Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 34 av 2256 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 1034 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 45103
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde en elev som hadde med seg et lignende på skolen her om dagen. Han hadde flydd i to dager, og det gikk som det måtte gå ;-) Ble spørsmål om tokomponentlim og krympestrømpe etter relativt kort tid.
    Det lignet litt, men halepartiet var bygd opp av "stenger" og de knakk under en litt skarp landing. Er vel muligens ikke beste kvalitet plast som er brukt heller?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok slik ja. Men det går nok bra Er i ferd med å bli bitt jeg også skjønner du Men vil begynne i det små, for dette er også en DYR hobby. Og jeg har ikke råd til å ha to dyre hobbyer....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeder du deg?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Enda en ålesunder melder seg. Bor i Oslo i år, så jeg meldte meg inn i Oslo-gruppa for å få ta del i ting som skjer her, men jeg flytter i løpet av sommeren så da blir det tilbake til Ålesund Kommer fra Sula.

Håper det blir satt i gang noen treff på høsten. Ser på HiFi-anlegg nå. Utsikter så langt er B&W som gulvstående og sannsynligvis SVS sub. En eller to, får vi se etterhvert PB12-plus/2 i pianolakk altså. Som gulvhøyttalere var planen opprinnelig B&W 703 eller Klipsch RF-83, men etter å ha vært på demo av B&Ws nye 600-serie (683 mao) ble jeg sterkt i tvil. De spiller utrolig sterkt for å koste godt under halvparten av de to førstnevnte! Kan heller legge de sparte pengene i en enda saftigere forsteker. Forsterkerdelen er forøvrig der jeg ligger mest etter i planleggingen. Tenker enten NAD M3 eller Rotel for-/effektforsterker. Men det får jeg se etterhvert. Jeg er fersk på forumet, så jeg leter meg fortsatt frem. Tips og råd er alltid velkomne.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen.
    Rotel og B&W er vel en god kombinasjon. Vel ikke tilfeldig at de to ofte ses ved siden av hverandre i reklamen...

Vil også gratulere meg selv med innlegg #666 :twisted:

Har hatt en super helg. Besøk og grilling fredag (Etter en *******suke på jobb). Stranden og mer grilling pålørdag. Mor og svigers på middag i dag.
    Pent vær hele tiden, og desverre har det blitt lite lyd. Men det blir vel en film eller to uti uka regner jeg med. Var meldt noe fuktigere vær da.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei steffenm! Velkommen til oss. Har du meldt deg inn i lokallaget? Fint å se flere fra Ålesund/Sula. Selv er jeg forholdsvis nyinnflyttet sulalending.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har meldt meg inn i Oslos lokallag inntil videre så jeg får deltatt på arr. som skjer her i byen. Bytter når jeg flytter :wink: Jeg er ur-sulalending, men det er ingen usannsynlighet at jeg kjøper leilighet i ålesund sentrum etterhvert. Selv om jeg bare er 20 så har jeg blitt såpass bortskjemt av å ha egen leilighet i Oslo nå at det frister lite å bo i kjelleren hjemme hos mor og far særlig mye lenger. Dårlig akustikk i kjellerstua er det også, så det er jo helt håpløst Gleder meg til å få fylt et rom med skikkelig lyd.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Muligens du skulle ha kjøpt deg hus og ikke leilighet når du kommer "hjem" da??

Leilighet i byen og høy lyd?!?!? tror ikke :razz:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enebolig er sjef, men jammen koster det også.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo selvfølgelig fristende med en enebolig. Man får en alle tiders luksusvilla på sula for samme pris som en 50kvm toroms i Oslo :razz: Men så var det dette vedlikeholdet da. Hage som skal stelles, beising, vann- og kloakk, tak, el-anlegg osv osv i det uendelige. En 20-åring uten egen familie eller samboer vil ikke vare lenge i en enebolig. Beklager offtopic, men dette er noe jeg har tenkt så mye på i det siste at det er en godt å få lette litt på trykket kjenner jeg.

Skal ta å bla litt mer i tråden nå så ser jeg hvordan ting har gått for seg tidligere.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster å værra kar

Det er mye jobb og masse penger ja! MEN jeg etter å ha prøvd begge deler så kommer jeg ikke til å flytte til en leilighet før jeg er pensjonist

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finnes ikke off topic. Beising av terrasser har viiallefall vært innom tidligere, samt ombygginger og div. annet dill. Har ikke tråden blitt døpt om til GPP-tråd da?

Forresten er suben mini Ålesund etter hva posten sier, satser på Molde i morgen og her på onsdag :-D
    Og TV har blitt sendt med Tollpost, så den kommer vel i september en gang

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er som sagt ikke noe som heter off topic, og du kan trygt lette trykket. Du får kjøpe huset mitt her oppe på Bjørkhaugen når jeg flytter en gang i fremtiden du da.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel nesten slik at "on topic" ikke er lov her

Må gi oss en bra intrykk av den "Lille" nye suben din da jan

Men litt off topic igjen her. Hvilken effektforsterker skal jeg kjøpe?? Har funnet ut at jeg ikke klarer å leve uten, det er noe som mangler og det plager meg så mye at ja....

Hadde det ikke vært for turen så hadde "vi" hatt 15k JEG kunne ha brukt på det, så brukt er et MUST....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    StephenM har jo et sett med Hypex blokker til salgs. Vil tro de er litt like Emblaene dine i stilen. Han har brukt dem på Patos Lyric og vært rimelig godt fornøyd. Skal snakke med ham i morgen, han skal låne noen høyttalerstativ av meg.

SVSen må spilles inn litt vettu. Kommer med helt nytt 12.3 element, regner med at det tar noen timer å få myket opp gummien. Den er da vel mindre enn Dalien er den ikke? Dalien var jo 15", og denne er bare 12...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett disse Hypex sakene ja... Men jeg vil egentlig ha en forsterker som blir varm når den presses litt jeg er "Lei" av den digitale revolusjonen

Men det er to han selger ikke sant? jeg må ha 3! og det er viktig for meg at de er like av utseende.... Magen min sier Midgard, selv om dette strider mot det jeg skrev i linjen før

Stakkars deg KUN 12" Svs, hva man må lide for å gjøre "W" fornøyd

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/19119

F... gi meg penger, dette tilbudet er noe for meg Men akkurat nå har jeg ikke den summen tilgjengelig. Gi meg tips...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egen bolig får jeg på etterhvert. Først må drømmejobben dras i havn, og det vet jeg om en halv måned. Har fått intervju i slutten av måneden Tar det derfra.

Jeg driver og snuser på Midgard Oberon som effekttrinn. 2x Oberon 6.1 burde klare å rive og røske villt og orgasmisk i hvilke som helst høyttalere, eller hva? Kraften har de helt klart, men låter de pent? Og hvilken forforsterker ville matchet disse? Utseendemessig også til en viss grad. Skal jeg først ha high-end stereo til flere titalls laken så skal det se bra ut!

Og to stk SVS PB12-Plus/2 i hvert sitt hjørne som står og brøler. Ser (og kjenner) det for meg. Colosseum kan gå og legge seg. Det skal ikke mange tusenlappene til før film definitivt er best hjemme!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel......noen tusenlapper blir det jo unektelig.

Side 34 av 2256 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 534 1034 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •