Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 362

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 362 av 2256 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 365 366 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 862 1362 ... SisteSiste
Viser resultater 7,221 til 7,240 av 45103
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag ble jeg glad - for oppi postkassa lå nemlig Eagles siste cd: "Long Road Out Eden" - siden dette er en av mine favorittgrupper reiv jeg i "DeLuxe Collectors Edition".

Visste ikke at det var en dobbelt cd - 22 låter (inkl 2 stk bonusspor).. Kan det bli bedre? Føler jeg har fått 2 for prisen av en!

For en lyd! Herlig å høre at de kan gjøre en inspilling som også høres bra ut på en grei hjemmestereo og ikke bare i bilen. I samme sendingen fikk jeg også Kents - siste- gruer meg litt til å spille denne - de forrige skivene til Kent blir hovedsaklig kun spilt i bilen på grunn av tåpelig mastering :-?

Tilbake til Eagles-skiva: For noen låter! Don Henley og Glenn Frey har både låtskriver-talent og stemmebruk som i gamle dager! Er det 28 år mellom denne og "The Long Run" ?? Alt det gamle er som før - herlig å høre på - ikke mange som lager slik musikk lenger.

Jeg ble så glad, dette var langt over min forventning - denne plata kommer å bli spilt mye - ingen tvil..... Jeg fikk lyst på pils av å høre på denne skiva - det sier det meste :-D

Så da tenkte jeg at jeg skulle surfe litt rundt og se hva kritikkere i blader som VG, Dagbladet osv synes. Hva leser jeg??? Bare slakt over hele linja??? De blir spyferdige av å høre dette?

Vel her forsvant min siste respekt for disse såkalt musikk-kritikerene (den lille respekt som var igjen). Nå er det brent fast i mitt sinn - ALDRI følg rådene til en musikkjournalist!!!!!

Jeg lurer på hvordan de tenker? Jeg vil ikke ha noe nyskapende Eagles - Jeg vil kun ha det Eagles jeg kjenner - det har jeg fått med denne skiva!

Eagles =

Musikkjournalister = :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott du er fornøyd Tom.

Jeg venter fremdeles på 2 av musikk-dvdene som jeg bestilte fra play.com. De ble sendt 18 og 19 november, så jeg regner de som "lost". Må vente 21 dager før play.com vurderer saken. Merkelig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Flott du er fornøyd Tom.

Jeg venter fremdeles på 2 av musikk-dvdene som jeg bestilte fra play.com. De ble sendt 18 og 19 november, så jeg regner de som "lost". Må vente 21 dager før play.com vurderer saken. Merkelig.
    Hva har du bestilt??

Ja to uker hørtes mye ut.... Det lengste jeg har ventet på Play har vel vært 10 dager..
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke fått

Eagles-Hell freezes over
    Eric Clapton-Guitar Festival 2007

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Merkelig. Jeg har handla MYE fra Play.com.. Sikkert over 100 filmer, og det har da aldri tatt så lang tid...

I kveld vet jeg ikke helt hva som skal snurres på hjemmekinoen.. Noen tips?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god konsert-dvd og noen pils?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En god konsert-dvd og noen pils?
    Tja... Det kunne vært noe.. Men må tidlig opp i morra.. Skal en tur til ørsta.. Ja ørsta, utrolig men sant

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å tenke mer og mer på vegghengte JBL for tiden. Synd at Northridge E-50 er så dyp..... Hadde gjort seg med 5 slike på veggen og Dayton sub i stua. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ahhhhh - Rap!

Røkt kjøttpølse, Brattvågmør, Gulerot, Rosenkål, Kålrabi og Surkål har fylt våre vommer og en særdeles mett Lars beskuer de siste innlegg i sitt 2. hjem! :-D

Forsiktig nippende til sin nymalte kaffe fra Italia's vedenskjendte brenneri BianCaff'e sitter han og dirrer i det tankene vekslende vurderer en sjokolademarinert mandel eller en bit melkesjokolade.. Han velger Norsk, kanskje litt uventet men høyst legalt ettersom det søte er svært godt forenligt med Arabica'n, det er jo tross alt espressobønner!

Han tenker videre på vurderinger av XTZ og NAD samt diverse velkjente navn som B&W i hærlig audiofil utfoldelse.. At disse menneskene her inne er ravende gale, har det aldri vært tvil om, og at de bruker sin fritid på mer eller mindre vage diskusjoner, om saker og ting de fleste anser som det komplette vås er heller ingen bombe! Men så er det da slik at han er en del av dette samfunnet i samfunnet osv..

Her handler det ikke om hvem som har den fineste bilen eller hvem som tjener mest! Det handler ikke om økologisk mat eller vindmøller i den Norske fjellheimen, neida - det handler om en god knippe selværklærte audiofile som uten tanke på egen vinning åpner sine sluser for om mulig, enda mer suspekte fremtoninger! - og godt er det! verden er full av Mercedes'er som er betalt med søvnløse netter eller familiedestruerende overtidstimer, da er det bedre å bruke laserpenn i lytterommet selv om nabon tror du leker Luke Skywalker igjen,,

Tenk hvor fantastisk vi har det her inne folkens - vi kan skrive hva vi vil uten at noen kommer løpende med slagstokker og fasitsvar, hmm, noen gjør vel det her også, er kabler løsningen på all ulyd? nei - ikke med et anlegg fra Biltema ei heller kabler fra Biltema og et anlegg fra MBL.. Av og til finner en pode ut at han skal gå offentlig ut med sine private tester av kabler fra Clas Ohlson ettersom de slår "alt" - Slikt blir det fest og morro av - ikke sant folkens -

Da åpner vi slusene og overbeviser hverandre at vi er en gjeng ytterst intrikate Bioklumper med en eneste overbevisning som går over Gud og Fedrelandet ....

Smaken ...

Og det er fali det!

Espress'o yourself!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye en har lyst på her i livet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var Lars også! Spiser dere det samme hele tiden Lars? Er ikke så lenge siden det samme stod på menyen hos dere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var Lars også! Spiser dere det samme hele tiden Lars? Er ikke så lenge siden det samme stod på menyen hos dere.
    Det er nå gourmet-kokken skal gå i frontalangrep og påberope seg full frifinnelse osv... men nei! JADA - vi digger den der pølsa!

Denne gangen vanna vi'n ut med litt andre ting + tyttebærsylte - snadder..

Er utrolig godt men menyen resten av uka inneholder:
    * CheeseBurger med rømmedressing
    * Kjøttkaker i brun saus
    * Italiens kjøttgryte alà Lars
    * Grønnsakssuppe med varme rundstykker
    * Rømmegrøt med spekemat
    * Fish & Chips med rømmedipp
    osv osv..

Jeg tørr ikke tenke på hvordan jeg vil se ut etter 1år med stort kjøkken!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. Junior og jeg har vært ute og ruslet en tur, greit å ha en som kan dra meg med ut en tur

Ellers må jeg si jeg ble fristet på Finn i dag , Toshiba HD-DVD spiller til 1500,- kun 6 mnd gammel... Men jeg har bestemt meg for at det ikke kommer noe nytt i hus før suben er ferdig, og med dette tempoet kan det ta en stund ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

He he he. Har ikke sagt noe om hvordan det låter.... Dessuten så kan vi vel være noenlunde enige om at når man skal anbefale elektronikk med fint design, så er ikke de billige NAD-ene det første man tenker på.

Fornuftig av deg å droppe forumet litt Kristian.
    Det viktigste er vel at det funker , og det gjør d noe så inn i .......

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Heisann. Junior og jeg har vært ute og ruslet en tur, greit å ha en som kan dra meg med ut en tur

Ellers må jeg si jeg ble fristet på Finn i dag , Toshiba HD-DVD spiller til 1500,- kun 6 mnd gammel... Men jeg har bestemt meg for at det ikke kommer noe nytt i hus før suben er ferdig, og med dette tempoet kan det ta en stund ...

Slå til.. Den der selger du glatt for iallefall samme pris om du ikke vil ha den

Lars: Du har for mye fritid tror jeg.. Mye god mat og lange innlegg

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw i morra kommer lampa til Pj`n også : ) blir spennende å se hvordan en PT AE700 funker med helt ny lampe . Er d forresten mye ball å skifte ei sånn lampe ? har aldri gjort d før .

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av COSSIERS

Der var jo go'naboen også Dag, burde ikke du egentlig vurdere å skifte nick fra Cossiers til AudiS6 nå som du kjører standsmessig da?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw i morra kommer lampa til Pj`n også : ) blir spennende å se hvordan en PT AE700 funker med helt ny lampe . Er d forresten mye ball å skifte ei sånn lampe ? har aldri gjort d før .

Hmmmmm... Hva har problematikken rundt å skifte denne lampen med at du aldri har gjort det før å gjøre da?? Hahaha... Barnslig humor? Ohh yeah...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er det viktigeste Dag. Det er bare det at jeg har fått oppdrag av min onkel. Finne ht og forsterker som ser veldig bra ut. Da holder ikke NAD i mine øyne. Har hatt NAD selv jeg. Min søster har det og min far. Er med andre ord ikke helt ukjent for meg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK ser vel egentlig bra ut, kanskje litt vel amerikans og flashy da men... Ellers liker jeg godt pioneer jeg da.. Synes forsåvidt det ser tøft ut når en har såpass mange komponenter i samme utførelse som Dag har

Side 362 av 2256 FørsteFørste ... 222 232 242 252 262 272 282 292 302 312 322 332 342 352 358 359 360 361 362 363 364 365 366 372 382 392 402 412 422 432 442 452 462 472 482 492 502 862 1362 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •