Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 4 av 2256 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 504 1004 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 45103
    Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cosmo
    Ja,snakka tilfeldigvis med han på fredagsmorgenen:-D
    Ingen her som var med på powerbuy sist veke?
    Må nok diverre skuffe deg der...

Men til ei eventuell demorunde er eg spesielt interessert i å prøve ut forskjellege effekttrinn og høre kva forskjell og forbetringar ein kan oppnå. Dette fordi eg eigentleg har generelt lite kunnskap på området i tillegg til eg gjerne også kunne tenkt meg å oppgradere om forskjellen er godt merkbar.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med effekt og forsterkere kontra lydsignatur har jeg vært veldig skeptisk til. Jeg leser blader og ser hva journalistene skriver, og tenker: "jeg hadde aldri klart å høre forskjell på den og den forsterkeren....". Men for litt siden så skulle en kompis kjøpe seg ny forsterker og vi fikk låne med 2 fra HFC. Det var Hegel H1 og Primare I21. For oss var det ikke tvil. Det var helt klart den 4k billigere Primaren som var beste match for hans B&W 604. Mer definert bass og klar og fin diskant/mellomtone. Det var litt av en vekker at til og med jeg klarte å skille disse. :-D Det er bla derfor jeg har tatt dette initiativet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den evige optimisten bumper og bumper. Håper på flere deltakere her fra M&R så vi får igang en samling snart. :-D Dere har ikke sovnet Svante og jakv??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er her jeg :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott jakv. :-D Syns å ha plukka opp at du er elektrolærer eller noe sånn? Stemmer det? Dersom vi får til dette med treff, kunne du tenkt deg å se på en Rockford Fosgate forsterker som smelta en RF-sub i bilen min? Det skjedde når madammen var ute og kjørte, og det var ikke noe volum å snakke om i det hele tatt. Prøvde å koble til et annet element, men det var ikke lyd i det hele tatt......

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er her jeg også, men jobben gjør at jeg ikke kan sitte her fortiden er innom men skriver minimalt.

Men jeg har solgt effekten og ikveld ser jeg at jeg mangler den sårt. Så en demokveld er for meg VELDIG aktuelt
    Dessuten så vil jeg oppfordre alle fra fylket ( 1 er nok da ) til å gi meg penger og hente Patosene mine

Quadral står på min innkjøps liste.
    BEST hifi i drammen har en service innstilling på lik linje med Lsound etter et par timer med lytting så ble jeg overbevist.

Slik er det på Tingvoll. PS: JAKV: jeg venter fortsatt på besøk i st.hans veien vi har vel en avtale om et par elever og en kaffe ??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har vært på lyttings altså?! Var du på "turne" da eller? Hadde du bestemt deg for Quadral, eller ble det det, etter en lytterunde? :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    PS: JAKV: jeg venter fortsatt på besøk i st.hans veien vi har vel en avtale om et par elever og en kaffe ??
    Må få til det en dag. Problemet er at jeg bare har "svakstrømsfolk" å tilby, men de kan vel alltids dra litt kabel? Dumt at bakeren har stengt for å lage hybler nedi krysset der...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok få svakstrøms gjengen til å tenke seg om to ganger før de velger videre også. Kanskje de kan trekke koax og cat5 kabel da

Bakeren klarte vel ikke å konkurrere med Bunnprisen rett over gata, jeg kjører nesten ned bunnpris spisende elever hver dag.. Så til alle elever som ser dette, når dere ser en Hvit caddy med en trøtt kaffedrikkende skikkelse: hold dere unna veien..

Men tilbake til tråden, skjer det noe spennende? jeg vil nemlig ha meg effektforsterker snart..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Skal nok få svakstrøms gjengen til å tenke seg om to ganger før de velger videre også. Kanskje de kan trekke koax og cat5 kabel da
    Ooohh Jezzz. Hvis du har mye av det har jeg gjengen klar på noen få øyeblikk. Hvis du tar sjansen da...

Og ellers nærmer det seg vel vår og bare veier ned til Sunnmøre? Har vel egentlig vært det en stund nå.

Fortsatt ingen Romsdalinger?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hva syns dere? Jeg kan jo sende PM til alle som har vist sin interesse og høre. Jeg syns vi er litt få enda. Det er jo alltid slik at mange faller fra pga at det ikke passer og slikt. Men vi kan jo gjøre et forsøk.

Noen som har forslag til en helg eller to som kan passe? Bør være litt frem i tid slik at jeg rekker å avtale med butikkene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, første hinder er vel om det skal bli før eller etter påske?
    Og om det er tenkt en eller flere dager? For meg hadde det egentlig vært greit å bruke en lørdag, med tur ned og opp samme dag. Dersom andre vil bruke f.eks. lørdag og søndag kan jeg være åpen for det også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første eller andre helgen etter påske.....? Tror det er lettest å få HFK med på en lørdag, men da "konkurrerer" vi jo med vanlige kunder om plassen. Jeg syns likevel det er mest interessant med 1 dag, og da helst en lørdag. Kanskje det går ann å få de til å holde oppe lenger for oss..?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror begge de helgene går greit for meg. 14. eller 21. april vi snakker om dersom det er en lørdag som er mest aktuelt da. 14. passer kanskje best, så slipper jeg unna et familiselskap også :-)

Gratulerer med ny signatur forresten ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er åpen for en dag Men jeg liker beste tanken på 1 dag, og da Lørdag!
    Dato er ikke så viktig for meg så lenge jeg får vite det litt i forveien.

Jakv: jeg er ikke akkurat den mest forsiktige når det gjelder trekking jeg heller Ofte føler jeg at Cat5 kabelen er cat1

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he he. Skulle bare mangle at trådstarter ikke har den i signaturen sin. Tok bare å knabba den jeg! :-D

Da tar jeg å sender PM til alle der jeg setter opp 14 og 21 som alternativ. Når jeg har fått svar (og dersom vi blir noen stykker) så kontakter jeg butikkene. En tanke; burde vi tatt en butikk om gangen? Altså at vi nå først tar en butikk en lørdag, og dersom det blir suksess, så gjentar vi i butikk nr 2?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Datoene passer for meg hvis ikke får jeg de til å passe..

Dette med butikker synes jeg vi bør se an litt. Om den butikken vi velger faktisk "vil" ha oss der og de lager noe så er det greit med en ( tenker da på min runde i drammen der en butikk tok hele dagen)

Men om de ikke har noe og vi er ute etter kort tid så bør vi vel ha backup!

MEN er det noen som vil ha hjemmebesøk med en god demo og film eller??
    Tenker seff på kaffe og kaker også

BTW: Jeg har kjøpt meg Panasonic 42" plasma TV TH-42PV60E. Impulskjøp! var "uheldig" og la inn kortnummer og trykket på kjøp! ET HENDIG UHELL!!! :twisted:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom vi avtaler noe med en butikk, så SKAL det være skikkelig opplegg. I det legger jeg at det ikke bør være nødvendig med backup. Jeg håper og tror at timene vil fly. :-D

Når det gjelder kaffe og kaker, så står mitt ringe hjem til disp. Demo av surround derimot, tror jeg må vente til kinoen i kjelleren er ferdig. Akkurat nå står det oppe i stuen og er langt fra optimalt innstilt. (PJ rett på hvit vegg osv..) Men en demo på sonosub basert på 12.2 elementet og BASH-forsterker skal jeg sikkert få til....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten tanke: Hva om du lager en dugnad kjeller / butikkrunder?? Jeg stiller jeg Jeg kommer på fredag, eneste kravet jeg stiller er fri tilgang til pils og konjakk. Da skal jeg love deg at det blir kjeller

Ser på tråden din at du ikke fikk kjøpe BASH, du kan få kjøpe min hvis du vil! jeg har egentlig ikke brukt den. Kun testet den, jeg har ikke tid til slikt nå så kan like godt selge den

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender en PM til Stephenm med link hit og jeg. Han bør, som ivrig DIYer og mann med gullører være med :-)

Side 4 av 2256 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 504 1004 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •