Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 402

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 402 av 2256 FørsteFørste ... 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 398 399 400 401 402 403 404 405 406 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 902 1402 ... SisteSiste
Viser resultater 8,021 til 8,040 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan være bedre måter å starte dagen på ja, med rundstykker og kaffe f.eks.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Og det er ikke bare marginalt bedre heller.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *gjesp* Langrennsprint er lett. *gjesp*

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg lime finèr på sparkel, eller må jeg ha en slags sealer på først? Må sparkle sub-kassen endel. Skal ha finer oppå. Redd limen ikke sitter skikkelig på sparkel.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lever i frykt for eks-kona - kjendis.no
    Denne mannen du digger Kjetil? En som er redd kona?

Hehe..

Mannen er jo muligens den minst maskuline mannen som går på to bein også da :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Spade og Jan

Ølforumet! :: Forsiden

No offense Lars.

Men har på følelsen av at dette er det forumet du kanskje ikke hører hjemme
    Hmm.. Vin var da ikke tabu på Jesu tid!! - Lov å drekke litt vettu - selv om du/man er kristen! - Det er måten!

Hva er egentlig forskjellen på alkohol og annen dop hvis poenget er å bli ruset ?? Argumentet - alko er lov osv holder ikke! ettersom man ikke "nyter" heroin! Rus-greia er den samme! Spørsmålet er bare hvor fort og ille du vil ødelegge kroppen/livet/familien din.. God Jul

PS-1-: Er jeg en synder fordi jeg liker eggelikør?
    PS-2-: Er det å drikke et likørglass det samme som å hive i seg en halvflaske vodka og om så - hvorfor?

I utgangspunktet kan jeg kalles en røykinfisert dranker med særdeles dårlig livsoppførsel.. Fordi: Jeg tar en eggelikør hvert 5.år - jeg røyker 5-10 om dagen - drikker Cola og spiser litt potetgull.

Har vært noen sinnsyke dager her gutter og jente(r)..

Hey - Hey - Hey!!! Jeg skal kjøpe PC... Noen tips?

Minimum: (Maskinen skal brukes til videoredigering og MEGET tung bildebehandling)

8 GB DDR2 RAM
    100 GB 10.000 RPM Disker el. RAM-disk på Boot, da er 16GB nok.
    X48?
    Skjermkort av mindre betydning men multidisplay viktig (Matrox? Parhelia?) eller dedikert videokort.
    Ny LCD skjerm med eksepsjonell bildekval.

Noen ide'er Kjetil og Frode ..

Tøff I Tryne -
    Adress unknow'n.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no

Hva er egentlig forskjellen på alkohol og annen dop hvis poenget er å bli ruset ?? Argumentet - alko er lov osv holder ikke! ettersom man ikke "nyter" heroin! Rus-greia er den samme! Spørsmålet er bare hvor fort og ille du vil ødelegge kroppen/livet/familien din.. God Jul

I ekstreme tilfeller ikke noe! de som er på "plata" osv.. der det det samme..

Men for meg og andre her inne ENORM!!

Hvis du sier det er det samme om jeg tar meg en øl og litt konjakk i godt lag eller om jeg setter et skudd med herokokain så kan du dra en viss plass..

Kjenner faktisk jeg fikk en liten knute i magen her altså

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Der var`n ja! Innsamlingsaksjon Lars?

Vi spør deg om data. Ikke omvendt. Jeg driver å lager vegg i dag også. Håper på bilder senere i dag.

Liverpool mot United i dag. Kan være avgjørende for humøret resten av dagen det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg driver å lager vegg i dag også. Håper på bilder senere i dag.

Liverpool mot United i dag. Kan være avgjørende for humøret resten av dagen det.
    Hvordan lager man ved??

Den kampen avgjør humøret resten av julen den frode

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis tar jeg det ikke SÅ alvorlig.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ekstreme tilfeller ikke noe! de som er på "plata" osv.. der det det samme..

Men for meg og andre her inne ENORM!!

Hvis du sier det er det samme om jeg tar meg en øl og litt konjakk i godt lag eller om jeg setter et skudd med herokokain så kan du dra en viss plass..

Kjenner faktisk jeg fikk en liten knute i magen her altså
    Men som innlegget sier: Hva er egentlig forskjellen hvis "poenget" er å bli ruset?

Mange bruker små mengder nakotika for å ruse seg! Marijohanna er jo meget utbrett spess i USA! Partydop begynner å bli en almenn akseptert rusform!?! - Hvor går grensa?

-

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    He he he. Der var`n ja! Innsamlingsaksjon Lars?

Vi spør deg om data. Ikke omvendt. Jeg driver å lager vegg i dag også. Håper på bilder senere i dag.

Her går det i "akutt-snekring" før jula - vi brukte en hel dag på juletreet (legger inn bilde senere) og div. plast henger i hytt og pine for å få varmeefekt av varmepumpa - Den står på 25c og vi har 19 i stua (ca 3m unna) Blæhhhh - kalt!

Julius.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som innlegget sier: Hva er egentlig forskjellen hvis "poenget" er å bli ruset?

Mange bruker små mengder nakotika for å ruse seg! Marijohanna er jo meget utbrett spess i USA! Partydop begynner å bli en almenn akseptert rusform!?! - Hvor går grensa?

-

Det kommer mye an på situasjonen.

og jeg tenker på min egen.. Og der er det ikke noe tema.

Men i ungdomskretser med mye press og slikt så ser jeg hva trender er ja.
    Var tidligere leieboer hos en som jobbet med dop og unge i Blå kors og han kom med mange skremmende med fascinerende historier.

Grensen er det ingen som kan sette, "problemet" til mange av disse rusmidlene som du nevner er at de er ulovlige det gjør det SÅ spennende... unge som skal trosse "snut jævlene" og at det er så mange penger inne i bildet at de kriminelle miljøene gjør hva som helst for å selge.. det betyr at slike såkalte "rave partyer" florerer..

Men jeg mener det er en markant grense mellom alkohol og annet dop i det hverdagslige.. man kan ta seg et glass konjakk en dag man er utkjørt å trenger litt god hvile kan umulig tenke meg at det samme gjelder med noe annet. Hvis man gjør det har man krysset en grense....

Egentlig et meget interessant tema. Men jeg har ikke nok kunnskap og er en litt for stor motstander av dop.. derfor så kan jeg ikke legge ut om det uten å bli sint..

Et lite paradoks at en som røyker og drikker skal legge ut mot dop.. Men slik er jeg....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det i "akutt-snekring" før jula - vi brukte en hel dag på juletreet (legger inn bilde senere) og div. plast henger i hytt og pine for å få varmeefekt av varmepumpa - Den står på 25c og vi har 19 i stua (ca 3m unna) Blæhhhh - kalt!

Julius.

Har bedrevet med akutt snekring jeg også

har endel steder som ikke akkurat er perfekte med tanke på varme i kulden

Men hvordan går det med huset???

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal du ha DDR2 og ikke DDR3 Lars?

Mener da at DDR3 er raskere enn DDR2?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvorfor skal du ha DDR2 og ikke DDR3 Lars?

Mener da at DDR3 er raskere enn DDR2?
    Marginalt i faktisk bruk! men du har rett rent teoretisk. Støtten for DDR3 er håpløs enda så det er bedre med maskinvare som støtter det i fremtiden en å bruke uhorvelig mange kroner på det i dag..

Takk for tipset..

Luri'uss

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marginalt i faktisk bruk! men du har rett rent teoretisk. Støtten for DDR3 er håpløs enda så det er bedre med maskinvare som støtter det i fremtiden en å bruke uhorvelig mange kroner på det i dag..

Takk for tipset..

Luri'uss
    Takk for tipset selv

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite paradoks at en som røyker og drikker skal legge ut mot dop.. Men slik er jeg....
    Egentlig ikke! Vi har alle en grense, dop og narko tenner følelser i oss alle på samme måte som kjærlighet og hat. Det er viktig å sette egne grenser men det er kanskje viktigere å forstå at verden ikke alltid er like enkel å forstå selv om den ser enkel ut.

Marihuana er et godt eksempel. I en del stater i USA er det lov å bruke under visse omstendigheter. Det vi ofte glemmer er nettopp disse "omstendighetene" og glemmer man dem blir det fort bråk!

PS: Jeg synes du har god grunn til å ha de tankene du har om dop etc. Jeg antar du har gjordt deg opp noen tanker om hvor vanskelig det er å kutte dopet med utgangspunkt i ditt eget behov til nikotin etc. I forhold til feks. heroin blir det helt patetisk å sammenligne "abstinensene" .. Jeg har tenkt disse tankene mange ganger!

En annen ting er som du ofte sier (Kosefaktor). Jeg tror ikke det er sundt å leve i grovt brød og agurk hele livet, i frykt for å bli syk osv. Jeg røyker, spiser feit mat og trener for lite! OG jeg koser meg!!

Kos dere gutter! Ta gjerne en cognac eller akkevitt til eller etter ribba men pass på at dere ikke sovner i trappa, på vei til senga!!

Jul E-nissen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bedrevet med akutt snekring jeg også

har endel steder som ikke akkurat er perfekte med tanke på varme i kulden

Men hvordan går det med huset???
    Huset!!! erru artig ellller Det går ikke! (joda!)

Vi skal isolere hele loftet og glemme at vi har det! Så skal vi isolere etageskiller'ne (gulv/tak) og så skal vi isolere innvendig 10-15 cm!! Vi har 315m2 å ta av så vi mister ikke så mye plass. Vi må isolere fordi huset er 90% uisolert i dag! (Det er kalt her!)

I sommer skal vi hive ut hele kjelleren ned til betongen. Så skal den gammle delen av huset (gulvet) pigges så dypt som mulig og så blir det maximalt med sundolitt og flytende gulv. Da har vi et ok utgangspunkt.

Alt VVS skal nytt og ny VVbereder (OZO-Super-S) Alt EL skal nytt og med tanke på at alle vegger skal fores ut blir det lekende lett å legge nye k-rør i huset!

I Januar får vi 2 nye bærebjelker for å åpne litt opp (bedre varmeflyt osv) + nytt kjøkkenvindu slik at kjøkkenet kan settes på plass..

Det er foreløpig husrapport!!

Snekker'n.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et forslag. Som en julegave til vår kjære Lars oppmoder jeg mine "fellow Avforumers" til å stille på dugnad en helg til våren/sommeren. Er vi tilstrekkelig mange får vi gjort vanvittig mye. :grin:

Side 402 av 2256 FørsteFørste ... 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 398 399 400 401 402 403 404 405 406 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 902 1402 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •