Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 539

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 539 av 2256 FørsteFørste ... 39 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 535 536 537 538 539 540 541 542 543 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 1039 1539 ... SisteSiste
Viser resultater 10,761 til 10,780 av 45103
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hehe, ja ikke sant

Eneste positive er at lønnsoppgjøret startet i går, og ifølge lo blir det bra hopp i år, ifølge min lo kar på jobb må jeg ikke håpe på for mye, så han snakker jeg ikke med før oppgjøret er slutt Neida, har rimelig lave forhåpninger ja.

Er du med i FO eller? Jeg meldte meg inn igjen der i fjor sommer, mest for å være organisert.. Men FO suger hardt på dette med lønnsforhandlinger... Embla og Fontene er derimot glimrende dasslektyre...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Lader hver dag jeg. Uansett hvilken telefon jeg har eller har hatt.

Men da er det radio i 8 timer..

Snakker vel kanskje litt i telefonen også..

Telleren på den nye telefonen fra i går står på 3:23:22

15 samtaler idag ..

Huff hvorfor skal jeg sjekke slikt, dette er jo deprimerende.. Spesielt når det ikke er noen av samtalene som hadde noe for seg

Er det annet å vente enn at det er dyrt å bruke håndtverkere, elektrikere inkl... De står tydeligvis bare og jabber i telefonen omtrent halve dagene... Hehehe

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Er du med i FO eller? Jeg meldte meg inn igjen der i fjor sommer, mest for å være organisert.. Men FO suger hardt på dette med lønnsforhandlinger... Embla og Fontene er derimot glimrende dasslektyre...
    FO er jo egentlig for vernepleiere, men nei jeg meldte meg inn i Fagforbundet står mye sterkere i en større organisasjon fant jeg ut, + alle fordelene med lofavør når det gjelder forsikringer og slikt

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja ikke sant

Eneste positive er at lønnsoppgjøret startet i går, og ifølge lo blir det bra hopp i år, ifølge min lo kar på jobb må jeg ikke håpe på for mye, så han snakker jeg ikke med før oppgjøret er slutt Neida, har rimelig lave forhåpninger ja.
    Jeg lurer på hvem som egentlig får disse kraftige lønnsøkningene? Jeg har hørt nå hvert eneste år at lønnsøkningen har vært så og så høy liksom.

Men når jeg regner på det jeg fikk - så rekker det aldri opp til de prosentene som jeg hører om på nyhetene..... :-?

Så jeg regner ikke med stort - best å ikke ha for store forhåpninger, da slipper man å bli skuffet!

Skal nok bli råd med en Blueray spiller og litt annet allikevel
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg her ja, er ikke store beløpene i forskjell i måneden nei, men litt er det nå bestandig, om ikke annet. Kjøp blir det uavhengig av lønnsoppgjør

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VERDAMMT! Skulle jage beistet ned fra bordet, og i samme slengen så klarte jeg og skalle øyet i hjørnet på lappis'n, får jeg blåøye nå så blir det f*en skjære meg et oppgjør levanger sjelden har sett!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F***ing Pussy!

Den har vel ikke så mange liv igjen nå?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FO er jo egentlig for vernepleiere, men nei jeg meldte meg inn i Fagforbundet står mye sterkere i en større organisasjon fant jeg ut, + alle fordelene med lofavør når det gjelder forsikringer og slikt

FO er egentlig for sosionomer og barnevernspedagoger.. Men vernepleierne slapp også inn i varmen for noen år siden Og dere er hjertelig velkommen

Når det gjelder LOFavør, så er både FO og Fagforbundet inne under paraplyorganisasjonen LO, så de fordelene ville du hatt om du var medlem i FO også... Det som er litt dumt, det er at ikke flere med vår profesjonsutdanning melder seg inn i FO, for Fagforbundet har en tendens til å "kjempe" for de uten høyere utdanning. Dette er dog en generell betraktning da... Nå tenker jeg at DU fikk noe å tenke på Kom igjen da, kom over i ditt og vårt forbund

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    F***ing Pussy!

Den har vel ikke så mange liv igjen nå?
    Hehe... Her er en liten tv-blooper ang pussy:

YouTube - Hm nice pussy

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Her er en liten tv-blooper ang pussy:

YouTube - Hm nice pussy

Hehe

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe

Det var bare en herlig reaksjon på henne.. Virket liksom som hun hadde sagt det før, men kanskje i en annen setting

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang lønnsoppgjør. "W" er tolk, og de har stått på samme lønnstrinn siden 1982...... :???:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Ang lønnsoppgjør. "W" er tolk, og de har stått på samme lønnstrinn siden 1982...... :???:
    Det er jo latterlig,,, Hva er grunnlønna fra 0- til full ansennitet da?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skoleverket er og heldige. Har blitt så populært med individuell lønn, og for ca. 1 1/2 år siden fikk jeg tillegg. Men etter lønnsoppgjøret i fjor hadde jeg minstelønn slik som alle andre. Det personlige tillegget blir barbert nort hvert lønnsoppgjør, siden minstelønna tar igjen det tillegget en har.

Dette har skjedd meg tre ganger, jeg får personlig tillegg på høsten, og så blir det fjernet igjen på våren. Det som skjer er at jeg på våren da har fåt omtrent halvparten av det andre har fått i lønnstillegg. Det er surt det
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FO er egentlig for sosionomer og barnevernspedagoger.. Men vernepleierne slapp også inn i varmen for noen år siden Og dere er hjertelig velkommen

Når det gjelder LOFavør, så er både FO og Fagforbundet inne under paraplyorganisasjonen LO, så de fordelene ville du hatt om du var medlem i FO også... Det som er litt dumt, det er at ikke flere med vår profesjonsutdanning melder seg inn i FO, for Fagforbundet har en tendens til å "kjempe" for de uten høyere utdanning. Dette er dog en generell betraktning da... Nå tenker jeg at DU fikk noe å tenke på Kom igjen da, kom over i ditt og vårt forbund
    Du har et poeng Kristian, helt klart. Fikk jo tross alt pengebok av fo når jeg eksaminerte meg Men det er av flere grunner jeg valgte Fagforbundet, 1. Jeg jobber med den tidligere lederen så jeg vet han kjemper for oss på arbeidsplassen sin, 2.Jeg kjenner FO lederen her i byen og han er jeg ikke videre fornøyd med på andre hold så derfor ble det FF isteden, om jeg bytter engang i fremtiden det er godt mulig ja, men ikke nå.

Ble forøvrig ringt opp av FO her i høst, og de lurte på om jeg ville stille opp som representant eller noe slikt, men takket nei siden jeg var i et forbund fra før av.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    1982????? Det er jo bare latterlig og ikke minst skammelig gjort i forhold til de som jobber som tolker!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff snakk om lønn gjør meg bestandig deppa - jeg kunne vel lett tjent 100-200k mer i året hvis jeg hadde gått tilbake til det private... :-?

Men hva gjør man ikke når man har små barn og verdsetter korte arbeidsdager, fleksitid, gode forsikringsordninger og ekstra feriedager??

Var akkurat i postkassa og så at jeg hadde fått veiavgiften - DEN HAR BLITT BILLIGERE!!!!!

Ca kr 350,- spart?? Det er meget sjelden ting blir billigere, fiine saker!!

La oss håpe dette blir en trend - tv-lisensen neste?? ops:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått ned noen kr den veiavgiften ja. Bestandig kjekt med pris reduksjoner.

Ang jobb og slikt, kunne gjerne tenkt meg og tjent litt bedre mens jeg enda er ung og ikke låst til familie og slikt. Vurderer mer og mer og prøve og starte et eller annet for meg selv, finner bare ikke ut hva jeg skal starte opp.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gått ned noen kr den veiavgiften ja. Bestandig kjekt med pris reduksjoner.

Ang jobb og slikt, kunne gjerne tenkt meg og tjent litt bedre mens jeg enda er ung og ikke låst til familie og slikt. Vurderer mer og mer og prøve og starte et eller annet for meg selv, finner bare ikke ut hva jeg skal starte opp.
    Jeg drev for meg selv på midten av 90 tallet. Tjente den gangen bra mye mer enn jeg tjener nå - det sier jo litt, når man tenker på inflasjon.

Men det kan jo være greit å vite hva man skal drive med først da

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok en fordel og vite hva en skal drive med ja, har en drøm om og starte enten ruskollektiv, eller en versjon av det som var A-Skole, altså praktisk læring for ungdommer med diverse utfordringer i livet sitt. Den bonderomantiske versjonen av dette er at vi finner en gammel låve og første oppgave er og sette istand denne for å gjøre den til skolebygg!

Side 539 av 2256 FørsteFørste ... 39 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 535 536 537 538 539 540 541 542 543 549 559 569 579 589 599 609 619 629 639 649 659 669 679 1039 1539 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •