Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 379

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 379 av 2256 FørsteFørste ... 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 375 376 377 378 379 380 381 382 383 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 879 1379 ... SisteSiste
Viser resultater 7,561 til 7,580 av 45103
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Kjetil:

1) Snakk med naboene dine og få i stand en vedlikeholdsavtale
    Hvis 1 ikke funker, se punkt 2.
    2) Drit i naboene dine

Pkt2 følges!! men er det en ting jeg ikke liker så er det voksne folk som forventer at ALT skal legges i hånden deres.

I dag stod nesten naboen og forgudet meg ( han gjemte seg litt i vinduet ) Når jeg skrudde sammen snøfresen.. Men HAHAHAHAH joke is on him

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du satser på at det blir noe snøfall i vinter da Kjetil?

Håper jeg nesten for din skyld
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Pkt2 følges!! men er det en ting jeg ikke liker så er det voksne folk som forventer at ALT skal legges i hånden deres.

I dag stod nesten naboen og forgudet meg ( han gjemte seg litt i vinduet ) Når jeg skrudde sammen snøfresen.. Men HAHAHAHAH joke is on him
    Hehe - la de steke i sitt eget fett!

Vi får jo alle vår lønn i himmelen!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hehe - la de steke i sitt eget fett!

Vi får jo alle vår lønn i himmelen!

BURN!!!

Himmelen?? Dit kommer ikke jeg gitt. Det toget er gått

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BURN!!!

Himmelen?? Dit kommer ikke jeg gitt. Det toget er gått
    He, he, noen som sier at det aldri er for sent. Men, da trenger man jo ikke akkurat skynde seg heller
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    He, he, noen som sier at det aldri er for sent. Men, da trenger man jo ikke akkurat skynde seg heller

Vel, i noen tilfeller så er det for sent

Men det får vi ta senere... Tenker ikke på det nå ihvertfall.. Himmelen kan vente sies det

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten Julehilsen fra ...

Hmm..

Det snakkes om brente bruer osv. her - men husk!

For de som ikke har fått med seg budskapet i den tykke "gode" boka:

Alle synder blir oss tilgitt (Jesus ga sitt liv for oss - osv..)

Å gå å vente på at noen skal gi oss "lønn" i himmelen stemmer ikke helt!!

Den beste gaven er ikke noe man får - det er å gi!

Hvis Kjetil må brøyte veien for seg selv blir det nok lettere å komme til enighet "senere" - noen må jo begynne et sted, å være konsekvent barnslig tjener ingen (minst en selv)!

Det står ikke i bibelen at det er smart å være dum/dumsnill!

Det er lov å bruke hue!

Hadde det ikke vært for Jesus - hadde dere ikke fått festlige pakker 24. Desember!! (De fleste har vel glemt det)..

God Jul! (Måtte dere alle slippe å steke i noe som helst!)

Lars.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis Kjetil må brøyte veien for seg selv blir det nok lettere å komme til enighet "senere" - noen må jo begynne et sted, å være konsekvent barnslig tjener ingen (minst en selv)!

Det står ikke i bibelen at det er smart å være dum/dumsnill!

Det er lov å bruke hue!

Lars.
    Men det handler også om å gi og ta!! ikke bare gi.. Det tror jeg selv mr. jesus hadde vært enig i! Hvis man systematisk blir motarbeidet av motparten er det viktig å lære seg de enkle regler!! er det ikke et bud som sier : Du skal gjøre mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg?? noe slikt.. Vel jeg gjør det de gjør mot meg

BTW: Jeg skal brøyte veien MEN kun slik at det gagner meg selv. Grunnen er enkel. Da ser de at det ikke nytter å å vente på at ting blir ordnet.. Hvis de kommer til meg og SPØR om jeg vil være så snill å brøyte for de sier jeg JA... MEN det er ikke MEG som skal ta et slikt initiativ!!

Uansett hvilket bok man har så skjønner man vel det? Jeg mener at sunn fornuft ikke bare handler om å gi...

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Først nå er jeg menneske nok til å orke å fyre opp..... Våkna kl 07.30 på badet. Gikk opp og la meg og stod opp igjen 11.30. Samler mot til å rydde etter meg. Syns igrunn mest synd på Soundispower som sikkert fikk høre mye rart i går. Både fra meg og fra anlegget. :???: Trodde jeg hadde lagt meg veldig tidlig i går, men tror kanskje at det var mellom 1 og 2 en gang. Når gikk du Sanel?
    Hehe, synes d va bra demo av sub og Crossroads dvd`en
    Så vakje verst kveld synes jeg da
    trur jeg stakk noe rundt 01- 01,30 ca ja...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det offisielt. Dette er mitt innlegg nr 2000 i denne tråden alene. :neutral: Det vitner vel om et noe manglende sosialt liv. Har vært lite her inne i helgen. Vet ikke helt hvorfor, men det har vært litt godt også. "W" kommer hjem fra jobb i Trondheim kl 12. Det gleder jeg meg til. Vi skal gjøre huset litt mer jule-koselig.

Hvordan står det til ellers i fylket da? Vel, må vel si fylkene våre ikke sant Tom og Per Anders?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det ikke lebge før jeg og ungene skal i badeland
    Blir vel ikke rare badingen på meg, har en skulder som jeg sannsynligvis har fått en betennelse i, men skal treffe en kompis så jeg ser for meg noen åndfulle samtaler i badstua mens ungene raser rundt

Ellers er det kaldt her, så jeg håper W har tenkt å fyre i ovnen til vi kommer hjem.

Har du tenkt å fortelle hva du holder på med når hun er borte da Frode? Mulig vi må tipse henne om øltråden vet du

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God morgen grabbar... Var skikkelig ute på galeien på fredag, og har tydeligvis brukt store deler av lørdagen til å sove Men nå skal Dag og jeg ut på en god tur med doggisene i det kalde, men fine været

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Hun vet. Forteller alt jeg vet du. Hun ringte meg midt på dagen i går. Måtte sende meld om at jeg ikke orket å snakke. :???: Formen var ikke så god nei.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Hun vet. Forteller alt jeg vet du. Hun ringte meg midt på dagen i går. Måtte sende meld om at jeg ikke orket å snakke. :???: Formen var ikke så god nei.
    Hadde du deg ei bløyte på fredag du også eller?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp. Klissvåt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det handler også om å gi og ta!! ikke bare gi.. Det tror jeg selv mr. jesus hadde vært enig i! Hvis man systematisk blir motarbeidet av motparten er det viktig å lære seg de enkle regler!! er det ikke et bud som sier : Du skal gjøre mot andre det du vil andre skal gjøre mot deg?? noe slikt.. Vel jeg gjør det de gjør mot meg
    Det du skriver over kalles "den gydne regel" og kommer fra evangeliet etter Mateus kapittel 7 vers 12, det er ikke et av de ti bud!

Til det du skriver kan jeg si at: Man høster det man sår. Det vanskligeste som finnes er å være hyggelig mot folk som ikke er hyggelige mot deg. Verset du siterer til sier alt om dette, å snu det på hodet gagner ingen! men jeg skjønner poenget ditt.

Man skal ikke strekke seg lenger en det "fornuften" tilsier med mindre man ikke helt skjønner definisjonen "fornuft". Som kristen bør jeg gå litt lenger noe som av og til er vanskelig men nødvendig.

BTW: Jeg skal brøyte veien MEN kun slik at det gagner meg selv. Grunnen er enkel. Da ser de at det ikke nytter å å vente på at ting blir ordnet.. Hvis de kommer til meg og SPØR om jeg vil være så snill å brøyte for de sier jeg JA... MEN det er ikke MEG som skal ta et slikt initiativ!!

Jesus sier at om noen ber deg gå en mil med dem, skal du gå 2. Dette foutsetter altså at de ber deg om noe, og der har du rett. Men!!!
    Du skal gjengjelde ondt med godt ! Da samler du glødende kull på hans hode, og Herren vil lønne deg for det. (Glødende kull betyr hans dårlige samvittighet) Av dette kan vi forstå at gjør du gode ting for dem som gjør deg ondt, vil dette etter noe tid gi dem dårlig samvittighet og "snu" forholdet. (Dette funker!!)

Uansett hvilket bok man har så skjønner man vel det? Jeg mener at sunn fornuft ikke bare handler om å gi...
    I utgangspunktet har du rett men det kommer jo helt an på settingen.
    Alle mennesker på jord, kristne eller ikke kan si at Jesus var en god man, hvorfor? Jo - fordi har gav til alle uten å kreve noe tilbake!

Langt komplisert svar Kjetil..
    God Søndag alle sammen.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det offisielt. Dette er mitt innlegg nr 2000 i denne tråden alene. :neutral: Det vitner vel om et noe manglende sosialt liv. Har vært lite her inne i helgen. Vet ikke helt hvorfor, men det har vært litt godt også. "W" kommer hjem fra jobb i Trondheim kl 12. Det gleder jeg meg til. Vi skal gjøre huset litt mer jule-koselig.

Hvordan står det til ellers i fylket da? Vel, må vel si fylkene våre ikke sant Tom og Per Anders?
    Da er det bare ppå sin plass og UTROPE en offentlig GRATTULASJON

Go on Frode!

Lars.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!!!

Her i fylket våknet vi opp til årets første snø!

Vintersport på tven, fyret opp i peiseovnen, kaffe og pepperkaker! Perfekt søndag
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I utgangspunktet har du rett men det kommer jo helt an på settingen.
    Alle mennesker på jord, kristne eller ikke kan si at Jesus var en god man, hvorfor? Jo - fordi har gav til alle uten å kreve noe tilbake!

Langt komplisert svar Kjetil..
    God Søndag alle sammen.

Det som er grunnstenen i kristendommen er jo man skal gi..

Og jeg er enig i at man ikke skal være gribben som sitter på gjerdet å tar i mot. Men når man hele tiden gir til gribbene så stopper det seg en gang

Vi er i utganspunktet enig tror jeg Men du har en sort bok å jeg har et små skrudd hodet så det kommer ut litt forskjellig..

Til slutt vil jeg si følgende:

Jeg gir gjerne til organisasjoner som viser givergleden og den enorme takken de har, og respekten de viser ovenfor folk.. Til slike gir jeg med glede.

Men til halvsure folk som ikke viser noe annet en arroganse og avsky gir jeg ikke en dritt, uansett om det kan gagne meg i det lange løp! jeg støtter ikke slike personer og står for det

Frode: er det gratulasjon eller kondolerer ??

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Grattis!!!

Her i fylket våknet vi opp til årets første snø!

Vintersport på tven, fyret opp i peiseovnent, kaffe og pepperkaker! Perfekt søndag

Nice

Men hvorfor skal NRK på død og liv sende to stafetter samtidig på 1 kanal?? når man har en kanal som ikke sender noe ( nrk2 )

Jeg fatter det ikke!?!?!?!??!

Side 379 av 2256 FørsteFørste ... 239 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 375 376 377 378 379 380 381 382 383 389 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 879 1379 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •