Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 760

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 760 av 2256 FørsteFørste ... 260 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 756 757 758 759 760 761 762 763 764 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 1260 1760 ... SisteSiste
Viser resultater 15,181 til 15,200 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er jo kult å gå rundt og se ut som en japansk turist
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Lurer på helomvending her vi. Istedet for å gå for Nikon D80, så lurer vi på å gå for Nikon D40 istedet. Helt greit kamera, og kitet selges for 2300,- på Obs nå.....
    Du skal være ihuga fotograf for å utnytte en D80 80% ! Jeg har en D70 og er storfornøyd men jeg tar alt fra 500 til 5000 bilder pr mnd. Megapixel reset er også bare tull nå med mindre du skal ha 2x3 meter i foto oppløsning.

Jeg hadde gått for en D40 med en alsidig linse, det kommer du ikke til å angre på (alsidig linse) den koster noen kroner men da slipper du å bruke blitz i Sahara på dagtid og du kan ta bilder inne og få med hoder og ben på samma bildet! -

Denne linsa anbefaler jeg deg:
    Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro HSMNikon
    Det koster like mye som D40'ien på Coop men det er definitivt verd prisen. Poenget er å ha en linse som dekker de fleste behov, et speilrefleks kamera faller fullstendig i gjennom når det kommer til bruksområde. De fleste som kjøper speilrefleks legger det på hylla etter kort tid fordi de ikke vil bruke tusenhvis av kroner på linser når de fleste kompaktkameraer fikser jobben "bra nok". Ville kanskje vurdert en blitz også, da kan du ta bilder innendørs på kvelden.

Pengesekken?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, for det er så lett å putte i lomma....
    Bbbbbbullshit

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Lars.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS: Viktig

Ha i bakhodet at D40 med "Kit objektivet" (Linsa som følger med kameraet) har EXXXXXXXXXXXXXXtreeeeeeemt treig autofokus! Dette er viktig hvis du skal ta bilder av en skilpadde som løper. Hvis noe annet løper kan du bare glemme å få skarpe bilder med søppellinsa som følger med.

LogB.no's D40 Review:

Bra:

+ Svært brukervennlighet for nybegynnere
    + Kamera leverer god bildekvalitet
    + Raskt på de fleste områder
    + Generellt god byggekvalitet

Håpløst:

Ikke integrert autofokusmotor
    Ulidelig treg autofokus i kit-objektivet

Så til selve testen:

D40 har imponerende batterikapasitet, faktisk bedre en D80. En ulempe er at D40 ikke har støtte for alle Nikon/Sigma/Tamrosn osv. linser, man må derfor være oppmerksom når man handler ny linse (noe man gjør etter 2mnd'r med et speilrefleks).

D40 er middels robust bygget og er behagelig i hånden. Funksjoner er det nok av for folk flest og softwaren er forholdsvis informativ og enkel i bruk.
    LCD skjermen på 6,3cm/2.5" (230 000 piksler) er oversiktilig og grei.

At Nikon med dette kameraet har valgt å ikke bygge inn fokusmotor er for meg en gåte, dette er ikke mindre en dritdårlig fordi folk flest vil kjøpe en anen linse en den som følger med og da blir prisene selvsagt høyere en linser uten fokusmotor!!! (idioter). Så husk å kjøpe AF-S objektiver til dette kameraet gutter (og jenter) og regn med å betale dyrt for dem. Fra korteste fokusavstand til ca 1meter bruker "Kit linsa" nesten 1,5 sekunder ??? Dette er selvsagt helt på BÆRTUR. Tips: skyt det du skal ta bilde av så det ikke stikker av!!

Oppstart av D40 er helt på høyde med andre på samme nivå, utløserforsinkelsen er litt for lang, hvis bebi'n smiler er det ikke sikert du får med deg det men D40 er brukbar også her.

Antall bilder i sekundet og overføringshastigheter på denne type kamera burde vert ulovlig å skrive noe om - hvem kjøper D40 for å ta seriebilder i RAW format?? Vel kjære venner - Stuff changes! D40 tar nemmelig 15 bilder i RAW på 10sekunder!! D80 tar bare 11 - wow.

Linsa på D40 Kittet kan man bruke som blink når man skal stille inn kikertsiktet til Mauseren før jakta begynner! Det burde være en lov som forbyr forsøppling av Norsk natur med dette plastsølet. Linsa funker sikkert til "sitt bruk" uten at jeg aner hva det betyr!..

Kit linsa gir deg mulighet til å komme i gang for en rimelig penge heter det seg i div. tester.
    Min kommentar: Kit linsa gir deg mulighet til å bevise at du har mindre peiling en det som er bra. (sorry gutter).

Nikon presterer å levere D40 med kun 6 Megapixler, dette er genialt ettersom alle andre leverer mye mer uten at det gjør noe godt for noen! Bra Nikon.. Flott at noen der ute tørr å undervise folk. D40 med 8+ Megapixler er en selvmotsigelse.

Totalt sett liker jeg D40, kameraet føles ok i hånden og ting som pinglette batterideksel og dillette linser etc. tenker man lite på under bruk. Alikevell, hvis greia er å lære seg å ta bedre bilder kan jeg vanskelig forestille meg hva poenget er å kjøpe dette. Man må lære seg ny software og flere funksjoner på et bedre kamera så hvorfor ikke hoppe i det med en gang?

Det er en politikk i dag at man kan kjøpe en dings først for så å kaste den, og kjøpe seg en bedre dings, og så fortsette med det! Mitt D70 gir meg muligheter jeg ikke har brukt enda hva oppløsning og kvalitet anngår. Jeg skriver ut fotos i A3+ så det griner og med min 4GB Ultra II brikke har jeg ca 640 bilder i RAW+JPEG å fordele på en dag, med høyoppløst JPG har jeg 2.200 bider noe som er mer en godt nok for de fleste av oss.

Greia må være at kjøper man D40 så kjøper man et lavterskel kamera fordi man ikke gidder eller har bruk for et semiproffesjonelt kamera, har man bruk for det kjøper man seg en D80 -Punktum-.

DENNE TESTEN ER BASERT 100% PÅ MINE EGNE MENIGER!

Julius Svingstang JR.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da som bare f da Lars. Jeg som hadde bestemt meg for D40.....

Hva med D60 eller 70 da? Kontra D80 altså.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som ser TV2? Den mannen er skummel.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester å sånt!

Hmm.

Kanskje jeg skal fortsette med å skrive testparodier for produkter i vårt bruk og kast samfunn, det var morro dette.

Dere får ta det for det det er!

Nils.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med Vennlig HELLsing gledesdreperen.!

Det var da som bare f da Lars. Jeg som hadde bestemt meg for D40.....

Hva med D60 eller 70 da? Kontra D80 altså.
    Hvis du er ute etter et godt kamera vil jeg anbefale deg et Nikon D70S som du får billig nå, D70S er MYE bedre fordi du slipper alt kompatiblitets tullet.

La meg gå gjennom notatene mine på kamerasakene så skal jeg gi deg noen gode tips.

PS: Ikke kjøp Canon. Jeg ødela 2 stykker på 1mnd ved havet (Telemark) PG. saltvanns dis som trenger inn i utette pakkninger her og der. Bruktutvalget er meget bra på Canon MEN det er fordi det er dårligere og billigere en Nikon (OXO MIN PÅSTAND)

Lat oss kikke litte i mina papper....... ... .. .

Luriuss..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foto.no - bruktmarked - Annonser

Nest nederste annonse. Virker ganske billig det der.

Slett ikke alle som fører D70 ser jeg...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig med S bak eller?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er ihvertfall ikke noe vits å kjøpe pocket kamera når du får dslr så billig!!
    Og når man har både exilim og ixus fra før så har man nok kompaktkamera

Spent på hvordan D40 klarer seg, tviler på at jeg kommer til å ta av å kjøpe objektiver og annet stasj i hytt og pine.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både kompakt og dslr, et til fest og et til hygge

Jeg kommer nok til og invistere litt i linser, men det har med at jeg elsker alt som har med gadetz og gjøre +at jeg allerede ser begrensninger med 18-55 linsa, det være seg inne når en ikke får nok vidvinkel, og ute får en ikke nok zoom,, men det er nå engang bare meg

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er 100% enig med deg Per Anders! Det er bare en ting som setter stopper for moroa, penger...

Det som blir prioritert nå er:

Nikon D40
    Garmin Nüvi 200
    Vaskemaskin
    Den vanlige bunken med regninger
    Billån

Og om det blir igjen en del etter dette så er jeg litt redd at det blir ny frontrekke i stua Fikk et anfall igår så jeg la ut senteren min tilsalgs.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting som er dumt med dslr, og det er at de får med seg støvet som ligger overalt Tenkte jeg hadde knipsa noen knalle bilder av hjemmekinoen, men var jo så mye støvdotter

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden alle ramser opp hva de skal kjøpe:

Jeg skal kjøpe bunnmatte til min Lavu, myggnett og Ajungilak sommersovepose
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her i gården blir det :

Rc-nitrobil
    3xhvite dører uten karm
    1xpc-plus

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så ofte man ser fotballspillere crawle ut på siden for å legge et innlegg.......

Det var kanskje den mest fornuftige bruken av penger det har vært snakka om her inn på lenge Tom.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterer meg grønn på at TV sender mange av de beste kampene i gruppespillet på tv2sport. Tyrkia-Sveits gidder jeg ikke....

Tror foresten jeg skal lese Jula-katalogen nå Frode. Genialt at du tipset om jula for det ble redningen for meg her en dag. Byggmakker og slikt var stengt og jeg måtte ha skjærfil, jula hadde i flere prisklasser rett innom døra

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er sorround delen av annlegget ute av drift for godt ? er lei av å bruke dagene på å koble same ledningane ut å inn å leite etter en feil som eg ikkje finne

Side 760 av 2256 FørsteFørste ... 260 620 630 640 650 660 670 680 690 700 710 720 730 740 750 756 757 758 759 760 761 762 763 764 770 780 790 800 810 820 830 840 850 860 870 880 890 900 1260 1760 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •