Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 30 av 2256 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 530 1030 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 45103
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stereo tankene mine er flytende.. hehe

Men tanken er å bruke min 28 år gamle platespiller, bytte ut disse dingsene som jeg ikke kan navnet på. Slik at den er grei ( har en god samling av plater )

Videre er det en forsterker - egentlig vil jeg lese meg til kunnskap om RØR det er litt sjarme over det. Høyttalere så ligger disse B&W høyt på listen. Vet ikke hvorfor men de tok meg med storm

Ellers så er jo EC en "barndoms drøm" mulig mulig.. Hvem vet, tror nesten jeg skal kjøpe den som ligger på avtorget nå, bare for å eie EC

Høyttalere ellers så har jeg store planer om et lytterom/loftstue i 2 etg og der passer det perfekt med noen "store" stativ HT. Men er ikke sikker.

når det kommer til cd spiller så skal jeg benytte sony saken min da det sies på noen forumer at denne er genial så lenge man "oppgraderer" den.. jeg støtte også dette...

Status pr. idag. Litt "lei" av hjemmekino eller kanskje mer korrekt. Jeg har fått øyne og ører opp for musikk og hva musikk egentlig er, nemlig at det ikke er hvor høyt man spiller mer hvor bra alle delene av en sang spiller sammen?!?! eller noe slikt.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår deg godt jeg Kjetil. Etter den "seansen" jeg hadde på loftet for litt siden med billige komponenter, så frister det med dedikert stereo-oppsett. Den HFLS-1 saken har jeg siklet på lenge. Den sammen med en modda Squeesebox og en strømsterk, lekker forsterker. (en gammel EC frister veldig) Ja da har man noe å slå ihjel noen timer med. Sleng med en fin platespiller og en hjemmelaget stereobenk, så tenker jeg at det blir swing på sakene.

**** Kjetil! Må ikke sette sånne tanker i hodet på meg!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Status pr. idag. Litt "lei" av hjemmekino eller kanskje mer korrekt. Jeg har fått øyne og ører opp for musikk og hva musikk egentlig er, nemlig at det ikke er hvor høyt man spiller mer hvor bra alle delene av en sang spiller sammen?!?! eller noe slikt.
    Noen kaller dette å bli voksen ;-)

Neida, interessen for det aller meste kommer og går. Det er vel noe de fleste av oss opplever regner jeg med. Er også litt lunken til både kino og musikk for tiden, men prøver å "manne" meg opp litt til å få sett en film i ny og ne.

Når det gjelder Bash og SVS element må jeg se litt nærmere helga hva jeg finner på. Har egentlig vært greit med noe ferdig, har så mange andre prosjekt som kkrever tid, og så er det snart ferie...

Hva slags vinylspiller er det du har da? 28 år er ingen alder for en skikkelig spiller, min fyller 16 i år ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: tankene flyter Frode DU SPURTE MEG

Min spiller er en technics. Som stod i et slik standard oppsett fra den tiden, har forsterkeren og kaset spilleren også

Men det er så mange tanker ideer at jeg må sette det på vent. hvis ikke flyter alle oppussings pengene til div komponenter

Men Stereo kommer først for meg nå altså. Pr idag så er det ikke aktuelt å lage noe hjemmekino i kjelleren engang, beholde det jeg har og satse på andre områder. Er nesten litt skremt over hvor lite film jeg ser ETTER at jeg kastet det ut av stuen ops:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For langt å gå....?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bygd som en tanks de spillerne der. Slutter vel nesten aldri å virke, med mindre de er utsatt for blind vold.

Har hatt en 20 år gammel forsterker på hele 2x25W på "besøk" i helga. Det var et hyggelig bekjentskap. Trenger ikke være dårlig om det er noen år gammelt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    For langt å gå....?
    Akkurat der har vi det

Jeg hadde en god gammel sony på 2 & 40w tror jeg det stod.. OG den spilte fletta av den dyreste Yamahaen de hadde på Elkjøp ( rxv-1500 tror jeg )
    SÅ det er ikke alderen det kommer an på nei.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    SÅ det er ikke alderen det kommer an på nei.
    Prøver jeg å si til madammen også, men det har hun ingen forståelse for :twisted:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Prøver jeg å si til madammen også, men det har hun ingen forståelse for :twisted:

Hehe, det var bra jeg slettet det jeg skrev videre i det forrige inlegget :twisted: HAHAH

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker vi om en lytt hjemme hos deg jalla?

Velkommen i tråden forresten, kjekt med mer folk fra "skoddholmene".
    Jepp det blir nok mulighet for en sup kaffe og slikt samt en liten lytt etterhvert. Tror f.eks Morel Vario vil være perfekt for HiFi og hjemmekinofreaken som må ha tillatelse fra sin fru på estetisk og plassmessig grunnlag. Slik er det sikkert med de fleste, hehe

Bare trivsel her, men "skoddholmene"?
    Har jo jaggu meg sola fra 5 - 22, er ikke vant med slikt fra før, hehe.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi! Spennende jalla! En kaffekopp og demo høres flott ut. Just say the word, så hopper jeg på Hondaen og kommer oppover.

Hvor kommer du egentlig fra siden du sier at du ikke er vant med sol hele dagen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at det er ikke langt unna meg jeg Frode ;-)
    Kjenner igjen den karakteristikken av vær iallefall. Er det forresten så mye bedre der nede på søre luten da? Har dere tatt fra oss alt finværet også?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Var ikke sånt ment. Var bare at han gav inntrykk av å ikke være derfra. Her nede er det fint i dag, men det har ikke vært sprekt. Hjemme i Nordfjord virker det som det i snitt er 5-8 grader varmere.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden han har sol helt til 22 bor han antakelig på "rette" sida av øya også ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så gikk TVen til HEL****. Er jeg "heldig" såår det ikke på garanti/reklamasjon, og da er det vel ingen vei tilbake. TV må vi ha, og siden svogeren nylig kjøpte seg en 50" kan vel ikke jeg ha noe mindre?

Kjetil, du har en PV60 har du ikke? Regner med at du fortsatt er godt fornøyd med den? Vil tro at det blir Pana på oss, selv om den som røyk er det også.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor gammel var den da Jan? Venter på at min skal takke for seg også. Veldig rød når jeg starter opp. Blir bedre etterhvert heldigvis.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjetil, du har en PV60 har du ikke?
    Har jeg ikke det da?? står ihvertfall Panasonic på den Men uansett så er jeg STOOOR fornøyd!!! kunne ikke ha blitt bedre.. Det støyer ikke litt en gang
    Bildet er kjempe bra. Er fornøyd, men jeg har alltid ment at Panasonic ligger høyt oppe på listen over Tv produsenter..

IDAG gikk jeg opp i lønn

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lønna da.

Blir nok Panasonic om det blir ny, må bare overbevise W om at 50" er veien å gå... Har sett 42" til Panasonic i bruk hos et par stykker, og synes de er gode, kan ikke sammenlignes med LCD skjermer jeg har sett iallefall. Får ta en runde i helga..

Det som er litt "surt" er at den er litt under to år, så hvis jeg tar den med til Elkjøp kan det hende at de fikser den gratis :-(

Det som har skjedd er at den har låst seg i "oppstartsprogrammet" hvor man skal velge land/språk osv. som kommer opp første gang man slår på Tven.

BTW: Det er en Panasonic, den billigste 32" de hadde for to år siden...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BTW: Det er en Panasonic, den billigste 32" de hadde for to år siden...

finn to feil, når du har funnet ut dette så skjønner du hvorfor den er slik

Når det gjelder lønna så ble den faktisk akkurat det vi krevde. Det er ikke verst av en gjeng tullinger som oss

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håpet er jo at den ikke kan fikses, iallefall ikke på en stund, og så kan den få et nytt og bedre liv inne hos junior.

Når det gjelder det med billigste, så er jeg enda overbevist om at man faktisk skal opp i ganske bra summer for å få en like god LCD skjerm! Den Panasonicen din er nok bedre, i tillegg til at den er noe større. Går det som jeg vil nå kan jeg jo sende deg bilde og si at "Adabædda, min er større enn din" :twisted:

Men jeg må vel innrømme at hverken jeg eller W egentlig noen gang har vært helt komfortabel med den store klossen av en TV da. Men har en lite penger etter ferien, så er det slik det går ;-)

Når det gjelder lønn, så er det slik at enkelte i skoleverket får personlig tillegg. Jeg fikk det i høst, men fylket synes at vi har fått så store generelle tillegg i år at de likesågodt har fjernet dette. Har hatt det i 6-7mnd, og så tar de det bort. tror det er 3. eller 4. gangen de gjør dette mot meg, og neste gang det blir snakk om å søke om slikt gidder jeg fa*** meg ikke bruke tid og krefter på det.

Side 30 av 2256 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 530 1030 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •