Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 434

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 434 av 2256 FørsteFørste ... 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 430 431 432 433 434 435 436 437 438 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 934 1434 ... SisteSiste
Viser resultater 8,661 til 8,680 av 45103
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Satser på at du har feberfantasier Kristian

Hva?? Falt det ikke i smak? Det dekker jo omtrent alle behov.. Ikke behøver en noe annen belysning i rommet, det inkluderer jo også discolyseffekt, samt at dette må da trekke noe voldsomt med watt? Ser for meg dette på soverommet gitt.. Det lukter suksess

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får iallefall ikke sove på det soverommet da Kristian, men det var kanskje ikke hensikten heller ...

Det som er litt skummelt er at det faktisk fins folk som kjøper slikt , skrekk og gru ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, men jeg lurer litt på hva som skjer med effektforbruket når du ser film. Regner med at prosessoren vil bruke noe effekt i forbindelse med dekoding, som du ikke bruker i den grad ved musikk.
    Tenker du på dekoding av DD og dts? Eller oppskalering av videosignaler? Dette kan jeg jo sjekke...

En annen ting er at du får vel ikke målt nøyaktig strømforbruk ved kraftige transienter. Tenker på når du spiller veldig høyt, og det kommer et skikkelig dunk. Jeg har så gammelt hus at jeg har strømmåler på kjøkkenet, og den rører seg mye når det er dunk-dunk musikk.

Men til "normalt" nivå trenger en ikke mange watt. Det er vel ikke mange watt den rørsaken til Kjetil leverer, men jeg tror den spiller bortimot høyt nok for han.
    Korte transienter regner jeg med at kondensatorbatteri i receiveren tar hånd om.

Altså at bass krever krefter - det er det ikke tvil om. Men når vi deler på 80Hz så forsvinner mye av det som trekker strøm. Hmm - jeg kan jo måle suben også :-D

Musikk i stereo uten sub - det er en helt annen sak, selv om jeg tror en bra receiver klarer seg godt der også.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får iallefall ikke sove på det soverommet da Kristian, men det var kanskje ikke hensikten heller ...

Det som er litt skummelt er at det faktisk fins folk som kjøper slikt , skrekk og gru ...
    Sove nei

Det er da ingen som kjøper slikt... Og om det er noen, så bør de nok komme innom der jeg jobber eller en tilsvarende plass i landet og være der under § 3-2 og bli skikkelig klinisk vurdert gitt..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ingen som jobber i dag?

Jeg er hjemme med syk datter!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Hehe... Jobbe? Uff da, nei vi holder oss her på forumet vi.. mye mer morro det i dag Vi kan jo kalle det en slags planleggingsdag

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på dekoding av DD og dts? Eller oppskalering av videosignaler? Dette kan jeg jo sjekke...
    For så vidt begge deler, men i utgangspunktet tenkte jeg DD/DTS

Musikk i stereo uten sub - det er en helt annen sak, selv om jeg tror en bra receiver klarer seg godt der også.
    Tviler ikke på at den greier seg bra, tenkte og på musikk uten sub når jeg tenkte transienter.

Selv etter korte transienter må jo kondensatorene lades, og da spørs det om resten av strømforsyninga greier å holde følge.
    Tenker mer generelt, etter det lille jeg har fått med meg om den Pioneeren så tror jeg ikke den har noen særlig problemer der
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er da på jobb

Men jeg begynte ikke før 1130 i dag og han jeg skulle treffe var ikke der, og da ble det laaaaaang lunsj Men fra 1230 er det fullt kjør i ehhmmm, tre timer Harde dager...

Men til mitt forsvar så har jeg en del papir i kveld da, som jeg egentlig skulle ta hjemme før jobb, men så var det så mange artige diskusjoner på forumet

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er da på jobb

Men jeg begynte ikke før 1130 i dag og han jeg skulle treffe var ikke der, og da ble det laaaaaang lunsj Men fra 1230 er det fullt kjør i ehhmmm, tre timer Harde dager...

Men til mitt forsvar så har jeg en del papir i kveld da, som jeg egentlig skulle ta hjemme før jobb, men så var det så mange artige diskusjoner på forumet

Det blir alltid bra her når vi kuuuuuuuuuule gutta er her.. hehehe... Nei nå tror jeg at feberen tar overhånd her gitt...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg nesten litt Deja Vu - her....

For 3 (eller var det 4 år) siden så fortalte jeg her på forumet at jeg hadde kjøpt et Infinity Kappa 5.1 system.

Fikk da raskt råd fra en del Guruer her inne at jeg måtte ha noe bedre å mate de med enn den Sony receiveren jeg hadde. Effektforsterker var tingen.

Innlegget ditt over er nesten en ordrett avskrift av disse, akkurat de samme argumentene :-D

Jeg prøvde å argumentere litt usikkert imot.... Sonyen var jo kjent for å veldig strømsterk i sin klasse - og jeg hadde ikke planer om å spille så høyt...

Faktisk ville forskjellen være enda større på lavt volum... ble det da fortalt.

Så jeg kjøpte den sterkeste jeg fant til noenlunde penger:
    Vincent SP-993
    2x200W 8Ohm
    2x400W 4Ohm
    2x50W klasse A

Men på en måte uteble sensasjonen??

Leste også om en annen kar her inne som ble anbefalt å skaffe seg ekstra effekt til sin Pioneer VSA-AX10, han skaffet seg et par kjempesterke Rotel effekter. I ettertid spurte han om han hadde koplet feil? Det ble jo ikke noen forskjell?? Jeg bet meg merke i at personene som rådet han ikke svarte.....

Har også en kompis som jeg selv rådet til å skaffe effektforsterker til sin receiver... han solgte den ganske raskt igjen. Verken han eller jeg hørte noen forbedring.

Jeg er ikke sur for dette for egen del - jeg har jo hatt en morsom "dedikert stereo" periode med Vincenten. Men nå støver den ned....

Men visse "sannheter" ikke stemmer bestandig??
    Det skal sies at jeg har ikke med vilje avskrevet noen ting, dette er mine egne meninger som er tilegnet etter prøving og feiling! Kan heller ikke erindre å ha lest en slik artikkel, men men...

Vi kunne diskutert i en evighet Tom, både fordi vi er såpass trivelige typer som klarer å holde en diskusjon i live lenge uten å bli usaklige, og fordi vi ikke kommer til å bli direkte enige, noe som er ironisk siden vi ikke er helt uenig i sakens kjerne

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye skal jeg forresten betale for en brukt 60GB PS3?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Begynner på jobb 1515, men i mellomtiden må jeg på et møte, så må jeg
    lufte grisen, så må jeg hjem og låse inn beistet så hun ikke raserer stua, men har andre lokaler tilgjengelige, så drar jeg på jobb.

Det store spørsmålet hvor og når og hva skal jeg spise

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For så vidt begge deler, men i utgangspunktet tenkte jeg DD/DTS

Tviler ikke på at den greier seg bra, tenkte og på musikk uten sub når jeg tenkte transienter.

Selv etter korte transienter må jo kondensatorene lades, og da spørs det om resten av strømforsyninga greier å holde følge.
    Tenker mer generelt, etter det lille jeg har fått med meg om den Pioneeren så tror jeg ikke den har noen særlig problemer der
    DD/dts dekoding krevde ikke noe mer strøm - og jeg måler med en nøyaktighet ned mot 1mA.

Målte suben....... hehe - tviler ikke på at det kan blinke i både Wattmeter og lyspærer.

Her fløy måleinstrumentet opp og ned - etter basslagene - umulig å lese noen verdi på dette. Kan med dette garantere at noen stor kondensatorbank ikke finnes på Kappa sub.

Det finnes visstnok en mulighet for å logge maksverdier på Fluken... men da må jeg lese en bruksanvisning...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det bare å tørke støvet av de gode, gamle kassettspillerne gutter..:

smp.no - Sunnmørsposten

It's retrotime

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Begynner på jobb 1515, men i mellomtiden må jeg på et møte, så må jeg
    lufte grisen, så må jeg hjem og låse inn beistet så hun ikke raserer stua, men har andre lokaler tilgjengelige, så drar jeg på jobb.

Det store spørsmålet hvor og når og hva skal jeg spise

Spise? Nei, det får du gjøre en annen gang Det jeg ser for meg med større gru er når grisen flytter hjem til deg.. Det kan bli mye morro når de skal boltre seg hjemme alene når du er på vakt

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Spise? Nei, det får du gjøre en annen gang Det jeg ser for meg med større gru er når grisen flytter hjem til deg.. Det kan bli mye morro når de skal boltre seg hjemme alene når du er på vakt
    Huff ja, men det spørs om det kommer til å skje gitt.
    Han er tilnærmet lik autister når det gjelder vaner og nye ting.
    Ekstremt skeptisk til nye omgivelser, og liker ikke de helt.

Men kommer jo til å han i perioder, men noe fast tror jeg ikke jeg har tid til gitt. Syns han fortjener å få mer oppmerksomhet enn det bare jeg klarer å gi.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her fløy måleinstrumentet opp og ned - etter basslagene - umulig å lese noen verdi på dette. Kan med dette garantere at noen stor kondensatorbank ikke finnes på Kappa sub.
    Har du en klasse D forsterker med Switch mode power så trekker den stort sett bare det den trenger der og da, så det kan fort hende at det er grunnen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det skal sies at jeg har ikke med vilje avskrevet noen ting, dette er mine egne meninger som er tilegnet etter prøving og feiling! Kan heller ikke erindre å ha lest en slik artikkel, men men...

Vi kunne diskutert i en evighet Tom, både fordi vi er såpass trivelige typer som klarer å holde en diskusjon i live lenge uten å bli usaklige, og fordi vi ikke kommer til å bli direkte enige, noe som er ironisk siden vi ikke er helt uenig i sakens kjerne
    Ikke noe problem med deg, du har en ganske mye mer balansert fremstilling enn noen av de "skråsikre" guruene jeg refererte til. Men ingen navn nevnt..

Egentlig er jeg bare ute etter litt flere nyanser når det diskuteres høytalere, receivere og effektforsterkere.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Side Brok.. Har dere hørt noe av de? "Ja, me skal skli gjennom helga på feite felga"... hehe.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem med deg, du har en ganske mye mer balansert fremstilling enn noen av de "skråsikre" guruene jeg refererte til. Men ingen navn nevnt..

Egentlig er jeg bare ute etter litt flere nyanser når det diskuteres høytalere, receivere og effektforsterkere.
    Der er vi helt på linje, det må være rom for forskjellige meninger og opplevelser. Det verste jeg vet er folk som sier hvordan det skal være uansett, en viss form for toleranse må en faktisk ha for andres ører. Les:Mye

Side 434 av 2256 FørsteFørste ... 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 430 431 432 433 434 435 436 437 438 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 934 1434 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •