Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 505

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 505 av 2256 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 1005 1505 ... SisteSiste
Viser resultater 10,081 til 10,100 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Man kan ikke skrive en slik dialekt på min hifi

d e får domt!! rætt å slett!! eller ka trur du Jan?
    Æ tru d æ å
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser vi på film etter lunsj i morgen Andreas?
    Grei avslutning før ferien det ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har krabbet rundt, flyttet og målt med suben i kveld også!

Problemet var å få suben til å spille sammen med frontene på en brukbar måte.

Meget vanskelig å få til. Kalibrere suben for seg selv er jo barnemat.

Vel til slutt endte jeg opp med en ny plassering - ved siden av sofaen, på høyre side denne gangen. Med elemendet snudd mot sidevegg.

Litt artig er at den nå spiller litt bedre under 25Hz, faller ikke så brått av.

Ny kurve:

Dette er sub og fronter samtidig. Alle høytalere satt til small og deling på 80Hz.

Har lært meg at hvis receiver deler på 80Hz så vil fronthøytalerene (og alle de andre ht) først begynne å rulle av ved 80Hz. De vil spille brukbart med langt ned i frekvens og lage masse tullball med utfasing og annet allikevel... :-?

Ja - også høres det ganske bra ut også!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Har krabbet rundt, flyttet og målt med suben i kveld også!

Problemet var å få suben til å spille sammen med frontene på en brukbar måte.

Meget vanskelig å få til. Kalibrere suben for seg selv er jo barnemat.

Vel til slutt endte jeg opp med en ny plassering - ved siden av sofaen, på høyre side denne gangen. Med elemendet snudd mot sidevegg.

Litt artig er at den nå spiller litt bedre under 25Hz, faller ikke så brått av.

Ny kurve:

Dette er sub og fronter samtidig. Alle høytalere satt til small og deling på 80Hz.

Har lært meg at hvis receiver deler på 80Hz så vil fronthøytalerene (og alle de andre ht) først begynne å rulle av ved 80Hz. De vil spille brukbart med langt ned i frekvens og lage masse tullball med utfasing og annet allikevel... :-?

Ja - også høres det ganske bra ut også!
    Passe på at ikke for mange naboer ser deg mens du krabber rundt.. For før du vet ordet av det, så er loonie-bilen utenfor og de spør deg pent om ikke å bli med på biltur til ett hus med låste dører overalt

Begynner lyden å komme skikkelig på plass nå altså?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Passe på at ikke for mange naboer ser deg mens du krabber rundt.. For før du vet ordet av det, så er loonie-bilen utenfor og de spør deg pent om ikke å bli med på biltur til ett hus med låste dører overalt

Begynner lyden å komme skikkelig på plass nå altså?
    Hehe, har gardinene dratt for vinduene..

Ja det begynner å hjelpe på lyden

5.1 spor fra dvd og musikk-dvd har vært supert å høre på hele tiden.

Det er musikk i stereo m/sub som har vært problemet.

Får se hva jeg synes etterhvert med det nye sub oppsettet, jeg må gjerne spille en del musikk, se noen filmer osv.. før jeg kan felle en avgjørelse..

Virker greit hittil, kurven er jo egentlig bare en indikasjon, flytter du lytteposisjon med 0,5m så er lytte kurven totalt annerledes.. ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEG HATER DENNE DAGEN!!!!!

Det er den største drittdagen på veldig veldig veldig lenge.

vi starter med at jeg ligger halve natta våken for katta er fette gal, så det første jeg gjør er å ringe dyrlegen og få skrevet ut noen p piller, for tvert de kommer er Turid-Laila utekatt!!

Så har jeg hatt problemer med bilen, for den kortslutter og mister all strøm i perioder, nå har den hatt en slik periode veldig veldig lenge! Så jeg drar til min lokale toyota forhandler og der får jeg til svar.
    'Ahh, ja det er et velkjent problem, er ikke verre enn å bytte en del på innsteget til starteren så er den grei, koster ca 1800,- med arbeidspenger' En lettet og glad Per Anders setter igjen bilen, og drar for å sjekke bankkonto, veld er står kr 11,-. Alt har blitt trukket gitt, men men. Jeg sjekker 'in case of failure' kontoen og der står det noen kr så jeg overfører de.

Drar og drikker kaffe med en venninne og reiser tilbake til bilbutikken, for resepten til kattebeistet har ikke kommet enda. Sitter og venter i 1.5time på bilen, og når jeg endelig ser mannen komme får jeg til svar.

'Beklager, men bilen din er en av de sjeldne typen for den har fast sveiset innsteget i gods så den må nok byttes hele starteren.' Jeg blir rasende og spør om pris på det? 'ca 5høvdinger'. Ikke aktuelt, og det er heller ikke aktuelt og betale for de timene jeg har ventet, noe som var greit.

Vill av sinne gir jeg full pupp ut av bilverkstedet så jeg antageligvis har slitti ut
    piggfri dekkene mine, klarer og beherske meg såpass at jeg ringer lønnskontoret for å sjekke lønnen, siden jeg mener at jeg får en BRA utbetaling på tirsdag, vel...... 6000,- mindre enn forventet!!!!! Dama i tlf får seg og en overhøvling, noe jeg beklaget i etterkant!

Drar innom diverse dele butikker og klarer og finne en som gir meg en billigere pris på starter, ringer en kar jeg har brukt til og reparere bilen tidligere, og sparer meg kanskje 1500,-.

Den eneste gleden var når jeg sjekka postkassen og så at Tool Dvd'n var kommet, setter den i spilleren, volumet på fullt og venter, men skjer det noe?

NEI FOR DET ER EN DOKUMENTAR JEG HAR BESTILT§!!!!€#"%&%#"

Etter å ha spist litt mat som smakte irriterende den og, har jeg nå henta spaden og skal grave meg ned i den 12kvm store plenflekken min og venta på at denne helvet*es dagen er over!€#"%&€/#€&#€

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auda - kjipe greier :cry:

Ta deg en pils og tenk på noe annet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så sinna at jeg klarer ikke tanken på å dra på butikken engang, i tilfelle en uskyldig kommer skeivt på meg for da tror jeg at faren er stor for at jeg stempler panna på vedkommende med bunnen av ei ølflaske!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå Streika Squeezeboxen!!!%#"&#€&#€&/#€"%&/"

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slengte akkurat inn en 3kg familieribbe inn i stekeovnen

Fått fart i klemmeboksen?

Newcomer bakk1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Satser vi på film etter lunsj i morgen Andreas?
    Grei avslutning før ferien det ...
    Joda Var greit det

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg slengte akkurat inn en 3kg familieribbe inn i stekeovnen

Fått fart i klemmeboksen?
    Jeg tok med meg hammeren, satt meg på kne så den rett i de små lcd øynene dens og sa 'Nå er det kun du og meg kompis, mano a mano'.

Etter endel 'tøffe' forhandlinger så ble vi enige! Nå gjør den det den har fått beskjed om, men har hammeren liggende synlig for å markere revir!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaah - Tårnfuglene går akkurat nå på STV1.

Skikkelig klisseserie med smørkongen himself - Richard Chamberlain i hovedrollen. Som prest sliter han med pels og knagg problemet

Husker jeg ble småkvalm av bare navnet på denne serien når det begav seg, ser at det ikke er noe bedre nå ops:

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,ja sånn er det bare av og til.
    Hvordan går det med gravingen ?

Sitter egentlig her og koser meg,CD har begynt og sende Viasat ( ) som viser en episode av Star Trek og etter på blir det simpsons
    kjerringa var så vidt innom med en Hamburgertallerken og det ser ut som jeg kan få komme tilbake til senga
    Livet er herlig dere

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det gikk nå som det skulle det Loffen, jorda var frosset så det gikk til heden det også som så mye annet, nå er jeg på vei inni barskapet for å finne ut hva jeg skal døyve sorgen med, men finner ingenting som frister.

Musikk av den basshungrige sorten fungerer til en viss grad!

Jeg har et STORT behov for at naboen ryker og reiser i helga så jeg får dbdragga litt i min egen stue, det var den eneste fordelen med et skikkelig anlegg i bilen at det gikk an å blåse ut uten å forsure tilværelsen for andre, men shit au.

Er ikke akkurat som om vi snakker så mye med hverandre likevel jeg og naboen, dog har vi kjent hverandre siden barneskola Jeg gikk fra barn til tenåring, han gikk fra barn til pensjonist i mental tankegang!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dem er det mange,herregud så kjedelig.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo et morro-løst liv, men noen trives sikkert med det.

Jeg vil ha det morro hver dag, og da gjør jeg det som må gjøres, om det er full festing en uke, 115db i stua for å markere et poeng, kjøre til evenstad for ei kule! Drinktesting i trondheim........

Noen liker tydeligvis ikke slikt, er ikke min feil at jeg er et sosialt dyr som trekker mye folk innom dørene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre :-D ,så vidt jeg vet så lever en bare en gang og da er det bare og gjøre det beste ut av det

Og hvor er Teddyfrode ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, jeg har et prinsipp som er 'har jeg råd, har jeg lyst så gjør jeg det'.

Men nå er det har jeg råd delen som sliter litt, og akkurat det har jeg store problemer med å håndtere!!!!! Det er veiavgift, bilreperasjon, eu kontroll denne måneden og det er så inni hampen frustrerende!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte den setningen,men hvorfor blande "Har jeg råd" inn i dette

Side 505 av 2256 FørsteFørste ... 5 365 375 385 395 405 415 425 435 445 455 465 475 485 495 501 502 503 504 505 506 507 508 509 515 525 535 545 555 565 575 585 595 605 615 625 635 645 1005 1505 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •