Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 356

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 356 av 2256 FørsteFørste ... 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 352 353 354 355 356 357 358 359 360 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 856 1356 ... SisteSiste
Viser resultater 7,101 til 7,120 av 45103
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    ...... ! ......
    1: Hva heter det når man kan slå av og på lyset i hver ende av rommet?

2: Du er enestående.

3: Det meste av lyset i hovedetagen vil komme fra takpunktene, er det da smart å sammle disse punktene til en 10A kurs?

4: Vi har alle høye tanker om deg.

5: Hva er en endevender?

6: Kommentar sensurert!

7: Planen med skapet inne i veggen er å skjule det med en dør slik at det "forsvinner". Grunnen til plassering er av rent konstruksjonsmessig art + at skapet i kjelleren ligger like under! - Fortsatt HELT uenig? *snufs*

8: Hva er hemligheten bak din sukseè som menneske?

Slutt.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: Hva heter det når man kan slå av og på lyset i hver ende av rommet?

Det er endevender ja! Det var jeg som misforsto deg litt jeg trodde du ville ha 1 bryter som endevendte alt..

2: Du er enestående.
    Dette er min hverdag, og hjelpe folk på denne måten

3: Det meste av lyset i hovedetagen vil komme fra takpunktene, er det da smart å sammle disse punktene til en 10A kurs?

Jepp... Hvorfor ikke? stol på meg, det er genialt! dette betyr at du en gang i fremtiden kan styre alt lys.. Og at du slipper tykke kabler ut til lys der plasser der det ikke mulig med skjult.. Jeg sparer 3 timer jobb med å gjøre dette!

4: Vi har alle høye tanker om deg.

Ingen kommentar!

5: Hva er en endevender?

Les pkt 1

6: Kommentar sensurert!

Kanskje like greit !

7: Planen med skapet inne i veggen er å skjule det med en dør slik at det "forsvinner". Grunnen til plassering er av rent konstruksjonsmessig art + at skapet i kjelleren ligger like under! - Fortsatt HELT uenig? *snufs*

Ok, du skal skjule det helt, da er det greit, men det må være tilgjengelig!! husk det jeg har nå blitt 50 % mindre uenig
    Jeg ser dine hensikter og er nå 80 % mindre uenig, men hvor langt er det fra inntak til dette skapet?? husk at dette er den dyreste delen, denne kabelen er ikke billig!! Men det er som du sier konstruksjonsmessig og jeg er nå HELT enig, uten at jeg kan bekrefte dette da jeg ikke har sett det!!

8: Hva er hemligheten bak din sukseè som menneske?

Vel, hvis du leser mine innlegg på Øltråden så skjønner du det Klarte ikke å la være

Min suksess formel er enkel. Jeg brenner for yrket og jeg brenner for at folk skal få et bra el. anlegg. Det er mer som min funksjon her på jorden..

Slutt.

Nei dette ble for kort

HUSK: Det er IKKE lov til å bruke takpunkt som trekkepunkt! altså i en takboks er det ikke lov til å gå videre til andre deler av installasjonen. Eneste gangen man kan tillate seg dette er når det går videre til andre lamper.. MEN ikke noe annet.. Egentlig kan man si at det total forbudt... Slik er reglene..

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HUSK: Det er IKKE lov til å bruke takpunkt som trekkepunkt! altså i en takboks er det ikke lov til å gå videre til andre deler av installasjonen. Eneste gangen man kan tillate seg dette er når det går videre til andre lamper.. MEN ikke noe annet.. Egentlig kan man si at det total forbudt... Slik er reglene..
    Kan du forklare litt nærmere hva du mente med dette?

Er det ikke vanlig å forbinde la oss si 3 soverom elektrisk via takboksene?

Er ikke dette lov - eller misforstår jeg?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kan du forklare litt nærmere hva du mente med dette?

Er det ikke vanlig å forbinde la oss si 3 soverom elektrisk via takboksene?

Er ikke dette lov - eller misforstår jeg?
    Trenger jeg å utdype det da? du har jo svart på spørsmålet selv

Det er ikke lov til å gjøre noe med takboksene nå! kun de 3 ledningene til lampen!! Altså man kjører IKKE tilførsel til takboks og sprer seg utover...

Grunnen er jo egentlig enkel, den eneste plassen det kan bli varmgang i en slik installasjon er jo nettopp i takpunkt ( Les kjøkken armaturer ) og derfor ble det fjernet.

Det har altså snudd hele tankegangen bak en skjult installasjon, dette har også vært en god del år nå..

SÅ resultatet er at jeg har installert 30 hus/leiligheter i år.. og brukt 2 takbokser

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok, du skal skjule det helt, da er det greit, men det må være tilgjengelig!! husk det jeg har nå blitt 50 % mindre uenig
    Jeg ser dine hensikter og er nå 80 % mindre uenig, men hvor langt er det fra inntak til dette skapet?? husk at dette er den dyreste delen, denne kabelen er ikke billig!! Men det er som du sier konstruksjonsmessig og jeg er nå HELT enig, uten at jeg kan bekrefte dette da jeg ikke har sett det!!

Alternativet er ca 10 meter lenger inntakskabel - skapet er 100% tilgjengelig bak en dør som vil være 100% udekket!.

100% enig eller 92,5 ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det du sier så er jeg enig...

Men hvis det blir skjult, hvorfor glassdør da da da da?

:twisted:

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg å utdype det da? du har jo svart på spørsmålet selv

Det er ikke lov til å gjøre noe med takboksene nå! kun de 3 ledningene til lampen!! Altså man kjører IKKE tilførsel til takboks og sprer seg utover...

Grunnen er jo egentlig enkel, den eneste plassen det kan bli varmgang i en slik installasjon er jo nettopp i takpunkt ( Les kjøkken armaturer ) og derfor ble det fjernet.

Det har altså snudd hele tankegangen bak en skjult installasjon, dette har også vært en god del år nå..

SÅ resultatet er at jeg har installert 30 hus/leiligheter i år.. og brukt 2 takbokser
    Altså at det ikke er lov å gå via en lampe er greit. Det var ikke lov den gangen jeg holdt på heller.

Men at det ikke er lov å gå via en takboks det viste jeg ikke. Det finnes jo ekstra dype takbokser med nettopp god plass for kopling.

Men man må jo gå videre et eller annet sted i en boks allikevel???

Dette hørtes merkelig ut?? Er det på grunn av at lampen som er montert under takboksen avgir varme til takboksen? Med eventuell uttørking av isolasjonen rundt ledningene som resultat?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes merkelig ut?? Er det på grunn av at lampen som er montert under takboksen avgir varme til takboksen? Med eventuell uttørking av isolasjonen rundt ledningene som resultat?
    Men det stemmer! Det er ikke lov til å bruke takpunkt som samle punkt eller trekke punkt!!

Slik er reglene, dette kan jeg

Det som skjer nå er at bryterbokser og stikkontakter har endel mer ledere en normalt.. Fordelen er at man slipper denne idiotiske takboksen som man aldri klarer å plassere riktig uansett..

Dessuten er det en annen fordel, det er at mange av dagens lamper er så små at et taklokk ikke dekker hele lampen ( Gjelder spotskinner ) så jeg er glad for det og lever godt med dette...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utfra det du sier så er jeg enig...

Men hvis det blir skjult, hvorfor glassdør da da da da?

:twisted:
    Glassdør var en teit spøk fra ......... . MEN - det hadde faktisk vært morsomt å kunne se alle sikringene å-sånt!!:-D For oss datafreaker er det ultimate en harddisk med gjennomsiktig lokk!!

Nutty Nøttesen!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det stemmer! Det er ikke lov til å bruke takpunkt som samle punkt eller trekke punkt!!

Slik er reglene, dette kan jeg

Det som skjer nå er at bryterbokser og stikkontakter har endel mer ledere en normalt.. Fordelen er at man slipper denne idiotiske takboksen som man aldri klarer å plassere riktig uansett..

Dessuten er det en annen fordel, det er at mange av dagens lamper er så små at et taklokk ikke dekker hele lampen ( Gjelder spotskinner ) så jeg er glad for det og lever godt med dette...
    Fant det på nettet:

Elektro - Tillegg 52A - Strømføringsevne - takpunkt som koblingspunkt (FAQ)

Greit å vite - skal si jeg begynner å bli litt rusten i faget.....

Godt vi har deg her :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Glassdør var en teit spøk fra ......... . MEN - det hadde faktisk vært morsomt å kunne se alle sikringene å-sånt!!:-D For oss datafreaker er det ultimate en harddisk med gjennomsiktig lokk!!

Nutty Nøttesen!

For oss elektro nerder så er det ultimate et gulvskap med sotet sort dør og LED lamper inni som lyser opp all EIB komponentene

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det på nettet:

Elektro - Tillegg 52A - Strømføringsevne - takpunkt som koblingspunkt (FAQ)

Greit å vite - skal si jeg begynner å bli litt rusten i faget.....

Godt vi har deg her :-D

Men jeg tror denne anbefalingen har gått over til NEI!!!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. takpunkter..

Det betyr at .. Dette .. er ikke lov! eller?

Koble meg her og koble meg der...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men jeg tror denne anbefalingen har gått over til NEI!!!
    En slik sterk anbefaling følges - ferdig med det.

Et forbud ville medført redsel hos publikum og jobb for elektrikkere i 200 lysår fremover på eksisterende installasjoner...... :-?

Snakk om å ha et firmaopplegg fremover da gå på dørene hos folk og henvise til denne anbefalingen. Tror jeg skal begynne på Installatørprøven snarest

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tar jeg meg en Film-pause.. tilbake om 2timer..00:30 +

Takk for ENORMT mye GOD hjelp.. Kjetil

Hva med å kun legge opp en stikkontakt på badet å så sette på en forgrening med 25 punkter å fylle den med Z-Wave dingser

Me Not Funny!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Vedr. takpunkter..

Ikke noe dårlig tegning det der.

Kanskje markere hvilken vei dørene svinger, for å enklere synliggjøre på hvilken side brytere skal plasseres på.

Hva med vaskemaskin og eventuell tørketrommel? Havner kanskje ikke i den etasjen... Uansett bør det inn en sikring eller 2 i skapet.

Hva med en elektrisk håndklevarmer/tørker på badet? Det er utrolig praktisk. Her er et par typer:

Cobratherm

Netthandelen.no - Vis auksjon

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et forbud ville medført redsel hos publikum og jobb for elektrikkere i 200 lysår fremover på eksisterende installasjoner...... :-?
    I følge lovene så har ikke nye forskrifter tilbakevirkende kraft.. Med mindre det er direkte helsefare/livsfare.. Og dette kommer ikke under den kategorien!

Så tror ikke du har noen jobb der gitt

Sitat Opprinnelig postet av LogB
    Vedr. takpunkter..

Hvorfor ikke?

Og hvis du skal ha endevender inne på badet, eller på bad lyset må denne være 2 polt. Og en 2 polt endevender er morsom

BTW: Du skal sikkert ha vaskemaskin og tørketom Som Trommelen sier her, men jeg legger konsekvent dette på en og samme kurs... grunn:
    Samtidighetsfaktor....

=teddytusen] Lagt inn bud Kjetil?

Prostituert auksjonerer bort 27 timer med sex for veldedighet - VG Nett
    Det er jo til et godt formål. Men å kaste banan i en korridor klarer jeg uten en hore fra et land

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge lovene så har ikke nye forskrifter tilbakevirkende kraft.. Med mindre det er direkte helsefare/livsfare.. Og dette kommer ikke under den kategorien!

Så tror ikke du har noen jobb der gitt
    Vis den forskriften/anbefalingen til et engstelig pensjonist par og du har garantert jobb ops:

Med tanke på at anbefalingen har kommet........ jeg går ut i fra at det har startet/vært tilløp til et ikke uvesentlig antall branner på grunn av dette.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste innsats før helgen! Stikker på jobb nå. Ikke ferdig før kl 17.00. Men da er det helg!!!! :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 356 av 2256 FørsteFørste ... 216 226 236 246 256 266 276 286 296 306 316 326 336 346 352 353 354 355 356 357 358 359 360 366 376 386 396 406 416 426 436 446 456 466 476 486 496 856 1356 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •