Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 432

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 432 av 2256 FørsteFørste ... 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 428 429 430 431 432 433 434 435 436 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 932 1432 ... SisteSiste
Viser resultater 8,621 til 8,640 av 45103
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Enig, ekstern effekt er et must uansett, ikke minst for å optimalisere både klang og kvalitet.

Så sant som det er sagt!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PM sendt!:twisted: :twisted:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken farge skal jeg velge på kjøkkenet??

DETTE PLAGER MEG!!!!

Passer egentlig godt at jeg skal på ikea i morgen å bestille det, når jeg er så sikker :-? :-? :-? :-?

HJELP!!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lucky me
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *** slettet ***
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloen karer. Dagen i dag har vært jævlig. Omgangssyke. I tillegg har jeg en enorm hodepine. Ikke min dag i dag. "W" er i tillegg bortreist, så jeg har ingen til å trøste meg. *snufs*

Har du ferie hele uken Kjetil? Blir det en tur på Tonart og slikt også eller?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakkars mann da.

Men du hadde vel fått omtrent like mye medynk som jeg bruker å få om hun hadde vært hjemme og

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Halloen karer. Dagen i dag har vært jævlig. Omgangssyke. I tillegg har jeg en enorm hodepine. Ikke min dag i dag. "W" er i tillegg bortreist, så jeg har ingen til å trøste meg. *snufs*

Har du ferie hele uken Kjetil? Blir det en tur på Tonart og slikt også eller?

Huff da... Ikke bra.

Jeg fri hele uken... Morsom eller kun idag og i morgen ja... Er nok også det..
    I år kommer jeg til å ha noe enormt med timer over.. Føler det på meg..

Min hifile far skal bli med meg SÅ det er ikke umulig nei Hadde egentlig vært smart det.. og jeg har jo en engelsk dame i bilen som gjerne viser vei ( ikke sant jan

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ypao er genialt ja! Det er jo kjent at de lavere modellene til hk ikke er helt heldig med romkorreksjonen sin, mens 745 med nærfelt, fjernfelt korreksjon er vist ekstremt mye bedre.

Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube, Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube, Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube, Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,TubeT ube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,TubeTube,Tube,Tu be,Tube,Tube,Tube,Tube,TubeTube,Tube,Tube,Tube,Tub e,Tube,Tube,TubeTube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube ,TubeTube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,TubeTube,T ube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube,Tube
    D blir dyrt d

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njesh da, fins da små tuber også, tipper de kan gjøre endel som ikke swa'n kunne Men kjøp deg for guds skyld en Radioshack uansett sub!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, ekstern effekt er et must uansett, ikke minst for å optimalisere både klang og kvalitet.
    Vel det er ikke min erfaring - etter å blitt kraftig satt på plass "av meg selv" med en liten (stor) bommert jeg gjorde en gang...

Samtidig er det slik at man ofte setter alle ht til small og deler på 80Hz till sub. Dette gjør høytaleren til en ganske lettdreven last.

Med tanke på at å spille med for eksempel 10W per kanal er meget høyt - og at en god receiver leverer dette i 7 kanaler med minimal forvrengning...???

Skal du spille skikkelig (hinsides) høyt er jeg enig, da trengs det ekstra krefter.

Mitt intrykk stemmer godt overens med det jag har lest om i tester i flere blader, blant annet Hjemmekino - hvor det skrives at behovet
    for ekstra effekt ikke gjør seg gjeldende før du spiller meget høyt.
    Virket som dette gjaldt for flere av Mid-End receivere fra blant annet Onkyo, Yamaha og Pioneer.

Men jeg er fremdeles farget av holdningene om at ekstra effekt er et "must" - så jeg har en del testing foran meg.

Jeg skal blant annet måle effekten på den nye Pioneeren for å se hvor mye den trekker når det spilles "høyt" (skrikeforåblihørtnivå).
    Noen som vil tippe totalt effekt, alle 7 ht innkoplet?

Skal også teste med Vincent effekten på frontene og høre om det er noen forskjell.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mange faktorer som spiller inn på akkurat det da Tom, fks impedansefaktoren til gjeldene høytaler, en krevende høytaler vil jo ha bruk for ekstern effekt ved høye volum. Selv om den blir avlastet ved 80hz.

Men mange mid end recievere har fått bra med strømreserver det er sikkert.
    Det merkes at folk har satt større krav til effekten i forsterkere de siste årene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke like erfaringer der jeg altså, hos meg så var det slik at de 500 Embla wattene gjaldt over hele spekteret!

MEN jeg merket det IKKE før jeg fjernet de. Den dagen jeg koblet det til så ble jeg nesten "skuffet"

men du verden det var mye lyd som forsvant ut døren den dagen du.. Nesten skremmende...

Eagles konserten ble en disckman konsert i forhold så masse informasjon som ble stuslet bort på normalt lytte volum. Kan nesten si at lyttergleden forsvant..

Men Billy Idol merker jeg det ikke, det er rått uansett

Vel vel.. Snakkes gutter. skal nærme meg pahf`s landegrenser i morgen.

OG: ølforumet lever enda ps ps ps ps

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbannet synd at jeg er opptatt fra 12-22 i morgen Kjetil, hvis ikke hadde du vært hjertelig velkommen 8mil lengre nord!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo mange faktorer som spiller inn på akkurat det da Tom, fks impedansefaktoren til gjeldene høytaler, en krevende høytaler vil jo ha bruk for ekstern effekt ved høye volum. Selv om den blir avlastet ved 80hz.

Men mange mid end recievere har fått bra med strømreserver det er sikkert.
    Det merkes at folk har satt større krav til effekten i forsterkere de siste årene.
    Er litt ute etter å forske litt på denne "vedtatte" sannheten om at ekstra effekt skal ha så veldig stor virkning også på lavt volum.

Lurer på om det kanskje kan være at forsterkere kan gi forskjellige signaturer - og at det er dette som høres ut som en forbedring??
    I tilleg så har vi dette med tilpasning - visse kombinasjoner mellom ht og forsterkere høres rett og slett bedre ut, uansett pris eller antall Watt??

Problemet mitt kan jo kanskje være at Vincent effekten min er karakterisert som "nøytral"?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nok ordne seg likevel!

min "W" har hundevenner som bor 25 nord for IKEA og jeg regner med at det blir et par turer opp dit.......

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig og forske for å finne ut ting

En nøytral effektforsterker vil jo ikke tilføre noe for lyden annet enn mer krefter, og det er jo ønskelig for noen, mens andre vil ha litt varmere lyd, noen mer detaljer i toppen mens andre mer robust i bunn...

Derfor er lyd subjektivt!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Det skal nok ordne seg likevel!

min "W" har hundevenner som bor 25 nord for IKEA og jeg regner med at det blir et par turer opp dit.......
    Topp! Bare å si ifra det

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Har ikke like erfaringer der jeg altså, hos meg så var det slik at de 500 Embla wattene gjaldt over hele spekteret!

MEN jeg merket det IKKE før jeg fjernet de. Den dagen jeg koblet det til så ble jeg nesten "skuffet"

men du verden det var mye lyd som forsvant ut døren den dagen du.. Nesten skremmende...

Eagles konserten ble en disckman konsert i forhold så masse informasjon som ble stuslet bort på normalt lytte volum. Kan nesten si at lyttergleden forsvant..

Men Billy Idol merker jeg det ikke, det er rått uansett

Vel vel.. Snakkes gutter. skal nærme meg pahf`s landegrenser i morgen.

OG: ølforumet lever enda ps ps ps ps
    Ja det er jo en skikkelig erfaring - var det ikke bare på høyt volum manglene gjorde seg gjeldene??

Selv lurte jeg meg selv en gang og kjørte uten effekten, uten at jeg "visste" det. Ble ganske deppa da... :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ja det er jo en skikkelig erfaring - var det ikke bare på høyt volum manglene gjorde seg gjeldene??
    Den gikk jo mye høyere også da

Men på "normalt" eller litt over normalt så manglet jeg så mye uten EMBLA.. Det ble på en måte dødt og lite inspirerende. Spesielt på musikk der man legger merke til slike ting...

Men det var spesielt UTEN effekt på centeren, det var et SJOKK... men også masse på Frontene altså. . . .

Så jeg er ikke i tvil! en forsterker uten den råeste strømforsyningen og effekt på ihvertfall de 3 viktigste kanalene.. Og Center er kanskje den viktigste kanalen effekt messig..

Dette er mine erfaringer. Og den HK DPR 2005 skal jo være ganske wattete

Side 432 av 2256 FørsteFørste ... 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 428 429 430 431 432 433 434 435 436 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 932 1432 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •