Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 746

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 746 av 2256 FørsteFørste ... 246 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 742 743 744 745 746 747 748 749 750 756 766 776 786 796 806 816 826 836 846 856 866 876 886 1246 1746 ... SisteSiste
Viser resultater 14,901 til 14,920 av 45103
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kunne gjerne tenkt meg og vært lærer på Vgs, helst en skikkelig problemklasse!

Eneste jeg muligens hadde klart og lært de ville vel vært folkeskikk, og struktur, men gøy hadde det blitt

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve på dette da Per Anders når bilen er innkjøpt.

YouTube - RC-car flies over house
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe Frode, tar ikke sjansen den første uka ihvertfall!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Kunne gjerne tenkt meg og vært lærer på Vgs, helst en skikkelig problemklasse!

Eneste jeg muligens hadde klart og lært de ville vel vært folkeskikk, og struktur, men gøy hadde det blitt
    Det som er problemet da. De eier jo ikke evne til å organisere to skrujern i ei skoeske, enkelte får problemer med skoeska
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det som er problemet da. De eier jo ikke evne til å organisere to skrujern i ei skoeske, enkelte får problemer med skoeska
    Hehe!!!

Nei, jeg har en drøm om og starte en versjon av det som var A-Skole, altså en praktisk rettet skole for de som ikke har muligheten til og tilegne seg kunnskap via teori, men isteden få tak i fagfolk som kan lære de opp i praktisk rettede yrker som fks tømrer, mekaniker etc etc. Så kan de starte i lære hos firma etterpå. Det krever selvfølgelig endel som lokale, fagfolk, $$.

Er så mange ungdommer som er utrolig dyktig når det gjelder praktiske ferdigheter men som ikke har nubbsjans til og fullføre en skole med teoretisk rettet kunnskap.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig. Men mange av de som går her ser ut som de aldri har tatt i noe som ligner på verktøy. I tillegg har fylket greid å ødelegge ganske mye med å sponse PC på alle som begynte på VG1. Den blir brukt til ... Gjett en gang
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lønn og læreryrket - så har dette vært labert i hvertfall de siste 30 årene.

Så hvis dette kommer som en overaskelse at man ikke kan kjøpe Merc og hus i Holmenkollen på lærerlønn - så sier det mest om iq:en til klageren - spør du meg :shock:

Når det er sagt så synes jeg at læreryrket er grovt undervurdert og underbetalt. Synes det er en meget viktig jobb. Kanskje en av de viktigste funksjoner som vi har i samfunnet.

Men neida - i stedet belønner vi økonomer, meglere og tilsvarende som i prinspippet ofte ikke bidrar med noe skapende i samfunnet i det hele tatt - annet enn å berike seg selv, selvsagt :evil: :evil:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Så hvis dette kommer som en overaskelse at man ikke kan kjøpe Merc og hus i Holmenkollen på lærerlønn - så sier det mest om iq:en til klageren - spør du meg :shock:
    LOL

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lønn og læreryrket - så har dette vært labert i hvertfall de siste 30 årene.

Når det er sagt så synes jeg at læreryrket er grovt undervurdert og underbetalt. Synes det er en meget viktig jobb. Kanskje en av de viktigste funksjoner som vi har i samfunnet.

Men neida - i stedet belønner vi økonomer, meglere og tilsvarende som i prinspippet ofte ikke bidrar med noe skapende i samfunnet i det hele tatt - annet enn å berike seg selv, selvsagt :evil: :evil:
    Dette er ikke bare lærere, det er der jeg blir irritert, for det virker som om det er bare lærere som gjør noe for dette landet?

Hva med :
    Vaktmestre, renholdere, politi,brannvesen,helsevesen etc etc etc.

Det er en tradisjon at en skal klage på lønnsoppgjøret, men nå har faktisk lærerene fått en rimelig bra lønnsøkning de siste årene, så det har ingen grunn til og sitte og klage! Folk vet hva de går til når de søker skole, det visste jeg og, jeg blir aldri millionær som vernepleier, det vil aldri en lærer eller bli, ikke en sykepleier, ikke en politi, ikke en vaktmester, hjelpepleier,elektriker etc etc etc.

Jeg er dritt lei av de fordømte lærerne som aldri klarer og bli fornøyd, det virker som om de er det eneste gudsverdige yrket i landet her som ikke får lønn?
    Det er faktisk 2-300 bachler utdanninger som sitter med akkurat samme studielån som de og mindre lønn, men selvsagt har noen bedre lønn.

Og ikke minst har lærerne ansinitetsøkning opp til 16 år, i motsetning til resten av de som jobber i kommunal sektor som bare har 10 år!
    Men det hører vi aldri noe om??

No offence Jan, men jeg blir litt provosert over ting når det gjelder lønnskampen, forøvrig har jeg aldri hørt deg klage så du kan overse denne beskjeden!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det Per Anders

Akkurat det med lønnsstigen er jeg litt uenig mesd deg i, for dere tar det 10 år å komme til toppen av stigen, mens det hos oss tar 16 år (tidligere var det 20) Dette gjør at det er mange som går med "begynnerlønn" relativt lenge. Må ta med at min offisielle "tittel" er adjunkt med tilleggsutdanning, så jeg har nok mer enn de fleste lærere i grunnskolen osv. men det er jo uttelling for utdnning så det er fornuft i det også sannsynligvis.

Og som man sier lenger oppi her, Merrc er det bare å drite i (iallefall ny) men jeg greier meg godt med Mondeoen. ikke har jeg spesielt fet kåk, men lånet vårt er under samlet brutto årsintekt for oss to, så vi har det egentlig greit.

Og forresten; hva er studielån? :twisted: .mrgreen:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moror med lønn

Vi ingeniører i stat og kommune ligger vel sånn mitt på treet når det gjelder lønn - de fleste av oss slipper topp-skatt for å si det slik

Men noe nytt som har begynt å skje - som jeg misliker ganske sterkt - er at de har økt nybegynner-lønnen - for liksom å tiltrekke nye ingeniører - som det jo er så fryktelig mangel på.

Problemet er at de har glemt å øke lønnen til de som allerede jobber der.

Leste om grellt et eksempel nå - i statens vegesen - nyansatte og nyutdannede ingeniører får fra lønnstrinn 58 til 64. Samtidig lønnet de en ingeniør som hadde jobbet der siden 1967 med lønnstrinn 44. Et lønnstrinn her er på ca kr 5000,- wtf??

Selv er det ikke like ille med meg - men jeg har en mistanke om at jeg ikke tjener særlig mer enn de "fjortisene" jeg lærer opp og kurser til stadighet :roll:

Er det rart vi drikker?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moror med lønn

Vi ingeniører i stat og kommune ligger vel sånn mitt på treet når det gjelder lønn - de fleste av oss slipper topp-skatt for å si det slik

Men noe nytt som har begynt å skje - som jeg misliker ganske sterkt - er at de har økt nybegynner-lønnen - for liksom å tiltrekke nye ingeniører - som det jo er så fryktelig mangel på.

Problemet er at de har glemt å øke lønnen til de som allerede jobber der.

Leste om grellt et eksempel nå - i statens vegesen - nyansatte og nyutdannede ingeniører får fra lønnstrinn 58 til 64. Samtidig lønnet de en ingeniør som hadde jobbet der siden 1967 med lønnstrinn 44. Et lønnstrinn her er på ca kr 5000,- wtf??

Selv er det ikke like ille med meg - men jeg har en mistanke om at jeg ikke tjener særlig mer enn de "fjortisene" jeg lærer opp og kurser til stadighet :roll:

Er det rart vi drikker?
    Vi bor i et land for tapere, styrt av tapere slik er det og slik blir det, så nei det er ikke rart vi drikker i det hele tatt!

Gi meg en GOD grunn for ikke bestille DSLR idag!!!!!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det har blitt littt slikt "Gordon Gekko" samfunn - han fyren i Wall Street liksom ??? Greed is Good

Nå skal vi bare få in mest mulig penger til oss selv!

Det rare er at vi som land visstnok blir rikere og rikere også. Men det ser ikke jeg så mye til, aldri sett så dårlige veier, i Sandefjord har vi heller ikke sykehus eller politistasjon lenger - vi bor jo bare 40.000 pers her så vi er ikke mange nok?

På foreldremøter på barneskolen hvor min datter går (hvor jeg også gikk på tidlig 70 tall ) legger jeg merke til at de har de samme stolene og pultene som jeg brukte, ser faktisk ut som det samme innredningen ellers også.

Men husene til folk her i byen er alle utrolig opp-pussede og tilbygde - de fleste med en ny fin suv (eller 2 ) stående utenfor.

Merkelige greier..... ;-)

Kjøp deg kamera Per A

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det har blitt littt slikt "Gordon Gekko" samfunn - han fyren i Wall Street liksom ??? Greed is Good

Nå skal vi bare få in mest mulig penger til oss selv!

Det rare er at vi som land visstnok blir rikere og rikere også. Men det ser ikke jeg så mye til, aldri sett så dårlige veier, i Sandefjord har vi heller ikke sykehus eller politistasjon lenger - vi bor jo bare 40.000 pers her så vi er ikke mange nok?

På foreldremøter på barneskolen hvor min datter går (hvor jeg også gikk på tidlig 70 tall ) legger jeg merke til at de har de samme stolene og pultene som jeg brukte, ser faktisk ut som det samme innredningen ellers også.

Men husene til folk her i byen er alle utrolig opp-pussede og tilbygde - de fleste med en ny fin suv (eller 2 ) stående utenfor.

Merkelige greier..... ;-)

Kjøp deg kamera Per A
    Ja står på nippet til og gjøre det i løpet av kvelden ja, må bare flytte litt $$ fra ymse konti, har en del i cash jeg må sette inn også! Men må vite hvilket minnekort som greier seg!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et vær

Nå grilles det Norfjord Chilli pølser med ost - med rekesalat blir dette digg

Jeg holder på med call of Duty 2 - holder på å runde det på Veteran (vanskeligste) - perkele hvor det er vanskelig. Men hva gjør man ikke for å få 1000/1000 i achievements

Spillet er fantastisk bra!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte ikke dy meg lengre, bestilte EOS 450D

Er vel underforstått at jeg gleder meg noe hinsides!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moror med lønn

Jobbet som lab.ingeniør på fagskolen her, og når jeg begynte som lærer igjen i '98 gikk jeg kraftig opp i lønn. Tror månedslønna økte rundt 4k dengang, og da hadde jeg ikke mye over 200k i utgangspunktet.

Men nå tror jeg det er nok lønnsprat

Kjøp kamera Per Anders. Kunne jo vært greit om du tok turen sørover neste helg for å være hoff-fotograf

Edit: Du rakk å bestille før jeg kom med gode råd ja ...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne tatt turen Jan, men jeg og veninna skal feire 25+25års feiring, med 80 gjester så det blir litt dumt om den ene halvdelen av 50 plutselig ikke dukker opp

Jeg gleder meg noe så inni gamperæva mye til og leke med mitt nye kamera.

Utrolig at jeg som tjener dårligere enn lærere har råd til dett'a? Og enda streiker jeg ikke Neida, det var en spøk!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg gleder meg noe så inni gamperæva mye til og leke med mitt nye kamera.

Utrolig at jeg som tjener dårligere enn lærere har råd til dett'a? Og enda streiker jeg ikke Neida, det var en spøk!
    Greide ikke å holde deg nei

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. nei, hakke nubbsjans, men nå er jeg ferdig!

Side 746 av 2256 FørsteFørste ... 246 606 616 626 636 646 656 666 676 686 696 706 716 726 736 742 743 744 745 746 747 748 749 750 756 766 776 786 796 806 816 826 836 846 856 866 876 886 1246 1746 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •