Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 677

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 677 av 2256 FørsteFørste ... 177 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 673 674 675 676 677 678 679 680 681 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 1177 1677 ... SisteSiste
Viser resultater 13,521 til 13,540 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nå gir jeg opp Toyotaen, her skifter jeg poler styrer og herjer på, men likevel forsvinner ikke den fordømte feilen!!! Mest lyst til å brøle å slå i stykker hele fordømte dritten!
    Altså - har du sjekket at batteriet er 100% ? Det er kanskje ikke så lett

Når det gjelder elektriske problemer med bil så er det etter min erfaring minst i 50% av tilfellene batteriets feil.

Batteriet kan være relativt nytt og fungere tilsynelatende ok - men en eller to celler er kjørt. Dette medfører en sakte intern utlading....... Dette går heller ikke å måle, etter en oppladding vil batteriet oppføre seg helt topp en stund.... :-?

Er batteriet noen år gammelt - ta en tur til Biltema og kjøp batteri før du brenner mer cash på riskokeren :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor mange volt har du på batteriet ?

Skru av den ene polskoen,da skal du helst ha 12,8 volt skru på polskoen igjen mål på nytt med alt avslått,fremdeles 12,8 volt ? veldig bra ikke noe som stjeler strøm.
    Start motoren og mål strømmen,nå burde du ha over 13,4 volt helst opp mot 14.4 volt.
    Dette er det elementære.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm......... Ser at hjemmekinoen min dukker opp på klatrer lista
    Lenge siden det er gjort noe der,pussig

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forbannet på Rekorden en hel vinter før jeg oppdaget at batteriet trengte over en liter vann jeg Det kom jeg på nå når de andre sa det. Ellers har jeg og vært borti at polskoene har hatt dårlig kontakt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilelektrisk kan være noe herk.

Til daglig jobber jeg med kontrollanlegget på transformatorstasjoner som gjerne kan ha et par tusen skjemaer som beskriver anlegget. Går som regel greit å finne feil der.....

Men på biler?? Der kan man slite
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Bilelektrisk kan være noe herk.

Til daglig jobber jeg med kontrollanlegget på transformatorstasjoner som gjerne kan ha et par tusen skjemaer som beskriver anlegget. Går som regel greit å finne feil der.....

Men på biler?? Der kan man slite
    Phhhhhhhhøøøøøøøøøøø.................

Prøv ett flipperspill fra -87 uten skjemaer du,så snakker vi

Bare tuller med deg ops: biler er noe herk til tider :evil:

Forresten,går en celle i bilbatteriet mister du som regel 2.1 volt :-D

Nu blir det J.Bond før sengen :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan batteriet være grunnen til at jeg ikke får jording? For det virker som om det er jordingsproblem, når det ikke er polskoen så kan det for alt jeg vet fint være batteriet ja! Jeg vet det ikke er orginalt for han plagdes med og få det på plass husker jeg han sa!

For saken er den : Når jeg starter om eller slår av bilen så forsvinner all strøm, da kan denne bli borte i alt fra 1min til 1 døgn, den siste tiden har jeg rikka på jordingsbryter, og eller skruvd opp batterisko for å sette den på plass igjen da kan den komme seg. Men den kan og komme seg helt av seg selv? ??

Det er så fordømt rart og irriterende at et eller annet går til skogen snart i form av et sterkere kraftutrykk!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan batteriet være grunnen til at jeg ikke får jording? For det virker som om det er jordingsproblem, når det ikke er polskoen så kan det for alt jeg vet fint være batteriet ja! Jeg vet det ikke er orginalt for han plagdes med og få det på plass husker jeg han sa!

For saken er den : Når jeg starter om eller slår av bilen så forsvinner all strøm, da kan denne bli borte i alt fra 1min til 1 døgn, den siste tiden har jeg rikka på jordingsbryter, og eller skruvd opp batterisko for å sette den på plass igjen da kan den komme seg. Men den kan og komme seg helt av seg selv? ??

Det er så fordømt rart og irriterende at et eller annet går til skogen snart i form av et sterkere kraftutrykk!
    Det kan jo være en kombinasjon av mange feil.

Men kombinasjonen av dårlig kontakt og et batteri som ikke leverer 100% - det kan resultere i akkurat dine problemer.

Har du prøvd å lade batteriet? Og fylle på vann hvis det trengs - se Jans innlegg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være en kombinasjon av mange feil.

Men kombinasjonen av dårlig kontakt og et batteri som ikke leverer 100% - det kan resultere i akkurat dine problemer.

Har du prøvd å lade batteriet? Og fylle på vann hvis det trengs - se Jans innlegg
    Nei det har jeg ikke prøvd gitt, stort sett det eneste som ikke er prøvd snart, men merk også at det er en evinnelig jordingslyd i hele den fordømte bilen!
    Kjenner at jeg blir mer og mer rasende mens jeg skriver om den fordømte møkkakjerra fra Fosen! Ser jeg selgeren skal jeg antageligvis komme ned noen gloser som skremmer siste skvett av hårfargen til Ari B!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,sjekk følgende : Batteri til polsko (ta - først) polsko til ledning,ledning til jord (eller gods om du vil,følg ledningen til det punktet hvor den er skrudd fast enten i motor eller karosseri) gjør godt rent på alle punktene.
    Ikke glem jordingen mellom motor og karrosseri ! (gjerne en egen ledning)
    Så før du skrur fast minus polskoen gjør du det samme med + polskoen og ledningen,den går ned til startmotoren,det sitter en 2-3 ledninger til på samme feste,gjør rent alt sammen,skru det sammen og smil.
    Før du skrur på -polen sjekk at den tykke ledningen på dynamoen også har god kontakt !

Dette burde du ikke bruke mere en 4-5 minutter på

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det har jeg ikke prøvd gitt, stort sett det eneste som ikke er prøvd snart, men merk også at det er en evinnelig jordingslyd i hele den fordømte bilen!
    Kjenner at jeg blir mer og mer rasende mens jeg skriver om den fordømte møkkakjerra fra Fosen! Ser jeg selgeren skal jeg antageligvis komme ned noen gloser som skremmer siste skvett av hårfargen til Ari B!!
    Jordingslyd?

Mener du turtallsavhengig lyd i stereoanlegget? Det tyder vel heller på dårlig skjerming et sted?

Men først - sjekk vann og lad batteriet - det koster ihvertfall ikke noe.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva var det med mrgreen her? Hadde omtrent samme forholdet til Rekorden som Per Anders har til rikokeren, temmelig anstrengt

Men det resulterte i sånn ekkel klikkelyd bare nå jeg vred om nøkkelen, men slo jeg på tenninga og radioen var alt i orden. Men det lignet veldig på de problemene jeg har hatt med polsko på andre biler, så jeg tenkte ikke på vann engang ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg det er på tide med ett bilde av vidunderkjøretøyet ditt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja sånn lyd som minner veldig mye om turbolyd egentlig, bortsett fra at min 'turbo' lader fra 0 omdreininger og lukt å skogen!

Jeg holder seriøst på og miste vett og forstand, det var bare lykke og fromme som gjorde at jeg ikke brukte skralla som balltre i går!

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddytusen: Dette ripping-greiene er egentlig ikke så vanskelig. EAC er noe herk å bruke, og det er ikke noe rart du strever der. Du trenger imidlertid ikke bruke det.Flac er flac etter min mening; resten er bare perfeksjonisme i "overdrive"...( Rippe med Eac i tregeste modus osv. Du blir aldri ferdig på det viset....)

Ordne deg en mappe på hardisken hvor du skal ha musikken, last ned MediaMonkey. Start programmet. Øverst til venstre er det så et cd-symbol med en blå pil på. Trykk på denne.
    Da kommer det opp et vindu for ripping. Trykk da på bildet av en mappe som er der. Velg mappen hvor du skal ha musikken. Velg så Flac som filformat. Trykk Ok og du er i gang.
    Neste cd: Trykk cd-symbol med blå pil og ok i vinduet og du ripper cd nr. 2 und so weiter.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallaisen folkens.. Bare en kort tur innom slik at dere skjønner at jeg har livet i behold og dere ikke sender ut letemannskaper etter meg Her går det i jobbjobbjobb.. For det er ikke alle som fikk igjen på skatten for å si det slik Har faktisk funnet ut at jeg har for LITE gjeld.. hehe..

Full arbeidshelg nå og mest sannsynligvis rett på tre ekstravakter fra i morra kveld av.. Her skal det bankes inn fjelldollars...

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjipt med restskatt kristian men du må huske å betale meir skatt en du får beskjed om så sleppe du de der. har 1.6 mill i lån å betalte meir en eg skulle å fikk litt igjen. utrekninga til staten er for lav som regel å særli når en har en del overtid :evil: :evil:

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    kjipt med restskatt kristian men du må huske å betale meir skatt en du får beskjed om så sleppe du de der. har 1.6 mill i lån å betalte meir en eg skulle å fikk litt igjen. utrekninga til staten er for lav som regel å særli når en har en del overtid :evil: :evil:

Endelig hjemme etter vakt.. Hadde du bare visst, for jeg betaler skatt i store porsjoner, men likevel ikke nok Menmen, staten er den største halliken, så det er no bare å betale..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er oddsen for at det ikke finns en eneste bilrekvisita butikk i denne byen som har en skikkelig jordings kabel, her får jeg beskjed om at alle japsebiler er underdimensjonert når det gjelder jording, OK gir logisk mening når en ser kablene. Har de skikkelige kabler? NEI! Fordømte amatører!

Men en positiv nyhet var at en mente han viste hva feilen var, det er koblingspanelet bak tenningen, den bruker og bli slitt spesielt på toyota og var en kjent feil iflg han, når jeg spurte på det lokale toyota verkstedet fnysa de av meg. GRATULERER MED DAGEN!%#"%&"##

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gå å kjøp en skikkelig kabel en plass dei selge bilstereo. dei bruka å ha kabla i forskjelige dimensjona. funka like bra med en slik

Side 677 av 2256 FørsteFørste ... 177 537 547 557 567 577 587 597 607 617 627 637 647 657 667 673 674 675 676 677 678 679 680 681 687 697 707 717 727 737 747 757 767 777 787 797 807 817 1177 1677 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •