forhandler? Kan jo være forsterkerfeil og reklamasjon for alt jeg vet. Ellers er jeg helt grønn på dette område, hater å feilsøke støy!

Jeg kjenner ikke til mange dommere Frode, men michel har jeg faktisk merket meg, liker han ikke. De som vinner dueller blir ofte straffet ja, og alltid det angripende lag selv om forsvareren er mye verre. Frispark til forsvaret på nesten alt av cornere, selv om keeperen springer rett inn i en motstander og faller pga seg selv.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ringe Johan imorga å høre om han forstår de og om de eventuelt er reklamasjon

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

D40, D40x,D60,D80.

Mine tanker om Nikon’s kamera’r
    D40, D40x,D60,D80.

Jeg tar utgangspunkt i følgende kriterier:

Hvor lett er det å få tak i linser til kameraet, er det spesielle krav osv.
    Hvordan er byggekvaliteten (Støv og sprutsikkerhet osv)
    Hva får man for pengene sine
    Hvor allsidige er de og hva er differansene

Mine tanker tar utgangspunkt i kamerahuset ettersom objektiver etc. ikke ”vanligvis” trenger å være ”spesielle”.

D40 var en flopp på grunn av markedets idiotiske trang til megapixler. D40x har 10.2 megapixler noe som er molllbo for et slikt kamera.

Jeg velger allerede nå å avskrive D40(x) av flere grunner:
    Man må ha spesielle linser til D40 fordi Nikon har fjernet fokusmotoren, dette for å spare penger og dermed gjøre apparatet billigere.
    Fordi du (Frode) vurderer sterkt å oppgradere senere blir det for dumt med tanke på 600.- i prisforskjell til et ånkli amatørkamera.
    Når et kamera selges på Coop er det god grunn til å være skeptisk til mange ting .

Nikon D60.

Jeg skriver om dette kameraet selv om det har denne idiotløsningen der autofokusmotoren er tatt bort. Jeg ville selv aldri ha kjøpt et slik kamera av den grunn alene. Jeg ser på meg selv som en semiproff. Og det er viktig med ”litt” gangsyn når man skal anbefale noe til noen.

Dette kameraet er et såkalt nybegynnerkamera, D60 er arvtageren til D40 og har en del oppgraderinger selv om det ikke dreier seg om en revolusjon. D60 har fått en ny støvfjerner funksjon som jeg ikke kan si om funker eller ikke. At kameraet ikke er støv og sprutsikkert trekker selvsagt ned, selv om dette ikke er av stor betydning for menige mann. Vær forsiktig når du bruker D60 ved sjøen, fossefall eller tett tåke og dis. På mitt gamle D70 har ikke dette vært noe problem fordi byggekonstruksjonen er svært bra med da snakker vi om D80 nivået som jeg kommer tilbake til senere. Akam.no oppgir at D60 og D80 ikke er støv og sprutsikkert.

D60 har fått automatisk bilderotasjon på LCD skjermen bak, videre slås LCD skjermen seg av når du legger øyet ditt mot søkeren. D60 har også fått stop-motion animasjon men ingen av disse tingene er revlusjonerende. At Nikon med D60 har laget en del objektiver med optisk bildestabilisering er noe jeg setter stor pris på mye fordi prisen er lav, mot normalt!
    Denne funksjonen lar deg lage dine egne Stop Motion- animasjonsfilmer. Først tar man et bilde av det man ønsker å animere. Videre flytter man litt på motivet, for så å ta et nytt bilde.Stop Motion-funksjonen vil da lese av bildene, og sette dem sammen til en film. (Kamera må stå på stativ)

D60 har som D40(x) fortsatt problemer med autofokusen, dette begynner å bli patetisk! Det virker nesten som at Nikon ikke vil lage gode løsninger for hvermannsen, på den andre siden bør man lage gode løsninger når man først velger å være med på forbrukerkarusellen. D60 har heller ikke nedblendingknapp, nå begynner jeg å bli sur.

D60 har som D40(x), eller rettere sagt det har ikke autofokusmotor i kameraet. Jeg klarer ikke helt å se poenget med dette, det er store hull i objektutvalget til disse kameraene og selv om dette vil bedre seg med tiden er det en tullette løsning , synes jeg. Nikon har bygget inn god kompensasjon for dette i form av lettfattelig forklarende info i softwaren om hva du må gjøre men denne ”kompensasjonen” blir for dumt for meg. For de fleste andre funker det sikkert ok.

D60 klarer ca 3 bilder pr. Sekund, noe slapt men greit nok på et så billig kamera. Tar du kontinuerlig bilder vil D60 fort dabbe av og lande på ca 1,5 bilder pr. Sekund etter 3-4 sekunder. Du klarer å ta 11 bilder i RAW format på 10 sekunder noe som burde holde.

Brukergrensesnittet (Softwaren) på D60 er noe av det enkleste som finnes, uten tvil noe som smaker bra for førstegangsbrukeren. Det slår meg allikevel som underlig at folk plutselig har blitt så dumme. I tidligere tester av D70 segmentet omtales brukergrensesnittet som enkelt og lettfattelig, jeg skal medgi at D80 nok er vanskeligere i bruk men hjelpe og trøste meg for en kvalitetsforskjell.

Navigering på D60 er i utgangspunktet enkelt men skal du stille inn litt mer proft blir det fort tungvint. Jeg ser umiddelbart behov for et hjul til slik D70 har men igjen, dette er ikke et amatørkamera, det er et nybegynnerkamera, og glem ikke det.

D60 gjør det generelt veldig bra på fargegjengivelse, faktisk er D60 i flere tester rost til himmels for dette, flere tester sier at D60 har fargegjengivelse som kameraer til 2-3 ganger prisen. Når det gjelder dynamisk omfang stiller D60 fullstendig i bunnklassen.
    Dynamisk omfang vil si hvor mange forskjellige lysintensitetsnivåer kameraet er i stand til å fange opp og gjengi.

Konklusjon (Delvis stjålet av Akam.no)
    Er du fersk i faget og vil ha et brukervennlig kamera å vokse på og lære med, er dette kameraet for deg. Har du det travelt og skal fotografere kortvarige situasjoner eller motiver i bevegelse så ikke kjøp D60. Har du god tid vil du derimot klare deg lenge med kitobjektivet, som på nesten alle andre områder enn autofokushastighet er svært bra.
    Vil du gå skrittet til semiprof også kalt amatørklassen kan du hoppe lett over til D80.

Priser:
    Kamerahus (uten linse):

Nikon D60 4199.- (Japan Foto) MÅ HA SPESIALLINSER !!!!!
    Nikon D80 4799.- (Japan Foto) STØTTE FOR ALL VERDENS OBJEKTIVER!

Med en prisforskjell på 600 Kroner er det helt utrolig at folk kjøper D60! Den eneste grunnen jeg kan se er at de ønsker et enkelt kamera som de ikke trenger å tenke “overhodet” for å bruke. I tillegg må man ha god tid og akseptere middelmådig bildekvalitet.. Har jeg virkelig skrevet 2 sider bare for prisdiff på 600.- ! (Knurr)

Vel Her kommer D80 (Dere får unnskylde entusiasmen)

Med dette kameraet kan du:

Ta ekstremt gode bilder
    Bruke alt av Nikon utstyr
    Slippe alle problemene som D60 sliter med
    Få en byggekvalitet blant de aller beste
    Kunne selge det for penger om 5år
    Automatisk fjerning av røde øyne
    Legge på filter på mange bilder av gangen (ala photoshop)
    Kunne velge å vrake i objektiver og utstyr.

Eie et kamera som har vunnet det meste av tester i sin gruppe.
    Hvorfor spare 600.- på å kjøpe noe dårligere?

Hvis du vil ha et D40 så kjøp heller et Sony, Pentax eller Olympus! Nikon D40x har ikke filla sjanse mot disse!!

Julius Knekkstang.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Har du hørt med forhandler? Kan jo være forsterkerfeil og reklamasjon for alt jeg vet. Ellers er jeg helt grønn på dette område, hater å feilsøke støy!

Jeg kjenner ikke til mange dommere Frode, men michel har jeg faktisk merket meg, liker han ikke. De som vinner dueller blir ofte straffet ja, og alltid det angripende lag selv om forsvareren er mye verre. Frispark til forsvaret på nesten alt av cornere, selv om keeperen springer rett inn i en motstander og faller pga seg selv.
    Jupp, gutten er helt håpløs. Det er som du sier, man sitter å venter på fløyten med en gang corneren går.

Ble irritert i går når Sverige scora mål nr 2. Man ser tydelig at den greske forsvareren bøyer hodet og går kun etter mann slik at han skal få frispark. Det ble heldigvis mål, men kommentatorene klarer å lire utav seg at det kanskje burde være frispark. Flott at dommeren ikke er like lettlurt som de norske kommentatorene. Den samme midtstopperen gjorde det samme hele kampen. Så flere eksempler i dag også. De stopper opp og venter på kroppskontakt, før de slenger seg som de fitt*** de er. :evil: Blir så forbanna opptrekt av sånn. Det er som regel fra sånne nasjoner som er skikkelige mennemenn ellers. Italia feks. Er så tøffe i trynet ellers, men når de kommer på en fotballbane tåler de ingenting.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Mine tanker om Nikon’s kamera’r
    D40, D40x,D60,D80.

Hvis du vil ha et D40 så kjøp heller et Sony, Pentax eller Olympus! Nikon D40x har ikke filla sjanse mot disse!!

Julius Knekkstang.
    Ikke si slik når jeg har bestemt meg for å kjøpe D40 da

La foresten inn bud på Parasound NC 2125 nå. Planer om å utvide med NC2100 for å prøve ut kombinert bra stereo og hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strålende skrevet Lars (som vanlig). Var ikke klar over at D80 var så billig. Tror kanskje det blir enda en helomvending.

Hilsen lettpåvirkelige Frode.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Strålende skrevet Lars (som vanlig). Var ikke klar over at D80 var så billig. Tror kanskje det blir enda en helomvending.

Frode du bryter trenden her på forumet, en skal sette seg et budsjett og dobble slutt summen!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ahhhhhhhhhhhhhhhh..

Husk å oppgi ref: Lars-har-overbevist-enda-en-kjøper. Når du kjøper D80 da får jeg prosentene mine..

PS: Prisene er oppgitt uten objektiv assa...

PlingPlong.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, i forhold til at jeg for noen timer siden var fast bestemt på å bruke 2400,- så ligger jeg vel an til å følge forum-normen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhhhhhhhhhhhhhhh..

Husk å oppgi ref: Lars-har-overbevist-enda-en-kjøper. Når du kjøper D80 da får jeg prosentene mine..

PS: Prisene er oppgitt uten objektiv assa...

PlingPlong.
    He he he. Klart det. Anbefal en pakke da mann! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Ikke si slik når jeg har bestemt meg for å kjøpe D40 da

La foresten inn bud på Parasound NC 2125 nå. Planer om å utvide med NC2100 for å prøve ut kombinert bra stereo og hjemmekino
    Jeg kjøpte meg et Fujifilm Finepix eller noe slikt før jeg kjøpte D70'n. Jeg hadde ikke behov for noe mer "trodde jeg". Den dagen jeg skulle ta bilder av en humle i svevet tok jeg 5000 bilder og fikk humla på 2 av dem. Man kjøper det man tror man har bruk for og litt til, senere finner man ut at man trenger mer.

Hvis du føler at D40 er greit for deg så stå for det valget! Du kommer sikkert til å bytte det en gang i fremtiden, og da er det ok å ha noe barnebarna kan leke med

D40 og Parasound??? hmm - godt å vite at du har orden på prioriteringene!!!

lars.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Klart det. Anbefal en pakke da mann! :-D
    Gi meg noen minutter til så lover jeg Gull & Grønne enger ..
    :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg et Fujifilm Finepix eller noe slikt før jeg kjøpte D70'n. Jeg hadde ikke behov for noe mer "trodde jeg". Den dagen jeg skulle ta bilder av en humle i svevet tok jeg 5000 bilder og fikk humla på 2 av dem. Man kjøper det man tror man har bruk for og litt til, senere finner man ut at man trenger mer.

Hvis du føler at D40 er greit for deg så stå for det valget! Du kommer sikkert til å bytte det en gang i fremtiden, og da er det ok å ha noe barnebarna kan leke med

D40 og Parasound??? hmm - godt å vite at du har orden på prioriteringene!!!

lars.
    Parasound er en sikker vinner Spade, belive you me, muligens jeg selger mitt i løpet av høsten, det vil tiden vise.

Ang Fujifilm kameraet Lars, så fikk jeg et slikt av en kompis som ikke drev med det lengre, og trodde lykken var ihavn, men må si jeg ble skrekkelig skuffet!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Japan Foto:
    Nikon D80 semi-pro D-SLR vil imponere en hvilken som helst fotograf som vil utvide sin kreative palett.

Bare måtte...
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Parasound er en sikker vinner Spade, belive you me, muligens jeg selger mitt i løpet av høsten, det vil tiden vise.

Ang Fujifilm kameraet Lars, så fikk jeg et slikt av en kompis som ikke drev med det lengre, og trodde lykken var ihavn, men må si jeg ble skrekkelig skuffet!!
    Knipps - - - - - - - - - - - - - - - klikk.

I mellomtiden er det du tar bilde av råtnet eller dødt av alderdom!

Greit å værra lit tålmodig :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knipps - - - - - - - - - - - - - - - klikk.

I mellomtiden er det du tar bilde av råtnet eller dødt av alderdom!

Greit å værra lit tålmodig :-D
    Stemmer, tok bilde av en valp jeg, men fikk tilbake en fullvoksen hund!

Side 761 av 2256 FørsteFørste ... 261 621 631 641 651 661 671 681 691 701 711 721 731 741 751 757 758 759 760 761 762 763 764 765 771 781 791 801 811 821 831 841 851 861 871 881 891 901 1261 1761 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •