Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 695

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 695 av 2256 FørsteFørste ... 195 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 691 692 693 694 695 696 697 698 699 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 1195 1695 ... SisteSiste
Viser resultater 13,881 til 13,900 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk plutselig et anfall av energi - så jeg tok frem en svamp, dynket den i bilschampoo og gikk ut i regnværet og gnei over bilen. Regnværet tok seg av - fukting av skitten først og avskylling etterpå.

Det tok 4,5 minutter - genialt eller behov for omfattende psykoterapi?

ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt Tom.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er det jævlig å være lærer Jan?
    Spørs hvordan en ser det.

Jeg synes egentlig ikke at det er lønna som er hemskoen slik det er i dag. Jeg tjener såpass at jeg greier meg greit, men med ingenoiørutdanning så kunne det sikkert vært bedre betalte jobber i nærheten. Men selv om det er en del kvelds/helgejobbing, så skal en ikke stikke under en stol at det er my fri også

Problemet er at det ikke finnes penger til utstyr, og mange umotiverte elever som ikke vet hvorfor de går på den linja de har valgt. Om disse hadde hatt en sjans til å gjøre et bomvalg eller to, evt. jobbet noen år så ville de vært mer motiverte for skole, slik det var før. En annen ting vi sliter med er at det budsjettet vi får fra fylke faktisk ikke er nok til å dekke lønn for alle timene elevene skal ha, og dermed må vi ha to klasser sammenslått i stadig flere timer. Med litt småheftig teori er det ingen drømmesituasjon.

I tillegg er det jo enkelte oppover i systemet som ikke helt har kontakt med resten av verden. Når rektor går rundt og tar bilder av sneiper og legger ut på intranett, med formaninger om at vi må rydde osv. tar det litt av. Og så er det gjerne allsang når vi har fellesmøter osv. Slikt bidrar ikke til å øke trivselen for min del iallefall. Men mannen er vel ikke en jeg har giddet å bli go'kompis med...

Men på en skole med over 200 ansatte kan jeg glatt drite i det der, og gjør jobben min så godt jeg kan, selv om jeg helst ville gjort en del ting annerledes. Er kanskje ikke så opptatt av å ha alt av å ha ryggen fri hver gang jeg finner på noe heller, slik som enkelte er mer opptatt av enn kontakt med elever osv.

Men, det har seg slik at jeg er såpass voksen at jeg kan velge om jeg fortsatt vil være lærer eller ikke, og på tross av en del negative ting så har jeg vært tjue år i skolen neste høst. Har ikke vært lærer hele tida, har også jobbet noen år som lab. ing. på fagskolen her.

Lang svar, men man bestemmer selv hvor jævlig en vil ha det tror jeg, og lønna er til å leve av Blir feit iallefall
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi har jobba i hagen nå en stund. Fjernet gammel kunstgras-matte (!) som forrige eier hadde brukt i hele bedet. :???: Erstattet det med barkduk og bark. Nå ble det riktig så pent. Hadde litt lite bark, men vi fyller bare på senere.

Skulle ønske vi hadde et morsomt og barnslig PS3 spill som vi begge kunne spilt. Må vi til å kjøpe Wii for å få det? :???:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror alle egentlig gjør jobben til det den er, så jeg er enig med deg Jan, er opp til en selv og maksimere potensialet, men det fins bestandig naturlige stoppere som ledelse og slikt. Jeg har en forholdsvis grei lønn, men fortsatt ikke på langt nær så mye som andre høyskole utdannede, men jeg gjør en jobb jeg trives med og det er vel det viktigste?

Greit og ha 133% helligdagstillegg og samtidig ha det så romslig at vi kunne ta bilen min innvendig, mestring og aktivitet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hvem da?? :-?
    Vel, elementet ble sendt i går og kom til postkontoret kl 16, men jeg måtte selvsagt jobbe 2 timer overtid uten betaling (lærer) så jeg rakk ikke å hente det.
    Jeg har vært i fast jobb en stund og de feite lærerlønningene renner inn på konto *Ironi*
    Nei, det studielånet irriterer meg litt, det lønner seg jo overhodet ikke å ta høyere utdanning i dette landet. 5 år på høyskole, 250 000 i lån og man starter 100 000 lavere i lønn enn en vanlig snekker. (ingenting vondt om snekkere altså)
    Dette var noen raske jeg fant ved å søke på lærer og lønn Vet jeg har sett ganske mange fler fra Cybervision_. Men jeg er lettirritert da.

Viker som du har det bra på jobb da Jan, siden du har vært der i 2o år Og det går alltid an å tjene mer penger, men er det verdt det tro?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med studielånet er jeg helt enig i faktisk.
    Du blir straffet med minimum 1500,- mnd i 20år for at du faktisk gidder og ta høyere utdanning, fjerner du disse pengene fra lønnen så er steget ned mot fagarbeidere i mitt tilfelle fint lite gitt, men et mye større ansvar.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Tror alle egentlig gjør jobben til det den er, så jeg er enig med deg Jan, er opp til en selv og maksimere potensialet, men det fins bestandig naturlige stoppere som ledelse og slikt. Jeg har en forholdsvis grei lønn, men fortsatt ikke på langt nær så mye som andre høyskole utdannede, men jeg gjør en jobb jeg trives med og det er vel det viktigste?

Greit og ha 133% helligdagstillegg og samtidig ha det så romslig at vi kunne ta bilen min innvendig, mestring og aktivitet
    Jeg er veldig glad i søndagsarbeid med 100% lønn

Synes ihvertfall jeg har det helt topp på jobb, får være ut hver eneste dag og gjøre mye forskjellig. Har også en sjef som motarbeider oss litt, men det løser vi med humor og ironi Lønna begynner også å bli grei, 18k i mnd nå og hopper opp på 23k på september. Om et års tid ligger jeg på rundt 27-28k tenker jeg med fagbrev

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig glad i søndagsarbeid med 100% lønn

Synes ihvertfall jeg har det helt topp på jobb, får være ut hver eneste dag og gjøre mye forskjellig. Har også en sjef som motarbeider oss litt, men det løser vi med humor og ironi Lønna begynner også å bli grei, 18k i mnd nå og hopper opp på 23k på september. Om et års tid ligger jeg på rundt 27-28k tenker jeg med fagbrev
    Det er bra! Da har du i utgangspunktet bedre grunnlønn enn meg med fagbrev, da kanskje frustrasjonen til Cyber blir lettere og forstå? I Norge blir du faktisk straffet i veldig mange tilfeller for og ta en høyere utdanning der du som oftest havner opp i offentlig sektor!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnlønn er faktisk 24k med fagbrev i yrket mitt. Men jeg er egentlig for at høyere utdanning ikke skal være spesielt høyere lønnet, og jeg har planer om å ta en høyere utdanning etter fagbrevet.

Grunnen er at jeg ser hva gamlingene på jobb gjennomgår, de er utslitte og generelt ferdige folk, så godt som alle plages med rygg og skuldre eller lignende. Håndverkeryrker tar virkelig på fysisk, men det gjør også mange andre yrker, skal ikke glemme dem heller.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok, der er jeg enig med deg, en viss kompensasjon for fysiske bestrevelser bør det være, men dette er en diskusjon jeg tror vi aldri kommer til og bli enig i Så vi legger ballen død!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viker som du har det bra på jobb da Jan, siden du har vært der i 2o år Og det går alltid an å tjene mer penger, men er det verdt det tro?
    Jeg og W har funnet ut at vi heller proriterer tid med unger f.eks. fremfor schwææær bil, sydenferie og hytte på fjellet og på landet

I tillegg så kjøpte vi hus på et utrolig gunstig tidspunkt, og jeg jobbet fem år i Finnmark før det så halve studielånet forsvant der.

Har kompiser uten utdanning som tjener mer enn meg, men fy f*** hvor lite tid de har til kjerring, unger og hobby.

Og du får ikke lov å spørre meg hvor mye jeg får for en vikartime, nesten så jeg skjemmes når jeg skriver timeliste Men dere skal huske at det er forskjell på å være lærer i grunnskolen og på videregående.

Men alt er hva man gjør det til, og lærere er en underlig rase, mange av dem har null peiling på hva som foregår i "arbeidslivet", og skjønner ikke at mange faktisk jobber rævva av seg for de kronene de får.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg forresten se Bie-filmen sammen med kone og barn

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi så nettopp Happy Feet på CD.

Har ikke akkurat fett betalt som er barnehageassistent, men akkurat nå er det viktigst for meg å trives. Når ungen kommer i oktober tror jeg ikke det kommer til å endres nevneverdig. Blir dyrere med en liten en i husholdningen, men hva har man besteforeldre til? Muttern har allerede tatt av for å si det mildt....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Sant nok, der er jeg enig med deg, en viss kompensasjon for fysiske bestrevelser bør det være, men dette er en diskusjon jeg tror vi aldri kommer til og bli enig i Så vi legger ballen død!
    Hehe, enig! Var ikke meningen å skape en diskusjon heller

Er helt enig med Jan også, heller fritid enn mer penger. Starter vel på skole til neste høst igjen, men jeg satser på en jobb som ikke krever mer enn 37,5 timer i uka.

Og som alle sier, det blir det man gjør det til. Og trivsel er viktigst uansett!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ironisk nok er det mye lettere og sette opp en ferie turnus for 25stk enn og justere min egen turnus slik at den går opp noenlunde korrekt.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Vi så nettopp Happy Feet på CD.
    Den likte jeg Likte den bedre hjemme enn på kino, har lagt merke til at jeg gjør det oftere og oftere ...

Har vært noen bra animasjonsfilmer i det siste, men dessverre noen mindre bra også, ikke alltid lik eenkelt å vite det på forhånd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke deilig å ha fri Jan?

Med unntak av spenningen rundt ultralyden i morgen merker jeg at jeg slapper skikkelig av nå. Deilig. :-D

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fri??!?!!

jobber dere aldri dere

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet hva som er viktig her i livet Kjetil.

Side 695 av 2256 FørsteFørste ... 195 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 655 665 675 685 691 692 693 694 695 696 697 698 699 705 715 725 735 745 755 765 775 785 795 805 815 825 835 1195 1695 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •