Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 439

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 439 av 2256 FørsteFørste ... 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 435 436 437 438 439 440 441 442 443 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 939 1439 ... SisteSiste
Viser resultater 8,761 til 8,780 av 45103
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He he he. Du har vel plenty igjen etter julen regner jeg med.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Eneste problemet er at jeg kommer litt i partymodus av dette og tørster etter øl ops:

Så kult

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det står noe ute i gangen med nissebilder på enda - det er KULT!

Men det er en tiåring her og det er jo ikke fredag enda... :-?

Spilte "Time" fra Dark side skiva litt høyt tidligere - herlig den delen med klokke-lyder som i denne 5.1 utgaven kommer fra alle kanter med den herlige gitaren som drar til

Sitter i sofaen med et henført utrykk i ansiktet og bare nyter - da kommer tiåringen - Pappa!!! Hva er det du driver med?????

Jeg så det i blikket hennes.... jeg er glad jeg ikke har noen venninder på besøk!!!

Hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Kanskje man skulle hamstre?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Actis - Rusfeltets fellesorgan mener dette er positivt, ettersom det vil føre til mindre konsum.

- Vi i Actis er naturligvis glade for at ølprisene går opp, selv om det i dette tilfellet ikke er et resultat av en restriktiv ruspolitikk, men naturlige svingninger i råvaremarkedet, sier generalsekretær Anne-Karin Kolstad i Actis - Rusfeltets fellesorgan

- Økt pris vil alltid føre til mindre bruk, og ettersom øl i stor grad er ungdommens rusmiddel, vil dyrere øl føre med seg mindre ungdomsfyll. Det kan vi ikke annet enn å sette pris på.
    et bevis på at avholdsorganisasjoner ikke har den fjerneste anelse på hva som skjer..

ØL er ikke noe ungdommen stort sett drikker! og dyrere øl betyr ikke mindre konsum BARE fattigere nordmenn

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den "nye" Pioneer VSX-1015 kommet i hus, og er koblet opp.. Men nå har ikke selgeren lagt ved hverken bruksanvisning eller den mikrofonen som skal til for å autokalibrere lyd i forhold til høyttaleroppsettet mitt..

For når jeg slo den på så er ikke lyden god, og sub'ene er ikke i aktivitet i det hele tatt.. Jeg mistenker at jeg nok burde ha kjørt den autokalibreringen, men kommer jo ikke langt uten mikrofonen da.. Slik jeg har sett det på fjernkontrollen, så er det lite jeg klarer å justere via den, iallefall uten at osd'n er koblet til.. (Hva er enkleste måte å koble opp osd'n til opp til plasmaen tro?)

Nå har jeg iallefall fått lastet ned en bruksanvisning fra nettet da, men sitter her fremdeles uten mikrofonen.. Har sendt epost til selger..

Har søkt endel på nettet, og ser at det er flere som har vært misfornøyd helt til de har kjørt en autokalibrering, for så å bli kanonfornøyd....

Uansett, så er dette ett beist av en receiver i forhold til min gamle.. Dobbelt så tung, og endel høyere.. Og nesten dobbelt så dyp.. hehe.. Tok ett par bilder som illustrerer dette...

Men inntil jeg har mulighet til å benytte meg av mikrofonen for å justere oppsettet, så spiller gamlereceiveren faktisk bedre.. Noe jeg tror vil endre seg etter nevnte justering da...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få igang osd med en komposittkabel til plasmaen.

Sett alle ht til small - da skal suben gå igang uansett lydmodus.

Still inn avstanden til alle ht fra sweetspot manuelt.

Still inn manuelt level på alle ht etter smak fra sweetspot - level på sub får du teste litt ekstra for å få til...

Eq, fase, stående bølger osv må du ha mic for å ordne.

GRATTIS!!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Kristian - se om du kan finne en reset mulighet på receiveren - antageligvis ligger alle instillinger fra forrige bruker inne og vil selvsagt ikke passe i ditt rom.

Gjør dette først og gå så inn og still manuelt..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Kristian - se om du kan finne en reset mulighet på receiveren - antageligvis ligger alle instillinger fra forrige bruker inne og vil selvsagt ikke passe i ditt rom.

Gjør dette først og gå så inn og still manuelt..

Takker for tipsene... Så det er kompositt som gjelder der ja.. For det var ikke enkelt å gjøre noe fra bare fjernkontrollen.. Skal kjøpe meg en stk i morra.. Fikk som sagt lastet ned brukermanualen fra nettet, men det var dumt at selger hadde glemt å legge ved mikrofonen... Nåja, ting ordner seg nok på side 34.. Gjør iallefall det i Donald-bladet Blir borte fra kåken i kveld, så jeg får prøve å resette som du skriver, så ordner deg seg nok.. Steike det, gamlereceiveren ble jo den lilleputten jo både i tyngde, høyde og dybde.. Tenker dette blir bra jeg..

P.S. Allerede fått svar på epost av selgeren.. Han hadde glemt manual og mic, og har allerede sendt den til meg i posten.. Godt med slike selgere som han her

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis da Kristian, men det var litt surt at du ikke hadde mikrofonen.

Det er ikke noen nedpå Sunnmøre som har en Pioneer og kan låne bort mikrofon til deg i kveld da? Regner med at det er samme typen som til andre modeller.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Grattis da Kristian, men det var litt surt at du ikke hadde mikrofonen.

Det er ikke noen nedpå Sunnmøre som har en Pioneer og kan låne bort mikrofon til deg i kveld da? Regner med at det er samme typen som til andre modeller.

Takker Slikt skjer alltid meg når jeg handler... Men selger oppdaget det rett etter han hadde pakket og sendt receiveren, så han har allerede sendt mic og manual i posten til meg, så den ankommer nok innen helga..

For jeg ble litt lang i trynet når jeg oppdaget at min gamle receiver spilte bedre, OG subbene var i aksjon, mens den "nye" ikke hadde så bra lyd og minus subberud

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Takker Slikt skjer alltid meg når jeg handler... Men selger oppdaget det rett etter han hadde pakket og sendt receiveren, så han har allerede sendt mic og manual i posten til meg, så den ankommer nok innen helga..

For jeg ble litt lang i trynet når jeg oppdaget at min gamle receiver spilte bedre, OG subbene var i aksjon, mens den "nye" ikke hadde så bra lyd og minus subberud
    Da ordner det seg!

Håper det er en reset - vet ikke.

Men det finnes vel nærmere 20 lydfunksjoner du kan skru av eller på eller opp og ned for hver eneste inngang........

ops:

I tillegg til romkorreksjonen, MCACC altså!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ordner det seg!

Håper det er en reset - vet ikke.

Men det finnes vel nærmere 20 lydfunksjoner du kan skru av eller på eller opp og ned for hver eneste inngang........

ops:

I tillegg til romkorreksjonen, MCACC altså!
    Ja, det var voldsomt med ulike lydmoduser.. ble nesten litt for mye for en kar som har kjørt på samme gamle receiveren så lenge som jeg har gjort... Det var neo og matrix og 7.1 og thx osv.. Ble helt forvirra jeg.. Men vi skal nok se å få det til...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På de Pioneerene jeg har vært borti er det en relativ enkel meny for oppsett av den. Det de fleste reagerer på er gjerne volumet på suben. De fleste vil gjerne skru opp denne noen knepp

Men utstyret er på vei da, skal vel ikke ta lang tid håper vi
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Fysj, gå og vask munnen din!!!!!!

Slikt vil vi ikke høre!
    Vel da er nye suben på vei XTZ 99W12

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Kjøpt den brukt her inne Dag? :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri undervurder gruppepress!

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Aldri undervurder gruppepress!
    Alltid kjekt å fyre opp dere merke frikene her inne

Side 439 av 2256 FørsteFørste ... 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 435 436 437 438 439 440 441 442 443 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 939 1439 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •